Dekens wassen
+2
PapillonRose
-Ieniemienie-
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dekens wassen
Ik heb even een vraagje, want heb geen idee meer hoe ik dat de eerste keer gedaan heb.
We hebben wat nieuwe dekentjes voor de nieuwe baby gekocht.
Van die zachte katoenen dekens.
Bij het afrekenen (prenatal) zei die dame achter de kassa dat je ze beter niet kunt wassen, maar alleen onder de kraan afspoelen omdat ze anders erg lelijk worden.
Ik kan me herrinneren dat ik ze vorige zwangerschap wel gewassen heb (weet k nie meer zeker). Maar hun raadde het dus af.
Nu wil ik ze toch graag even wassen. Maar zal ik dat wel doen?
Hoe hebben jullie dat gedaan??
We hebben wat nieuwe dekentjes voor de nieuwe baby gekocht.
Van die zachte katoenen dekens.
Bij het afrekenen (prenatal) zei die dame achter de kassa dat je ze beter niet kunt wassen, maar alleen onder de kraan afspoelen omdat ze anders erg lelijk worden.
Ik kan me herrinneren dat ik ze vorige zwangerschap wel gewassen heb (weet k nie meer zeker). Maar hun raadde het dus af.
Nu wil ik ze toch graag even wassen. Maar zal ik dat wel doen?
Hoe hebben jullie dat gedaan??
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Dekens wassen
Volgens mij moet je ze eerst natmaken onder de kraan en dat goed in laten trekken, daarna kunnen ze dacht ik gewoon gewassen worden. Zoiets hoorde ik laatst in elk geval, had ik het maar eerder gehoord dan zagen mijn winterdekentjes er vast nog mooier uit
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ze worden alleen wat harder, verder niet lelijker hoor. Hier in ieder geval niet. Ik waste ze voorheen 2 maals per week, dus had echt geen zin om ze met de hand te gaan spoelen
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
En weet iemand hoe het zit met of ze in de droger kunnen?Jazzlyn schreef:Ze worden alleen wat harder, verder niet lelijker hoor. Hier in ieder geval niet. Ik waste ze voorheen 2 maals per week, dus had echt geen zin om ze met de hand te gaan spoelen
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb de mijne van de week ook gewassen, hij is niet meer zo zacht en wat minder mooi maar hij geeft gelukkig geen puisjes meer af want daar werd ik helemaal gek van, stomme rode puisjes.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
-Ieniemienie- schreef:En weet iemand hoe het zit met of ze in de droger kunnen?Jazzlyn schreef:Ze worden alleen wat harder, verder niet lelijker hoor. Hier in ieder geval niet. Ik waste ze voorheen 2 maals per week, dus had echt geen zin om ze met de hand te gaan spoelen
Dat heb ik weleens gedaan, maar ik laat zulke dingen liever buiten drogen. Het kan dus wel.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Ik heb ze ook gewoon in de wasmachine gewassen, ze zijn dan idd niet meer zo zacht, maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo'n probleem.
Ik heb ze buiten laten drogen (bij slecht weer binnen op het wasrek), Ik heb ze niet in de droger gehad, durf ik eigenlijk niet wagen omdat ik niet weet hoe ze er dan uitkomen..
Ik heb ze buiten laten drogen (bij slecht weer binnen op het wasrek), Ik heb ze niet in de droger gehad, durf ik eigenlijk niet wagen omdat ik niet weet hoe ze er dan uitkomen..
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Als je wilt dat ze zacht blijven, eerst laten vol lopen met koud water ( in bad leggen ofzo ) en dan pas wassen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» hoe zit dat ook alweer? (dekens wassen)
» dekens/ voetenzak aftrappen
» Hoes voor extra dekens?
» jas wassen
» BH's wassen
» dekens/ voetenzak aftrappen
» Hoes voor extra dekens?
» jas wassen
» BH's wassen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: