Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extreem flexibele opvang

+6
Darius
Filoria
Tania
Jezzie
Tiara
Samantha
10 plaatsers

Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Extreem flexibele opvang

Bericht  Samantha do 15 aug 2013 - 22:56

Ik baal lichtelijk!

 Door ons werk (NS) hebben wij flexibele opvang nodig als ons meisje geboren is. M gaat fulltime vroege diensten draaien en ik ongeveer 3 dagen late diensten draaien. Omdat bij ons geen dag op dezelfde tijd begint of eindigt zullen wij voor de overlappende uurtjes opvang nodig hebben. Ook werken wij weekend op en af. 

Nog vervelender is dat wij pas op donderdag weten wat ons rooster is voor de week erop. Onze vrije dagen staan wel vast in een concept rooster en in mijn rooster staan ook diensten. Maar van het rooster mag qua diensten altijd een X aantal uren afgeweken worden zonder overleg en M zit in een vervangend rooster dus daar staan geen vaste diensten in. Wij kunnen dus pas op donderdag doorgeven wanneer we de week erop opvang nodig hebben.

Nou hadden wij een gastouderbureau gevonden die ons deze opvang kon bieden. Een vriendin van mij zit bij hetzelfde bureau. Ik had dus geen zorgen of het goed gaat komen. Had inderdaad want afgelopen week mailde het bureau dat de gastouder waarbij we ingedeeld waren (en waar mijn vriendin bij ingedeeld is) het niet gaat trekken een extra baby erbij.
Nou had het bureau nog een andere gastouder waar wij wel naartoe konden. Gister hebben wij een kennismakingsgesprek gehad. Een opa en oma van ongeveer 50 jaar oud. Doet al jaren opvang en kan ons het flexibele wat we zoeken bieden. Echter zit het in een wijk waar ik niet zo blij mee ben en zijn de gastouders zelf ook niet helemaal wat ik had verwacht of gehoopt. 

Nou zit ik met mijn handen in het haar! Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Tiara do 15 aug 2013 - 22:59

Ik zou zeker verder gaan zoeken. Ben zelf gastouder en je moet echt een klik hebben en als je er geen lekker gevoel bij hebt dan zou ik het niet doen. Weet niet welke omgeving je zoekt? Zijn er meerdere gastouderbureaus? 
Heb je op marktplaats gekeken naar advertenties van gastouders? Google zoeken naar gastouder + woonplaats erbij?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Jezzie do 15 aug 2013 - 23:05

Je woont vast niet bij mij in het dorp...ik ben gastouder en heb elke dag nog plek smile

Maar wat vervelend dat je niks kan vinden. Toen wij opvang zochten kwamen we ook bij een oudere vrouw uit. Uiteindelijk hebben we haar naar een kdv waar he flexibel kon afnemen gebracht. Was alleen wel duurder. Inmiddels hebben we bijna nooit meer opvang nodig en anders gaat ze naar mijn schoonmoeder of schoonzus.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Samantha vr 16 aug 2013 - 6:20

Ik ben nu inderdaad als een razende nog opzoek naar alternatieven. Maar wat als die er niet zijn?
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Tania vr 16 aug 2013 - 6:54

Oh dat is echt balen ja. Wij hadden dat bij de eerste ook, een paar weken voor mijn bevalling wilde gastouder opeens niet meer. Je hebt nog wel even de tijd om te zoeken, dat scheelt. Ik zou ook nog even verder zoeken naar een gastouder waar je je beter bij voelt want anders wordt het wel heel moeilijk om je kleine baby straks achter te laten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Filoria vr 16 aug 2013 - 6:55

Mijn man heeft ook zo'n soort rooster en wij hebben toch voor 3 vaste dagen opvang bij een KDV gekozen, ook zodat onze zoon een vast weekritme had. Dat vond hij heel fijn. 

Maar bij ons heeft een van de twee (ik) dus wel vaste werkdagen van 9-17, dat maakt het gemakkelijker.

Als je allebei zo'n wisselend rooster hebt lijkt me de planning heel lastig... ik weet niet of ik die stress zelf aan zou kunnen. Een gastouder kan wel zeggen flexibel te zijn, maar je moet toch elke week maar weer kijken of je het rond krijgt.

Is het echt geen optie dat een van jullie vastere en meer normale tijden gaat werken? Desnoods in een andere functie?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Gast vr 16 aug 2013 - 7:14

Waar woon je?
(Mag ook in pm!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Filoria vr 16 aug 2013 - 7:17

Wat een vervelende situatie trouwens, alsof je nog niet genoeg had om je druk om te maken hug Hopelijk zit je toch op een mooie roze wolk over een paar weken!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Darius vr 16 aug 2013 - 7:17

Wat vervelend zeg.

Ik zou nog even verder zoeken. Het duurt nog een maand of twee voor de baby geboren wordt, en daarna ben je nog ongeveer drie maanden vrij. Je hebt dus nog vijf maanden om verder te zoeken.

Ik zou dit ook wel aangeven bij je werk, ik vind het vrij laat dat je je rooster pas op donderdag weet.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Maple vr 16 aug 2013 - 8:05

Mijn schoonouders zijn dan collega's van je, welke standplaats heb je?

Je zou eventueel toch kinderdagverblijven kunnen benaderen, door de terugloop kunnen ze je misschien wel flexibele opvang bieden, en sommige dagverblijven brengen ook alleen de uren in rekening die je daadwerkelijk afneemt. Al zijn die wel moeilijk te vinden. De ervaring op mijn werk is dat we zitten te springen om kinderen en dat we samen met ouders zoeken naar een constructie zodat we ook passende opvang kunnen bieden.

Kijk desnoods even op Marktplaats op gastouders/oppas in jouw woonplaats. Best kans dat er meer gastouders zitten die wel de nodige papieren hebben en waar je ook toeslag voor terug ontvangt, maar die niet aangesloten zitten bij het gastouderbureau waar jij geweest bent.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Samantha vr 16 aug 2013 - 21:54

Aangeven bij mijn manager heeft geen zin. Wij hebben conceptrooster die voor een X aantal maanden gelden. Ik zit in een vast rooster met late diensten. De meeste diensten staan vast en weet ik dus van te voren. Ook staan er reserve dagen tussen. Op die dagen krijg je wel een dienst het kan alleen heel erg variëren. Daarbij is het dus een concept rooster wat betekend dat we een dienstindeler hebben die op donderdag het definitieve rooster van de week erop uitbrengt. Zij of hij mag knutselen met diensten en dus zelfs mijn dienst die in het concept rooster staat vervroegen met maximaal 2 uur zonder overleg. 

M zit in een vervangend rooster wat betekend dat alleen zijn vrije dagen vast staan. Op de dagen dat hij moet werken staat dus alleen reserve en kan hij iedere dienst krijgen waarvoor zij hem nodig hebben. Wel heeft hij voorkeur vroeg. 

Late diensten bij ons werk zijn alle diensten die eindigen na 18:00. Het kan dus zijn dat ik om 8:35 in de ochtend moet beginnen tot 18:05. Het kan de dag erna al weer zijn dat ik pas om 18:50 moet beginnen tot 3:00 in de nacht. Na afloop dienst moet er minimaal 12uur tussen zitten voor je weer gaat werken. Dus de dag erop kan ik al weer beginnen om 15:00. 
Vroege diensten houden in alles wat eindigd voor 18:00. 

Maple mijn standplaats is Lelystad (ook mijn woonplaats) die van mijn vriend is Haarlem.

Filoria, een andere functie zijn er genoeg. Maar om vastere tijden te krijgen zou het betekenen dat een van de 2 een kantoor functie moet gaan bekleden. De kantoor functies zijn door heel het land verspreid (met name Utrecht, Amsterdam en Rotterdam) dus een lange reistijd. Daarbij vinden wij het heerlijk om met mensen te werken en vrij te zijn in ons beroep. We willen dus niet op kantoor zitten.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Maple vr 16 aug 2013 - 21:56

Oh, mijn schoonouders hebben allebei Utrecht als standplaats, denk niet dat je ze dan kent. Succes met het vinden van een oplossing!
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Samantha vr 16 aug 2013 - 22:04

Maple schreef:Oh, mijn schoonouders hebben allebei Utrecht als standplaats, denk niet dat je ze dan kent. Succes met het vinden van een oplossing!
Zou zomaar kunnen dat ik ze wel ken hoor, al is het maar van gezicht Wink we hebben altijd overal en nergens pauze natuurlijk, dus ook wel eens in Utrecht. Haha
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  SarahKey vr 16 aug 2013 - 22:08

Wat vervelend zeg. Ik zou eens via via gaan vragen naar een gastouder. Dat is stap 1 en als je er 1 gevonden hebt kun je vragen hoe flexibel ze is.
Doe een oproepje op facebook of bij de supermarkt.
Ik heb onze gastouder ook via via gevonden en heb haar toen zelf benaderd. Pas toen alles rond was heb ik het gastouderbureau gebeld.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  PiP za 17 aug 2013 - 1:09

Je hebt op facebook ook plaatsgebonden zoekhoeken voor van alles en nog wat, misschien daar eens een oproepje plaatsen voor een gastouder?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Milou za 17 aug 2013 - 1:16

Misschien kun je iemand via oppasbron vinden?
Milou
Milou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreem flexibele opvang Empty Re: Extreem flexibele opvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum