Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

komt zij weer aan

+4
Jennifer32
Filoria
Marie
nina
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

komt zij weer aan - Pagina 2 Empty Re: komt zij weer aan

Bericht  Possom zo 21 aug 2011 - 5:30

Dat ongesteld worden als je aan de pil bent is trouwens ook nep. Als je hem netjes slikt en hij gewoon werkt, heb je ook geen eisprong en wordt je wel ongesteld. Dit zegt dus bij de pil ook niks.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 5:40

Possom schreef:Dat ongesteld worden als je aan de pil bent is trouwens ook nep. Als je hem netjes slikt en hij gewoon werkt, heb je ook geen eisprong en wordt je wel ongesteld. Dit zegt dus bij de pil ook niks.

Klopt, het is een ontrekkingsbloeding, geen echte menstruatie.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 5:41

Ik heb ook soms nog een eisprong met mijn mirena. Maar dan nog zorgt de mirena er in 99.9% van de gevallen voor dat het eitje zich niet kan innestelen. Volgens mij als het zich al innesteld is de kans dat je een miskraam krijgt ontzettend groot. En stel dat je zwanger bent en erachter komt en het spiraaltje zit op een plek dat het moet worden verwijderd in verband met het vruchtje heb je nog 75% kans op een abortus. (dat het vruchtje meekomt als hij eruit wordt gehaald of een paar dagen later).

Lijkt me erg vervelend dat je dat gevoel elke maand heb. Ik ken het verder niet (ook vroeger met de pil niet). Ik vertrouw op mijn spiraaltje smile

Gast
Gast

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 6:05

Punk'd schreef:
Lijkt me erg vervelend dat je dat gevoel elke maand heb. Ik ken het verder niet (ook vroeger met de pil niet). Ik vertrouw op mijn spiraaltje smile
Ach het is maar tijdelijk.... in December hoop ik met de medicijnen te stoppen en dan hoef ik ook niet meer bang te zijn op complicaties (bij die ene hele kleine kans op zwangerschap)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Filoria zo 21 aug 2011 - 7:30

Tea-Leaf schreef:Niet ongesteld worden wil echt niet zeggen dat je niet zwanger kan raken. Voor een zwangerschap is een eisprong nodig, geen menstruatie.

Daarom kunnen jonge meiden al zwanger raken voordat ze hun eerste keer ongesteld hebben meegemaakt. Dat is toch basiskennis? ( No offence )
Je hebt gelijk hoor. Dat weet ik ook wel, en dat wist ik toen ook wel. Het hele verhaal:

Ik was gestopt met de pil omdat ik liever een spiraaltje wilde. Toen zei de huisarts dat ik beter kon wachten tot mijn eerste menstruatie, want dan zou het plaatsen gemakkelijker gaan. Vervolgens is die menstruatie nooit gekomen.
Al die tijd moesten mijn vriend en ik met condooms vrijen. Dat hebben we een tijd goed volgehouden, maar op een gegeven moment werd ik er wat laks in. Met de gedachte: ach heel vruchtbaar zal ik wel niet zijn, nu ik niet ongesteld wordt.

Volgens de gynaecoloog was het ook echt een wonder dat ik zwanger ben geworden. Na het stoppen met de pil moet je cyclus meestal weer op gang komen, en pas daarna ben je weer vruchtbaar. Verder is de kans op een zwangerschap miniem als je meer dan 6 maanden niet ongesteld bent geweest.

Ik was trouwens niet zo onvoorzichtig geweest als een zwangerschap ongewenst zou zijn (bijvoorbeeld door een slechte relatie, ernstige financiele problemen, psychische problemen, ofzo). We wilden wel kinderen samen. Alleen we wilden nog wat langer wachten.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Rapunzel zo 21 aug 2011 - 9:22

Tip: neem geen koperspiraal. Ik ken iemand die daarmee zwanger is geraakt. Mirena is veel betrouwbaarder, ongeveer even betrouwbaar als sterilisatie door de hormonen die erin zitten. kans op zwangerschap is nihil.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 19:23

Rapunzel schreef:Tip: neem geen koperspiraal. Ik ken iemand die daarmee zwanger is geraakt. Mirena is veel betrouwbaarder, ongeveer even betrouwbaar als sterilisatie door de hormonen die erin zitten. kans op zwangerschap is nihil.
Bedankt! Mocht ik weer trombose krijgen en staan de hormonen van de mirena ook niet meer toe. Dan moet ik opzoek naar wat anders en kan ik jouw tip in acht nemen.
(al hoop heel heeeel heeeeel erg dat alles kan blijven zoals het is)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Error zo 21 aug 2011 - 20:21

Moet zeggen dat ik het ook wel lastig vind, vertrouwen op je spiraal terwijl je er zelf eigenlijk niets aan doet. (in de zin van iedere dag de pil slikken bv) Maar ik denk ook dat het wel iets is dat je echt even moet omzeten in je hoofd anders ga je jezelf helemaal gek maken joh! Hoop voor je dat je eind van het jaar ook kunt stoppen met die medicijnen zodat je je er iets beter bij voelt!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 21:38

Dankje Paraplu
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Catwoman79 zo 21 aug 2011 - 22:34

Voor alle informatie kun je natuurlijk ook altijd de bijsluiter lezen.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 23:25

Catwoman79 schreef:Voor alle informatie kun je natuurlijk ook altijd de bijsluiter lezen.
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf
Ik hoop dat ik noooooit weer trombose krijg.. brr..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud