Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

komt zij weer aan

+4
Jennifer32
Filoria
Marie
nina
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

komt zij weer aan Empty komt zij weer aan

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 4:08

Eigenlijk een hele korte vraag (en idd weer van mij)

Hoe weten de mensen met een spiraaltje 100% zeker dat ze niet zwanger zijn?
(als je net als ik niet meer ongesteld wordt)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

komt zij weer aan Empty Re: komt zij weer aan

Bericht  Marie zo 21 aug 2011 - 4:09

Volgens mij is dan de enige manier om dat zeker te weten gewoon een zwangerschapstest doen iedere maand.
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:10

Nu heb ik de prikpil en ik word dus ook niet meer ongesteld. En daarom weet ik voor 99,9% zeker dat ik niet zwanger ben of word. smile Wahant, als je niet ongesteld wordt, ben je dus ook niet vruchtbaar. Althans, zo zie ik het.

Gast
Gast

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 4:13

Maura schreef:Nu heb ik de prikpil en ik word dus ook niet meer ongesteld. En daarom weet ik voor 99,9% zeker dat ik niet zwanger ben of word. smile Wahant, als je niet ongesteld wordt, ben je dus ook niet vruchtbaar. Althans, zo zie ik het.
Is dat met een spiraaltje ook zo? Dat je helemaal geen eisprong hebt dan?
Elke maand een test doen is ook vervelend.. want wanneer zou ik 'm dan moeten doen?
(ik mag beslist niet zwanger raken ivm medicijnen)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:20

Ik weet niet hoe een prikpil werkt, maar als je niet ongesteld wordt, dan ben je volgens mij niet bepaald vruchtbaar.

Gast
Gast

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 4:23

Maura schreef:Ik weet niet hoe een prikpil werkt, maar als je niet ongesteld wordt, dan ben je volgens mij niet bepaald vruchtbaar.
spiraal bedoel je neem ik aan..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:25

nina schreef:
Maura schreef:Ik weet niet hoe een prikpil werkt, maar als je niet ongesteld wordt, dan ben je volgens mij niet bepaald vruchtbaar.
spiraal bedoel je neem ik aan..

Ik lees het net haha. Maar inderdaad, dat bedoel ik. smile

Gast
Gast

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 4:30

Ach ja, de kans is gewoon inderdaad super SUPER klein..
Het is meer dat ik laatst las dat de complicaties i.c.m. mijn medicijnen erg groot zijn...
Ik zou het niet heeeel erg vinden om zwanger te raken, wél om het niet op tijd op te merken en de medicijnen door blijf slikken..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:32

Als ik jou was zou ik deze vragen eens voorleggen aan je huisarts!

Gast
Gast

Bericht  Filoria zo 21 aug 2011 - 4:38

Als het niet mag ivm medicijnen zou ik het zekere voor het onzekere nemen en ook condooms gebruiken.

@Maura: ik ben zwanger geworden nadat ik 1,5 jaar niet ongesteld was geweest. De kans dat zoiets gebeurt is 1 op 352.000 ofzo, maar het is mij wel overkomen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 4:40

Filoria schreef:Als het niet mag ivm medicijnen zou ik het zekere voor het onzekere nemen en ook condooms gebruiken.
@Maura: ik ben zwanger geworden nadat ik 1,5 jaar niet ongesteld was geweest. De kans dat zoiets gebeurt is 1 op 352.000 ofzo, maar het is mij wel overkomen.
Tsja de kans is er inderdaad altijd... ook als je condooms gebruikt... Hm..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:44

nina schreef:
Filoria schreef:Als het niet mag ivm medicijnen zou ik het zekere voor het onzekere nemen en ook condooms gebruiken.
Tsja de kans is er inderdaad altijd... ook als je condooms gebruikt... Hm..
de enige manier om er 100% zeker van te zijn dat je niet zwanger word, is geen seks hebben. Bij iedere vorm van anticoceptie loop je een risico.

Gast
Gast

Bericht  Filoria zo 21 aug 2011 - 4:47

Wij gebruikten toen geen anticonceptie hoor. Ik dacht: als ik niet ongesteld wordt kan ik toch niet zwanger worden. Lekker naief.

De kans dat je zwanger wordt als je een spiraaltje hebt én condooms gebruikt én niet ongesteld wordt lijkt me mega-mega-mega-mega-megaklein. (maar inderdaad: je zal net maar die ene vrouw zijn die het overkomt...)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:52

Niet ongesteld worden wil echt niet zeggen dat je niet zwanger kan raken. Voor een zwangerschap is een eisprong nodig, geen menstruatie.

Daarom kunnen jonge meiden al zwanger raken voordat ze hun eerste keer ongesteld hebben meegemaakt. Dat is toch basiskennis? ( No offence )

Gast
Gast

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 4:52

Het klopt wat jullie zeggen en ik weet het ook allemaal wel...
Maar ik moet inderdaad gewoon erop vertrouwen dat het niet gebeurd. Hopelijk mag ik in december met de medicijnen stoppen.. Dan hoef ik me er niet meer druk om te maken.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:53

Tea-Leaf schreef:Niet ongesteld worden wil echt niet zeggen dat je niet zwanger kan raken. Voor een zwangerschap is een eisprong nodig, geen menstruatie.

Daarom kunnen jonge meiden al zwanger raken voordat ze hun eerste keer ongesteld hebben meegemaakt. Dat is toch basiskennis? ( No offence )

Serieus, dat wist ik niet eens. Maar nu heb ik ook weinig met Biologie. Dus het zal tijdens een les heus ter sprake zijn gekomen, maar ik heb het dan gemist omdat het me weinig interesseert. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:54

Dat zou kunnen, ik was wild van dat vak hahaha. Ik had zonder te leren op twee tiende punt na een tien voor het examen voortplanting :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:54

Nina, heb je al eens over de nuvaring nagedacht i.p.v. een spiraaltje? De nuvaring geeft geleidelijk hormonen af. Veel minder als de pil. Ik vind het ideaal. Had hiervoor ook een spiraaltje maar het gevoel van niet ongesteld worden vond ik eigenlijk maar niks, maar meer in de zin van gierende hormonen door mijn lijf, pijnlijke borsten etc. Heb ook wel wat zwangerschaptesten versleten omdat mijn lichaam me schijnbaar voor de gek hield.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:56

Tea-Leaf schreef:Dat zou kunnen, ik was wild van dat vak hahaha. Ik had zonder te leren op twee tiende punt na een tien voor het examen voortplanting :P

Voortplanten op zichzelf was het enige leuke van het hele vak. Maar verder dan "Hoe ziet een piemel eruit" ben ik niet gekomen. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 4:57

Hahaha Maura Very Happy

Gast
Gast

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 5:00

Cimic schreef:Nina, heb je al eens over de nuvaring nagedacht i.p.v. een spiraaltje? De nuvaring geeft geleidelijk hormonen af. Veel minder als de pil. Ik vind het ideaal. Had hiervoor ook een spiraaltje maar het gevoel van niet ongesteld worden vond ik eigenlijk maar niks, maar meer in de zin van gierende hormonen door mijn lijf, pijnlijke borsten etc. Heb ook wel wat zwangerschaptesten versleten omdat mijn lichaam me schijnbaar voor de gek hield.
Een spiraaltje is één van de weinige voorbehoedsmiddelen die ik nog mag gebruiken i.v.m. trombose. De nuvaring zit teveel hormonen in.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 5:01

Maar even serieus. De reden dat ik weinig feeling heb voor het "hoe word ik zwanger of juist niet" gedeelte, komt omdat ik sowieso niet zwanger kan worden volgens de huisarts. Ik spuit de prikpil dan ook enkel omdat ik cystes op mijn baarmoeder heb en de huisarts de prikpil wel als iets goeds zag. Ik zal heus hebben geleerd dat er een eisprong nodig is om zwanger te kunnen worden, maar eigenlijk heb ik dat allemaal geblokt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 5:03

nina schreef:
Cimic schreef:Nina, heb je al eens over de nuvaring nagedacht i.p.v. een spiraaltje? De nuvaring geeft geleidelijk hormonen af. Veel minder als de pil. Ik vind het ideaal. Had hiervoor ook een spiraaltje maar het gevoel van niet ongesteld worden vond ik eigenlijk maar niks, maar meer in de zin van gierende hormonen door mijn lijf, pijnlijke borsten etc. Heb ook wel wat zwangerschaptesten versleten omdat mijn lichaam me schijnbaar voor de gek hield.
Een spiraaltje is één van de weinige voorbehoedsmiddelen die ik nog mag gebruiken i.v.m. trombose. De nuvaring zit teveel hormonen in.

Toch nog zoveel en het is al minder dan de pil! Dan zou je in voor het koperspiraaltje moeten gaan volgens mij zitten daar de minste hormonen in, minder als een gewoon spiraaltje. Maar wat ik hoorde was dat het koper spiraaltje minder betrouwbaar is dan de spiraal.

Gast
Gast

Bericht  nina zo 21 aug 2011 - 5:07

Cimic schreef:
nina schreef:
Toch nog zoveel en het is al minder dan de pil! Dan zou je in voor het koperspiraaltje moeten gaan volgens mij zitten daar de minste hormonen in, minder als een gewoon spiraaltje. Maar wat ik hoorde was dat het koper spiraaltje minder betrouwbaar is dan de spiraal.
Ja gek hè.. In de nuvaring zit volgens de internist echt nog te veel. Het mirenaspiraaltje mag wel gewoon hoor, dus hoef niet te wisselen. De Mirena heb ik ook genomen nadat ik moest stoppen met de pil door die trombose. En door die trombose heb ik ook weinig vertrouwen in mijn eigen lichaam. Daardoor heb ik twijfels over van alles en daar komt deze vraag, begin deze topic, ook uit voort.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jennifer32 zo 21 aug 2011 - 5:29

Je hebt gewoon een eisprong,ik wordt 5 jaar lang niet meer ongesteld.
Jennifer32
Jennifer32
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 40
Registratiedatum : 21-08-11

http://myworld.actieforum.com/

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud