Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gebruiken jullie een wandelkoord?

+5
ekjir@M
Susan
Annie24
Bruintje Beer
Printje
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  LMCurious za 6 aug 2011 - 20:02

ik weet niet hoor, maar zo'n rugzakje zou Joris dus echt meteen afdoen als hij ergens anders zou willen kijken. Dus denk dat het dan nog niet echt safe is. Maar ik snap wel dat ouders het doen. Zeker voor een attractiepark ofzo kan ik het me voorstellen, maar dan zijn wij eigenlijk altijd met minimaal 2 mensen, en bespreken we ook elke keer tussendoor van, ik ga drinken kopen, let jij op Joris. Als Dave met de wagen loopt, ren ik achter Joris aan als die weg loopt en andersom. Dus zelf vind ik het niet echt nodig. Denk ook dat juist oudere kinderen vaker 'echt kwijt' raken op dat soort plaatsen dan de hele kleintjes. Volgens mij zijn het vaker kinderen van een jaar of 4-7 die ze omroepen in dierentuinen etc. Maar ja, die ga je niet meer aanlijnen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 20:08

ik zou het denk ik al niet doen om de reacties die je van andere mensen zou krijgen, ik denk dat je je constant moet verantwoorden en constant opmerkingen moet incasseren. Alleen om die reden zou ik al niet meer prettig lopen en geen band gebruiken.
Aan de andere kant.. Als ik zie hoe vlug Y. nu al is en ze kruipt alleen nog maar. Dan lijkt me het wel heel fijn als je weet dat ze sowieso niet weg kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Annie24 za 6 aug 2011 - 20:18

Dromertje schreef:ik zou het denk ik al niet doen om de reacties die je van andere mensen zou krijgen, ik denk dat je je constant moet verantwoorden en constant opmerkingen moet incasseren. Alleen om die reden zou ik al niet meer prettig lopen en geen band gebruiken.
Aan de andere kant.. Als ik zie hoe vlug Y. nu al is en ze kruipt alleen nog maar. Dan lijkt me het wel heel fijn als je weet dat ze sowieso niet weg kan.

Gewoon niks van aantrekken! Verantwoorden moet je zowiezo niet doen, jij bent haar mama en doet het zoals jij het wil. Je kan beter je kindje in de gaten houden met een tuigje/polsbandje als je je daar prettiger bij voelt, dan dat je haar kwijtraakt of in het ziekenhuis zit omdat ze aangereden is. Mensen die dat zeggen zitten straks niet in het ziekenhuis of hebben een kindje dat kwijt is.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 20:25

Annie: dat weet ik ook wel, maar toch houdt dat me wel tegen. Plus dat ik het er zelf ook raar uit vind zien en ik zou ook mijn wenkbrauw even optrekken als ik iemand voorbij zie komen met een kind aan een koordje. ik weet niet, aan de ene kant lijkt me het wel een oplossing, maar aan de andere kant heb ik er ook een soort weerzin tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  PiP za 6 aug 2011 - 20:32

Ik heb hier ook wel eens aan gedacht. Zoals van de week waren we aan het winkelen in Almere en ik had haar luier even verschoond. Toen moest ze weer de wandelwagen in, nou mevrouw wou dit echt niet! Maar ik wou haar niet los laten lopen in de stad. Heb haar er toen dus huilend in gezet. Vaak gaat dit wel over als ik even wandel, maar nu was ze zoo overstuur en zo boos dat toen ik toegaf ze helemaal aan het snikken was. Ik voelde me toen zo k*t. Aan de ene kant wil ik dan niet toegeven, maar aan de andere wil ik haar ook niet laten huilen en al helemaal niet zo erg.
Toen heb ik haar toch maar laten lopen. Zo`n tuigje zou dan wel een uitkomst zijn.
In de stad blijft ze opzich wel netjes bij ons lopen, maar die winkels, daar gaat ze alle kanten op.

Maar ik vind het ook raar staan en ben bang voor reacties. Maar begrijp het wel weer waarom ouders het doen.
Misschien dat ik toch een keer overstag ga...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  ekjir@M za 6 aug 2011 - 21:49

Annie24 schreef:
Dromertje schreef:ik zou het denk ik al niet doen om de reacties die je van andere mensen zou krijgen, ik denk dat je je constant moet verantwoorden en constant opmerkingen moet incasseren. Alleen om die reden zou ik al niet meer prettig lopen en geen band gebruiken.
Aan de andere kant.. Als ik zie hoe vlug Y. nu al is en ze kruipt alleen nog maar. Dan lijkt me het wel heel fijn als je weet dat ze sowieso niet weg kan.

Gewoon niks van aantrekken! Verantwoorden moet je zowiezo niet doen, jij bent haar mama en doet het zoals jij het wil. Je kan beter je kindje in de gaten houden met een tuigje/polsbandje als je je daar prettiger bij voelt, dan dat je haar kwijtraakt of in het ziekenhuis zit omdat ze aangereden is. Mensen die dat zeggen zitten straks niet in het ziekenhuis of hebben een kindje dat kwijt is.

+1. Maar ik denk dat wij dan wel een polsbandje halen ipv een tuigje. Dat vind ik toch net even wat ´menselijker´. Geloof me je wilt echt niet dat je kindje wegloopt en ergens onder komt. Zij het een auto, zij het een kermisattractie. Ik heb een paar jaar terug nog met een neefje van 12 op de EHBO gezet omdat hij zelf niet goed uit keek, dat wil je echt niet.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 4:23

Ik heb een posbandje voor Ciske maar heb hem nooit gebruikt. Toen ik hem ging uitproberen maakte Ciske hem meteen los.
Hij heeft gewoon altijd mijn hand vast moeten houden en nu is hij makkelijker en kan ik hem "loslaten"in bijv. de supermarkt.

Maar ik begrijp dus wel dat mensen het doen, hoe vaak ik al niet ouders ben tegengekomen in een winkelcentrum, compleet in paniek omdat hun peuter of dreumes zoek was geraakt tussen de winkelende mensen.
Dat is echt 1 van mijn angsten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Spring zo 7 aug 2011 - 5:05

'een hond heeft een riem', en de box dan? Een hond heeft ook een bench toch?

Ik vind het niet raar. Heel begrijpelijk zelfs voor kindjes die snel een kant op lopen.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Susan zo 7 aug 2011 - 5:12

Minneke schreef:

Ja, ik vond het ook vrij bizar eerlijk gezegd. Ze was nog niet eens twee :shock: . Soms heb ik ook weleens het idee dat Fenne 'apart' is wat dat betreft. Geen idee waar dat soort dingen vandaan komen in ieder geval.

Yrsa vindt het ook leuk om zich te verstoppen of om andere, soortgelijke grapjes uit te halen, ik denk dat ze er gewoon nog niet bij stilstaan dat je in zo'n openbare gelegenheid ongeruster bent dan thuis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Susan zo 7 aug 2011 - 5:15

Ik vraag me trouwens af of mensen echt hardop gaan reageren op zo'n wandelkoord. Ik weet door fora als dit ook wel dat er zat mensen zijn die het maar raar vinden als kinderen van 2+ nog in de kinderwagen zitten, maar ik heb toch nog nooit meegemaakt dat iemand hardop een opmerking had over het feit dat Ezra nog in de wagen zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Jazzlyn zo 7 aug 2011 - 5:19

Ik was het niet van plan, vind het echt zo raar staan! Veiligheid voor alles natuurlijk he, dus is het nodig dan is het nodig!

Het ligt ook aan je kind, mijn zoontje is een dondersteen en loopt ook wel eens een paar meter weg (voorheen kruipen), maar hij houdt mij scherp in de gaten en verdwijnt dus niet.

Hoe het in drukke omgevingen gaat, daar komen we vanzelf achter laughcry . Op het strand bijv. kijkt hij om de zoveel meter om, zodat hij ziet of ik hem heb gezien (snappen jullie), kijk ik niet loopt hij dus niet verder maar komt terug.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 5:47

Overigens heb ik wel eens met Ciske gehad dat ik de honden uit ging laten op een losloopveldje met Ciske en Janneman (in de kinderwagen) Ciske maakte er toen een spelltje van om weg te lopen van het veldje af. Op dat moment had ik echt gewild dat ik hem aan een koord had, hij die weg ging rennen, ik die daar stond met mijn kinderwagen en 3 loslopende honden.
Dat heb ik daarna ook niet meer gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Spring zo 7 aug 2011 - 5:51

Susan schreef:Ik vraag me trouwens af of mensen echt hardop gaan reageren op zo'n wandelkoord. Ik weet door fora als dit ook wel dat er zat mensen zijn die het maar raar vinden als kinderen van 2+ nog in de kinderwagen zitten, maar ik heb toch nog nooit meegemaakt dat iemand hardop een opmerking had over het feit dat Ezra nog in de wagen zit.

Hoe bedoel je, kinderwagen?
Gewoon de wandelwagen inzet van de kinderwagen?

Dat is toch ook niet raar?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruiken jullie een wandelkoord? - Pagina 2 Empty Re: Gebruiken jullie een wandelkoord?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum