Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?
+18
GeKKiE
Sterre
JustMeDaan
Caroow
SuperGrover
nijntje4
JD
Shadowfax
Makamba
knets
Beachgirl
nisavi
Flinder
Alias
Phileine
Feline
Jeanette
Winegum
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zijn er meer mensen met een nieuwe zorgverzekering?
Ik ben overgestapt van agis naar FBTO, bij agis betaalde ik voor basis+laagste tandarts verzekering 120, bij FBTO basis+gezinsplanning en 100%tandarts verzekering tot 800 euro voor 130 euro.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb ook gekeken voor anderzorg etc. Maar het trok me niet aan! Ik vind het heel onhandig dat ze maar met een aantal instanties een contract hebben afgesloten. Mijn fysio bijvoorbeeld, die toch erg groot, staat niet in hun bestand, dus ik zou een nieuwe moeten gaan zoeken als ik het goed heb begrepen..
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ben van Menzis naar Anderzorg gegaan(Wat ook een onderdeel is van Menzis)
Scheelt me een 10/15 euro denk ik.
Alles online geregeld, en kreeg gewoon een brief van Menzis dat de verzekering was opgezegd, en van de week de polis van Anderzorg gehad.
Scheelt me een 10/15 euro denk ik.
Alles online geregeld, en kreeg gewoon een brief van Menzis dat de verzekering was opgezegd, en van de week de polis van Anderzorg gehad.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb ook eindelijk een knoop doorgehakt en ben net overgestapt van IZZ naar FBTO. Met een (niet dure!) aanvullende verzekering waarbij mijn ADD medicatie bijna volledig wordt vergoed. Ook voor fysiotherapie zit ik nu beter. Dat gaat een hele hoop schelen . En mijn premie is geloof ik maar een pietsie hoger dan die van vorig jaar. IZZ werd ingehouden op mijn salaris, dus ik weet niet precies wat de hoogte van mijn premie was.
Ik heb trouwens ook zo'n overstapservice aangevinkt, maar stuur voor de zekerheid zelf ook nog even een opzegging nu ik Lagoms ervaring heb gelezen.
Ik heb trouwens ook zo'n overstapservice aangevinkt, maar stuur voor de zekerheid zelf ook nog even een opzegging nu ik Lagoms ervaring heb gelezen.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb TakeCareNow van Agis en ik ga niet overstappen.. Het bevalt me zeer goed..
Gast- Gast
Ik heb van TakeCareNow (Agis) overgegaan naar Delta Loyd.
Daar zijn de tandarts vergoedingen beter.
Daar zijn de tandarts vergoedingen beter.
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Ik ben overgestapt van VGZ (was via mijn vaders werk nog) naar Anderszorg basis + jong (incl. tandarts) pakket.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik ben gewoon gebleven, heb er alleen een tandartsverzekering bij
Gast- Gast
Ik ga naar OHRA, scheelt enorm veel geld per maand. Ik ga 110 euro betalen incl. aanvullende verzekering + tandartsverzekering.
Jasmina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10
Wij zijn overgestapt van Menzis naar Zilveren Kruis. Zijn allebei collectief, maar ga bij Zilveren Kruis in totaal 25 euro minder betalen voor hetzelfde pakket als bij Menzis (voor 2 personen).
Heb trouwens Zilveren Kruis het opzeggen laten regelen en had al na 2 dagen een brief van Menzis binnen met het opzegblad. Goed geregeld dus!
Heb trouwens Zilveren Kruis het opzeggen laten regelen en had al na 2 dagen een brief van Menzis binnen met het opzegblad. Goed geregeld dus!
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Lagom schreef:*Marietje* schreef:nou ik zit tw twijfelen of ik over ga stappen of niet...
heb ook op independer gekeken.... zit nu bij zilveren kruis, en als ik overstap naar OHRA betaal ik een tientje minder...alleen heb ik dan 250 euro tandartsvergoeding ipv 450.... maar daarintegen heb ik bij zilveren kruis 0% vergoeding voor mijn lenzen/bril....en bij OHRA 100 euro per jaar voor lenzen en 100 euro per jaar voor een bril......
vind alleen die tandartsverzekering een risicootje omdat ik een niet al te best gebitr heb......
dus ik twijfel nog een klein beetje....
Wat betaal je bij ZK als je een minderen tandartsverzekering neemt en wat betaal je bij Ohra als je een verzekering voor je tandartskosten hoger neemt? Daarbij krijg je bij ZK wel een vergoeding voor je lenzen maar dat is 1 keer per 3 jaar. Daarnaast kun je nog gebruik maken van een kortingsregeling bij Pearle, Eye Wish of Specsavers met je zorgpas. Maar ik weet natuurlijk niet of dat een beetje een lekkere korting is .
huh das raar....ik heb voor de zekerheid gebeld met ZK, maar zij zeggen dat ik 0% vergoeding krijg op lenzen...ook niet 1x in de 3 jaar... ....die kortingsregeling zei ze wel, maar ik zit al zolang bij dezelfde opticien, daar zit ik wel op mn plek....dus wil er eigenlijk niet weg...
met mindere tandartsverzekering kwam ik toch nog hoger uit dan bij Ohra, dus ben gister overgestapt...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
misschien een stomme vraag.....
maar ik betaalde mijn lenzen dus altijd zelf (wordt 1x pm afgeschreven van mn rekening) maar met mijn nieuwe zorgverzekering wordt het dus vergoed....moet ik nu dan naar de opticien met mn polisblad ofzo?? zodat zij de factuur voortaan naar ohra sturen? of moet ik juist naar ohra bellen ofzo..... ik heb hier zo geen verstand van....
maar ik betaalde mijn lenzen dus altijd zelf (wordt 1x pm afgeschreven van mn rekening) maar met mijn nieuwe zorgverzekering wordt het dus vergoed....moet ik nu dan naar de opticien met mn polisblad ofzo?? zodat zij de factuur voortaan naar ohra sturen? of moet ik juist naar ohra bellen ofzo..... ik heb hier zo geen verstand van....
JD- Ratel
Winegum schreef:Ik heb ook gekeken voor anderzorg etc. Maar het trok me niet aan! Ik vind het heel onhandig dat ze maar met een aantal instanties een contract hebben afgesloten. Mijn fysio bijvoorbeeld, die toch erg groot, staat niet in hun bestand, dus ik zou een nieuwe moeten gaan zoeken als ik het goed heb begrepen..
dat had ik ook....wilde ook eigenlijk naar anderzorg, maar ze hebben inderdaad geen vrije zorgkeuze...zo is mijn ziekenhuis niet bij hun aangesloten....dat zou betekenen dat als ik met spoed naar t ziekenhuis moet hier, ik niks vergoed krijg??....zelfde inderdaad met mn fysio....niet handig...
JD- Ratel
Ik blijf bij mijn zorgverzekering. Heb wel gezocht naar goedkopere, maar bij die van mij betaal ik nog steeds het minst. Komt ook omdat ik via mijn hbo een collectieve verzerking heb. Daar wil ik dit jaar graag nog gebruik van maken.
Yzma- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 392
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» mensen die overstappen naar een andere zorgverzekering..
» Meer mensen last van MSN op BB?
» Meer mensen met HSP ?
» Mensen zijn net...
» Hebben meer mensen dit?
» Meer mensen last van MSN op BB?
» Meer mensen met HSP ?
» Mensen zijn net...
» Hebben meer mensen dit?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: