Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

GPS op telefoon in het buitenland, extra betalen?

Ga naar beneden

GPS op telefoon in het buitenland, extra betalen? Empty GPS op telefoon in het buitenland, extra betalen?

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 6:56

Ik heb een smartphone. Ik ga binnenkort op vakantie en ik heb nu een app gedownload met een plattegrond die op GPS werkt. De GPS blijft werken, ook als ik mijn internetverbinding uit heb gezet. Maar nou vraag ik me af, wordt er voor het gebruik van GPS ook kosten berekend? Want dan kan ik deze beter niet gebruiken in het buitenland.

Iemand die het weet?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

GPS op telefoon in het buitenland, extra betalen? Empty Re: GPS op telefoon in het buitenland, extra betalen?

Bericht  Inge ma 15 aug 2011 - 9:13

Je kunt gebruik maken van GPS in het buitenland zonder dat je hiervoor moet betalen.
GPS is een signaal dat wordt uitgezonden door een groot aantal satelieten.

De software van de applicatie vangt alleen het signaal op en stuurt geen gegevens terug. De kaarten die nodig zijn moet je dan vantevoren in de applicatie laden. Dat is anders dan bijvoorbeeld Google Maps. Deze applicatie maakt ook gebruik van GPS om de positie te bepalen, maar heeft óók internet nodig om de kaarten te downloaden en weer te geven.
Het enige waar je op moet letten is het volgende. Sommige applicaties die GPS gebruiken hebben de mogelijkheid om een lijst te downloaden via internet waarop de gegevens staan van de positie van de satelieten. Met die gegevens kan de software sneller de sateliet vinden. In het buitenland moet je wel er op letten dat de software dat niet doet. Andere optie is het uitzetten van de mogelijkheid dat je telefoon zelf een internetverbinding op zet.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: