Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Konijn ziek, iemand een idee?

+11
Lejow
rozeblond
Lady Starstruck
Sorella
Carra
Tsjip
Annemie
Beachgirl
TGR
norah
Koffieleut
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Konijn ziek, iemand een idee? - Pagina 2 Empty Re: Konijn ziek, iemand een idee?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 5:56

Ze drinkt weer uit de fles! Eten gaat nog niet echt van harte, maar het medicijn helpt toch denk ik. Hopen dat ze er door komt!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn ziek, iemand een idee? - Pagina 2 Empty Re: Konijn ziek, iemand een idee?

Bericht  Koffieleut di 2 aug 2011 - 18:44

Dat klinkt goed iig, hopen dat het zo doorgaat!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  nijntje4 zo 7 aug 2011 - 5:19

Carra schreef:Het kan ook zomaar zijn dat het beestje gewoon even geen zin heeft. Te veel komkommer, diarree, ik zou me ook niet lekker voelen. Niet gelijk in de stress schieten maar hem even met rust laten kan ook helpen. Dwangvoeren lijkt me alleen maar stressvoller.

Ik gaf mijn konijn als hij diarree had een stuk wilgentak. Niet te veel blaadjes, maar de tak zelf. Daar zit een soort van 'paracetamol' in heb ik me laten vertellen. Het werkte in ieder geval prima.

Zo werkt het absoluut niet bij konijnen. Een konijn eet de hele dag door, als een konijn niet eet is er iets mis. Tuurlijk heeft een beestje weleens stress, maar eten moet altijd doorgaan. Meestal is het dan gas of verstopping, je moet er snel bij zijn want als een konijn meer dan 12 uur niets eet wordt het apatisch. Naar de dierenarts dus!
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  RioolSpook zo 7 aug 2011 - 5:45

Trouwens. Staat het beestje buiten? Wanneer een konijntje niet gewend is gras te eten is dat niet goed voor ze en krijgen ze ook darmproblemen. Dat moet je namelijk langzaam opbouwen.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 5:50

Nijntje is helaas dood. Het leek weer beter te gaan, at en dronk weer, maar helaas, niet gered dus.
Ze staan buiten ja, onder de carport, dat wel, en ik heb mengvoer gebruikt, om ze langzaam aan alles te laten wennen. Helaas is het ws. met dat ene stukje komkommer mis gegaan.

Ik ben nu wel extra voorzichtig met de ander.

We willen er wel weer graag 1 bij, maar dat wordt dan na onze vakantie, over 2 weken denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Champagne zo 7 aug 2011 - 6:09

Ah wat sneu hug
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 6:34

Ahh wat jammer Sad

Gast
Gast

Bericht  Mamasapje zo 7 aug 2011 - 7:15

Ahh Sad Wat zielig.. had je ze ingeent?

Hoe reageerde N en L erop dat Nijntje dood is?
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661

Bericht  Koffieleut zo 7 aug 2011 - 23:27

Ach wat sneu....
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  Lejow zo 7 aug 2011 - 23:28

Ahwwww arm nijntje Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: