Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

8 uur per dag achter een beeldscherm?

+4
Rush
mzcharlotte
Tiana
Bet Weter
8 plaatsers

Ga naar beneden

8 uur per dag achter een beeldscherm? Empty 8 uur per dag achter een beeldscherm?

Bericht  Bet Weter do 18 aug 2011 - 5:52

Ik zit nu 4 dagen per week 9 uur per dag achter een beeldscherm. Mijn werk is om heel geconcentreerd teksten te lezen en te beoordelen en gegevens in te voeren. Ik doe dit nu een paar maanden, maar merk echt dat het eigenlijk niet mijn type werk is. Na 6 of 7 uur werken, dus zo rond 3 a 4 uur 's middags ben ik totaal gesloopt. Mijn ogen doen zeer, mijn humeur is naar het 0 punt gezakt, ik voel me duizelig en kan me moeilijk concentreren. Die laatste uren gaan dan zo langzaam voorbij. Ik word er echt gestoord van en twijfel of ik ander werk moet gaan zoeken.

Ik snap niet zo goed hoe anderen dat doen, zolang in één houding achter een beeldscherm zitten en die concentratie vasthouden. Misschien heeft iemand tips? Wat zouden jullie mij aanraden?

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

8 uur per dag achter een beeldscherm? Empty Re: 8 uur per dag achter een beeldscherm?

Bericht  Tiana do 18 aug 2011 - 6:02

Ik zou tussendoor wel even korte pauzes nemen en een andere houding aan nemen. Tijdens die korte pauzes even naar de wc of een kopje thee/koffie halen?
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

8 uur per dag achter een beeldscherm? Empty Re: 8 uur per dag achter een beeldscherm?

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 6:02

Ik heb dit ook.. Heb niet iedere dag dezelfde taak, maar 2 van de 4 dagen zit ik toch wel de hele dag achter de computer. Ik probeer om regelmatig iets te gaan doen: bellen, naar de wc, koffie halen, naar een andere afdeling lopen.. Maar ook dan zijn mn ogen soms zo moe dat ik ze bijna niet meer open kan houden. Dan doe ik ze even een paar minuten dicht en dat helpt wel Embarassed Maar ik zit vaak alleen dus ik kan dat makkelijk doen Wink

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte do 18 aug 2011 - 6:03

Houd je wel voldoende pauzes? Voor een x tijd zou je eigenlijk 10 minuten 'pauze' (of ander niet-beeldscherm gerelateerd werk) moeten nemen. Misschien kan je het dan beter volhouden. Ik zit zelf continu achter het scherm en heb eigenlijk vrij weinig last, eens in de zoveel tijd heb ik wel koppijn.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 6:04

Je moet ook niet de hele tijd naar het beeldscherm staren, maar elk uur even een stukje lopen, bewegen, strekken, even je ogen (en lichaam) rust geven door naar de wc te gaan, wat te drinken, te eten..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 6:05

Ik zou in de pauzes die je hebt een luchtje gaan scheppen als dat mogelijk is en dan ook even een wandeling maken om even bij te komen. Hier in de buurt zit ook een bedrijventrein en ik zie vaak genoeg mensen van kantoor rond lunchtijd een wandeling maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 6:08

Gefelicitass schreef:Ik zou in de pauzes die je hebt een luchtje gaan scheppen als dat mogelijk is en dan ook even een wandeling maken om even bij te komen. Hier in de buurt zit ook een bedrijventrein en ik zie vaak genoeg mensen van kantoor rond lunchtijd een wandeling maken.

+1. In het hotel waar ik werk gaan de mensen die de hele dag lopen lekker relaxen en in zitten in de zon, of in de kantine. En de mensen die op kantoor werken, en veel achter de pc zitten, gaan een stuk lopen!

Gast
Gast

Bericht  Rush do 18 aug 2011 - 6:13

Pippa schreef:
Gefelicitass schreef:Ik zou in de pauzes die je hebt een luchtje gaan scheppen als dat mogelijk is en dan ook even een wandeling maken om even bij te komen. Hier in de buurt zit ook een bedrijventrein en ik zie vaak genoeg mensen van kantoor rond lunchtijd een wandeling maken.

+1. In het hotel waar ik werk gaan de mensen die de hele dag lopen lekker relaxen en in zitten in de zon, of in de kantine. En de mensen die op kantoor werken, en veel achter de pc zitten, gaan een stuk lopen!
Klopt, bij ons is dat ook zo. Even naar de pinautomaat, bakkerij of bos te lopen.

En om de zoveel tijd gaat de PC op blauw scherm en dan moet je persee iets doen wat niet beeldscherm gerelateerd is. Naar de wc, thee pakken, kletsen met je collega`s etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Bet Weter do 18 aug 2011 - 6:39

Ik heb helemaal geen ingeplande pauzes. Moet zelf mijn pauzes plannen, maar niemand zegt wat je dan mag gaan doen en hoelang etc. Ik rook ook niet. Veel mensen staan wel buiten dan, maar ik heb nooit zin om daarbij te gaan staan. Het sociale praatje kost me meer moeite dan voor mijn beeldscherm blijven zitten. Vaak kijk ik even op Facebook ofzo, maar eigenlijk ben je dan tijdens je pauzes nog steeds met hetzelfde bezig: lezen van het beeldscherm. Ik word er helemaal gek van. Ik zit ook echt met 30 mensen op 1 kantoor en iedereen is de hele dag aan t telefoneren, dus concentratie is lastig. Niemand gaat bij ons een stukje wandelen of echt weg. Ik loop wel tig keer naar de koffie automaat en wc, maar dat is het dan ook wel. Ik ben er zo beu van.

Als ik trouwens mijn ogen even dichtdoe dan kijken gelijk 10 mensen me zo aan van: wat is er met jou aan de hand Suspect

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 7:38

Er bestaan speciale beeldschermen die je over je huidige scherm kunt plaatsen/hangen.
Die neemt in elk geval het felle licht al weg.
Dat heeft bij mij toen wel goed geholpen.

En verder inderdaad wat de rest zegt.
Schijt aan je collega's of die blijven zitten. Da's hun probleem.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 18 aug 2011 - 8:22

Kan je die teksten niet uitprinten, of lezen vanaf een e-reader?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje do 18 aug 2011 - 8:36

Persoonlijk zou ik helemaal gek worden van zo'n baan, mijn man zit ook vrijwel fulltime achter de pc. Echt niets voor mij, ik zou echt doodongelukkig worden. Ik sta voor de klas overigens... echt iets heel anders natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Bet Weter do 18 aug 2011 - 8:37

Susan schreef:Kan je die teksten niet uitprinten, of lezen vanaf een e-reader?
Nee, het is veel teveel om uit te printen. Werk voor een internet bedrijf waar veel data binnenkomt, de hele dag door. nerd

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Siem do 18 aug 2011 - 17:58

Je kunt ook eens langs de opticien gaan, je hebt nu ook brillen die puur bedoelt zijn voor het veel werken achter een beeldscherm. Het is een soort van leesbril eigenlijk met een kleine sterkte. In bepaalde gevallen krijg je ze zelfs vergoed omdat het voor je werk is.
Heb er zelf ook 1 sinds enkele weken, had ook last van mijn ogen door het vele werken achter de pc. Geen afwijking aan mijn ogen, maar nu wel een bril met plus een half aan beide ogen puur voor het werk op de PC en ook al was het in het beginnen wel even wennen zo met bril zijn mijn ogen nu niet meer zo 'moe'

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Zora do 18 aug 2011 - 18:06

De helderheid van je scherm lager zetten? smile En ik zou me dan alsnog niet zoveel aantrekken van mijn collega's en toch af en toe een rondje lopen buiten.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 19:52

Ik doe ook beeldschermwerk. En ik kan me ook zeker niet doorlopend concentreren.
Ik haal regelmatig bakjes thee, loop naar de printer, loop naar collega's om te overleggen.
En ook wel niet werk gerelateerd, korte praatjes met collega's, even de krant inkijken. (overigens niet lang, maar een paar minuutjes, het moet niet uit de klauw gaan lopen).
Wij hebben dan ook niet ofiicieel pauze's 's ochtends en 's middags, alleen lunchpauze.
Dus die korte breaks tussendoor zijn dan ook wel geoorloofd.

Gast
Gast

Bericht  Bet Weter do 18 aug 2011 - 23:08

Ja, ik zal ook eens kijken naar een bril misschien. Ik heb zelf lenzen en moeite met ver weg kijken, dus een leesbril is niks voor mij, maar een bril met sterkte de andere kant op zou nog wel kunnen helpen. Verder wil ik dit ook echt niet de rest van mijn leven gaan doen, al is het wel een baan op niveau. Ik merk gewoon dat ik veel te bewegelijk en sociaal ben om de hele dag alleen interactie met een beeldscherm te hebben. Dus ik ga alsnog op zoek naar iets anders.

Soms verlang ik echt naar een simpel bestaan in een boomgaard met fruit ofzoiets Embarassed

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: