Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inspiratie voor de bbq :D

+6
pitbullgup
Sue
litllejoy
silly-one
Inge
Sunshine24
10 plaatsers

Ga naar beneden

Inspiratie voor de bbq :D Empty Inspiratie voor de bbq :D

Bericht  Sunshine24 ma 15 aug 2011 - 9:07

Ik ben opzoek naar inspiratie voor de bbq Very Happy

We willen deze week met de verjaardag van mijn vriend bbqen.
Heeft iemand nog leuke/lekkere tips over bijvoorbeeld een lekkere (pasta)salade, lekkere kruidenboter?
Ik wil gewoon eens iets anders bij het vlees dan de 'standaard' dingen zoals rundvleessalade etc.
Wat maken/kopen jullie altijd als jullie gaan bbqen?

Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inspiratie voor de bbq :D Empty Re: Inspiratie voor de bbq :D

Bericht  Inge ma 15 aug 2011 - 9:50

Waldorfsalade
http://bangersisters.nl/vrije-tijd/smulhoekje/item/1574-een-feest-voor-bij-de-barbecue

Pastasalade
Drie kleuren pasta (die wokkeltjes, kan ook met andere pasta), gegrilde paprika (uit pot), tomaatjes in stukjes, komkommer in stukjes, mais, mayo of roomkaas, beetje balsamico azijn, zongedroogde tomaatjes, fetakaas, peper

Half cherrytomaatje, half bolletje mozarella met een blaadje basilicum op een stokje

kruidenboter maak ik altijd met roomboter, peper, cayennepeper (kan je er ook uit laten) en provencaalse kruiden

Knoflooksaus met mayo, griekse kwark, teentjes knoflook en bieslook en peterselie

ook lekker broodje dip
1 Pot Zaanse Mayonaise
2 Teentjes knoflook
20 ml. Gembersiroop
10 ml. Worcestersaus
90 gr. Fijn geraspte kaas
Provencaalse kruiden
Peper & Zout

Hussel alles door elkaar, de hoeveelheid provencaalse kruiden en zout en peper op je gevoel cq smaak doen.

Verder maak ik altijd een fruitsalade, bolletjes meloen met parmaham, banaan met spek omwikkeld op de bbq is ook lekker

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  silly-one ma 15 aug 2011 - 10:12

Ik heb bij de oil&vinegar verschillende dippers gehaald die ik vaak vermeng met roomboter 9 Ongezouten) als kruidenboter. Deze vaak vaak in de smaak bij iedereen. Juist omdat het anders is.

Verder een pasta salade met tortellini is ook super lekker. Beetje kijken welke je pakt en daarbij dan iets van zongedroogde tomaten toevoegen, plus wat andere dingen die je lekker vind.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  litllejoy ma 15 aug 2011 - 19:39

Kruidenboter:
Roomboter met teentje knoflook, chilipoeder en peterselie

Knoflooksaus:
Halvonaise/ koffiemelk/ teentjes knoflook en peterselie (of iets anders groens, gebruik zelf altijd oregano)

Mosterdsaus:
Zaanse mosterd/ azijn/ halvonaise/ beetje ketchup

Bruschetta of verschillende tapenade's voor het stokbrood (pesto, aioli, etc)

Komkommer/ tomaat/ feta-salade

Komkommer/ paprika(geel)/ tomaat/ rode ui-salade met dressing

litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Sue ma 15 aug 2011 - 21:04

Wanneer je knoflook in een gerecht gebruikt kun je hier beter geen peterselie bij doen, peterselie zorgt er voor dat de knoflook veel minder heftig wordt.

Of het moet de bedoeling zijn, maar dat lijkt mij niet met een knoflooksaus :P
Sue
Sue
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  pitbullgup di 16 aug 2011 - 1:12

Fruitsalade met echt vers fruit als toetje is bij ons bijna standaard met BBQ en heerlijk met warm weer.
Verder maak ik ook veel groente spiesjes en een lekker visje op de BBQ. Pastasalade's doen het hier ook altijd erg goed en maak lekker zelf kruidenboter.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Caro di 16 aug 2011 - 1:26

Je kan ook geroosterde knoflook verwerken in je kruidenboter. Dat is een stuk zachter maar wel weer nét iets anders.

Je zou vispakketjes kunnen maken voor op de BBQ: met een stukje witvis, paar garnalen samen met een tomaatje, bosuitje en wat olijfolie en currykruiden op de vis. Dit op de bbq in een pakketje van alufolie en het is weer eens iets anders.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  minoessepoes di 16 aug 2011 - 4:26

Je kan ook courgette, kerstomaatjes en champignons marineren in knoflook, olijfolie, peper en zout en rozemarijn bijvoorbeeld. Lekker een aantal uur in laten trekken en dan op een spiesje rijgen en even grillen op de bbq.

Verder hebben wij er ook vaak gepofte aardappels bij. Als je ze helemaal op de bbq moet poffen duurt het vrij lang, maar je kan ze schoon boenen, er gaatjes in prikken en een minuut of 5 in de magnetron (per grote aardappel) doen, aluminiumfolie er omheen doen en ze dan helemaal gaar laten worden op de bbq. Lekker met zure room met bieslook bijvoorbeeld, of met wat kruidenboter of geraspte kaas erin!

Dit vind ik zelf een hele lekkere aardappelsalade. Aardappels schillen en in kleine blokjes snijden en beetgaar koken, koud afspoelen. Katenspek helemaal uitbakken totdat je het tussen je hand kan verkruimelen, dit bij de aardappels doen samen met snippers rode ui, en wat lente-ui. Dan crème fraîche mengen met wat mayonaise, peper en zout en wat water om het wat te verdunnen en door de salade roeren en als laatste rucola toevoegen.

Je kan ook champignons vullen door het steeltje er vanaf te draaien, ze te vullen met wat boursin bijvoorbeeld, in aluminiumfolie te draaien en ze een minuut of 20 op de bbq te leggen.
Of een maiskolf insmeren met kruidenboter, in folie wikkelen en op de bbq leggen (je kan ze eventueel al voor koken).

En misschien een simpele spinaziesalade erbij, verse spinazie met pijnboompitten/zonnebloem/mix erdoor, lente-ui, feta en een lekker frisse dressing van olijfolie en citroensap.

Verder vind ik gewoon wat stukken meloen of verse ananas bijvoorbeeld ook altijd heel lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sunshine24 do 18 aug 2011 - 5:03

Allemaal super bedankt voor de lekkere tips.

Mijn vriend en ik gaan morgen even de boodschappenkar volladen Very Happy:D angel
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Bericht  Elsje do 18 aug 2011 - 8:00

En mais kolven,

vind ik altijd erg lekker!
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  JD ma 22 aug 2011 - 11:18

wat lekker is als toetje/afsluiter van de BBQ;

voor iedere gast 1 banaan. snij de banaan over de lengte open (maar laat de schil er gewon om), giet er wat malibu in, en daarover heen (in het open gesneden stuk dus) flink wat chocoladehagelslag.
Pak de banaan in in aluminiumfolie en leg ze op de BBQ.

Zo heb je heeeerlijk gebakken banaan, met chocolade/malibu smaak, echt heerlijk!
O en ook zonder malibu is t erg lekker!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud