Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav Wat is jullie naar bed ritueel...

+7
loesje
LMCurious
moepie
Liadan
-Ieniemienie-
Darius
Printje
11 plaatsers

Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Printje di 16 aug 2011 - 0:10

Hier gaat hij om de dag in bad..daarna tandjes poetsen, een paar boekjes op ons bed lezen, liedje zingen, poesjes knuffelen en dan lekker naar bedje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Darius di 16 aug 2011 - 0:16

Eerst ons kind martelen met de tandenborstel. We doen het nu elektrisch, dat is wel makkelijker. Maar kan nu wel op voor het WK judo.....

En daarna het kranenboek lezen, dat is een boek van richard scarry met allemaal voertuigen. En daarna het boek de gele ballon lezen. En dan wil hij nog een slokje water en dan een kus en dan gaat de deur dicht. En gaat hij dus nog lekker spelen in bed.... smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  -Ieniemienie- di 16 aug 2011 - 0:18

Meestal eerst in bad, tandenpoetsen, dan papa of mama gedag zeggen (degene die haar niet naar bed brengt).
Dan klimt ze in bed, lezen we een verhaaltje voor. Moeten we haar knuffel instoppen en een kusje geven, dan haar een kusje geven. Dan zeggen wij: Slaap lekker. En dan zegt ze zelf als grapje altijd: niet snurken he?!
Dan zeggen we, nee niet snurken hoor! EN dan gaat ze lekker slapen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 0:19

Schone luier, pyama aan, tanden poetsen, boekjes lezen, speentje wassen, dan verkeerd om in bed leggen en weglopen (moet ze altijd heel erg om lachen), goed leggen en kusje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Liadan di 16 aug 2011 - 0:26

Bij de jongste: om de dag in bad, na het bad voeden en dan zijn bed in.

Bij de oudste: op wc plassen, luier aan, pyama aan, eerst zelf tanden poetsen, dan wij tanden poetsen. Nog even stoeien op ons bed. Dan gaat ze in bed liggen, als mijn vriend haar in bed legt verzint hij zelf een verhaaltje voor haar. Als ik haar in bed leg moet ik de laatste tijd steeds het boekje 'over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept' lezen. Daarna haar muziekhondje aanzetten, kus geven, bij de deur kusjes blazen.
(en dit is de meest ideale situatie, vaak probeert ze het slaapritueel aan alle kanten te rekken door nog even een slokje te drinken, weg te rennen als we haar pyama aan willen doen, mond stijf dichthouden als we haar tanden willen poetsen, muziekje moet nog 10 keer aan, we moeten nog een liedje zingen, nog een keer op de wc plassen enz. enz. enz.)

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Printje di 16 aug 2011 - 0:27

Liadan schreef:Bij de jongste: om de dag in bad, na het bad voeden en dan zijn bed in.

Bij de oudste: op wc plassen, luier aan, pyama aan, eerst zelf tanden poetsen, dan wij tanden poetsen. Nog even stoeien op ons bed. Dan gaat ze in bed liggen, als mijn vriend haar in bed legt verzint hij zelf een verhaaltje voor haar. Als ik haar in bed leg moet ik de laatste tijd steeds het boekje 'over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept' lezen. Daarna haar muziekhondje aanzetten, kus geven, bij de deur kusjes blazen.
(en dit is de meest ideale situatie, vaak probeert ze het slaapritueel aan alle kanten te rekken door nog even een slokje te drinken, weg te rennen als we haar pyama aan willen doen, mond stijf dichthouden als we haar tanden willen poetsen, muziekje moet nog 10 keer aan, we moeten nog een liedje zingen, nog een keer op de wc plassen enz. enz. enz.)

Dat boek vinden mijn kleuters ook helemaal geweldig!!! Ik heb hem voor R ook al.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  moepie di 16 aug 2011 - 0:29

In bad (om de dag), pyjama aan, even aanrommelen op haar kamertje terwijl we de badspulletjes opruimen, naar beneden, papfles drinken, naar boven, tanden poetsen, in bed boekje lezen, gebedje zingen, kus geven en welterusten zeggen. Dan gaat de deur dicht, de laatste dagen roept E. dan nog heel lang "doei!! dag!! Aaaajuuuuuu" haha. Meestal slaapt ze wel snel
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Liadan di 16 aug 2011 - 0:30

Printje schreef:
Liadan schreef:

Dat boek vinden mijn kleuters ook helemaal geweldig!!! Ik heb hem voor R ook al.

Ja heel leuk boekje, ik kan 'm inmiddels helemaal uit mijn hoofd vertellen en mijn dochter ook, haha.
We waren pas bij de slager en toen vertelde ze aan hem dat zijn hond 'bullebak' heet Laughing .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 0:30

Liadan schreef:Bij de jongste: om de dag in bad, na het bad voeden en dan zijn bed in.

Bij de oudste: op wc plassen, luier aan, pyama aan, eerst zelf tanden poetsen, dan wij tanden poetsen. Nog even stoeien op ons bed. Dan gaat ze in bed liggen, als mijn vriend haar in bed legt verzint hij zelf een verhaaltje voor haar. Als ik haar in bed leg moet ik de laatste tijd steeds het boekje 'over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept' lezen. Daarna haar muziekhondje aanzetten, kus geven, bij de deur kusjes blazen.
(en dit is de meest ideale situatie, vaak probeert ze het slaapritueel aan alle kanten te rekken door nog even een slokje te drinken, weg te rennen als we haar pyama aan willen doen, mond stijf dichthouden als we haar tanden willen poetsen, muziekje moet nog 10 keer aan, we moeten nog een liedje zingen, nog een keer op de wc plassen enz. enz. enz.)

Haha, dat doet D. ook sinds kort. Wegrennen en achter het bed verstoppen, het liefst acht kusjes in plaats van in één, niet meer twee boekjes lezen, maar drie etcetera.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  LMCurious di 16 aug 2011 - 0:31

Joris gaat om de dag in bad, tanden poetsen, dan luier aan (dat moet ik meestal doen van hem), dan doet papa hem verder aankleden (hoewel hij nu steeds vaker zelf wil doen), dan lezen we (meestal papa) een boekje van jip&janneke voor, als hij heel lief is geweest met tandenpoetsen zingen we nog een liedje of mag hij nog een keer op het bed springen. Dan leggen we hem neer, geven we hem een knuffel en een kus, dan geven we hem nog een boekje die hij zelf mag kijken en gaan wij weg.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  loesje di 16 aug 2011 - 0:38

onder de douche(om de dag),schone luier, pyjama aan, tanden poetsen, muziekje luisteren die verschillende licht kleuren geeft. een kus en dan lekker slapen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Flip Fluitketel di 16 aug 2011 - 0:38

Wat betreft douchen of in bad is dit afwisselend ene keer s'ochtends andere keer s'avonds. Het begint hier met uitkleden, Knuffelen in het grote bed en papfles drinken, tanden poetsen, in bed liggen met knuffel, papa en mama zingen dankgebedje en dan kusje geven, muziekdoosje aan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Bloem86 di 16 aug 2011 - 0:54

Ook hier wisselt het onder de douche gaan nog wel eens. Soms 's-avonds, soms 's-ochtends. Pyama aantrekken, gezicht en handjes wassen (mits ze niet onder de douche is geweest..), weer naar beneden, even knuffelen nog, slaapzak aan, flesje drinken, tandjes poetsen, naar bedje, dikke kus van papa en mama en dan slapen.
Muziekjes oid heeft ze nooit aangehad, wordt ze alleen maar onrustiger van!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Teddyaapje di 16 aug 2011 - 0:54

avondfles gaven we eerst boven maar dit zijn we aant afleren, die krijgt hij nu beneden en dan alleen de vitamines boven bij ons op bed, dan luierverschonen, tandjes poetsen, slaapzak aan en in bed.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 0:56

Eerst gaat hij in bad en in bad worden de tanden gepoetst. Na het afdrogen krijgt hij de pyjama en slaapzak aan en dan nestelen we ons even lekker op de bank om te vertellen over de dag. We kijken 10 minuutjes nog tv en dan word alles welterusten gewenst en dan naar bed. Daar gaat het muziekje en de sterren aan en dan gaat hij slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Flemy di 16 aug 2011 - 1:41

De oudste gaat na het eten altijd douchen en daarna nog even mee op de bank televisie kijken terwijl de jongste een flesje krijgt. Boven gaan we dan eerst tandenpoetsen, dan in bed voorlezen, ik zing meestal een ´slaap-kindje-slaap' liedje o.i.d. en dan gaat ze slapen.

De jongste gaat de ene keer in bad en soms gaat ze mee onder de douche met de oudste. Als het niet uitkomt was ik haar alleen met een washandje. Dan flesje, tandenpoetsen en dan gaat ze naar bed.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 1:48

Eerst gaan we verschonen, omkleden en tanden poetsen. Dan mag hij nog even 10 minuutjes op zijn kamer spelen. Dan leg ik 'm in bed, gaan we en verhaaltje lezen, een kus en lekker slapen. (meestal moet ik nog wel 2 a 3x terug lopen voordat ie uiteindelijk slaapt)

En 1x in de 2 dagen gaan we voor het ritueel in bad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav Wat is jullie naar bed ritueel... Empty Re: nav Wat is jullie naar bed ritueel...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum