Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitbouw aan huis

+2
Paper Crown
Happinaz
6 plaatsers

Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Uitbouw aan huis

Bericht  Happinaz do 18 aug 2011 - 2:17

Wij willen aan de huiskamer graag een uitbouw laten plaatsen van 2,5 meter, de achtertuin in. Volgens de wettelijke richtlijnen van mijn woonplaats mogen we dat doen zónder bouwvergunning.
Ik ben aan het zoeken naar een goed bedrijf omdat ik niet terecht wil komen bij een beunhaas. Ik ben nogal voorzichtig sinds ik al die programma's zoals kassa, radar en 'opgelicht' gevolgd heb.

Zijn er hier meiden die ook een uitbouw hebben laten plaatsen? Mag ik vragen bij welk bedrijf? Was/ben je tevreden? Als je er geen bezwaar tegen hebt ben ik ook benieuwd naar de prijs van de uitbouw. Wij zullen hier een bouwdepot voor aanvragen bij de hypotheek verstrekker.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Paper Crown do 18 aug 2011 - 2:23

Een uitbouw van 2.5meter zal je tussen de 15.000 en 20.000 kunnen gaan kosten als je het bij een goed bedrijf laat doen.. ga eerst op zoek naar offertes alvorens je naar de hypotheekverstrekker gaat voor een bouwdepot.. je zal ook een taxatie moeten laten maken.. heel veel banken geven geen geld meer af voor bepaalde zaken in en om het huis maar een uitbouw is altijd wel geoorloofd omdat het huis stukje groter zal worden.. leuk! Maar wel een kostbaar klusje..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Mamsie do 18 aug 2011 - 2:25

Waar woon je ( in pm mag hoor ). Je mag als het goed is tot 3.5 meter verginningsvrij. In sommige gemeentes zelfs meer.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Happinaz do 18 aug 2011 - 2:30

Dank voor jullie antwoorden!

@CKC, we laten natuurlijk eerst offertes maken. We zijn alleen voorzichtig met de verschillende bedrijven waar we naartoe gaan. Ik maak graag een gedegen keus. (is dat een woord? Haha). Ik heb inderdaad op 20.000 tot 25.000 gerekend, puur op het plaatsen. Dan moet er ook nog gestuct worden, vloertje erin etc. Ik vraag me alleen af of ik in de goede richting denk?
We wonen al 4 jaar in onze woning en zijn toe aan het vergroten ervan. We willen liever niet verhuizen, ik hou te veel van ons huisje op deze plek. Maar met 2 kinderen is het wel wat krap in de huiskamer!

@Mamsie, 3,5 meter is nóg mooier, maar zonde van mijn tuin! Die is helaas ook niet supergroot. Ik FB je even mijn woonplaats ;-).
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 2:31

Wij hebben nu 1,5 jaar geleden ons huis uitgebouwd alleen dan wel over de hele breedte en nog een verdieping er boven op. Wij hebben eigenlijk alles zelf gedaan of met behulp van vrienden. Het enigste wat we echt uit besteed hebben is waren de kozijnen plaatsen.
Wij waren bijna 35.000 kwijt, maar goed het is een uitbouw van 3 bij 7 en dan over 2 verdiepingen met spitsdak.

Vooral verschillende offertes laten maken zeker in deze tijd heb je nog genoeg bedrijven die tegen elkaar concurreren.

before:
Uitbouw aan huis 1070014388_16_hTsh

after: (intussen natuurlijk wel helemaal af )
Uitbouw aan huis 1070016731_5_TC__

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Mamsie do 18 aug 2011 - 2:34

BeeGee je heb wel geluk gehad dat je buren het ook goed vonden zeg!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Mamsie do 18 aug 2011 - 2:35

oohja en natuurlijk altijd vragen of er ook een deel zwart kan! Wink
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Happinaz do 18 aug 2011 - 2:41

@Beegee WAUW! Dat is prachtig. Mijn vriend zal ook veel zelf klussen, want die heeft ons hele huis al verbouwd. Maar het plaatsen van die uitbouw zullen we wel laten doen. We hebben nu met twee kinderen erbij gewoon minder tijd en energie dan toentertijd met de verbouwing. De gehele afwerking zullen we zelf doen.
Ik vind 35.000 euro voor de foto die ik zie overigens niet heel absurd veel. Wel enorm veel geld natuurlijk om uit te geven.

@ Mamsie Zwart? Ja? Kun je dat bij zo'n 'echt' bedrijf ook vragen?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 2:41

Mamsie schreef:BeeGee je heb wel geluk gehad dat je buren het ook goed vonden zeg!

Die hebben weinig te vinden :-) huren allemaal haha. Verder is het volgens de richtlijnen gedaan he, wij hebben er wel een vergunning voor aan moeten vragen.
wij hebben qua geluidsoverlast wel enorm geboft hoor. Wij hebben veel in de avonduren gedaan en nooit hebben wij commentaar gehad rondom het geluid...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Mamsie do 18 aug 2011 - 2:43

BeeGee ooh ja dan hebben ze pech, nou fijn dat ze lief zijn geweest voor jullie whaha.

Happinaz, Ja hoor gewoon vragen. Vaak doen ze het wel en betaal je een deel wit en een kleiner deel zwart.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 2:43

Happinaz schreef:@Beegee WAUW! Dat is prachtig. Mijn vriend zal ook veel zelf klussen, want die heeft ons hele huis al verbouwd. Maar het plaatsen van die uitbouw zullen we wel laten doen. We hebben nu met twee kinderen erbij gewoon minder tijd en energie dan toentertijd met de verbouwing. De gehele afwerking zullen we zelf doen.
Ik vind 35.000 euro voor de foto die ik zie overigens niet heel absurd veel. Wel enorm veel geld natuurlijk om uit te geven. het scheelt zoveel dat we veel met de gesloten portomonnee hebben gedaan... mijn vriend mag nu bij onze vrienden overal de tuin aan leggen haha!! Moet zeggen ben zooo onwijs blij nu alles achter de rug is! Wij waren aan het verbouwen toen ik zwanger/bevallen ben van Merle dus qua tijd erg rot... en ook als je het door vrienden laat doen duurt het toch allemaal wat langer maar goed kleinigheidje

@ Mamsie Zwart? Ja? Kun je dat bij zo'n 'echt' bedrijf ook vragen?
gewoon vragen!! wij hebben onze kozijnen ook een deel zwart gedaan. Nu komen ze binnenkort voor nieuwe kozijnen plaatsen en dan gaat er weer een deel zwart

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Happinaz do 18 aug 2011 - 2:46

BeeGee schreef:
Mamsie schreef:BeeGee je heb wel geluk gehad dat je buren het ook goed vonden zeg!

Die hebben weinig te vinden :-) huren allemaal haha. Verder is het volgens de richtlijnen gedaan he, wij hebben er wel een vergunning voor aan moeten vragen.
wij hebben qua geluidsoverlast wel enorm geboft hoor. Wij hebben veel in de avonduren gedaan en nooit hebben wij commentaar gehad rondom het geluid...

Heeft het bij jullie buren veel (zon) licht weg genomen? Bij ons zal dat denk ik wel een beetje het geval zijn. Toch hebben we al nagevraagd hoe dat zit met het maken van bezwaar en dit mogen ze niet doen, omdat we het volgens de voorschriften doen en het maar 2,5 meter zal zijn.
Ik ga vanzelfsprekend wel persoonlijk met ze in gesprek over de uitbouw, misschien willen ze nog wel meedoen ook, dat is ook goedkoper.

Ik hoop dat ik durf te vragen naar zwarte prijzen..... :shock: haha
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Mamsie do 18 aug 2011 - 2:47

Gewoon vragen "goh in welke kleuren werken jullie allemaal?" hahhaa

( hmm al zijn zwart en wit geen kleuren ) Vraag dan maar gewoon werken jullie enkel wit?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 2:52

ik weet niet of het bij mijn buren het zonlicht heeft weg genomen.... we hebben nog geen commentaar gehad.. onze tuinen zijn ook nog behoorlijk groot (wij hebben nu nog 12 meter) dus ik denk ook niet dat het heel bezwaarlijk is.
wij hebben de hele dag van 11.00-19.00 de zon in de tuin dus ik geloof niet dat onze buren het erg vinden. Hier heeft iedereen een soort van uitbouw aan hun huis.. sommige hebben een soort van houten hutje aan het huis en sommige hebben met soort plastic een uitbouw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Happinaz do 18 aug 2011 - 2:58

Jee, dat is een grote tuin! Onze tuin is 9,5 meter lang en 5 meter breed. Lange slanke tuin dus. Maar met die 2,5 meter uitbouw erin blijft er niet heel veel over. Omdat het huis relatief klein is hebben we ook een schuur(tje) nodig, maar we vinden er wel iets op.
Nu nog een offerte scoren! :-)
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  blondje1313 do 18 aug 2011 - 3:01

Let er op dat wat je zwart laat doen je niet uit het bouwdepot kunt betalen aangezien je daarvoor facturen moet overleggen.
Hou ook in de gaten wat er dan wit en wat zwart gebeurt ivm garantie.

En een tip, informeer eerst bij de bank of je ruimte hebt in je hypotheek, de regels zijn het afgelopen jaar een stuk strenger geworden, een nichtje voor mij kwam hier achter toen ze haar keuken al gekocht had en deze toen niet uit de hypotheek kon betalen omdat ze al aan hun max zaten met de nieuwe regels.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  boekenwurm83 do 18 aug 2011 - 3:07

Happinaz schreef:
BeeGee schreef:
Mamsie schreef:BeeGee je heb wel geluk gehad dat je buren het ook goed vonden zeg!

Die hebben weinig te vinden :-) huren allemaal haha. Verder is het volgens de richtlijnen gedaan he, wij hebben er wel een vergunning voor aan moeten vragen.
wij hebben qua geluidsoverlast wel enorm geboft hoor. Wij hebben veel in de avonduren gedaan en nooit hebben wij commentaar gehad rondom het geluid...

Heeft het bij jullie buren veel (zon) licht weg genomen? Bij ons zal dat denk ik wel een beetje het geval zijn. Toch hebben we al nagevraagd hoe dat zit met het maken van bezwaar en dit mogen ze niet doen, omdat we het volgens de voorschriften doen en het maar 2,5 meter zal zijn.Ik ga vanzelfsprekend wel persoonlijk met ze in gesprek over de uitbouw, misschien willen ze nog wel meedoen ook, dat is ook goedkoper.


wij hebben pas een overkapping laten plaatsen en in de toekomst kunnen we daar eventueel een uitbouw van maken.
onze buren waren dus echt niet blij! ze klaagden dat het bij hun veel daglicht weghaalde waardoor het in hun keuken donkerder was.
Maarja, zolang je binnen de drie meter blijft heb je geen vergunning nodig en kunnen de buren geen bezwaar maken.
lullig was het wel voor hun, maar wij wouden altijd al heel graag een overkapping en toen we naar dit huis verhuisd zijn hebben we gelijk plannen gemaakt.
je kunt nou eenmaal niet jouw plannen opzij zetten omdat de buren er niet blij mee zijn.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Happinaz do 18 aug 2011 - 3:18

blondje1313 schreef:Let er op dat wat je zwart laat doen je niet uit het bouwdepot kunt betalen aangezien je daarvoor facturen moet overleggen.
Hou ook in de gaten wat er dan wit en wat zwart gebeurt ivm garantie.

En een tip, informeer eerst bij de bank of je ruimte hebt in je hypotheek, de regels zijn het afgelopen jaar een stuk strenger geworden, een nichtje voor mij kwam hier achter toen ze haar keuken al gekocht had en deze toen niet uit de hypotheek kon betalen omdat ze al aan hun max zaten met de nieuwe regels.

Het depot krijgen we, dit hebben we al nagevraagd. Dat is geen enkel probleem, gelukkig.
Het is een enorme woning verbetering, en er zijn nog meer aspecten die in ons voordeel werken. De laatste 3000 euro van een depot van 20.000 euro hoeven niet verantwoord te worden werdt aangegeven. Dit was bij ons vorige depot ook niet het geval, dus daar hebben we toen een nieuwe auto van aangeschaft angel
De garantie is wel een gespreksonderwerp inderdaad en had ik nog niet over nagedacht. Dank je, dat is wel scherp!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Happinaz do 18 aug 2011 - 3:20

boekenwurm83 schreef:
Happinaz schreef:
BeeGee schreef:
Mamsie schreef:BeeGee je heb wel geluk gehad dat je buren het ook goed vonden zeg!

Die hebben weinig te vinden :-) huren allemaal haha. Verder is het volgens de richtlijnen gedaan he, wij hebben er wel een vergunning voor aan moeten vragen.
wij hebben qua geluidsoverlast wel enorm geboft hoor. Wij hebben veel in de avonduren gedaan en nooit hebben wij commentaar gehad rondom het geluid...

Heeft het bij jullie buren veel (zon) licht weg genomen? Bij ons zal dat denk ik wel een beetje het geval zijn. Toch hebben we al nagevraagd hoe dat zit met het maken van bezwaar en dit mogen ze niet doen, omdat we het volgens de voorschriften doen en het maar 2,5 meter zal zijn.Ik ga vanzelfsprekend wel persoonlijk met ze in gesprek over de uitbouw, misschien willen ze nog wel meedoen ook, dat is ook goedkoper.


wij hebben pas een overkapping laten plaatsen en in de toekomst kunnen we daar eventueel een uitbouw van maken.
onze buren waren dus echt niet blij! ze klaagden dat het bij hun veel daglicht weghaalde waardoor het in hun keuken donkerder was.
Maarja, zolang je binnen de drie meter blijft heb je geen vergunning nodig en kunnen de buren geen bezwaar maken.
lullig was het wel voor hun, maar wij wouden altijd al heel graag een overkapping en toen we naar dit huis verhuisd zijn hebben we gelijk plannen gemaakt.
je kunt nou eenmaal niet jouw plannen opzij zetten omdat de buren er niet blij mee zijn.

Jeetje, dat is wel vervelend. Is jullie buren-relatie daardoor ook moeilijk? Het zou mij ook niet tegenhouden maar ik zou er toch ook wel een beetje een schuld gevoel aan overhouden denk ik.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  boekenwurm83 zo 21 aug 2011 - 5:21

nee onze relatie is er niet door verslechterd. Het zijn oude mensen dus we hebben er sowieso niet zoveel contact mee, maar als we ze spreken dan is er niks aan de hand en is het altijd gezellig.
vooral in het begin hebben ze er regelmatig over gedaan dat ze er niet blij mee waren, maarja het mag nou eenmaal dus ik heb er geen schuldgevoel over. Zoveel mensen hebben een overkapping/uitbouw, dus het is nou eenmaal niet anders. nu doen ze er heeeeel af en toe nog over maar dan gaan we er niet op in.
en ze hebben er ook voordeel bij want eerst hadden ze helemaal geen schaduw in de tuin en nu kunnen ze heerlijk uit de zon zitten 's middags en dat doen ze ook regelmatig. ook hebben ze zelf helemaal een huisje met raam getimmerd met dus onze schutting (zijkant van de overkapping) als achtergevel. kunnen ze lekker uit de wind zitten en naar buiten kijken Very Happy
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  sanne-84 zo 21 aug 2011 - 8:20

denk er wel aan dat als je een bouwdepot hebt van 20000 euro, dit dan ook allemaal wit moet zijn.
wij willen ook zsm aanbouwen. beide buren hebben al aangebouwd, de een 3 meter en de ander 2,5. dus wij houden het op 2,5, scheelt weer een extra muurtje bouwen en dus geld.

wat wil je nog meer doen? wij willen een nieuwe keuken, nieuwe vloer en vloerverwarming, nieuwe kozijnen voor en achter, tyoilet.. ik denk dat wij rond de 30000-40000 euro komen te zitten. en dan doen we heel veel zelf of zwart. maar aanschaf van de tegels, kozijnen en keuken is al 20000.
wij gaan overigens voor een lening, wel iets meer rente, maar zal waarschijnlijk niet op wegen tegen het feit dat het in het zwart gebeurt.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Happinaz zo 21 aug 2011 - 8:43

Wij willen alleen de aanbouw, casco. Mijn vriend is heel erg handig en die kan de afwerking verder helemaal zelf doen.
Dus nieuwe keuken etc is niet nodig. Onze vloer wordt nog steeds verkocht, dus we kunnen bijkopen en opnieuw aanleggen zeg maar.
We hebben nu 4 offertes aangevraagd dus met een beetje mazzel kunnen we komende week gaan vergelijken!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitbouw aan huis Empty Re: Uitbouw aan huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum