Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extreem veel last van krampjes

5 plaatsers

Ga naar beneden

Extreem veel last van krampjes Empty Extreem veel last van krampjes

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 5:32

Hallo allemaal!

Sinds kort lees ik hier regelmatig mee en heb van de week ook maar een account aangemaakt, kan ik ook af en toe meekletsen angel
Kom gelijk maar even om raad vragen hier, want ik zit er helemaal doorheen op het moment omdat mijn meisje zo ontzettend veel last van krampjes heeft en niets lijkt te werken!
's Nachts slaapt ze gelukkig goed tot nu toe, maar overdag is ze bijna constant aan het krijsen (echt heel hard en ontroostbaar) van de kramp en slaapt ze dus ook nauwelijks. Terwijl ze echt wel slaap heeft hoor, want ze gaapt steeds en valt af en toe in slaap maar schrikt dan weer wakker van de pijn Sad Het beste gaat het nog wanneer ik haar dicht tegen me aanhoud of haar in de draagzak heb. Ook in het autostoeltje valt ze zo in slaap. Als ze dus een beetje opgevouwen ligt dan gaat het wel een beetje beter, maar ook dan is het nog niet optimaal. In bedje ligt ze gewoon languit, maar dat is dan een drama!

Wat ik al geprobeerd heb: infacol gebruiken gedurende een langere periode, haar op mijn buik leggen ivm lichaamswarmte tegen haar buikje, babymassage en de draagdoek.
Inmiddels ben ik ook al bij de huisarts en kinderarts geweest. Ik moet haar nu overdag inbakeren en dat doe ik sinds een paar dagen, 's nachts slaapt ze in haar Puckababy. Van het inbakeren merk ik nog niet veel van, van het inbakeren wordt ze niet rustiger ofzo maar ik wacht het nog even af. Ook gebruik ik in plaats van Friso 1 standaard (mag gelaas geen bv geven ivm medicatie) nu Friso 1 comfort tegen de krampjes sinds een paar dagen, ook nog geen verschil maar ik kijk het wel nog wat langer aan omdat het misschien langer de tijd nodig heeft.
Ook komt woensdag de kinderfysio langs om naar haar te kijken. We zijn er dus al volop mee bezig, maar toch vroeg ik mij af of iemand van jullie ervaring heeft met extreme krampjes bij de baby en/of tips weten want wie weet kan ik nog andere dingen proberen.

Ik vind het namelijk zo rot voor haar en zo zielig! Ze heeft er echt zo´n last van en krijst dan de hele boel bijelkaar. Dat in combinatie met weinig slaapt zorgt er ook al voor dat ze op het moment erg langzaam groeit. Elke dag dat dit langer duurt is er voor mij eigenlijk al eentje teveel, want ik zie dat als ze eventjes krampvrij is meteen lekker slaapt of wanneer ze wakker is echt een actieve en vrolijke baby is. Ze kan nu dus gewoon haarzelf niet zijn en zit niet goed in haar velletje. Hopelijk heeft iemand hier nog tips, ik zou er heel blij mee zijn in elk geval!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem veel last van krampjes Empty Re: Extreem veel last van krampjes

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 6:50

ik weet wel dat hier een aantal moeders zitten die heel veel baat hebben gehad bij een osteopaat, misschien kun je die eens bellen en je vraag voorleggen?

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M zo 19 dec 2010 - 6:59

Het was hier na een bezoek aan de osteopaat een stuk minder. In de nek lopen zenuwen diie het maag en darmstelsel aansturen. Door de druk die er tijdens een bevalling op komt te staan komen deze klem te zitten. De eerste weken merk je dit nog niet omdat ze door moedernatuur nog wat suf en verdoofd zijn van de bevalling dus vaak na een maand begint de ellende.

Wij zijn nu 2x geweest en hebben een compleet ander kind. Al moeten we er wel helemaal voor naar lelystad omdat ze in de buurt allemaal vol zitten. We zijn trouwens wel gestopt met infacol omdat hij daarvan weer last kreeg van z´n maagje

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  ekjir@M zo 19 dec 2010 - 7:02

Wat ze doen is eigenlijk een soort massage. Ze kraken niets dus het is niet eng ofzo.

En de dagen daarna niet schrikken als je echt luiers hebt die tot de nek overlopen

ekjir@M
Prater
Prater

Bericht  Nijntje zo 19 dec 2010 - 7:09

mag je dan niet zelf de rug en het nekje masseren? misschien dat dat ook kan helpen lijkt me dan?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 7:12

Bedankt voor de tip! Heb al vaker het woord osteopaat gehoord, maar nog nooit in verband met krampjes en had ook geen idee wat zo'n persoon dan eigenlijk doet. Maar dit klinkt goed, ik ga kijken of ik hier in de buurt ergens terecht kan want het lijkt me zeker het proberen waard.

Met de infacol ben ik inmiddels ook gestopt, want de kinderarts zei dat de werking ervan nooit bewezen is en dat ik net zo goed kon stoppen als ik geen merkbare verbetering had opgemerkt. Dus dat heb ik maar gedaan en ik merk geen verschil in krampjes tussen met en zonder infacol.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M zo 19 dec 2010 - 7:15

Het heeft meer te maken met drukpunten denk ik. Ze drukken ook op bepaalde punten op z´n schedeltje en deden iets met z´n oor. Als je er naar kijkt dek je ´dit kan ik zelf ook´ maar een fysio moet na z´n opleiding nog 6 jaar studeren voor osteopaat.

Wij hebben echt een compleet ander kind. Voorkeurshouding is weg. Reflux is een stuk minder. Krampjes zo goed als over en hij is gewoon vrolijk en tevreden

ekjir@M
Prater
Prater

Bericht  Julia zo 19 dec 2010 - 8:21

PapillonRose, ik herken je verhaal helaas erg goed. Onze dochter is geboren in september dit jaar en had ook erg last van pijn. Ook zij huilde erg veel en we konden haar erg moeilijk troosten. Dat doet je echt ontzettend veel pijn en is uitputtend. We zijn via de huisarts bij de kinderarts beland. Deze vermoedde een verborgen reflux en daar krijgt ze nu medicijnen voor en ook krijgt ze nu koemelk vrije voeding i.v.m een eventuele koemelkallergie. Daar krijgen ze ook enorme krampen van.
Het huilen is nu stukken minder! Maar of ze nu ook echt een koemelk allergie heeft weten we niet. We denken van wel. We hebben deze week weer een afspraak met de kinderarts. Ook helpt de tijd mee, vanaf ongeveer 3 maanden worden de krampen zowiezo minder.

We zijn overigens ook naar de osteopaat geweest maar deze kon niets bij haar vinden. Maar hej, je kan het altijd proberen! Heel veel succes, ik weet hoe moeilijk het is. Ook nu huilt ze echt nog wel meer als een "normale" baby, maar het is al zooooveel beter.

Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  nisavi zo 19 dec 2010 - 9:16

Julia schreef:PapillonRose, ik herken je verhaal helaas erg goed. Onze dochter is geboren in september dit jaar en had ook erg last van pijn. Ook zij huilde erg veel en we konden haar erg moeilijk troosten. Dat doet je echt ontzettend veel pijn en is uitputtend. We zijn via de huisarts bij de kinderarts beland. Deze vermoedde een verborgen reflux en daar krijgt ze nu medicijnen voor en ook krijgt ze nu koemelk vrije voeding i.v.m een eventuele koemelkallergie. Daar krijgen ze ook enorme krampen van.
Het huilen is nu stukken minder! Maar of ze nu ook echt een koemelk allergie heeft weten we niet. We denken van wel. We hebben deze week weer een afspraak met de kinderarts. Ook helpt de tijd mee, vanaf ongeveer 3 maanden worden de krampen zowiezo minder.

We zijn overigens ook naar de osteopaat geweest maar deze kon niets bij haar vinden. Maar hej, je kan het altijd proberen! Heel veel succes, ik weet hoe moeilijk het is. Ook nu huilt ze echt nog wel meer als een "normale" baby, maar het is al zooooveel beter.

Daar deed de beschrijving in de openingspost mij wel aan denken. Mijn dochter heeft dit ook en krijste ook dag in dag uit de hele dag. En daarbij verkrampte ze enorm. Ze had dus last van verborgen reflux en daarnaast behoorlijke last van krampjes.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243

Bericht  Julia zo 19 dec 2010 - 10:08

Nisavi, wat voor medicijnen krijgt je dochter daarvoor?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 10:44

Ok, dus een verborgen reflux zou ook nog kunnen? Ik zal bij de kinderarts vragen of hij daar al aan gedacht heeft, want ik google net eens op de symptomen en ze heeft er toch wel een aantal (maar de meesten daarvan kunnen ook bij krampjes horen, konden die kleintjes maar praten als ze pijn hadden hè). De kinderarts heeft me wel gevraagd of ze veel slikt, spuugt en of ze zuur uit haar mondje ruikt. Dat doet ze niet, maar weer andere symptomen heeft ze wel.

Zo geeft ze af en toe wel een mondje voeding terug (wat ook weer niet zo gek is), maar dit gebeurt soms ook uren na de voeding nog. En ik heb het met Friso 1 gehad dat ik haar echt een tijdje rechtop moest houden na de voeding, anders liep het er zo uit als ik haar neerlegde. Dat gaat met Friso comfort nu goed gelukkig, maar begin me nu inderdaad wel af te vragen of ze geen reflux heeft naast de krampjes.. Bedankt voor de tips en het meedenken tot nu toe, het is inderdaad erg frustrerend en je staat zo machteloos voor je gevoel!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M zo 19 dec 2010 - 10:52

Hoe lang doet ze trouwens over een fles en wat voor flessen heb je? Wij hadden avent flessen en daar dronk hij te gulzig uit waardoor hij ook heel erg huilde. Wij hebben daarna Dr. Brown´s flessen gehaald en hij doet er nu 20 minuten over ipv 10 minuten.

Die zijn trouwens speciaal voor krampjes

ekjir@M
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 11:07

ekjir@M schreef:Hoe lang doet ze trouwens over een fles en wat voor flessen heb je? Wij hadden avent flessen en daar dronk hij te gulzig uit waardoor hij ook heel erg huilde. Wij hebben daarna Dr. Brown´s flessen gehaald en hij doet er nu 20 minuten over ipv 10 minuten.

Die zijn trouwens speciaal voor krampjes

Ze doet afhankelijk van hoe wakker ze is een minuut of 10 over een fles, tot een kwartiertje als ze slaperig is. Is meestal te snel, maar het lukt niet om haar langzamer te laten drinken. Pauzes inlassen lukte niet, of ze ging huilen omdat ze verder wilde drinken of ze viel in slaap en dronk helemaal niet meer.. En ze kreeg al de kleinste speen (maat S).

Misschien inderdaad een andere fles proberen, goed idee! Ik heb nu een paar flesjes van Difrax (s-vorm), een fles van Avent (met 1,2,3 speen), eentje van Nuby en eentje van Tommee Tippee. Het meeste krijgt ze de difrax flesjes. Moet wel zeggen dat ze nu al wat langer over haar flesjes doet omdat de nieuwe voeding dikker is, en dat terwijl ik er wel een andere speen op heb gezet met een groter gaatje omdat ze anders de voeding niet meer uit de speen kreeg. Dus er zit al wat vooruitgang in, maar vaak drinkt ze hem toch met 10 minuten leeg als ze goed trek heeft.. Gezien de grote variatie in flesjes die ik heb, heb ik al verschillende geprobeerd maar de dr. Brown's nog niet dus wie weet!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M zo 19 dec 2010 - 19:45

In de Dr. Brown´s fles zit onder de ring van je fles een ventieldop en daaraan een buisje die in je fles zit zeg maar (weet niet hoe ik het uit moet leggen) en dat zorgt ervoor dat er geen vacuum ontstaat maar ook geen valse lucht meekomt. Wij zijn toen begonnen met een fase 1 speen maar omdat de voeding behoorlijk ingedikt moest worden hebben wij er nu een fase 2 speen op zitten. Let er wel op dat alleen de spenen van Dr. Brown er op mogen, anderen passen wel maar dan loopt het te hard, die fout hebben wij al eens gemaakt...

ekjir@M
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose ma 20 dec 2010 - 0:44

Ok, ik zal erop letten dat ik er geen speen van een ander merk in zal doen. Wat een uitzoekerij is het af en toe ook hè, maargoed als iets maar werkt dan maakt het mij niet uit wat ik moet doen. Heb ook al navraag gedaan bij de plaatselijke osteopaat en ondanks dat hij het druk heeft kan ik morgenochtend al terecht, want er heeft iemand afgezegd. Dus dat is snel, erg fijn ook!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  nisavi ma 20 dec 2010 - 0:48

Julia schreef:Nisavi, wat voor medicijnen krijgt je dochter daarvoor?

Ze krijgt Zantac drank. We begonnen met 1ml 2 keer per dag. Dat bleek te weinig na een aantal weken (ook mede door de groei), toen is ze op 2,5 ml 2 keer per dag gezet (het maximale destijds). Sinds enkele weken mag ze 3 ml 2 keer per dag indien nodig. Maar het gaat nu nog goed met 2,5 ml twee keer per dag.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  nisavi ma 20 dec 2010 - 0:52

Wij gebruiken ook Dr. Brown flessen. En we voegen Nutriton (johannesbroodpitmeel) aan de voeding toe. Dit heeft ook wel wat geholpen. Weet niet of dat al genoemd is.

We gebruiken Friso Comfort, nu gaan we op standaard over. De krampjes zijn al een tijd weg en we dikken het toch al zelf in met Nutriton. We zijn het al gaan mengen en dat is goed gegaan. Zodra het op is gaat ze volledig over op Friso Standaard 2.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven