voedings/ flessen probleem...
+4
koNijntje
Bruintje Beer
Tania
Pien
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
voedings/ flessen probleem...
Onze dochter is nu 3,7 kilo. Ze krijgt 6 flessen op een dag van ongeveer 100 cc maar drinkt meestal rond de 85cc.
Het probleem is dat ze te moe is bij haar flessen drinken, waardoor ze dus bij iedere fles wat laat staan en weer in slaap valt.
We maken haar vervolgens wakker, verschonen tussendoor, wisselen van houding, etc... Maar, ze drinkt die fles eigenlijk nooit leeg, gevolg is dat we vaak bijna 45 minuten tot 1 uur zitten voor 1 fles.
Nu heb ik op internet gezocht en daar staat dat als je kindje tussen de 3,5 en 4 kilo is, je al over mag op 5 flessen. Deze flessen komen dan neer op 115cc per keer en dat komt dus op een totaal van 575 cc. Volgens haar gewicht zou ze 3.7 kilo vermenigvuldigd met 150cc is 555 cc per dag moeten drinken.
Wij vinden het beide zo lastig, weten té weinig over voedingen etc... Heb internet al afgespeurd maar daar kan ik zo weinig vinden.
Het probleem is dat ze te moe is bij haar flessen drinken, waardoor ze dus bij iedere fles wat laat staan en weer in slaap valt.
We maken haar vervolgens wakker, verschonen tussendoor, wisselen van houding, etc... Maar, ze drinkt die fles eigenlijk nooit leeg, gevolg is dat we vaak bijna 45 minuten tot 1 uur zitten voor 1 fles.
Nu heb ik op internet gezocht en daar staat dat als je kindje tussen de 3,5 en 4 kilo is, je al over mag op 5 flessen. Deze flessen komen dan neer op 115cc per keer en dat komt dus op een totaal van 575 cc. Volgens haar gewicht zou ze 3.7 kilo vermenigvuldigd met 150cc is 555 cc per dag moeten drinken.
Wij vinden het beide zo lastig, weten té weinig over voedingen etc... Heb internet al afgespeurd maar daar kan ik zo weinig vinden.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: voedings/ flessen probleem...
Flesvoeding kan net als borstvoeding op verzoek. Dan geef je gewoon een fles wanneer je kindje uit zichzelf wakker wordt en dus alert is en niet onder de fles in slaap valt. Hat kan op de leeftijd van jouw dochter veel verschillen per dag hoe vaak dat is, kan zes keer zijn en kan tien keer zijn.
Mijn dochter wilde ook altijd erg lang drinken, maar ik hield een max aan van een half uur. Daarna is het toch niet echt drinken meer, maar het gevoel van geborgenheid. Dat gaf ik haar dan door haar vast te houden en te knuffelen.
Ik weet niet wat de richtlijnen zijn, maar gevoelsmatig vind ik twee weken wel te jong voor vijf voedingen per dag. Volgens mij (weet al die dingen niet precies meer), zat mijn dochter daar pas rond een half jaar op. En die woog met twee weken al iets van 4,5 kilo.
Mijn dochter wilde ook altijd erg lang drinken, maar ik hield een max aan van een half uur. Daarna is het toch niet echt drinken meer, maar het gevoel van geborgenheid. Dat gaf ik haar dan door haar vast te houden en te knuffelen.
Ik weet niet wat de richtlijnen zijn, maar gevoelsmatig vind ik twee weken wel te jong voor vijf voedingen per dag. Volgens mij (weet al die dingen niet precies meer), zat mijn dochter daar pas rond een half jaar op. En die woog met twee weken al iets van 4,5 kilo.
Gast- Gast
Vijf voedingen zou ik niet doen, daar is ze nog wel erg jong voor. Kun je niet een flesje extra geven? Als ze daar ook nog wat van drinkt zit ze al gauw op de 555 ml. Mijn zoontje heeft heel lang 7 flesjes gedronken. Die dronk liever vaker wat minder dan, veel tegelijk en minder flesjes. En het maakt niks uit hoeveel flesjes ze krijgen als ze maar gewoon hun melk binnen krijgen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Geef je nou nog afgekolfde borstvoeding in de fles? Dan zou ik echt nog niet overgaan op 5 voedingen, dat hebben we hier nog niet eens. Als ik geluk heb, redden ze dat soms, maar meestal zit ik nog op 7/8 voedingen per 24 uur.
Gast- Gast
Net als de andere zou ik niet op 5 flessen overgaan. Daar vindt ik haar persoonlijk nog erg jong voor. Ik weet van S. dat zij daar pas aan zat met 5/6 maanden met flesvoeding.
D. krijgt afgekolfde BV en zit soms op 5 flessen maar ik doe alles op verzoek. Maar zijn flessen zijn gemiddeld over en dag 5 á 7 flessen van 150 cc bij een gewicht van 4300gram.
Ik zou me niet teveel bezig houden met cijfertjes en gewoon lekker geven. Heeft ze genoeg dan heefft ze genoeg wilt ze nog dan geef je nog wat.
D. krijgt afgekolfde BV en zit soms op 5 flessen maar ik doe alles op verzoek. Maar zijn flessen zijn gemiddeld over en dag 5 á 7 flessen van 150 cc bij een gewicht van 4300gram.
Ik zou me niet teveel bezig houden met cijfertjes en gewoon lekker geven. Heeft ze genoeg dan heefft ze genoeg wilt ze nog dan geef je nog wat.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
mijn zoontje zit sinds gisteren op 5 flessen per 24uur. en dat met flesoeding,
met borstvoeding duurt het vaak langer doordat dit lichter verteerbaar is.
dus die 5 flessen hoef je echt nog niet te halen, hoor! volgens mij zaten we hier na 2 weken nog op 7 flessen!
het voordeel van (afgekolfde) borstvoeding: je kunt er nooit teveel van geven,
dus ik zou haar gewoon aanbieden als ze erom vraagt en als ze tevreden is is het goed.
als je 'gewoon' borstvoeding zou geven zou je ook niet zien hoeveel zij drinkt..
met borstvoeding duurt het vaak langer doordat dit lichter verteerbaar is.
dus die 5 flessen hoef je echt nog niet te halen, hoor! volgens mij zaten we hier na 2 weken nog op 7 flessen!
het voordeel van (afgekolfde) borstvoeding: je kunt er nooit teveel van geven,
dus ik zou haar gewoon aanbieden als ze erom vraagt en als ze tevreden is is het goed.
als je 'gewoon' borstvoeding zou geven zou je ook niet zien hoeveel zij drinkt..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Het grootste punt is dat ze steeds te moe is... Ze valt halverwege de fles in slaap en dan moeten we echt op vervelende manieren haar wakker maken omdat ze zo diep in slaap is.
Het is ook niet dat wij over willen op 6flessen, maar als ik echt pas ga voeden op verzoek dan komen we door haar al op 5voedingen uit. 's nachts slaapt ze zo 6uur achter elkaar door. Overdag zit er ook al heel snel 4 of 5 uur tussen voordat ze uit zichzelf komt en maken we haar dus maar weer eerder wakker..
Het is echt een kleine slaapkop!!
Het is ook niet dat wij over willen op 6flessen, maar als ik echt pas ga voeden op verzoek dan komen we door haar al op 5voedingen uit. 's nachts slaapt ze zo 6uur achter elkaar door. Overdag zit er ook al heel snel 4 of 5 uur tussen voordat ze uit zichzelf komt en maken we haar dus maar weer eerder wakker..
Pien- Ratel
Pien schreef:Het grootste punt is dat ze steeds te moe is... Ze valt halverwege de fles in slaap en dan moeten we echt op vervelende manieren haar wakker maken omdat ze zo diep in slaap is.
Mijn meisjes kreeg ik in het begin ook niet wakker, en ik ben juist daarom echt op verzoek gaan voeden. Deed ik al wel, maar ik probeerde de ander dan er achteraan te voeden, maar dat werkte dus niet, die was dan niet wakker te krijgen. Ik ben daarom maar op beider verzoek gaan voeden, ookal was dat heel intensief, was de 1 net klaar, kon ik op de ander wachten, die kwam dan na een uur, en daarna de 1e weer, enz.
Maar op een gegeven moment kregen ze vanzelf ritme en waren ze sneller wakker, dus dat ik goed gekomen.
Ik zou daarom gewoon proberen op haar verzoek te voeden, en er overdag maximaal 4 uur tussen laten, en 's nachts nu nog 7. Zo heb ik het ook gedaan, en nog.
Hoop dat het lukt! Succes met alles!
Gast- Gast
Hier hetzelfde probleem. Is gelukkig al een stuk minder, maar zeker de eerste weken viel hij gewoon in slaap tijdens de voeding. Nu drinkt hij nog vaak zijn flesje van 100cc niet leeg. Hij krijgt nu afgekolfde bv op verzoek. Zo komt hij toch aan de hoeveelheid die hij per dag zou moeten krijgen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou idd op verzoek gaan voeden, als ze uit zichzelf wakker wordt heeft ze waarschijnlijk ook meer energie om de fles leeg te drinken.
5 flessen vind ik ook nog wel weinig, maar goed, als ze echt niet meer nodig heeft en hiermee is voldaan kun je weinig doen denk ik.
Heb je al eens geprobeert om haar slapend te laten drinken?
Mijn dochtertje werd ook vaak moeilijk wakker en kwam vaak ook niet uit zichzelf maar deed haar mond wel open als er speen voor gedaan werd en dronk hem dan beter dan wanneer ik haar wakker maakte.
5 flessen vind ik ook nog wel weinig, maar goed, als ze echt niet meer nodig heeft en hiermee is voldaan kun je weinig doen denk ik.
Heb je al eens geprobeert om haar slapend te laten drinken?
Mijn dochtertje werd ook vaak moeilijk wakker en kwam vaak ook niet uit zichzelf maar deed haar mond wel open als er speen voor gedaan werd en dronk hem dan beter dan wanneer ik haar wakker maakte.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Hier is het juist andersom, ze lijken onverzadigbaar op het moment. 2 uur geleden hebben ze allebei een fles van 100cc gehad, maar ze hebben alweer honger...
Ik voed ze ook tegelijk, anders ben je de hele dag bezig, en slapend drinken ze vaak ook wel, al zijn ze dan wel iets langer bezig.
Ik voed ze ook tegelijk, anders ben je de hele dag bezig, en slapend drinken ze vaak ook wel, al zijn ze dan wel iets langer bezig.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Hier is het juist andersom, ze lijken onverzadigbaar op het moment. 2 uur geleden hebben ze allebei een fles van 100cc gehad, maar ze hebben alweer honger...
Knap van je dat je ze samen kunt voeden, aan de borst dus? Echt goed! Ik krijg dat in mijn eentje echt niet voor elkaar, maar dat scheelt idd echt heel veel tijd zeg! Lekker hoor!
Gast- Gast
Ik denk dat ze bedoeld dat ze ze tegelijk een fles geeft. Toch PM?_MamaRosa_ schreef:ProudMama schreef:Hier is het juist andersom, ze lijken onverzadigbaar op het moment. 2 uur geleden hebben ze allebei een fles van 100cc gehad, maar ze hebben alweer honger...
Knap van je dat je ze samen kunt voeden, aan de borst dus? Echt goed! Ik krijg dat in mijn eentje echt niet voor elkaar, maar dat scheelt idd echt heel veel tijd zeg! Lekker hoor!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Pien schreef:Het grootste punt is dat ze steeds te moe is... Ze valt halverwege de fles in slaap en dan moeten we echt op vervelende manieren haar wakker maken omdat ze zo diep in slaap is.
Als je dochter op verzoek om vijf flessen vraagt, dan zou ik het wel gaan doen ondanks dat ze nog maar twee weken is. Het kan ook zo zijn dat ze toch weer zes of zeven flessen gaat vragen, omdat ze nu zo oververmoeid is van het wekken.
Gast- Gast
sheila123 schreef:Ik denk dat ze bedoeld dat ze ze tegelijk een fles geeft. Toch PM?_MamaRosa_ schreef:ProudMama schreef:Hier is het juist andersom, ze lijken onverzadigbaar op het moment. 2 uur geleden hebben ze allebei een fles van 100cc gehad, maar ze hebben alweer honger...
O, zou kunnen hoor, maar omdat wij het er laatst over hadden dat ik het in ieder geval niet kan, dacht ik dat het haar misschien is gelukt.
Gast- Gast
Nou, ik ben net om 10 voor half 1 begonnen met fles geven, 90 cc moest ze leeg drinken. Nu, 40 minuten later, heeft ze er 50cc van op en is ze weer zo diep in slaap. Ze drinkt dan gewoon echt niet meer. Drukt de fles eruit en houd dan haar lippen en kaakjes stijf op elkaar... We weten gelukkig wel hoe we dat probleem kunnen verhelpen, dan drinkt ze soms nog wel 5 cc maar bijna altijd spuugt ze die dan daarna ook weer uit.
We gaan vandaag voeden op verzoek, pas zodra zij zich meld geven we een fles met een max van 5 uur ertussen. Nu heeft ze vanmorgen om 9 uur gehad en kwam ze zelf om 10 voor half 1. Dat is dus weer een stuk korter qua tijd, maar ze drinkt dan dus véél te weinig!
We gaan vandaag voeden op verzoek, pas zodra zij zich meld geven we een fles met een max van 5 uur ertussen. Nu heeft ze vanmorgen om 9 uur gehad en kwam ze zelf om 10 voor half 1. Dat is dus weer een stuk korter qua tijd, maar ze drinkt dan dus véél te weinig!
Pien- Ratel
Als ze veel te weinig drinkt nu, is er grote kans dat ze aan het eind van de dag meer honger / dorst krijgt en daarvan wakker wordt. Ik heb altijd gevoed op verzoek en er waren voedingen dat mijn dochter inderdaad maar die 50ml nodig had, maar vaak haalde ze bij de voeding erna of die daarna de schade wel in. Gewoon rustig even afwachten.
Gast- Gast
O nee, was het maar waar_MamaRosa_ schreef:ProudMama schreef:Hier is het juist andersom, ze lijken onverzadigbaar op het moment. 2 uur geleden hebben ze allebei een fles van 100cc gehad, maar ze hebben alweer honger...
Met een flesje wel letterlijk tegelijk, maar bedoelde met ´tegelijk´ op hetzelfde tijdstip. Dus als de 1 komt, krijgt de ander ook, ookal slaapt hij nog.
Ben weer lekker duidelijk haha!!
Gast- Gast
ProudMama schreef:O nee, was het maar waar_MamaRosa_ schreef:ProudMama schreef:Hier is het juist andersom, ze lijken onverzadigbaar op het moment. 2 uur geleden hebben ze allebei een fles van 100cc gehad, maar ze hebben alweer honger...
Met een flesje wel letterlijk tegelijk, maar bedoelde met ´tegelijk´ op hetzelfde tijdstip. Dus als de 1 komt, krijgt de ander ook, ookal slaapt hij nog.
Ben weer lekker duidelijk haha!!
Ah, zo, haha! Ja, dat is wel erg fijn als je ze achter elkaar aan kunt voeden. Dat lukte hier eerst niet, maar na een tijdje dus wel gelukkig, en dat scheelt echt heel veel! Drinken ze trouwens lang aan de borst?
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:[O, zou kunnen hoor, maar omdat wij het er laatst over hadden dat ik het in ieder geval niet kan, dacht ik dat het haar misschien is gelukt.
Heb je het weleens geprobeerd met een voedingskussen op je schoot en dan beiden erin, je benen dan opgetrokken zodat je met je knieen het voedingskussen "klem" kunt houden zodat ze niet wegglijden?
Als ze allebei echt honger hadden en huilden, deed ik het weleens tegelijk. Meestal legde ik ze dan met hun middel over elkaar heen. Lagen ze in een x vorm. Dat ging eigenlijk altijd prima, het duurde alleen even een minuutje of 2 voordat ze goed lagen.
Coco- Ratel
Nog even gegoogled want mijn uitleg klinkt wat vreemd geloof ik.
Maar zo dus. En dan had ik het voedingskussen om hun heen ipv op een gewoon kussen.
Coco- Ratel
Het zou ook nog aan de fles kunnen liggen, wat voor fles gebruik je nu? Bij onze dochter gebruikten we eerst flessen van Avent. Maar mij is toen verteld dat dit eigenlijk flessen zijn voor borstvoedingskindjes, kinderen die normaal aan de borst drinken. Aventflesen drinken heel zwaar. Kinderen moeten er erg hard aan zuigen. Mijn dochter heeft geen borstvoeding gehad en was dit dus niet gewend en daardoor werd ze heel moe van het drinken en dronk ze haar flessen ook niet leeg. We zijn toen overgestapt naar Difrax, dit drinkt lichter, en vanaf toen dronk ze veel beter.
Succes!
Succes!
icon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 24
Punten : 37
Difrax drinkt echt heel makkelijk, hier waren de flessen zo leeg. Helaas wel met veel verslikken omdat het snel ging, mijn jongens zijn dat ook heel gulzig als ze net beginnen.
Met de S fles hadden ze trouwens minder buikkramp als met de Avent.
Heb nu de Medela Calma, die vind ik echt super, daaruit drinken ze net als uit de borst, zit ook aparte speen op. Maar het werkt hier prima.
Met de S fles hadden ze trouwens minder buikkramp als met de Avent.
Heb nu de Medela Calma, die vind ik echt super, daaruit drinken ze net als uit de borst, zit ook aparte speen op. Maar het werkt hier prima.
Gast- Gast
Nois schreef:
Nog even gegoogled want mijn uitleg klinkt wat vreemd geloof ik.
Maar zo dus. En dan had ik het voedingskussen om hun heen ipv op een gewoon kussen.
Geprobeerd ja, maar ik voed met een tepelhoedje, dus als ze loslaten, heb ik een hand nodig om een tepelhoedje weer goed te zetten. DUs dat is dan erg lastig. En ze drinken ieder maar 5-15 minuten, dus dat is wel te doen gelukkig.
Gast- Gast
Ik ga het als mijn man thuis is eens een keer proberen hoe het is om ze zo aan te leggen!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» welke voedings bh heb je?
» (Grote maat) Voedings BH's
» voedings vraag baby 6 maand
» even jullie mening(voedings vraagje)
» voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap
» (Grote maat) Voedings BH's
» voedings vraag baby 6 maand
» even jullie mening(voedings vraagje)
» voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap
Pagina 1 van 1