Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

+9
SuperGrover
Antibes
ShallY
silly-one
Susan
Shisha
sanne-84
Verde
duckie
13 plaatsers

Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  duckie wo 3 aug 2011 - 9:04

nav het topic over chips dat over datum is...
waar let jij wel heel goed op de datum en wat zou je nog wel nemen als de datum verlopen is?

zelf let ik erg goed op bij:
zuivel producten, afbakbroodjes/hapjes, vers vlees, babyhapjes ed, zachte koeken ed...

minder bij:
vlees (tenminste als ik het invries)
thee
droge kruiden
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 9:08

Ik kijk eigenlijk altijd wel naar de datum. Zoals vleeswaren, eieren, salade, melk,. Minder of nooit bij frisdrank, verpakte dingen zoals koeken of familiegerechten van bijv. Knorr. Wel kijk ik altijd thuis naar de datum als ik het wil eten/drinken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  duckie wo 3 aug 2011 - 9:14

ik bedoel ook meer als je het thuis in de kast hebt staan zeg maar...
heb nog wel eens dat k de kast opruim en dan opeens dingen tegen kom die er schijnbaar al een hele tijd staan waarvan ik het bestaan in mn kast niet meer wist
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 9:15

Ik let bij alles op de datum..

Al zou ik droge kruiden wel durven gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 9:20

Oh haha. Ik kijk dus altijd naar de datum als ik iets wil eten. En als iets maar 1 dag over de datum eet ik het niet meer

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Verde wo 3 aug 2011 - 9:24

Ik let er vooral op bij verse producten als zuivel, vleeswaar en vlees/vega/vis voor 't avondeten. Maar ik laat het eindoordeel toch meestal meer over aan m'n zintuigen, dan de datum die erop staat.
Minder secuur ben ik met droge kruiden, thee. Hiervan wordt de smaak een stuk minder na verloop van tijd, maar het bederft naar mijn weten niet. (als het droog bewaard blijft tenminste Wink )
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  sanne-84 wo 3 aug 2011 - 10:13

verse producten idd, die in de koelkast horen.
dingen uit de kelderkast, die ik nog moet bereiden, durf ik vaker wel aan. mits het er ook nog goed uitziet
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 10:14

Ik kijk altijd naar de datum als ik het uit de (koel)kast haal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Shisha wo 3 aug 2011 - 10:19

Ik kijk er altijd naar. Bij zuivelproducten die net een dagje over datum zijn maar nog wel goed ruiken gooi ik het toch weg. En ook dingen die al een poosje openstaan gooi ik weg.
Het enige wat ik eventueel nog gebruik zijn misschien dingen als rijst, kruiden e.d. na de houdbaarheidsdatum.
Ik heb een paar keer iets in mijn mond gehad wat niet meer goed was dus sindsdien let ik er heel goed op!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Susan wo 3 aug 2011 - 10:23

Ik kijk bij alles naar de datum, ben daar vrij spastisch in. Heb vorige week een bakje sushi gegeten op de uiterste houdbaarheidsdatum zelf, dat was voor mij al een hele overwinning.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  silly-one wo 3 aug 2011 - 17:30

Ik let er eigenlijk nooit op. Ik kijk er bij zuivel wel na, maar als het over de datum is en het ruikt nog goed en doet geen rare dingen dan eet/ drink ik het gewoon nog.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  ShallY vr 5 aug 2011 - 4:00

Ik let erop bij zuivelproducten en vleeswaren. Vlees niet want dat komt toch vaak uit de vriezer.
En ik durf best iets te eten wat over de datum is als het nog goed ruikt.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Antibes vr 5 aug 2011 - 4:42

Ik let er bij alles wel op, ik neem het alleen niet voor kennisgeving aan. Mijn eindoordeel zijn ook mijn zintuigen. En het hangt een beetje van de oorspronkelijke houdbaarheid af. Een sausmix die jaren goed is, durf ik een half jaar na datum ook nog wel te eten. Vis wat nog geen week goed is, dan ben ik 2 dagen na de houdbaarheidsdatum al een stuk voorzichtiger.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  SuperGrover vr 5 aug 2011 - 6:17

Er zijn maar weinig dingen die ik niet eet/drink omdat ze over datum zijn. Melk wel, gesneden fruit, vlees, dingen met een tgt datum. Maar karnemelk drink ik nog wel tot een dag of 5 na de datum. Dingen die niet/nauwelijks bederven, daarbij let ik niet eens op de datum.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Printje vr 5 aug 2011 - 7:05

Ik ben daar echt een miep in.. ik kijk altijd naar de tht en dingen over de datum eet/ drink ik dus echtniet meer. Ik kijk het al na in de winkel en je wilt niet weten hoevaak ik dingen vind dus al over de tht heen zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Lady4 vr 5 aug 2011 - 9:18

silly-one schreef:Ik let er eigenlijk nooit op. Ik kijk er bij zuivel wel na, maar als het over de datum is en het ruikt nog goed en doet geen rare dingen dan eet/ drink ik het gewoon nog.

+1. Ik ben daar echt makkelijk in. Heb nog nooit voedselvergiftiging ofzo gehad.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Gast vr 5 aug 2011 - 11:25

Lady4 schreef:
silly-one schreef:Ik let er eigenlijk nooit op. Ik kijk er bij zuivel wel na, maar als het over de datum is en het ruikt nog goed en doet geen rare dingen dan eet/ drink ik het gewoon nog.

+1. Ik ben daar echt makkelijk in. Heb nog nooit voedselvergiftiging ofzo gehad.

Hier hetzelfde.

Oh, ik heb wel een keer een kleine voedselvergiftiging gehad. Ik was vergeten zout op de bonen te doen toen we ze gegeten hadden. De keer erna waren ze niet goed meer (maar dat wist upik pas na een nachtje toilet). Gelukkig had mijn man nergens last van, die is de volgende dus gewoon gaan werken. Ik had toch vrij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  SarahKey vr 5 aug 2011 - 20:13

Nu ik zwanger ben let ik er heel goed op.
Vooral bij zuivel en vlees.

Maar als er een pakje lasangemix over datum is dan maak ik dat nog gerust. Kruiden/poeders en mixjes kun je dan nog makkelijk eten. Het is dat ze er een datum op moeten zetten.

Maar verse producten of producten die niet lang houdbaar zijn houd ik wel goed in de gaten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  teletascha za 6 aug 2011 - 4:17

Ik let er nauwelijks op. Pas als het vies ruikt of raar uitziet/smaakt dan gooi ik het weg. Ik lette er wel op toen ik zwanger was, maar nu gebruik ik gewoon gezond verstand.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder? Empty Re: nav. waar let jij wel precies op de datum en waarbij minder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum