Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

+12
maiadebij
Lady4
Sjaantje
Liadan
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Penélope
Smaragdje
Printje
MamaVanDarcy
Limburg85
Pien
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Printje ma 1 aug 2011 - 9:18

Pien schreef:Nee, een fopspeen neemt ze eventjes en dan is het ook weer zo gedaan... Ze ligt nu even te slapen, rondjes in huis lopen heeft gewerkt! Het is zo lastig, ik krijg van iedereen te horen dat we echt minstens 3 uur tussen de voedingen moeten laten zitten, we worden gek van alle verschillende verhalen steeds!

Fijn dat ze even slaapt. En al die verschillende verhalen heeel herkenbaar, ik denk voor iedereen. Probeer je eigen gevoel te vertrouwen want er zullen misschien wel vaker van dit soort situaties komen..Bij mij bijv een hele tijd terug de ene zegt met groente beginnen de andere zegt met fruit..probeer echt op je zelf te vertrouwen, dan komt het vanzelf wel goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Flip Fluitketel ma 1 aug 2011 - 9:18

Pien schreef:Nee, een fopspeen neemt ze eventjes en dan is het ook weer zo gedaan... Ze ligt nu even te slapen, rondjes in huis lopen heeft gewerkt! Het is zo lastig, ik krijg van iedereen te horen dat we echt minstens 3 uur tussen de voedingen moeten laten zitten, we worden gek van alle verschillende verhalen steeds!

Het is even wennen voor jullie alle 3! Wij zaten ook de 1e 2dagen met onze handen in onze haren om het maar even zo te zeggen. Ik zou gewoon geven wanneer zij er behoefte aan heeft. En elke keer beginnen met bijv 80cc BV in het flesje doen en dit geven. Heeft ze dan nog behoefte aan meer dan nog wat extra Bv geven bijv 20cc. Succes en het komt vast goed!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Lady4 ma 1 aug 2011 - 9:20

Ook ik heb geleerd dat je mag voeden on demand, juist bij borstvoeding. Echt waar, je zult je kindje niet snel teveel borstvoeding geven. Mocht ze genoeg hebben, dan stopt ze zelf wel met drinken en anders spuugt ze het wel uit.

Het lijkt me lastig om nu een ritme te vinden en ik kan me voorstellen dat je onzeker wordt van alle verschillende verhalen. Ik zou je ook adviseren om lekker je gevoel te volgen en je dochter te voeden als jij denkt dat ze honger heeft.

Daarnaast is de omschakeling voor je dochter misschien ook wel wat groot, van haar couveuse naar een bedje thuis. Ze moet misschien nog een beetje wennen aan haar nieuwe omgeving, dat is wel logisch en kan gepaard gaan met wat onrust.

Succes meid, heb vertrouwen in jezelf, je man en je dochter!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 9:20

Pien schreef:Nee, een fopspeen neemt ze eventjes en dan is het ook weer zo gedaan... Ze ligt nu even te slapen, rondjes in huis lopen heeft gewerkt! Het is zo lastig, ik krijg van iedereen te horen dat we echt minstens 3 uur tussen de voedingen moeten laten zitten, we worden gek van alle verschillende verhalen steeds!

je moet niks, helemaal bij borstvoeding niet. Bij kunstvoeding bestaat er een limiet, bij borstvoeding niet. Borstvoeding geef je meestal op verzoek en verzoek betekent wanneer zij erom vraagt. Als ze honger heeft, dan geef je haar toch gewoon wat, waarom per se wachten tot de drie uur voorbij zijn?

Meid, echt, laat die regeltjes los, het is júllie dochter, luister naar je gezonde verstand en dan komt het ook wel goed. Als jíj denkt dat je dochter honger heeft, dan geef je dat meisje gewoon wat, laat lekker die regels, júllie zitten met een huilend kindje dat honger heeft, de kraamhulp niet! Je kunt het wel meid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  maiadebij ma 1 aug 2011 - 9:32

Ik sluit me helemaal aan bij Dromertje.

Een van de fijne dingen van borstvoeding is, is dat ze er niet teveel van kunnen krijgen. Ik vond (en vind) het heel prettig om op verzoek te voeden. J krijgt nu nog zo'n 7 voedingen per dag waaronder een nachtvoeding.
Mijn kraamhulp adviseerde mij ook om te voeden op verzoek. Alleen mocht ik er de eerste Week niet langer als 4 uur tussen laten.

Het is jullie dochter en als moeder kan je het met dit soort dingen eigenlijk niet fout doen als je je gevoel volgt. Dus ik zou haar nog een flesje geven en dan kunnen jullie vast alledrie even lekker slapen.

Het komt echt allemaal goed!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Happydobby ma 1 aug 2011 - 10:48

@Pien, wij hadden dat ook, na een week zaten we op 55 cc per keer op advies van de kinderarts, maar onze zoon had er niet genoeg aan, de vk zei gelijk dat hij best wat meer mocht. wij gingen toen naar 70 cc, nu zit hij sinds 4 dagen op 90 cc en heeft hier nog genoeg aan.
Wij hadden in het ziekenhuis een schema op advies van de kinderarts om de drie uur. Nu thuis laten we het hem zelf bepalen met in de nacht een max van 5 uur. Ik geef ook bv in de fles.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  chipa ma 1 aug 2011 - 19:20

Zoals iedereen hier al heeft gezegd: gewoon lekker gaan voeden op verzoek. Je kindje kan niet teveel bv krijgen ook al geef je het uit een flesje. Het ene kindje heeft gewoon meer nodig dan het andere. Mijn zoontje drinkt ook de ene keer een gigantische fles leeg en daarna weer een klein beetje. Soms zit er 3 uur tussen de voedingen en soms maar een uurtje. Als ik merk dat hij honger heeft (huilen, sabbelen op zijn armpje en een speen helpt niet) dan bied ik hem gewoon een flesje aan. Ik geef hem overigens ook afgekolvde melk.
Laat je niet gek maken door alle adviezen. Luister naar je gevoel en instinct. Het is jouw kindje en je voelt zelf het beste aan wat zij nodig heeft.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 19:28

Liadan schreef:Ik kan me voorstellen dat je onzeker wordt door alles wat wordt gezegd. Ik voed onze zoon zelf op verzoek en hij drinkt soms na 1,5 uur en soms na 4 uur (ook borstvoeding maar wel aan de borst). Ik zou je meisje gewoon lekker drinken geven als je denkt dat ze honger heeft. Zoals hier al gezegd is, kan je borstvoeding niet teveel geven. En als ze geen honger heeft dan merk je dat waarschijnlijk ook snel genoeg.

Wat fijn trouwens dat jullie meisje lekker thuis is!

+1
Hier ook echt op verzoek (wel aan de borst) en dat betekent idd soms al na 2 uur, en andere keer zit er 4 uur tussen. Zeker in het begin was ik constant aan het voeden, maar je zult zien dat het vanzelf minder wordt dan. Gewoon even aan toegeven dus.

Hier dus ook totaal geen schema, ik voed gewoon wanneer ze zelf willen, of wanneer het mij uitkomt. Dat is het ideale aan bv, je kunt nooit teveel geven.
Als ik bijv weg moet, voed ik ze net voor die tijd op mijn eigen verzoek, ookal hebben ze net daarvoor gehad bijv.

O, en die formules qua voeding/lichamsgewicht, geldt dat ook wel bij bv?
Is er een kans dat ze alsnog de borst pakt denk je? (heb er misschien overheen gelezen hoor)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 21:12

Onze jongens drinken 80 en 90 cc. De ene keer bv de andere keer fv.
Wij mogen vlg de kraamverzorgster opbouwen tot 100cc per voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  vickie ma 1 aug 2011 - 23:41

Ik heb ook borstvoeding gegeven en ik voedde op verzoek.Maar de eerste 3 weken heb ik overdag om de 2 uur gevoed en s'nachts zat er 3 a 4 uurtjes tussen.Ik zou gewoon je meisje een groter flesje geven om te kijken of ze dan wel tevreden is.Je moet doen waar je jezelf en je kindje zich goed bij voelt ieder kind is anders en heeft andere behoeften.
vickie
vickie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 67
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Tania di 2 aug 2011 - 1:48

Ons zoontje kreeg fv, maar ook gewoon wanneer hij honger had. Echt laat die tijden gewoon los, je meisje kan geen klok kijken en gaat gewoon huilen als ze honger heeft. Of dat nou na een uur of na drie uur is.
In het ziekenhuis hier waren ze er behoorlijk streng in en heb ik 'snachts bijna ruzie gehad omdat ze vonden dat het nog geen 'tijd' was en ze dus geen flesje wilden maken. Toen heb ik (samen met m'n hormonen) even duidelijk gemaakt wat ik daarvan vond. Mijn zoontje dronk heel onregelmatig. Soms na anderhalf uur, soms na vier uur. Maar hij was wel heel tevreden op die manier.
Biedt gewoon voldoende aan, zodat ze kan drinken wat ze wil als je toch bv geeft. De ene keer drinkt ze misschien veel meer dan de andere keer maar dat is ook prima. Ze weet echt zelf precies wat ze nodig heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... - Pagina 2 Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum