Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke kledingmaat?

+11
Thunder
Susan
teletascha
loesje
Jazzlyn
_Jet
Flip Fluitketel
Annie24
Limburg85
Bruintje Beer
Ezzer
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke kledingmaat? Empty Welke kledingmaat?

Bericht  Ezzer za 30 jul 2011 - 1:36

Ik ben alvast aan het kijken voor winterkleren, jasje enzo.
Maar ik heb eigenlijk geen idee wat voor maat ik moet kopen:-S
Zoontje is nu bijna 3 maanden en zit nu in maat 56.
In wat voor maat zitten kindjes ongeveer wanneer ze zo'n 7/9 maanden zijn?
Welke maat zou ik het beste kunnen bestellen? Tis ook weer zonde als het te klein is. (maarja, te groot is ook weer niet handig haha)
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kledingmaat? Empty Re: Welke kledingmaat?

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 1:39

Joey zat in maat 74 rond die tijd denk ik smile Winterjasje zou ik zoiezo 74 kopen dan, winterkleding zou ik laten afhangen van het merk 68/74

Laatst aangepast door HeartBeat op za 30 jul 2011 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 30 jul 2011 - 1:41

Mijn zoontje zit nu ook in maat 56. Ben van plan om maatje 68 te nemen. Winterjasje kan je beter een maatje groter kopen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Limburg85 za 30 jul 2011 - 1:58

Hoe zit maat 56 nu? Ik denk dat je winterjas in maat 68 moet nemen en kleertjes denk rond 62 en misschien aan het einde 68.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 2:25

Mijn zoontje is nu (bijna) 9 maanden oud en hij heeft nu aan kledingmaat 74/80, 't gaat meer richting de 80 nu. Het ligt ook helemaal aan hoe snel je kindje groeit. Mijn zoontje had met 3 maanden maat 62 (heeeel soms nog 56, maar dat was toen al haast te klein). Ik zou sowieso 1-2 maten groter nemen vooral met winterjasjes.. de winters duren hier steeds langer Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 2:30

De oudste had hier met shirts 74 en broeken 68. De jongste had 68 en broekjes veel 62.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 30 jul 2011 - 3:25

Y. zat met zijn geboorte in maat 44 (was wel gewoon op tijd, maar erg klein) Inmiddels is hij 6 maanden geweest en zit in 68 en soms 74 (zoals Noppies) Ik had eerst een zomerjasje in maat 62 (omdat hij dus zo klein was al die tijd) maar toen kreeg hij opeens een groeispurt en toen we het jasje aan wilden doen was het te klein. Nu heeft hij een maatje 68 aan en die zit goed.

Het ligt ook aan het 'merk' en of het jasje groot of klein valt. Ik heb trouwens besloten zo lang mogelijk te wachten met een jasje kopen zodat ik zijn maat beter in kan schatten. Als je op internet iets ziet heb je het meestal de volgende dag al in huis mocht het opeens heel erg koud gaan worden. Heb met de zomerjasjes gemerkt dat er toen de uitverkoop begon nog zó ontzettend veel keus was dat ik het er maar op ga wagen te wachten totdat ik redelijk zeker van zijn maatje zal zijn.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 3:36

met winterjasjes enzo zou ik nog even wachten. Onze dochter zat met 7 maanden in 74 en met 9 maanden in maat 80, met 12 maanden zit ze ws. nog steeds in maat 80, soms 86, maar sommige kindjes zitten met een jaar nog steeds in maat 68. Longsleeves en broekjes zou ik al wel rustig kopen, die kun je eventueel ook in het voorjaar of najaar aan.

edit: en terwijl ik mijn post nog eens na lees, bedenk ik me dat ik in het voorjaar al een winterjas voor mijn dochter in de opruiming heb gekocht, maat 92 en als het goed is gaat ze die wel passen. Maargoed, de jas was van 49.95 naar 7.50 afgeprijsd Laughing

Laatst aangepast door Dromertje op za 30 jul 2011 - 4:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 3:53

S. zat met 9 maanden in maatje 74 en nu nog steeds. Bij bepaalde merken heeft hij soms 80. Ik wacht ook nog even met een winterjasje te kopen of ik moet tegen een hele leuke aanlopen

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel za 30 jul 2011 - 4:20

Mijn dochter is nu ruim 9maanden en zit nu in 62/68. Ze zit al een paar maanden in 62, maar gaat richting de 68. Jasje wil ik waarschijnlijk in maat 74 kopen, maar wacht er nog even mee.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  _Jet za 30 jul 2011 - 5:23

Mijn dochter is bijna 9 maanden en zit in maat 80/86. Sommige dingen van maat 80 worden ook al te klein, pfffff. Ik wacht nog maar even met het kopen van een winterjas Wink
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Jazzlyn za 30 jul 2011 - 5:28

Kinderen groeien heel verschillend. Ik lees hier van 8 maanden in maandje 80! Mijn zoontje is 15 maanden geweest en zit in 80 Laughing
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  loesje za 30 jul 2011 - 5:29

ik zou wachten met het kopen van een winterjas want ieder kind is anders en anders koop je iets wat hij niet past en dat is dan ook zo zonde. Mijn zoontje heeft al een tijdje maat 80 van bovenkleding en broekjes maat 74.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 5:31

Jazzlyn schreef:Kinderen groeien heel verschillend. Ik lees hier van 8 maanden in maandje 80! Mijn zoontje is 15 maanden geweest en zit in 80 Laughing

Mijn dochter wordt over 6 weken 2 en die zit in 74 of 80.

Gast
Gast

Bericht  teletascha za 30 jul 2011 - 5:33

Flip Fluitketel schreef:Mijn dochter is nu ruim 9maanden en zit nu in 62/68. Ze zit al een paar maanden in 62, maar gaat richting de 68. Jasje wil ik waarschijnlijk in maat 74 kopen, maar wacht er nog even mee.

Wow, mijn dochter van 10 weken zit nu in 62... En sommige truitjes vallen nu al redelijk strak.
Volgens het cb zit ze wel aan de bovenkant van de groeicurve. Dus ben benieuwd wat voor maat zij over 6 maanden heeft.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Bruintje Beer za 30 jul 2011 - 10:16

Jazzlyn schreef:Kinderen groeien heel verschillend. Ik lees hier van 8 maanden in maandje 80! Mijn zoontje is 15 maanden geweest en zit in 80 Laughing
Verschilt heel erg inderdaad.. Mijn dochter van 2 jaar zit net in maatje 86 van shirtjes en jurkjes en maat 80 van broeken en rokjes. ze is 10 kilo en ongeveer 86cm lang.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Susan za 30 jul 2011 - 10:24

Yrsa is 21 maanden en zit nu pas in maat 80. Ik had vorig jaar zomerkleren gekocht in maat 74/80 en dat was toen allemaal te groot, dat kan ze dit jaar nog aan. Ik vind het nu weer lastig voor de winter, ik koop vooral dingen in maat 86 en als het klein valt in maat 92, maar ik vind het heel moeilijk inschatten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Thunder za 30 jul 2011 - 10:28

Ook mijn jongste zoontje van ruim 22 maanden zit nog steeds in maat 80 en gezien zijn trage groei zal dat denk ik ook nog wel even zo blijven. Toen hij een jaar was zat in maat 62/68.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 10:31

Ik koop voor mijn dochter (bijna 2) waarschijnlijk een winterjas maat 92, ze heeft nu 80/86, dus ik gok dat dat wel moet passen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 10:32

Amé is 9 maanden en zit nu in maat 80, ik gok dat ik voor maat 86 ga voor een winterjas. 86 is vaak wel een maat die ze lang aan hebben.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel za 30 jul 2011 - 10:47

teletascha schreef:
Flip Fluitketel schreef:Mijn dochter is nu ruim 9maanden en zit nu in 62/68. Ze zit al een paar maanden in 62, maar gaat richting de 68. Jasje wil ik waarschijnlijk in maat 74 kopen, maar wacht er nog even mee.

Wow, mijn dochter van 10 weken zit nu in 62... En sommige truitjes vallen nu al redelijk strak.
Volgens het cb zit ze wel aan de bovenkant van de groeicurve. Dus ben benieuwd wat voor maat zij over 6 maanden heeft.

Ja, zo verschillend kan het zijn. Toen mijn dochter 10weken was paste ze nog in maat 50, alhoewel ze dat niet veel aan heeft gehad. Ze zit net onder de gemiddelde lijn van de groeicurve volgens het CB.

Neem aan dat je dochter dan ook iets zwaarder was bij de geboorte dan de mijne.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Susan za 30 jul 2011 - 11:00

Yrsa is geen sprietje, ze was ook 4090 gram bij de geboorte, ze is gewoon niet zo groot. Ze is ook geen dikkerdje, ze heeft geen vetrolletjes of zo, maar ze is wel echt een klein vrouwtje met stevige billen en bovenbenen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 18:57

Lastig is dat altijd, ik heb ook geen idee welke maat ik moet kopen, maar ik wil ook niet te lang wachten ,omdat ik het liefst 2 dezelfde jasjes in dezelfde maat wil, en dat valt vaak niet mee om te vinden.

Ze zitten nu in 56, soms 62. Dus ik denk dat ik voor 68 ga.

Gast
Gast

Bericht  pindaatje za 30 jul 2011 - 19:35

Mijn dochter is 21 maanden en draagt nu 92. Denk dat ik voor haar een winterjasje in 98 ga kopen, dat zal wel passen denk ik, aangezien ze nu (eindelijk) niet meer zo snel groeit!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 19:58

Mijn zoontje is 15,5 maand en hij zit in 80 maar daarvan beginnen de meeste kleertjes nu te klein te worden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: