Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid)

+7
loesje
moepie
Thunder
Annie24
Clapperdie
SarahKey
Muppetje
11 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid) Empty Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid)

Bericht  Muppetje do 18 aug 2011 - 6:52

Ja, ik weet het, heb je haar weer met de Clomid vragen.

Maar toch, ik vroeg me af hoe lang jullie cyclus was met clomid, en vooral wanneer de ovulatietest positief werd. Tot op heden heb ik negatieve tests, met een heeeeee licht tweede lijntje, echt donkerder wordt het nog niet.

Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar vraag het me toch af....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid) Empty Re: Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid)

Bericht  SarahKey do 18 aug 2011 - 7:08

Ik had een gemiddelde cyclus van 34 dagen, maar heb geen ovulatie testen gebruikt.
Ik gokte het altijd op mijn temperatuur en dat is goedgekomen. Vond ovulatietesten zo'n geklooi.

Temperatuur je ook?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid) Empty Re: Ovulatietesten, wanneer positief (eerste ronde clomid)

Bericht  Clapperdie do 18 aug 2011 - 7:47

Heb je geen cyclusmonitoring?

Dat had ik wel om te kijken of de clomid wel aansloeg, kreeg in de eerste cyclus ook de samenlevingstest en moest bloedprikken een week na de eisprong voor een volledig beeld.

Ik gebruikte daarna wel ovusticks alleen wel die van clearblue. handig met een smile uit die streepjes kwam ik maar niet.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Annie24 do 18 aug 2011 - 7:50

Ten 1e: door clomid gebruik kán je ovu test vals positief aangeven, dit omdat er door de clomid hormonen in je lichaam terecht komen.

Ik was trouwens ook gewoon zo eigenwijs om het toch te proberen :P Ik had met clomid een cyclus tussen de 29 en 34 dagen en meestal tussen dag 21 en 26 mijn eisprong. Ik had een korte lf: meestal rond de 8 dagen. Jouw eitje kan dus nog best komen hoor Laughing Al kan het ook nog zo zijn dat deze hoeveelheid clomid weinig voor je doet...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Clapperdie do 18 aug 2011 - 7:56

Mijn cyclus was:
50 mg: 28 - 30 dagen
100 mg: 38 dagen
150 mg: 45 - 33 dagen

Verschilde dus enorm.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Muppetje do 18 aug 2011 - 8:58

Temperaturen doe ik niet, en cyclusmonitoren doen ze ook niet. Al met al heb ik dus geen idee... Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey do 18 aug 2011 - 9:00

Ik zou gaan temperaturen, kost niets, alleen wat moeite 's ochtends. Kon precies aflezen wanneer mijn eisprong eraan kwam en met twee keer toe resultaat. I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 9:02

Annie24 schreef:Ten 1e: door clomid gebruik kán je ovu test vals positief aangeven, dit omdat er door de clomid hormonen in je lichaam terecht komen.

Ik was trouwens ook gewoon zo eigenwijs om het toch te proberen :P Ik had met clomid een cyclus tussen de 29 en 34 dagen en meestal tussen dag 21 en 26 mijn eisprong. Ik had een korte lf: meestal rond de 8 dagen. Jouw eitje kan dus nog best komen hoor Laughing Al kan het ook nog zo zijn dat deze hoeveelheid clomid weinig voor je doet...

Dat komt door de PCO. Clomid stimuleert alleen FSH en dat heeft geen effect op een ovulatietest, die meet alleen LH. Doordat er met PCO veel teveel LH aanwezig is in het lichaam, kan de test vals positief uitslaan.

Ik had met Clomid een cyclus van ongeveer 30 dagen, dat is echt heel kort. Je moet al snel rekenen op minstens 32 of 33 dagen en soms langer. Dat min vijftien dagen is de dag van een positieve ovulatietest.

Gast
Gast

Bericht  Thunder do 18 aug 2011 - 9:06

Met 100 mg had ik 3x een cyclus van 35 dagen, waarvan ik de laatste keer zwanger was.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Muppetje do 18 aug 2011 - 9:06

Mijn hormoonwaardes waren juist allemaal normaal, dus dat zou het weinig invloed van moeten ondervinden.

Ik dacht dat je temperatuur pas omhoog gaat als je ei al geeft is? Echt zien aankomen doe je het dan toch niet?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 9:15

Muppetje schreef:Mijn hormoonwaardes waren juist allemaal normaal, dus dat zou het weinig invloed van moeten ondervinden.

Ik dacht dat je temperatuur pas omhoog gaat als je ei al geeft is? Echt zien aankomen doe je het dan toch niet?

Er kan een temperatuurdipje plaats vinden net voor de eisprong en de stijging van temperatuur daarna. Volgens mij had ik dat nooit, maar veel anderen wel.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 18 aug 2011 - 9:27

Ik had dat dus wel. Normale temp was altijd 36,3 of 36,4. Als ik opeens 36,0 testte wist ik, ei komt eraan. En dag erna was het dan 36,5 en daarna steeg de temperatuur.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  moepie do 18 aug 2011 - 9:48

Annie24 schreef:Ten 1e: door clomid gebruik kán je ovu test vals positief aangeven, dit omdat er door de clomid hormonen in je lichaam terecht komen.

Ik denk dat dit niet klopt.
Ik ga straks beginnen aan IUI en blijf daarbij clomid slikken. Omdat ik clomid slik en geen injecties krijg, krijg ik geen echo's maar moet ik mijn ovulatie bijhouden met ovulatietesten en zodra die positief is moet ik bellen voor de inseminatie. Dus ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat de ovulatietest gewoon betrouwbaar is.

Toen ik voor het eerst clomid gebruikte was mijn cyclus 28 dagen.

Dit maal zit ik op 30 dagen en deze ronde ga ik er overheen.

Ik heb dan ook een vraagje... ik dacht altijd dat als je een eisprong hebt gehad dat je dan sowieso na 14 dagen ongesteld werd.... Ik heb op dag 16 mijn eisprong gehad en inmiddels zit ik op dag 31. Met afvegen is er wel wat te zien maar het is nog geen echte bloeding, dat is het pas als je duidelijk menstrueert...
Iemand enig idee? Kunnen de dagen na je eisprong langer zijn dan 14 dagen?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 13:37

moepie schreef:

Ik denk dat dit niet klopt.
Ik ga straks beginnen aan IUI en blijf daarbij clomid slikken. Omdat ik clomid slik en geen injecties krijg, krijg ik geen echo's maar moet ik mijn ovulatie bijhouden met ovulatietesten en zodra die positief is moet ik bellen voor de inseminatie. Dus ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat de ovulatietest gewoon betrouwbaar is.

Toen ik voor het eerst clomid gebruikte was mijn cyclus 28 dagen.

Dit maal zit ik op 30 dagen en deze ronde ga ik er overheen.

Ik heb dan ook een vraagje... ik dacht altijd dat als je een eisprong hebt gehad dat je dan sowieso na 14 dagen ongesteld werd.... Ik heb op dag 16 mijn eisprong gehad en inmiddels zit ik op dag 31. Met afvegen is er wel wat te zien maar het is nog geen echte bloeding, dat is het pas als je duidelijk menstrueert...
Iemand enig idee? Kunnen de dagen na je eisprong langer zijn dan 14 dagen?

Ja, ik had dat ook regelmatig. Gemiddeld zo'n beetje 16 dagen, omgekeerd komt ook veel voor (korter). Is helemaal niet verkeerd, want dat betekent dat je lichaam flink hormonen aanmaakt voor een eventuele innesteling en hopelijk zal die snel plaatsvinden bij jou!

Gast
Gast

Bericht  Muppetje do 18 aug 2011 - 18:33

Meeste meiden hebben de eisprong dus best laat... Maar wat ik dan niet begrijp, op dag 21 moet ik bloed prikken om te kijken of ik een eisprong gehad heb deze ronde. Maar wie zegt dat ie niet later komt, dan heeft dat bloedprikken toch ook weinig zin?

Sorry als ik vervelend word met mijn vragen hoor, maar ik word er gewoon n beetje onzeker van...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  moepie do 18 aug 2011 - 20:14

Muppetje schreef:Meeste meiden hebben de eisprong dus best laat... Maar wat ik dan niet begrijp, op dag 21 moet ik bloed prikken om te kijken of ik een eisprong gehad heb deze ronde. Maar wie zegt dat ie niet later komt, dan heeft dat bloedprikken toch ook weinig zin?

Sorry als ik vervelend word met mijn vragen hoor, maar ik word er gewoon n beetje onzeker van...

Tuurlijk ben je niet vervelend met je vragen! Ik snap het helemaal hoor, ik word er ook altijd onzeker van.
In de meeste gevallen zal er wel een sprong zijn geweest voor dag 21, denk ik. Dat ze het daarom aanhouden. Ik blijf het wel raar vinden dat je geen cyclusanalyse krijgt deze eerste ronde....
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Muppetje do 18 aug 2011 - 20:24

moepie schreef:
Muppetje schreef:Meeste meiden hebben de eisprong dus best laat... Maar wat ik dan niet begrijp, op dag 21 moet ik bloed prikken om te kijken of ik een eisprong gehad heb deze ronde. Maar wie zegt dat ie niet later komt, dan heeft dat bloedprikken toch ook weinig zin?

Tuurlijk ben je niet vervelend met je vragen! Ik snap het helemaal hoor, ik word er ook altijd onzeker van.
In de meeste gevallen zal er wel een sprong zijn geweest voor dag 21, denk ik. Dat ze het daarom aanhouden. Ik blijf het wel raar vinden dat je geen cyclusanalyse krijgt deze eerste ronde....

Ja dat vind ik ook wel vreemd, maarja, niet veel aan te doen

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey do 18 aug 2011 - 21:00

Ik heb dat ook niet gehad. Geen echo's geen bloedprikken niets. Moest na de eerste ronde terug komen met de temperatuurlijst en zo konden ze zien dat het aansloeg.

Als ik hier hoor dat meiden geregeld een echo laten maken dat vind ik juist gek Laughing
Maar zal ook wel aan de hoeveelheid clomid liggen. Ik heb alleen 50 mg geslikt, voor beide zwangerschappen. Als je de 150 mg krijgt heb je toch meer kans op overstimulatie enz?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie do 18 aug 2011 - 21:00

Muppetje schreef:
moepie schreef:

Ja dat vind ik ook wel vreemd, maarja, niet veel aan te doen

+1 Zou het allemaal zoveel duidelijker maken
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 22:57

Ik Begin volgende week met 50 mg en ik krij ook geen echo of bloedprikken. Ik heb een lijstje gehad waar ik mijn temperatuur moet in vullen, en ik moet in de 5de week terug op comtrole. Mij vertelde de gynecoloog dat ze het op deze ma nier doen omdat het de laagste dosis is.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje do 18 aug 2011 - 23:39

Nou ja, veel meer dan afwachten kan ik dus niet. Het maakt me gewoon een beetje onzeker.. Misschien volgende ronde anders maar temperaturen.

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 0:07

Ik denk dat je eitje er een deze dagen echt wel aankomt hoor! En idd kun je alleen maar afwachten hoe vervelend dat ook is.

Gast
Gast

Bericht  moepie vr 19 aug 2011 - 0:53

nou ja, overal wordt het dus anders gedaan smile
Ik slik namelijk ook de laagste dosering.

Hopelijk heb je gauw een positieve ovulatietest
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 1:07

Ik zat net zoveel vol met vragen tijdens het Clomidgebruik, dus ik snap het juist heel goed! Gelukkig is er een forum waar je al je vragen kwijt kunt.

Het verschilt gewoon heel erg per ziekenhuis hoeveel controle er is. In het ene ziekenhuis moet je elke maand terugkomen, desnoods een jaar lang. In mijn ziekenhuis was er twee maand controle en daarna mocht je terugkomen als je zelf wilde. In sommige ziekenhuizen mag je juist na een maand controle niet meer terug komen en in weer andere is er helemaal geen controle Rolling Eyes .

Mijn ervaring is wel dat ze vaak wel openstaan voor suggesties, dus als jij hier onzeker van wordt of niet snapt waarom je al op dag 21 moet bloed prikken, zou ik gewoon even bellen. Je hoeft je behandeling niet passief te 'ondergaan', maar je kunt hier ook gewoon suggesties voor aandragen.

Het is wel gunstig dat je hormoonwaarden niet zo uit balans zijn, des te meer kans dat de Clomid nu al aanslaat. Bij mij sloeg 100 mg aan en later 150 mg, terwijl ik heel erg verstoorde hormoonwaardes had. Hoop dus het beste voor je deze maand al!

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 19 aug 2011 - 3:28

Het is inderdaad fijn dat ik hier mijn vragen kwijt kan. Ik hoop ook dat het goed aan zal slaan omdat mijn hormonen niet heel erg in de war zijn. Heb alleen echt het idee dat het te lang duurt voor er iets springt..

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: