Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid)
+7
loesje
moepie
Thunder
Annie24
Clapperdie
SarahKey
Muppetje
11 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid)
Vandaag nog steeds hartstikke negatief. Er is wel een tweede lijntje, alle testen al, maar dat lijntje is echt heel erg wazig
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Kan je de lh piek ook missen door bijvoorbeeld op het verkeerde tijdstip te testen?
Muppetje- Ratel
Het is in principe mogelijk de piek te missen, maar ook als hem mist zul je ergens een test hebben die er tussenuit springt, omdat die veel donkerder is. De echte piek duurt soms maar 12 uur, maar er is ook een aanloop en afloop en die kun je nog steeds terug vinden op een test: de testlijn is dan niet donkerder dan de controlelijn maar wel veel donkerder dan de omringende dagen. Als het steeds een vaag lijntje blijft, zit je eisprong er nog niet aan te komen.
Op welk tijdstip van de dag test je trouwens?
Op welk tijdstip van de dag test je trouwens?
Gast- Gast
Trouwens, je lijkt je wel een beetje zorgen te maken (heel begrijpelijk), je zou ook gewoon het ziekenhuis even kunnen bellen en uitleggen dat je hier nogal onzeker van wordt en vragen of je gewoon even langs mag komen voor een echo. Dan heb je gelijk zekerheid.
Gast- Gast
Ik test altijd als ik thuis kom uit werk, rond zes uur.
Ik word er inderdaad onzeker van, maar ik heb besloten dat ik het deze eerste ronde toch maar even aankijk, hoe lastig ook
Ik word er inderdaad onzeker van, maar ik heb besloten dat ik het deze eerste ronde toch maar even aankijk, hoe lastig ook
Muppetje- Ratel
Ik snap helemaal niks van die ovulatie testen. ik heb 2 weken lang positief getest met ovulatie testen nu net 2 dagen niet meer positief en ook de zwangerschaptest is negatief (hoe kan dit?) ik word best moeilijk zwanger vandaar dat we er nu al aan zijn begonnen met ovulatie testen. (Ik gebruik clear blue testen)
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Wat versta je onder een positieve test (niet elke tweede lijn is positief, de testlijn moet officieel echt donkerder zijn dan de controlelijn)? Test je 's ochtends? Dat zorgt voor een vals positief reslultaat (in tegenstelling tot zwangerschapstesten), want LH hoopt zich 's nachts op in de urine.
Als je goed getest hebt en toch was de test twee weken lang positief, dan heb je veel meer LH dan een gemiddeld persoon in je bloed. Heb je wel een normale cyclus?
Als je goed getest hebt en toch was de test twee weken lang positief, dan heb je veel meer LH dan een gemiddeld persoon in je bloed. Heb je wel een normale cyclus?
Gast- Gast
@Twellie
Heb je wel een normale cyclus?
ja heb een cyclus van ongeveer 31 dagen. Ik gebruik clearblue testen want die geven een smilie aan wanneer de test positief is. Maar dan zijn mijn waarde blijkbaar erg hoog wel vreemd dan.
Heb je wel een normale cyclus?
ja heb een cyclus van ongeveer 31 dagen. Ik gebruik clearblue testen want die geven een smilie aan wanneer de test positief is. Maar dan zijn mijn waarde blijkbaar erg hoog wel vreemd dan.
loesje- Kletskop
En je test niet 's ochtends?
Ik heb de vier afgelopen dagen getest, maar ik had niet gelezen dat het niet 's ochtends vroeg moest. Lekker suf. De eerst dag heb ik 's middags getest, toen had ik een dun lijntje. De twee middelste dagen testte ik 's ochtends en had ik een lijn die even dik was als de controlestreep. De vierde dag testte ik weer 's middags, en was het lijntje weer dunner dan de controlestreep.
Oftewel: dat van dat je niet 's ochtends moet testen is echt zo! Zonde van die dure tests zeg Waarom lees ik nou niet beter? Hmpf.
@Muppetje: die onzekerheid lijkt me vervelend zeg
Ik heb de vier afgelopen dagen getest, maar ik had niet gelezen dat het niet 's ochtends vroeg moest. Lekker suf. De eerst dag heb ik 's middags getest, toen had ik een dun lijntje. De twee middelste dagen testte ik 's ochtends en had ik een lijn die even dik was als de controlestreep. De vierde dag testte ik weer 's middags, en was het lijntje weer dunner dan de controlestreep.
Oftewel: dat van dat je niet 's ochtends moet testen is echt zo! Zonde van die dure tests zeg Waarom lees ik nou niet beter? Hmpf.
@Muppetje: die onzekerheid lijkt me vervelend zeg
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik had met clomid juist een vroege eisprong in tegenstelling tot de meeste clomidgebruiksters!
Ik slikte het vanaf dag 5 en had mijn ei meestal al rond dag 10!
Ovulatietesten gaven bij mij ook vaak vals positief aan of juist negatief terwijl ik wel een eisprong had. Maar ik kreeg in het ziekenhuis iedere keer echo's om mn ei in de gaten te houden dus ben toen gestopt met de ovulatietesten.
Ovulatietesten gaven bij mij ook vaak vals positief aan of juist negatief terwijl ik wel een eisprong had. Maar ik kreeg in het ziekenhuis iedere keer echo's om mn ei in de gaten te houden dus ben toen gestopt met de ovulatietesten.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
ik teste wel s'morgens (ben nu ongesteld dus kan nu niet testen hihi) als ik de komende maand weer vals positief test dan ga ik toch maar weer na de huisarts want dan klopt er iets niet.
loesje- Kletskop
's ochtends testen met een ovultietest is ook niet goed. Ik begreep dat rond 12 uur het beste is en dat je dan 2 uur niet mag plassen ervoor.
Beetje vreemd dat je 2 weken lang een postieve test hebt dat lijkt me niet echt normaal.
Beetje vreemd dat je 2 weken lang een postieve test hebt dat lijkt me niet echt normaal.
Gast- Gast
chipa schreef:Ik had met clomid juist een vroege eisprong in tegenstelling tot de meeste clomidgebruiksters!
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Ik ben pas op dag 13 begonnen...
Muppetje- Ratel
loesje schreef:ik teste wel s'morgens (ben nu ongesteld dus kan nu niet testen hihi) als ik de komende maand weer vals positief test dan ga ik toch maar weer na de huisarts want dan klopt er iets niet.
's ochtends is idd niet handig omdat je urine dan geconcentreerd is. Heb je trouwens geen pco? Ik had ook heel vaak een smiley...
Duur grapje trouwens want die smiley testen zijn erg duur!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
loesje schreef:ik teste wel s'morgens (ben nu ongesteld dus kan nu niet testen hihi) als ik de komende maand weer vals positief test dan ga ik toch maar weer na de huisarts want dan klopt er iets niet.
Ik zou er vanuit gaan dat al die postieve testen lagen aan het feit dat je op het verkeerde moment getest hebt. Denk dat heel veel mensen constant smileys zouden testen met ochtendurine.
Gast- Gast
Muppetje schreef:chipa schreef:Ik had met clomid juist een vroege eisprong in tegenstelling tot de meeste clomidgebruiksters!
Ah, dus vandaag geen positieve test (omdat 'ie gisteren donkerder was)?
Gast- Gast
Twellie schreef:Muppetje schreef:chipa schreef:Ik had met clomid juist een vroege eisprong in tegenstelling tot de meeste clomidgebruiksters!
Ah, dus vandaag geen positieve test (omdat 'ie gisteren donkerder was)?
Nee veel lichter juist
Muppetje- Ratel
@Muppetje: Kun je geen echo's vragen? (volgende ronde wellicht als deze niet gelukt is) Dan kunnen ze echt heel duidelijk zien of en wanneer er een eitje op springen staat.
chipa- Prater
Sommige ziekenhuizen werken zo echt niet. Ik begin morgen met clomid maar krijg ook geen echos. Muppit moet op dag 21 bloed prikken en dat heb ik ook niet eens. Ik krijg een co trole in de 5de week. Ik heb het gevraagd voor echos en toen zei mijn gynecoloog dat ze dat bij de laagste dosis niet doen. Ik geb wel een temperatuurlijst gekregen en dat heeft muppet weer niet.
Dus overal is het weer anders helaas.
Dus overal is het weer anders helaas.
Gast- Gast
Vreemd is dat hoor. Bij mij zeiden ze dat ze absoluut echo's wilde maken ivm het risico om meerlingen (dan bedoelde ze vooral meer dan 2). Uiteindelijk mocht het alleen de 4e ronde zonder echo's omdat ik toen op vakantie ging.
Had trouwens ook de laagste dosis van 50mg
Had trouwens ook de laagste dosis van 50mg
chipa- Prater
Ja ik vind het ook apart dat het zo verschillend is. Bij mij zei de gynecoloog dat de kans op een 2ling te verwaarlozen was en meer dan 2 eigelijk niet mogelijk is bij 50mg. Nou dat hopen we dan maar!
Gast- Gast
Ik moest inderdaad ook echo's laten maken, de eerste twee keer. Daarna heb ik er zelf nog een paar keer om gevraagd. Ik kreeg bij de laagste dosering (dat was 100mg bij de gyneacoloog waar ik bij zat) elke keer twee grote follikels. Soms gaf eentje het op het laatste moment op en de laatste ronde had ik twee eisprongen.
Edit: bedenk me nu dat ik toen inmiddels op de 15omg zat.
Edit: bedenk me nu dat ik toen inmiddels op de 15omg zat.
Gast- Gast
Puggle schreef:Ja ik vind het ook apart dat het zo verschillend is. Bij mij zei de gynecoloog dat de kans op een 2ling te verwaarlozen was en meer dan 2 eigelijk niet mogelijk is bij 50mg. Nou dat hopen we dan maar!
Haha, ik hoopte juist wel heel erg op een tweeling. Ik zou graag drie kindjes willen en mijn vriend tot nu toe twee, dus als het een tweeling was geweest, was die discussie ook gelijk afgelopen .
Gast- Gast
Ik denk dat ik na deze ronde ook niet meer verder ga met de testen, ik heb niet het idee dat ik er veel wijzer van word...
We doen t wel gewoon om de dag, haha, veel leukere oplossing
We doen t wel gewoon om de dag, haha, veel leukere oplossing
Muppetje- Ratel
haha ja wij deden het vanaf de dag dat ik clomid slikte ook om de dag totdat mn ei zeker weten voorbij was. Zaadcellen overleven soms een paar dagen heb ik begrepen dus die kunnen dan alvast klaarliggen voor als je ei springt:) En ook eigenlijk fijner dan de hele tijd met die testen bezig zijn.
chipa- Prater
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer testte jij positief?
» Wanneer eerste schoentjes?
» wanneer eerste echo?
» Wanneer eerste keer tandarts?
» wanneer de eerste echte fiets
» Wanneer eerste schoentjes?