Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sta jij op/sta jij je zitplaats af in het openbaar vervoer?

+30
Erin
Blair
Sneeuwvlok
Possom
Phileine
loura
Smaragdje
Sarah1985
Moonlight
marjoleinnn
Lejow
dolfijntje24
luisa
luenca
TukTuk
Susan
Atelier Madame
Roxi3
Serena
Tiana
Rush
MADDIE
Emma_
Tania
Caramba
girli
Angela_1986
Sweety
patjuhhh
rapa nui
34 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Sta jij op/sta jij je zitplaats af in het openbaar vervoer? - Pagina 3 Empty Re: Sta jij op/sta jij je zitplaats af in het openbaar vervoer?

Bericht  Phileine za 20 aug 2011 - 21:51

Als iemand zichtbaar heel moeilijk loopt/kan staan of hoogzwanger is, dan sta ik mijn plekje wel af. Maar meestal zijn andere mensen mij voor. Soms is het ook erg moeilijk om in te schatten en vaak ben ik ook niet zo met mijn omgeving bezig als ik aan het reizen ben.

Ik zet mijn tas ook altijd naast mij neer tijdens het reizen, maar hou hem bij mij op schoot als het drukker wordt. Maar ik hoop dan vaak wel dat er niemand naast mij komt zitten. Maar met je tas een zitplaats bezet met gevolg dat andere mensen moeten staan, dat vind ik echt heel erg asociaal.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sta jij op/sta jij je zitplaats af in het openbaar vervoer? - Pagina 3 Empty Re: Sta jij op/sta jij je zitplaats af in het openbaar vervoer?

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 1:58

Phileine schreef:Als iemand zichtbaar heel moeilijk loopt/kan staan of hoogzwanger is, dan sta ik mijn plekje wel af. Maar meestal zijn andere mensen mij voor. Soms is het ook erg moeilijk om in te schatten en vaak ben ik ook niet zo met mijn omgeving bezig als ik aan het reizen ben.

Ik zet mijn tas ook altijd naast mij neer tijdens het reizen, maar hou hem bij mij op schoot als het drukker wordt. Maar ik hoop dan vaak wel dat er niemand naast mij komt zitten. Maar met je tas een zitplaats bezet met gevolg dat andere mensen moeten staan, dat vind ik echt heel erg asociaal.

+1

Gast
Gast

Bericht  Possom zo 21 aug 2011 - 2:32

Ik reis veel met OV en sta altijd op voor oudere mensen. Zwangere mensen heb ik nog nooit gezien in de volle trein, vreemd genoeg, maar daar zou ik natuurlijk ook gewoon voor opstaan. Niet meer dan normaal.
Dat sommige mensen die niets mankeren weigeren op te staan vind ik belachelijk. Schaam je!

Ik zet wel meestal mijn tas naast me neer, puur omdat het een grote tas is en ik hem altijd helemaal volprop en hij dus zwaar is. Dat zit gewoon lekkerder, en als het kan, waarom niet? Als het heel druk wordt, neem ik hem op schoot. Maar iedereen heeft een mondje gekregen dus als je er zou willen zitten kun je het ook gewoon vragen toch? Dat probleem snap ik niet helemaal.. Ik vraag het zelf ook altijd als mensen niet door hebben dat het druk is geworden en het is nooit een probleem.

Die persoon die plaatsen bezet hield, had wat mij betreft wel pech gehad. Sorry hoor, maar als je samen wilt zitten moet je zorgen dat je op tijd bent. Als haar reisgenootjes als eerste bij de deur hadden gestaan was er helemaal geen probleem geweest. En ik ga niet staan omdat andere mensen te laat zijn. (Bovendien, als je toch bij elkaar wilt zijn, kunnen ze in het gangpad naast haar stoel staan toch?)
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Sneeuwvlok zo 21 aug 2011 - 2:40

Possom schreef:

Ik zet wel meestal mijn tas naast me neer, puur omdat het een grote tas is en ik hem altijd helemaal volprop en hij dus zwaar is. Dat zit gewoon lekkerder, en als het kan, waarom niet? Als het heel druk wordt, neem ik hem op schoot. Maar iedereen heeft een mondje gekregen dus als je er zou willen zitten kun je het ook gewoon vragen toch? Dat probleem snap ik niet helemaal.. Ik vraag het zelf ook altijd als mensen niet door hebben dat het druk is geworden en het is nooit een probleem.

Hier ben ik het wel mee eens, ik vraag het altijd gewoon als er een tas staat of ik er mag zitten, altijd zo dat mensen de tas wel wegzetten.
Bij oudere mensen hangt het er bij mij wel vanaf hoe oud ze zijn, mensen van 65 kunnen net zo goed staan als dat ik dat kan, maar als ze moeilijk lopen oid dan sta ik wel op. Hangt er wel vanaf waar ze op dat moment staan, ik ga niet de halve trein doorlopen om dat te doen. Zelfde met zwangere vrouwen, al heb ik misschien wel meer sympathie voor zwangere vrouwen dan voor oudere mensen.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blair zo 21 aug 2011 - 20:33

Ik sta altijd op voor oudere mensen, hoe moe ik ook ben.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Erin ma 22 aug 2011 - 3:33

Ik vraag altijd als ik oudere mensen en zwangere vrouwen of ze willen zitten, maar soms krijg ik van die dodelijke blikken alsof ik hun beledig hahaha, en dan denk ik waar doe ik het eigenlijk voor? Het is graag of niet hoor. Maar over het algemeen wordt het wel gewaardeerd!
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11

Bericht  GeKKiE ma 22 aug 2011 - 4:04

Ik zat laatst in de tram met mijn moede in Amsterdam.
We hadden flink gelopen, had een blaar op mijn voet en ik was blij dat ik zat.
Toen kwamen er dus bij de volgende halte 2 dames binnen van jaar of 70.
Dus niet heel erg bejaard ofzo...
Die ene vrouw ging gewoon een jong meisje (kind) wegsturen van een plek.
Ze zei zoiets als: "Sta jij eens op, dan kan ik zitten."
Zelfs mijn moeder dacht echt... Hmm...
Nou die andere vrouw had geen plek en toen stond er dus niemand voor der op.
Toen zat die vrouw echt te mopperen... Maar ik dacht echt bekijk het even lekker met je kapsones!!!
Ik had totaal geen slecht geweten door te blijven zitten!

Normaal sta ik trouwens altijd op voor ouderen en zwangere vrouwen of jongen mensen waarvan je ziet dat ze echt moeten zitten.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 4:15

Ik sta niet op, maar dat is hoogstwaarschijnlijk omdat ik die mensen dan gewoon niet zie. Ik kijk vrijwel altijd naar buiten en heb muziek op als ik met het OV reis. Het is niet perse uit onwil maar ik ben niet zo met andere trein/bus/tramgebruikers bezig als ik reis. Het komt dan ook gewoon niet in mij op om een plek af te staan.

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 22 aug 2011 - 4:21

Ja natuurlijk sta ik op.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  dolfijntje24 ma 22 aug 2011 - 4:28

GeKKiE schreef:Ik zat laatst in de tram met mijn moede in Amsterdam.
We hadden flink gelopen, had een blaar op mijn voet en ik was blij dat ik zat.
Toen kwamen er dus bij de volgende halte 2 dames binnen van jaar of 70.
Dus niet heel erg bejaard ofzo...
Die ene vrouw ging gewoon een jong meisje (kind) wegsturen van een plek.
Ze zei zoiets als: "Sta jij eens op, dan kan ik zitten."
Zelfs mijn moeder dacht echt... Hmm...
Nou die andere vrouw had geen plek en toen stond er dus niemand voor der op.
Toen zat die vrouw echt te mopperen... Maar ik dacht echt bekijk het even lekker met je kapsones!!!
Ik had totaal geen slecht geweten door te blijven zitten!

Normaal sta ik trouwens altijd op voor ouderen en zwangere vrouwen of jongen mensen waarvan je ziet dat ze echt moeten zitten.

Benidorm bastards!!
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Melis_je ma 22 aug 2011 - 4:50

Ik ben altijd bang dat iemand niet zwanger is, dus ik gok er alleen op als het heel erg duidelijk is of als ze een buikje en een Prenataltas heeft ofzo. Of als ze moeilijk kijkt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 5:10

Emma_ schreef: Kortom: ik sta op wanneer ik dit kan en wanneer ik dit niet kan blijf ik zitten (en dan voel ik me heel erg schuldig).

+1.

Bij korte stukjes sta ik wel op, maar echt lange stukken, dat red ik zelf niet om de staan meestal.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 22 aug 2011 - 5:13

De meiden die niet goed kunnen staan: vragen jullie om een zitplaats op lange stukken? Of vermijden jullie de spits? Niemand vraagt me ooit om mijn zitplaats, maar er zijn vast wel mensen die hem zouden willen hebben.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 5:15

Melis_je schreef:De meiden die niet goed kunnen staan: vragen jullie om een zitplaats op lange stukken? Of vermijden jullie de spits? Niemand vraagt me ooit om mijn zitplaats, maar er zijn vast wel mensen die hem zouden willen hebben.

Dat durf ik niet, omdat je niet aan mij kunt zien dat ik wat 'heb' en ik wil dan niet 'zeuren'. Daarom probeer ik sowieso de reizen op momenten dat het rustig is en de kans het grootst is dat ik sta! En gelukkig naar werk toe is maar 10 minuten met de bus, dan is geen probleem als ik moet staan.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 22 aug 2011 - 5:22

Oh, aan mij zou je dat gerust kunnen vragen, hoor. Bijvoorbeeld als je vraagt of ik wel pijnvrij kan staan.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jeanette ma 22 aug 2011 - 23:35

patjuhhh schreef:Ik zou wel gewoon opstaan voor een ouder echtpaar en ook voor zwangere vrouwen. Ik vind het echt asociaal als je doet alsof je het ouder echtpaar of zwangere vrouw niet ziet.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 0:13

Melis_je schreef:De meiden die niet goed kunnen staan: vragen jullie om een zitplaats op lange stukken? Of vermijden jullie de spits? Niemand vraagt me ooit om mijn zitplaats, maar er zijn vast wel mensen die hem zouden willen hebben.
Als ik van Amersfoort naar Zwolle moet dan vraag ik nog wel eens aan iemand of ik misschien op de leuning kan zitten omdat ik last van mijn rug heb. Meestal mag dat gelukkig maar er zijn ook mensen die nee zeggen. Dan ga ik alsnog zitten. :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: