Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanhef (sollicitatie)brief / e-mail

5 plaatsers

Ga naar beneden

Aanhef (sollicitatie)brief / e-mail Empty Aanhef (sollicitatie)brief / e-mail

Bericht  rapa nui za 6 apr 2013 - 4:47

Ik las net in de krant een artikel over 45 plussers die ontslagen kunnen worden en in een algemeen rijtje met tips om aan het werk te blijven en werk te krijgen staat:

"Geachte" in de aanhef van een brief is ouderwets.

Ik verbaas me hier wat over, vandaar dit topic.

Wat gebruiken jullie als aanhef in een brief? Op mijn werk bv gebruik ik altijd geachte als ik een e-mail/brief stuur aan een zakelijke relatie die ik verder niet ken. Ik vind dat wel net zo netjes en zou eigenlijk ook niet weten wat ik er anders moet neerzetten.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhef (sollicitatie)brief / e-mail Empty Re: Aanhef (sollicitatie)brief / e-mail

Bericht  _Summer za 6 apr 2013 - 4:57

Nou, dat verbaast mij ook erg eigenlijk. Ik gebruik ook altijd "Geachte" als aanhef in een brief. Wat zou dan juist zijn? "Beste" of zo?!
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Aanhef (sollicitatie)brief / e-mail Empty Re: Aanhef (sollicitatie)brief / e-mail

Bericht  Bacio za 6 apr 2013 - 5:06

ik schrijf altijd beste

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  rapa nui za 6 apr 2013 - 5:10

Bacio schreef:ik schrijf altijd beste

en wat zet je daar dan achter? Beste heer Jansen klinkt toch niet. Beste meneer Jansen? je weet in die gevallen toch vaak geen voornaam. Als ik een mail sturen naar een collega dan zet ik er helemaal niets voor, dan is het alleen: Jan,
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Bacio za 6 apr 2013 - 6:16

rapa nui schreef:
Bacio schreef:ik schrijf altijd beste

en wat zet je daar dan achter? Beste heer Jansen klinkt toch niet. Beste meneer Jansen? je weet in die gevallen toch vaak geen voornaam. Als ik een mail sturen naar een collega dan zet ik er helemaal niets voor, dan is het alleen: Jan,
Beste Jan of als ik geen voornaam weet Beste meneer Jansen. In mijn branche staat er altijd een voornaam bij, dat ligt misschien ook in welke sector je werkt.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Sanne za 6 apr 2013 - 7:22

Ik vind 'beste' heel informeel eigenlijk. Als ik iemand niet ken en het is een zakelijk contact, gebruik ik altijd 'geachte'. Ik vind dat niet ouderwets. Bij collega's kan 'beste' prima, maar dat zou ik dus niet naar zakelijke onbekende contacten sturen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Nyx za 6 apr 2013 - 7:30

Ik gebruik toch echt altijd nog 'Geachte'. 'Beste' vind ik bij iemand die ik niet ken toch echt niet staan.

Het enige wat ik nog weleens wil doen is 'Geachte heer Jansen, Beste Jan,'. Maar dan is er contact geweest en leek de sfeer informeel genoeg om dat te doen. Aanhef (sollicitatie)brief / e-mail 394967
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: