Wat voor een vlekken zijn dit?
+5
Annie24
Filoria
PiP
-Ieniemienie-
meisjesmama
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat voor een vlekken zijn dit?
Dat wil denk ik niet zeggen dat er in 2007 maar 1 geval van rode hond geweest is. Op het kdv waar ik werk is afgelopen jaar een kindje geweest met rode hond en dat leek wel erg op de foto's die je laat zien. Dat jongetje heeft er toen antibiotica voor gehad (had ook koorts en heel veel pijn aan zijn huid).Ava schreef:Ik heb het even nagezocht, in 2007 is er in Nederland maar 1x rodehond geconstateerd. Ik wil niet zeggen dat dit zeker geen rodehond is, maar de kans is wel heel erg klein. Ik kan je helaas zo ook niet vertellen wat het wel is.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
@ava ja ik snap wat je bedoelt. Maar als je kindje elke nacht 2 uur wakker is en alleen maar huilt en weer stil is en dan weer huilt. Ga je na 4 nachten toch verder zoeken.
@liadan had hij veel pijn aan zijn huid dat is een goede om in de gaten te houden. Mocht dat jongetje trouwens naar het kdv komen?
@liadan had hij veel pijn aan zijn huid dat is een goede om in de gaten te houden. Mocht dat jongetje trouwens naar het kdv komen?
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Omdat het een officiële EU-doelstelling is om rodehond volledig uit te roeien in Europa zijn Nederlandse artsen verplicht om elk geval bij het RIVM te melden. Alle gevallen zouden dus bekend moeten zijn, of ze daadwerkelijk gemeld worden blijft natuurlijk altijd de vraag.Liadan schreef:Dat wil denk ik niet zeggen dat er in 2007 maar 1 geval van rode hond geweest is. Op het kdv waar ik werk is afgelopen jaar een kindje geweest met rode hond en dat leek wel erg op de foto's die je laat zien. Dat jongetje heeft er toen antibiotica voor gehad (had ook koorts en heel veel pijn aan zijn huid).Ava schreef:Ik heb het even nagezocht, in 2007 is er in Nederland maar 1x rodehond geconstateerd. Ik wil niet zeggen dat dit zeker geen rodehond is, maar de kans is wel heel erg klein. Ik kan je helaas zo ook niet vertellen wat het wel is.
Gast- Gast
Hij was te ziek om te komen dus is toen thuis gebleven, maar anders had hij wel mogen komen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Naja als mijn dochter het zou hebben is het niet gemeld. Omdat de dokter dus twijfelt want ze worden er ook voor ingeent.Ava schreef:Omdat het een officiële EU-doelstelling is om rodehond volledig uit te roeien in Europa zijn Nederlandse artsen verplicht om elk geval bij het RIVM te melden. Alle gevallen zouden dus bekend moeten zijn, of ze daadwerkelijk gemeld worden blijft natuurlijk altijd de vraag.Liadan schreef:Dat wil denk ik niet zeggen dat er in 2007 maar 1 geval van rode hond geweest is. Op het kdv waar ik werk is afgelopen jaar een kindje geweest met rode hond en dat leek wel erg op de foto's die je laat zien. Dat jongetje heeft er toen antibiotica voor gehad (had ook koorts en heel veel pijn aan zijn huid).Ava schreef:Ik heb het even nagezocht, in 2007 is er in Nederland maar 1x rodehond geconstateerd. Ik wil niet zeggen dat dit zeker geen rodehond is, maar de kans is wel heel erg klein. Ik kan je helaas zo ook niet vertellen wat het wel is.
meisjesmama- Kletskop
Prima, ik bemoei me er niet meer mee. In elk geval beterschap gewenst voor je dochter, hoop dat ze er snel vanaf is!
Gast- Gast
Liadan schreef:Hij was te ziek om te komen dus is toen thuis gebleven, maar anders had hij wel mogen komen.
Ik ga morgen maar eens het kdv bellen om te horen.. Zeker omdat we niet weten wat het is en ze geen koorts meer heeft. En met waterpokken mogen ze ook komen...
meisjesmama- Kletskop
Ava schreef:Prima, ik bemoei me er niet meer mee. In elk geval beterschap gewenst voor je dochter, hoop dat ze er snel vanaf is!
Zo bedoel ik het niet. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt want mijn oudste heeft hersen.vliesontsteking gehad en toen ze nog geen 1 uur het intensive care lag werd ik gebeld door de ggd. Omdat het ziekenhuis er melding van had gemaakt.
Maar dank je wel voor de beterschap!
meisjesmama- Kletskop
Ik bedoel er ook niks lulligs mee hoor! Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt en dat het vervelend is dat je geen uitsluitsel hebt gekregen. Ik wilde er alleen geen welles-nietes discussie van maken, daar schiet niemand wat mee op.
Gast- Gast
Ava schreef:Ik bedoel er ook niks lulligs mee hoor! Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt en dat het vervelend is dat je geen uitsluitsel hebt gekregen. Ik wilde er alleen geen welles-nietes discussie van maken, daar schiet niemand wat mee op.
Oke dat is fijn en dat klopt niemand schiet is op met een discussie..
meisjesmama- Kletskop
Ik wil je veel beterschap wensen met je kleine meid, vind het er maar zielig uitzien de foto's!
En wat lijkt ze op dr papa!
En wat lijkt ze op dr papa!
Beterschap voor je kleine meid.
Hier had laatst een vriendje van M ook van die rode vlekken en hoge koorts.
Bij hem bleek het om de 5e of 6e ziekte te gaan, weet zo even niet meer welke.
Het heeft bij hem echt wel een week geduurd voordat de vlekken minder werden. Bij hem werd nog geadviseers om niet in de zon te komen.
Hier had laatst een vriendje van M ook van die rode vlekken en hoge koorts.
Bij hem bleek het om de 5e of 6e ziekte te gaan, weet zo even niet meer welke.
Het heeft bij hem echt wel een week geduurd voordat de vlekken minder werden. Bij hem werd nog geadviseers om niet in de zon te komen.
Gast- Gast
@Meisjesmama: Hoe is het nu met je kleine meid ??
Bij mij op het werk mogen de kinderen gewoon komen wanneer ze iets van een kinderziekte hebben.
Alleen als ze echt koorts hebben en niet lekker zijn waardoor ze 1 op 1 aandacht nodig hebben, dan is het beter om het kind thuis te laten.
Bij mij op het werk mogen de kinderen gewoon komen wanneer ze iets van een kinderziekte hebben.
Alleen als ze echt koorts hebben en niet lekker zijn waardoor ze 1 op 1 aandacht nodig hebben, dan is het beter om het kind thuis te laten.
Gast- Gast
@ Sarakey Dank je wel! En ja ze lijkt heel erg op haar papa en op haar zus op die leeftijd.
@ Woezel Dank je wel!! De zon vangt ze ook zo goed als niet op.
@ stuiterbal Het was een rommelige nacht, ze ging pas om 22:30 slapen en ze werd elke 1,5 a 2 uur wakker. Ze was vanmorgen wel iets beter te spreken. De vlekken zitten er nog wel maar lijken wel lichter. Vandaag nog maar een dagje rustig aan doen dan kan ze morgen naar het kdv. En ze heeft dus niet 2 uur lang vannacht gehuild van de pijn. Dus ik hoop dat ze nu gaat opknappen...
@ Woezel Dank je wel!! De zon vangt ze ook zo goed als niet op.
@ stuiterbal Het was een rommelige nacht, ze ging pas om 22:30 slapen en ze werd elke 1,5 a 2 uur wakker. Ze was vanmorgen wel iets beter te spreken. De vlekken zitten er nog wel maar lijken wel lichter. Vandaag nog maar een dagje rustig aan doen dan kan ze morgen naar het kdv. En ze heeft dus niet 2 uur lang vannacht gehuild van de pijn. Dus ik hoop dat ze nu gaat opknappen...
meisjesmama- Kletskop
Wat me nog tebinnen schoot net: bij mij op het kdv zeiden ze dat als het de 6e ziekte is en de vlekken weg zijn je kan herkennen dat het idd de 6e ziekte was omdat ze dan terugkomen na het badderen/bij warmte/grote inspanning.
Bij ons klopte dat ook, want bij Y. waren ze nog een week of 2 zichtbaar na het badderen.
Weet niet of het zo is hoor
Y. was er trouwens niet ziek van, alleen toen hij die 3 dagen koorts had was hij hangerig, maar zodra de koorts over was had hij nergens meer last van.
Bij ons klopte dat ook, want bij Y. waren ze nog een week of 2 zichtbaar na het badderen.
Weet niet of het zo is hoor
Y. was er trouwens niet ziek van, alleen toen hij die 3 dagen koorts had was hij hangerig, maar zodra de koorts over was had hij nergens meer last van.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
@ Annie dat is een goede ga eens goed opletten of dat bij R. ook gebeurd.
meisjesmama- Kletskop
meisjesmama schreef:@ Annie dat is een goede ga eens goed opletten of dat bij R. ook gebeurd.
Hang me er niet aan op hé....op het kdv zullen ze het vast wel vaker hebben gezien, maar vond het wel toevallig dat ze dat zeiden en het bij Y. ook zo was.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Annie24 schreef:meisjesmama schreef:@ Annie dat is een goede ga eens goed opletten of dat bij R. ook gebeurd.
Hang me er niet aan op hé....op het kdv zullen ze het vast wel vaker hebben gezien, maar vond het wel toevallig dat ze dat zeiden en het bij Y. ook zo was.
Dat klopt, die vlekken worden inderdaad weer zichtbaar bij emotie of warmte. D. heeft inmiddels zo'n beetje elke vlekjesziekte gehad die er maar bestaat, dus ben een expert .
Rode hond komt inderdaad maar erg weinig meer voor, maar natuurlijk wordt niet elk geval officieel gemeld, bijvoorbeeld omdat ouders denken dat het wel iets anders zal zijn. Af en toe is er nog een uitbraak (enkele tientallen gevallen per jaar), maar dan vooral op de 'Bible belt', het Christelijke midden van Nederland waar om geloofsredenen de BMR niet aan de kindjes wordt gegeven. Hier verloopt rode hond incidenteel ook nog met (ernstige) complicaties.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vlekken, wat zou dit zijn?
» wie weet wat deze witte vlekken zijn ???
» Wat zouden dit voor bultjes zijn?
» Wat kan dit voor pijn zijn?
» Wat zou voor jou belangrijker zijn?
» wie weet wat deze witte vlekken zijn ???
» Wat zouden dit voor bultjes zijn?
» Wat kan dit voor pijn zijn?
» Wat zou voor jou belangrijker zijn?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: