Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden?

+13
Mizz_S
Silver
Dennenappel
sanne-84
Arwyn
Pien
Flippin' Bitch
Susan
Suus
Lady Starstruck
Rush
Kamperseboekenwurm
Tania
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden? Empty Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 9:39

En wat je dus eet elke dag van de week? Ga je kortingen af en maak je het aan de hand daarvan, of heb je een lijst met recepten/gerechten en kies je elke week welke het gaan worden? Of ga je elke dag boodschappen doen en zie je het wel?

Ik had elke week netjes een lijstje klaar, maar kan nu de laatste tijd niks meer bedenken om te maken laughcry

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden? Empty Re: Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden?

Bericht  Tania zo 14 aug 2011 - 9:41

Ik ga naar albert.nl en dan kijk ik gewoon wat ze hebben en klik ik aan waar ik denk dat we die week zin in hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden? Empty Re: Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden?

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 20:10

Ik bepaal dat per dag.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 20:13

Tania schreef:Ik ga naar albert.nl en dan kijk ik gewoon wat ze hebben en klik ik aan waar ik denk dat we die week zin in hebben.

Laat jij de boodschappen bezorgen dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 20:15

Ik ga er zaterdagochtend even voor zitten en probeer voor zes dagen te bedenken wat we kunnen eten. Alle dingen die we daarvoor nodig hebben schrijf ik vervolgens op.

Ik heb soms ook wel moeite om te bedenken wat we nu weer in vredesnaam moeten eten. Maar dat komt voornamelijk doordat we enigszins beperkt zijn met een baby en een peuter. De één mag niet alles, die ander wil bijna niks laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 20:17

Minneke schreef:Ik ga er zaterdagochtend even voor zitten en probeer voor zes dagen te bedenken wat we kunnen eten. Alle dingen die we daarvoor nodig hebben schrijf ik vervolgens op.
En dat haal je dan ook die dag? Ik deed het vroeger wel zo maar als ik nu een lijstje maak voor de week heb ik op de geplande dag nooit zin in dat eten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 20:24

Francaise_ schreef:
Minneke schreef:Ik ga er zaterdagochtend even voor zitten en probeer voor zes dagen te bedenken wat we kunnen eten. Alle dingen die we daarvoor nodig hebben schrijf ik vervolgens op.
En dat haal je dan ook die dag? Ik deed het vroeger wel zo maar als ik nu een lijstje maak voor de week heb ik op de geplande dag nooit zin in dat eten.

Ja, ik haal alles op zaterdag. Vervolgens kijken we per dag wat we kiezen van het eten dat ik voor de hele week bedacht had. Werkt prima hier!

Gast
Gast

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 14 aug 2011 - 20:34

Op vrijdag maak ik een menulijst voor de gehele komende week. Ik doe dat aan de hand van recepten en waar we zelf zin in hebben. Dan doen we op zaterdag de weekboodschappen. Meestal houden we ons aan de weekmenulijst, als er iets eerder op moet, wisselen we dat om.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush zo 14 aug 2011 - 20:38

Wij halen niet meer voor zoveel dagen boodschappen in huis, want we eten nu ook redelijk vaak bij m`n schoonouders. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Lady Starstruck zo 14 aug 2011 - 21:23

Ik bedenk gewoon per dag wat ik ga eten. Meestal heb ik wel een lijst in mijn hoofd. Ik haal op maandag alles voor maandag en dinsdag. En de rest haal ik op woensdag en donderdag. Op donderdag eet ik bij mijn moeder dus die dag valt sowieso al af.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Suus zo 14 aug 2011 - 21:27

Ik kijk meestal eerst in de voorraadkast en vriezer wat we nog hebben liggen. Daar probeer ik wat bij te bedenken en verder heb ik een heleboel vaste recepten waar ik dan wat uitkies. Ook haal ik wel eens recepten hier van het forum, altijd leuk om uit te proberen Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Tania zo 14 aug 2011 - 21:29

Minneke schreef:
Tania schreef:Ik ga naar albert.nl en dan kijk ik gewoon wat ze hebben en klik ik aan waar ik denk dat we die week zin in hebben.

Ja meestal wel. Alleen als ik het vergeten ben gaan we naar de winkel.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 21:36

Tania schreef:
Minneke schreef:

Relaxed! Is dat niet heel duur dan?

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 14 aug 2011 - 21:41

Minneke schreef:
Tania schreef:
Minneke schreef:

Relaxed! Is dat niet heel duur dan?

Als je een beetje de goede tijden kiest kost het 5/6 euro. Het kost maximaal 11 euro geloof ik maar dat betaal ik nooit. Je moet voor minimaal 70 euro bestellen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 14 aug 2011 - 21:48

Wij hadden vroeger hier in de stad een online boodschappenservice die boven de 30 euro gratis thuisbezorgde, dat was zo fijn. Ze hadden niet een heel groot assortiment, maar voor dingen als frisdrank, wasmiddel, et cetera was het zo handig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 21:54

Een tijd geleden maakte ik nog een lijstje toen was ik altijd goedkoper uit. Tegenwoordig laat ik mijn hersens meer werken in de winkel zelf.. maar het kost mij altijd meer geld Suspect .

Ik doe op maandag altijd mijn weekboodschappen, dus zometeen als ik terugkom van fitness ga ik er weer eens voor zitten en het opschrijven. Wil de aankomende tijd weer wat besparen op boodschappen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 22:02

ik bedenk zelden van te voren wat ik ga kopen. ik loop de supermarkt in en koop waar ik zin in heb. ik bepaal per dag wat ik eet. scheelt ook wel dat er 3 supermarkten binnen 300 meter van mijn kamer zitten, en nog eens twee op de route van mijn werk naar huis.

Gast
Gast

Bericht  Flippin' Bitch zo 14 aug 2011 - 22:21

Ik bedenk niet voor een hele week wat ik ga eten. Wel bedenk ik van te voren of ik bepaalde producten voor verschillende gerechten kan gebruiken.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pien zo 14 aug 2011 - 22:56

Wij hebben gewoon altijd veel voorraad liggen, eten groente vanuit de vriezer en daar ligt dus voor een keer of 10 in. Vlees net zo, aardappels, pasta, mie, noodles, wraps hebben we ook altijd op voorraad liggen. Zodra we iets opmaken schrijven we het gelijk op en dan weten we zodra we boodschappen gaan doen wat we in ieder geval moeten halen. Verder vullen we het dan aan met rauwkost en wat andere verse producten.

Voor vanavond kan ik bijv kiezen uit:
aardappels met: bloemkool, sperziebonen, rode bieten, doperwten, prei, spinazie, stoomgroente, roerbakmix, snijbonen, rode kool of rauwkostsalade
qua vlees hebben we altijd liggen: gehakt, boomstammetjes, kipfilet, kipkrokant, sateschijf, schnitzel, filetlapjes, slaburger, gekruide steak, cordon bleu, varkenshaas en speklappen.

Weekmenu's werken niet voor ons, wij hebben dan toch altijd zin in net iets anders en beslissen dus gewoon om half5 wat we een uur later eten. Vlees op ontdooi stand in de magnetron, werkt perfect!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 23:02

Pien schreef:
Vlees op ontdooi stand in de magnetron, werkt perfect!

Mits je een magnetron hebt Wink

Gast
Gast

Bericht  Arwyn zo 14 aug 2011 - 23:14

Wij doen op zaterdag altijd de weekboodschappen en maken dan een lijstje met wat we die week gaan eten. Wel zo handig, als ik pas om half7 thuis ben. Op zaterdag halen we de dingen die de hele week goed blijven, door de weeks haal ik verse groente ed. Ik kijk op zaterdag dan gewoon wat er nodig is voor het eten van die week en dat halen we, plus standaard dingen als melk en vla.
Aanbiedingen haal ik vooral als het dingen zijn die we regelmatig gebruiken. Vooral als het een tijdje goed blijft of als het in de vriezer kan, wil ik dan wel eens een voorraadje inslaan.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  sanne-84 zo 14 aug 2011 - 23:17

ik probeer voor een paar dagen vooruit te bedenken wat we eten, afhankelijk van mn rooster. daarbij let ik op gevarieerd eten, kijken wat er nog in de koelkast ligt, en wat er langer houdbaar is wat we kopen (niet al het eten wat je koopt kun je 6 dagen bewaren). daarbij kijk ik ook naar welke winkel ik ga; ga vaak naar de aldi maar daar hebben ze niet alles. voor 1 ding naar de 'gewone' supermarkt gaan doe ik ook niet, dus dan kies ik iets anders om te eten.
heb vaak ook wel dingen op voorraad, 'simpele' aardappelen/groenten/vlees kunnen we altijd eten, dus als ik me dan ergens op mis tel is het nog niet erg
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 23:55

Punk'd schreef:Een tijd geleden maakte ik nog een lijstje toen was ik altijd goedkoper uit. Tegenwoordig laat ik mijn hersens meer werken in de winkel zelf.. maar het kost mij altijd meer geld Suspect .

Same here! Al weet ik tegenwoordig ook in de winkel zelf niet meer waar ik zin in heb.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel ma 15 aug 2011 - 1:01

De standaard dingen zoals aardappelen, pasta, rijst e.d. schrijven we op als het op is. Dat lijstje neem ik sowieso mee.

Daarnaast elke week een pak melk, karnemelk, vanille vla en twee zakken chips. Ik kijk hoeveel groente en fruit wij nog hebben, aan de hand daarvan weet ik hoeveel ik mee moet nemen. Ik kijk naar de aanbieding en waar ik zin in heb.
Ik doe meestal vanuit mijn werk boodschappen, 1x per week. Als we wat vergeten halen we het vaak hier in het dorp, meestal zijn dat ongezonde impuls aankopen. Die wil ik de komende tijd goed gaan beperken.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Silver ma 15 aug 2011 - 1:22

Als ik vrijdags boodschappen haal, dan hangt er zaterdags (bij wijze van) alweer een nieuw lijstje, als er iets op is, wordt dat weer op het lijstje geschreven, wij eten dan niet zo heel erg gevarrieërd. Heel normaal elke dag aardappels met groenten, en zaterdags pasta, en zondags makkelijk een soepie o.i.d.
die manier haal ik nooit teveel in huis, en ja als het dan niet op het lijstje staat wordt het wel gemakkelijker vergeten..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: