Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke kledingmaat?

+11
Thunder
Susan
teletascha
loesje
Jazzlyn
_Jet
Flip Fluitketel
Annie24
Limburg85
Bruintje Beer
Ezzer
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Welke kledingmaat? - Pagina 2 Empty Re: Welke kledingmaat?

Bericht  maiadebij za 30 jul 2011 - 20:01

N heeft nu maat 92/98 en is 2,5 jaar. Ik heb maanden geleden al een winterjas voor hem gekocht van salty dog in de uitverkoop in maat 104 hij valt klein maar N moet nog wel ff groeien om erin te passen!

J heeft nu maat 74/80 en is 11 maanden. Meer 74 als 80 hoor ... Ik heb net kleertjes besteld in maat 80 dus hopelijk past ze daar ff in! Voor gaar heb ik in mei bij prenatal een erg leuk winterjasje gekocht in maat 80 voor 13 euro, die heeft ze nu af en toe aan op de fiets met omgeslagen mouwen.

Ik heb trouwens vrijdag voor N een korte broek gekocht voor volgend jaar, maat 104. Had hem al vaker zien hangen maar was 30 euro, nu voor 5 euro! Korte broeken steken ook niet zo krP qua maat, net als jurkjes vind ik

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  snoezel za 30 jul 2011 - 20:08

Ik heb verwezen dit topic zitten lezen. Ik weet dat kinderen hun eigen groei hebben, maar dit loopt wel heel erg uiteen! Haha.. Jeetje zeg...
Ik had al gemopperd op de maatvoering van dingen. Mijn dochtertje zit alweer een maand of 2 in maat 80 en dat gaat nu al eigenlijk krap worden. Maar maat 86 is officieel voor 1,5 a 2 jaar geloof ik... En zo groot en zwaar is mijn dochtertje toch echt niet (heb even geen idee hoe groot en zwaar, "mag" dinsdag weer naar cb)
Erg grappig zeg.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  teletascha za 30 jul 2011 - 21:51

Flip Fluitketel schreef:
teletascha schreef:
Flip Fluitketel schreef:Mijn dochter is nu ruim 9maanden en zit nu in 62/68. Ze zit al een paar maanden in 62, maar gaat richting de 68. Jasje wil ik waarschijnlijk in maat 74 kopen, maar wacht er nog even mee.

Wow, mijn dochter van 10 weken zit nu in 62... En sommige truitjes vallen nu al redelijk strak.
Volgens het cb zit ze wel aan de bovenkant van de groeicurve. Dus ben benieuwd wat voor maat zij over 6 maanden heeft.

Ja, zo verschillend kan het zijn. Toen mijn dochter 10weken was paste ze nog in maat 50, alhoewel ze dat niet veel aan heeft gehad. Ze zit net onder de gemiddelde lijn van de groeicurve volgens het CB.

Neem aan dat je dochter dan ook iets zwaarder was bij de geboorte dan de mijne.

Zij was 4060 gram bij de geboorte. Twee weken geleden (met 8 weken dus) was ze al 5.5. kg en 60 cm.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 22:11

Susan schreef:Yrsa is geen sprietje, ze was ook 4090 gram bij de geboorte, ze is gewoon niet zo groot. Ze is ook geen dikkerdje, ze heeft geen vetrolletjes of zo, maar ze is wel echt een klein vrouwtje met stevige billen en bovenbenen.

Dat is hier ook zo idd. Ze heeft wel echt een vrouwenlichaampje vind ik, heel anders dan onze zoon, die is anders gebouwd, zij heeft idd ronde billen en stevige bovenbenen maar ze is niet dik. Maar ook zeker geen spriet. En zij was ook 4120 bij de geboorte.

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 31 jul 2011 - 0:27

Ik zou voor ons zoontje echt niet weten welke maat hij straks in de winter heeft. Hij zit nu met 8 weken in maat 62. Hij kon bij zijn geboorte al veel kleertjes maat 62 aan.
Maar ik heb voor hem van iemand een winterjas gehad in maat 68, misschien dat hij die dan nog wel past en anders zie ik dan wel. Waarschijnlijk heeft hij toch niet vaak een winterjas aan omdat hij vooral mee naar buiten zal gaan in de draagdoek.
Onze dochter is nu 2,5 en heeft sinds kort maat 86, voor haar koop ik een winterjas in maat 92.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 0:32

Inderdaad erg verschillend.Onze oudste dochter had maat 86 aan met 1 jaar. De jongste is nu 16 maanden en zit nog in maat 74/80.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: