Internettablet mee en spiegelreflex mee?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Internettablet mee en spiegelreflex mee?
Zouden jullie op een vakantie (een strand/lig vakantie) een internettablet meenemen?
En zou je 'm meenemen op een backpack reis?
Wij zitten te denken om er 1 aan te schaffen. Overigens niet alleen voor deze twee vakanties! Ook voor mijn vriend zodat hij in de trein wat te doen heeft. Daarnaast om makkelijk foto's te laten zien aan vrienden/familie/opa's en oma's (die laatsten hebben geen pc), etc.
Edit: Ik twijfel ook of ik mijn spiegelreflex mee zal nemen
En zou je 'm meenemen op een backpack reis?
Wij zitten te denken om er 1 aan te schaffen. Overigens niet alleen voor deze twee vakanties! Ook voor mijn vriend zodat hij in de trein wat te doen heeft. Daarnaast om makkelijk foto's te laten zien aan vrienden/familie/opa's en oma's (die laatsten hebben geen pc), etc.
Edit: Ik twijfel ook of ik mijn spiegelreflex mee zal nemen
Laatst aangepast door Jip83 op ma 15 aug 2011 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Internettablet mee en spiegelreflex mee?
Ik zeg doen!
Wij hebben laatst een goedkopere Ipad-versie van de Blokker gekocht en nemen deze mee op onze rondreis door West-USA. Alleen onze tickets/auto en eerste+laatste hotel zijn geboekt, de rest bekijken we per dag. Zo kunnen we met de Ipad bijvoorbeeld 's avonds kijken naar hotels voor de volgende dag....
Wij hebben laatst een goedkopere Ipad-versie van de Blokker gekocht en nemen deze mee op onze rondreis door West-USA. Alleen onze tickets/auto en eerste+laatste hotel zijn geboekt, de rest bekijken we per dag. Zo kunnen we met de Ipad bijvoorbeeld 's avonds kijken naar hotels voor de volgende dag....
_*Blondgirl*_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Ik wilde een 10 inch bij Bart Smit halen.
Enige is dat ik grootste deel alleen ga reizen en dat die tablet dus in mijn dagrugzak ALTIJD mee moet (met mijn andere waardevolle spullen..) Zo twijfel ik ook nog of ik mijn spiegelreflex mee zal nemen of een kleinere minder dure...
Enige is dat ik grootste deel alleen ga reizen en dat die tablet dus in mijn dagrugzak ALTIJD mee moet (met mijn andere waardevolle spullen..) Zo twijfel ik ook nog of ik mijn spiegelreflex mee zal nemen of een kleinere minder dure...
Gast- Gast
Voor onze reis naar Australie had ik mijn iPad en mijn dSLR mee. Beiden. Ik heb tevens een adapter gekocht waardoor ik iedere avond de foto's vand e SD kaart naar de iPad kon importeren zodat ik altijd een back up had.
En ik heb laatst tijdens een weekje Frankrijk de iPad ook meegenomen, eigenlijk gaat deze nu standaard mee. Ook op weekendjes weg.
Dus ik kan niet meer zonder! Voor de iPad heb je tegenwoordig ook covers die beschermen tegen zowel water, zand en ander vuil. Dus mocht je twijfelen, is dat ook nog altijd een optie.
En ik heb laatst tijdens een weekje Frankrijk de iPad ook meegenomen, eigenlijk gaat deze nu standaard mee. Ook op weekendjes weg.
Dus ik kan niet meer zonder! Voor de iPad heb je tegenwoordig ook covers die beschermen tegen zowel water, zand en ander vuil. Dus mocht je twijfelen, is dat ook nog altijd een optie.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Het wordt iig geen dure Ipad. Ben meer bang voor diefstal dan zand/water/vuil. Degene die ik op het oog heb, krijg ik met hoes, toetsenbord en screenprotector. Ook kan mijn camera of externe hardeschijf erop, dus dan kan ik de camera aansluiten en dan de foto's overzetten op de externe hardeschijf. Wellicht sla ik ze ook nog online op.
Ik geloof dat ik overstag ben wat betreft de tablet. Ga ik komende vakantie (strand) vast uitproberen voor mijn grote reis eind dit jaar.
Spiergelreflex ben ik nog niet over uit. Ook met het oog op diefstal (in Thailand).
Ik geloof dat ik overstag ben wat betreft de tablet. Ga ik komende vakantie (strand) vast uitproberen voor mijn grote reis eind dit jaar.
Spiergelreflex ben ik nog niet over uit. Ook met het oog op diefstal (in Thailand).
Gast- Gast
Spiegelreflex sowieso mee, anders is 't echt zonde dat je zo'n camera hebt. Juist dan wil je foto's maken.
Ik neem altijd m'n mini laptopje mee op reis, beetje zelfde idee als tablet.
Ik neem altijd m'n mini laptopje mee op reis, beetje zelfde idee als tablet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Jip83 schreef:Het wordt iig geen dure Ipad. Ben meer bang voor diefstal dan zand/water/vuil. Degene die ik op het oog heb, krijg ik met hoes, toetsenbord en screenprotector. Ook kan mijn camera of externe hardeschijf erop, dus dan kan ik de camera aansluiten en dan de foto's overzetten op de externe hardeschijf. Wellicht sla ik ze ook nog online op.
Ik zou hem gewoon mee nemen! Gewoon als je dagjes weg bent goed er op letten, en soms lieten wij onze camera ook gewoon in het hostel achter. Je hebt daar altijd wel een eigen kamer, dorms vind je sowieso amper daar in Thailand, dus je kan altijd je spullen gewoon in je kamer laten. Sommige hostels hebben ook een apart haakje op de deur waar je ook je persoonlijke slotje nog op kan doen. Het is echt zonde om juist met een goedkoop toestelletje daar je foto's te maken, Thailand is zo mooi! Wij hadden ook een mini laptop mee, en die lag dus altijd op onze kamer.
Plus je bent toch goed verzekerd neem ik aan?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Alternatief is geen goedkoop toestelletje trouwens, maar wel een compacte digitale.
Ik heb een werelddekking reisverzekering. En het gaat me niet zo zeer om de camera, meer om de foto's die erop staan. Hoewel de camera natuurlijk best zwaar is! En ik ben alleen. Gevoel dat ik dan met een enorme schat op mijn rug loopt (paspoort, ticket, creditcard, etc). Als je met 2 bent, dan let de ander ook altijd wel wat op je tas en kun je het verdelen.
Deed je die laptop dan niet in een kluisje? Liet je die gewoon op je bureau liggen?
Ik heb een werelddekking reisverzekering. En het gaat me niet zo zeer om de camera, meer om de foto's die erop staan. Hoewel de camera natuurlijk best zwaar is! En ik ben alleen. Gevoel dat ik dan met een enorme schat op mijn rug loopt (paspoort, ticket, creditcard, etc). Als je met 2 bent, dan let de ander ook altijd wel wat op je tas en kun je het verdelen.
Deed je die laptop dan niet in een kluisje? Liet je die gewoon op je bureau liggen?
Gast- Gast
Jip83 schreef:Alternatief is geen goedkoop toestelletje trouwens, maar wel een compacte digitale.
Wij deden altijd om de paar dagen de foto's uploaden, mochten ze dan verloren gaan, hadden we ze altijd nog online staan.
En zovaak loop je niet met je backpack volledig gevult, tenzij je iedere dag verder reist naar een ander stadje natuurlijk.
En als je bang bent dat de foto's verloren gaan, die kans is bij een spiegelreflex net zo groot als bij een andere digitale camera, als ze iets willen jatten doen ze het toch wel.. Paspoort had ik overigs vaak in zo'n tasje op mijn buik, of in een rugzakje die ik op mijn buik droeg.
Er is in die maanden dat wij op reis waren nooit wat gestolen. (Ja mijn slippers die we voor het hostel uit moesten doen, waarschijnlijk heeft iemand met zijn dronken kop de verkeerde slippers mee genomen)
En nee we deden de laptop niet in een kluisje, die heb je namelijk niet in een hostel, tenminste, niet op de kamer. Sommige hostels hebben wel kleine kluisjes in de hal, maar heb dat echt maar zelden mee gemaakt..
Dus die lag dan op ons bed of in onze backpack. Het voordeel van een hostel is dat je kamer niet iedere dag wordt schoongemaakt, dus dat er ook verder niemand op je kamer komt.
TukTuk- Ratel
Nee, ik bedoel ook mijn dagrugzak(je) dat die dan als zo'n schat voelt op mijn rug als ik een dagje wegga. Misschien dat ik er maar een vakje/tasje inmaak dat ik daar de meest waardevolle dingen indoe. Mocht het opengesneden/gemaakt worden dan valt niet direct alles eruit. En idd als het heel druk is op de buik dragen. Doe ik nu ook altijd al.
Zo'n buiktasje lijkt me niks en zweterig...
Gast- Gast
Jip83 schreef:Nee, ik bedoel ook mijn dagrugzak(je) dat die dan als zo'n schat voelt op mijn rug als ik een dagje wegga. Misschien dat ik er maar een vakje/tasje inmaak dat ik daar de meest waardevolle dingen indoe. Mocht het opengesneden/gemaakt worden dan valt niet direct alles eruit. En idd als het heel druk is op de buik dragen. Doe ik nu ook altijd al.
Ahh ok, ja je kan ook kijken of je misschien zo'n haakje er in kan maken :
En daar dan je camera tas aan kan maken in je rugzak zeg maar, mochten ze hem onder open snijden, moeten ze eerst die haak nog open maken.
Ik vondt het overigs erg mee vallen met hoe zweterig zo'n buiktasje is, bedoel zo'n platte voor onder je kleding he:
TukTuk- Ratel
Dat had ik al begrepen ;-) Maar nog lijkt het me zweterig...
Zo'n karabinerhaak is inderdaad wel een goede. Weer iets op het lijstje... Ik dacht het met klittenband wel te kunnen doen.
Waar je allemaal aan moet denken... of stel ik me aan en ben ik te voorzichtig?
Edit: Ik lees nu ook dat er een soort plastic klemmetjes te koop zijn waardoor je aan de gesp van je rugzak een slotje kan maken. Dat lijkt me ideaal om aan mijn grote backpack te kunnen maken... Maar waar o waar te koop...?
Zo'n karabinerhaak is inderdaad wel een goede. Weer iets op het lijstje... Ik dacht het met klittenband wel te kunnen doen.
Edit: Ik lees nu ook dat er een soort plastic klemmetjes te koop zijn waardoor je aan de gesp van je rugzak een slotje kan maken. Dat lijkt me ideaal om aan mijn grote backpack te kunnen maken... Maar waar o waar te koop...?
Gast- Gast
Jip83 schreef:Dat had ik al begrepen ;-) Maar nog lijkt het me zweterig...
Nee je kan nooit voorzichtig genoeg zijn (alhoewel ik in die 3,5 maand Azie wel steeds "lakser" ben geworden)
Klittenband kan ook idd, maar wordt misschien sneller los getrokken.
Ik denk dat ze die klemmetjes wel bij Beversport ofzo verkopen, maar ik zie daar zelf niet heel erg het nut van in.. Wat wil je daarmee voorkomen?
Als ze er iets uit willen halen snijden ze hem wel open, tijdens het vliegen heb je er als het goed is een flightbag omheen zitten (die had ik altijd op slot met deze slotjes:
En ik had deze ook:
Ook erg handig, om bijv in de nachttrein je tas vast te maken, zodat hij niet zo snel mee genomen kon wordne.
TukTuk- Ratel
Heb jij die sloten nog en ga je ze nog gebruiken? Anders kan ik ze misschien wel van je overnemen? Een kabelslotje wilde ik idd meenemen om mijn tas vast te maken.
En kopietjes van paspoort ed ook. In de mail als uitgeprint mee.
Als mijn gespen dichtzitten is het misschien minder aantrekkelijk voor gelegenheidsdieven om mijn tas in de duiken. ;-)
Zo'n flightbag is toch helemaal snel open? Dun vliegerstofje lijkt het wel...
En kopietjes van paspoort ed ook. In de mail als uitgeprint mee.
Als mijn gespen dichtzitten is het misschien minder aantrekkelijk voor gelegenheidsdieven om mijn tas in de duiken. ;-)
Zo'n flightbag is toch helemaal snel open? Dun vliegerstofje lijkt het wel...
Gast- Gast
Ik heb ze nog wel maar gebruik ze ook nog regelmatig, dus vindt het zonde om ze te verkopen, sorry!.. Bij de ANWB zijn ze 12.95 voor 2 stuks (mits je ANWB lid bent, anders 14.95 geloof ik)
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/vervoer-en-veiligheid/bagage-cijferslot-2-stuks.html
Overigs zijn dit wel speciale TSA sloten, die worden vooral voor Amerika aangeraden, volgens mij zijn deze er ook te vinden zonder TSA en zijn ze iets goedkoper (alhoewel ik 6,5 euro per slotje niet duur vindt en ze zijn echt heel stevig. Op internet heb je ook duurdere bij tassenwinkels, maar deze zijn net zo goed)
Een flightbag is idd erg dun, het is ook meer om te voorkomen dat je hengsels van je tas kapot gaan etc.
Moet overigs ook wel even terug komen op wat ik zei, voor in Thailand is zo'n slotje misschien wel handig juist, ik deed altijd mijn flightbag er omheen in een bus etc, de tassen gaan dan gewoon onderin en iedereen die er bij kan. Maar als je ook nog een slotje extra hebt op je gespen van je rugzag moeten ze hem idd wel open snijden als ze er in willen, en op die manier heb je dus ook bewijs als er iets gejat is uit je rugzak, sorry had er helemaal niet aan gedacht net!
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/vervoer-en-veiligheid/bagage-cijferslot-2-stuks.html
Overigs zijn dit wel speciale TSA sloten, die worden vooral voor Amerika aangeraden, volgens mij zijn deze er ook te vinden zonder TSA en zijn ze iets goedkoper (alhoewel ik 6,5 euro per slotje niet duur vindt en ze zijn echt heel stevig. Op internet heb je ook duurdere bij tassenwinkels, maar deze zijn net zo goed)
Een flightbag is idd erg dun, het is ook meer om te voorkomen dat je hengsels van je tas kapot gaan etc.
Moet overigs ook wel even terug komen op wat ik zei, voor in Thailand is zo'n slotje misschien wel handig juist, ik deed altijd mijn flightbag er omheen in een bus etc, de tassen gaan dan gewoon onderin en iedereen die er bij kan. Maar als je ook nog een slotje extra hebt op je gespen van je rugzag moeten ze hem idd wel open snijden als ze er in willen, en op die manier heb je dus ook bewijs als er iets gejat is uit je rugzak, sorry had er helemaal niet aan gedacht net!
TukTuk- Ratel
Maakt niet uit! Zo'n cijferslot kan ik alleen niet aan mijn gespen, maar wel op de onderste rits van mijn backpack, want via die rist kom je weer in een vak waarin weer een rits zit naar de onderkant van mijn backpack. Dus daar ook maar een slotje op. En op de flight bag.
Nu nog op zoek naar een rugzakslot/gespenslot...
Ben jij nou degene waarvan de zus iets met katten doet?
Nu nog op zoek naar een rugzakslot/gespenslot...
Ben jij nou degene waarvan de zus iets met katten doet?
Gast- Gast
Ja wij hadden 4 slotjes mee, 2 per persoon en werkte perfect. Soms hadden we dus een hostel waarbij je zelf nog een extra slotje op de deur kon doen en gebruikten we ze daarvoor (en in Australie had je wel altijd kluisjes in de dorms waar je zelf een slotje op moest doen)
Wij deden ze idd ook vaak op het onderste vak of het bovenste vak, we hebben deze backpack:
Heb je trouwens al een flightbag gekocht? Mocht je die nog moeten kopen, zou ik een fel kleurtje nemen Ik had een knal gele, dus viel altijd op, mijn vriend had een zwarte en vaak waren er meerdere mensen met een zwarte flightbag.
Ja mijn zus fokt idd katten, hoezo?
Wij deden ze idd ook vaak op het onderste vak of het bovenste vak, we hebben deze backpack:
Heb je trouwens al een flightbag gekocht? Mocht je die nog moeten kopen, zou ik een fel kleurtje nemen Ik had een knal gele, dus viel altijd op, mijn vriend had een zwarte en vaak waren er meerdere mensen met een zwarte flightbag.
Ja mijn zus fokt idd katten, hoezo?
TukTuk- Ratel
Ik heb ook een blauwe, maar ik wil er nog wel iets aan/op maken dat ik m beter herken.
Ik heb een H2O proof backpack van Vaude...al jaaaaaaaaaaaaren. Vooral gebruikt met weekendjes weg of clubweekend of zo. Er zit een vlaggetje op genaaid van Finland, die haal ik er maar af. Issie alleen niet meer waterdicht op die plek, maar dat is de flap, dus niet zo erg.
Jouw zus woont dan vlakbij mij in de Flevopolder. Dus als je nog wat handigs hebt wat ik kan lenen? ;-)
Ik heb een H2O proof backpack van Vaude...al jaaaaaaaaaaaaren. Vooral gebruikt met weekendjes weg of clubweekend of zo. Er zit een vlaggetje op genaaid van Finland, die haal ik er maar af. Issie alleen niet meer waterdicht op die plek, maar dat is de flap, dus niet zo erg.
Jouw zus woont dan vlakbij mij in de Flevopolder. Dus als je nog wat handigs hebt wat ik kan lenen? ;-)
Gast- Gast
De tablet van Bart Smit heeft wel echt een bagger batterij die max een uurtje of 2 mee gaat. Weet niet of dat op reis nu zo prettig is.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Jip83 schreef:Ik heb ook een blauwe, maar ik wil er nog wel iets aan/op maken dat ik m beter herken.
Haha ik zal er eens over nadenken of ik nog dingen heb liggen thuis die echt handig zijn
Wat wel handig is, is om als je lange busritten gaat maken, van de voren even bij een winkeltje tissues halen of een wc rol.
Je stopt namelijk een aantal keer om te eten/plassen, maar dat zijn dit soort wc's:
En daar hebben ze dus geen wc papier haha.
Oh en als je contact wilt houden telefonisch met het thuisfront, koop terplekke een simkaart in een 7-eleven, met daarop 300 of 500 baht.
Je betaald om te bellen naar NL ongeveer dan 20 tot 40 cent per minuut maar, weet niet meer precies.
TukTuk- Ratel
Het wereldwijzerforum is ook erg behulpzaam en handig. Die adviseerden ook om een simkaart te kopen. Je hebt al voor 790baht (per maand, maar ik neem aan dat ie na een maand vanzelf stopt) zelfs met onbeperkt internet erop. Haha handiiig. (Hoewel ik ook dan op mijn tablet kan natuurlijk of naar een internetcafe). Wil zeker wel een simkaart halen. Komt op dag 2 in bangkok wel!
En wcpapier had ik ook al aan gedacht!
En wcpapier had ik ook al aan gedacht!
Gast- Gast
Heel veel hostels hebben gewoon draadloos internet en een internetcafe is ook niet zo duur.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Heel veel hostels hebben gewoon draadloos internet en een internetcafe is ook niet zo duur.
Dat heb ik idd gelezen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» spiegelreflex camera
» Spiegelreflex camera
» Spiegelreflex: welke lens?
» Digitale spiegelreflex: welke?
» Spiegelreflex Canon 600D of 1100D
» Spiegelreflex camera
» Spiegelreflex: welke lens?
» Digitale spiegelreflex: welke?
» Spiegelreflex Canon 600D of 1100D