Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden?

+13
Mizz_S
Silver
Dennenappel
sanne-84
Arwyn
Pien
Flippin' Bitch
Susan
Suus
Lady Starstruck
Rush
Kamperseboekenwurm
Tania
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden?

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 4:23

Ik kijk elke zondag op de site van de AH wat er die week in de bonus is. Na aanleiding daarvan en van wat we nog op voorraad hebben stellen we ons weekmenu samen. We schrijven dan ook alles op papier. Standaard dingen zoals macaroni, rijst etc. koop ik nooit in de aanbieding en heb ik altijd op voorraad, die kopen we gewoon van de euroshopper. Maar dingen zoals grote voordeelverpakkingen vlees koop ik wel altijd in de bonus, ook al hebben dat die week niet nodig. Zo hebben we altijd een voorraad aan gevarieerd vlees in de vriezer en ben uiteindelijk ook weer wat goedkoper klaar.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden? - Pagina 2 Empty Re: Hoe bepaal jij wat er aan boodschappen gehaald moet worden?

Bericht  Mizz_S ma 15 aug 2011 - 4:38

Wij doen altijd op maandag de weekboodschappen. Dan ga ik altijd op zondag of maandag een weeklijst maken met wat we gaan eten. Ik kijk dan altijd op ah.nl wat er in de bonus is en laat me daar een beetje door inspireren (ik kijk meestal meer om ideeen op te doen eigenlijk), en wat we nog hebben en waar we zin in hebben, en aan de hand daarvan maak ik een boodschappenlijst voor die week. Dingen als rijst enzo kopen we meestal groot in als het in de aanbieding is, dus dat hebben we eigenlijk altijd wel staan. Als ik dan zie dat er iets in de aanbieding is wat we niet direct nodig hebben maar wat we wel regelmatig gebruiken neem ik dat ook altijd wel mee. In het weekend doen we dan nog boodschappen voor het weekend, want dat kan ik op maandag meestal nog niet bedenken.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  minoessepoes ma 15 aug 2011 - 6:39

Ik kijk altijd eerst wat er in de koelkast ligt en op moet, daar zoek ik vaak een recept bij, bijvoorbeeld op AH.nl. Daarna vraag ik of mijn vriend een verzoek heeft. En probeer ik elke week een keer vegetarisch en een keer vis op het menu te zetten, al lukt dat niet elke week. En dan wissel ik af tussen brood/deeg, rijst/mihoen/mie/noodles, pasta, couscous en aardappels. Ik zorg altijd dat het eten voor 1 dag uit de vriezer komt, zodat we onze plannen altijd aan kunnen passen en er is altijd voldoende in huis om wat extra te maken als er iemand mee eet.

Daarnaast hou ik rekening met het seizoen, zo eten wij nu meer maaltijd salades en in de winter meer stamppot of soepen.

Ik ben pas laat uit mijn werk en heb dan gewoon geen tijd om boodschappen te doen, dus ik doe het 1 soms 2 keer in de week als het teveel is, we moeten het allemaal op de fiets mee nemen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 7:41

Soms zijn er dingen op en die heb ik dan al op de folder van de AH geschreven zodat ik dat niet vergeet op te schrijven.
Ik kijk eerst wat er (bijna) op is, daarna wat er in het boek van Sonja Bakker staat en daarna voeg ik toe waar ik nog zin in heb. En alles wordt per gang van de winkel opgeschreven.

Gast
Gast

Bericht  Highway di 16 aug 2011 - 5:27

In het weekend krijgen wij de reclamefolders van de komende week; die lees ik dan door en aan de hand daarvan en wat nog in de kast/vriezer/koelkast ligt maak ik een lijstje.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Jilke di 16 aug 2011 - 21:20

Ik maak meestal een lijstje voor 3 weken aan avondeten, en daar haal ik dan alle boodschappen voor. Inclusief wasmiddel/schoonmaak/verzorgingsproducten. Wel halen we tussendoor nog groente, das natuurlijk niet zo lang houdbaar.

Ik plan het niet op dagen in de gerechten maar kijk gewoon smorgens waar ik zin in heb en prik iets van het lijstje. Ideaal. Scheelt een hoop gesjouw met boodschappen, en ben nu gemiddeld dan voor 3 weken 120 euro kwijt. En dan nog wat tussendoor groente.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 21:27

Hier doen we grote boodschappen op vrijdag en zaterdag. Op vrijdag de AH en Lidl, op zaterdag de Jan Linders. Ik kijk bij alledrie wat er in de aanbieding is aan groente, dat gebruik ik dan voor de eerste paar dagen van de week. Ook kijk ik wat er in de aanbieding is wat we als voorraad zouden kunnen gebruiken, zoals vlees en vis (in de diepvries), maaltijdpakketten e.d. Meestal ga ik 1x tussendoor nog naar de supermarkt voor brood en soms voor groente, maar vaak gebruiken we voor de eerste helft van de week verse groente en de tweede helft van de week diepvriesgroente, hebben sowieso altijd wel erwten in de diepvries liggen en verder vaak spinazie, sperziebonen, broccoli of bloemkool.
Ik maak ook wel altijd een weeklijstje maar ik hoef daar niet per se het lijstje op aan te passen, we hebben altijd wel dingen op voorraad.

Gast
Gast

Bericht  Caramba di 16 aug 2011 - 21:40

Ik maak nooit geen lijstje wat er aan boodschappen moet komen.
Vaak weet ik wel wat er in huis gehaald moet worden. En in de winkel maak ik een keuze aan welke groenten en vlees ik meeneem.

Ik neem wel groenten mee, maar ik denk niet van, maandag wortelen, dinsdag bloemkool, woensdag etc. Ik bedenk per dag wat er aan groenten op tafel komt te staan.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: