Naar de ha of nog even afwachten?
+2
loesje
Julia
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Naar de ha of nog even afwachten?
Onze dochter is sinds 2 dagen ziek. Het begon met 's avonds laat overgeven. Dit heeft ze door de nacht, nog eens 3x gedaan en ze raakte ook behoorlijk aan de diaree. Sindsdien drinkt ze stukken minder. Vanacht heeft ze weer overgegeven en net weer. Ze heeft vandaag nog maar 240 ml op, ondanks vaak aanbieden van melk en water. De diaree is sinds gisterochtend weggebleven, geen ontlasting meer. Een uurtje geleden wel weer redelijk dunne ontlasting, maar geen diaree.
Ze is nog niet uitgedroogd denken we, omdat ze niet apatisch is en ze redelijk vrolijk tussendoor is. Wel is ze ontzettend moe en slaapt ze heel erg veel. Weinig tot geen plasluiers.
Ik probeerde net te bellen, maar de ha is uiteraard al gesloten. Ik kan alleen een noodnummer bellen..en ik weet niet of het daar wel ernstig genoeg voor is. We hebben dit namelijk een half jaar geleden ook eens gehad en toen zijn we vaak langs geweest, maar die ha gaf toen aan dat ze weinig voor haar kunnen doen tot ze echt uitgedroogd is en ze haar dan opnemen. Is uiteindelijk ook gebeurd. Maar ik vind het best eng en lastig om zelf maar te gaan oordelen wanneer ze is uitgedroogd.
Wat zouden jullie doen?
Ze is nog niet uitgedroogd denken we, omdat ze niet apatisch is en ze redelijk vrolijk tussendoor is. Wel is ze ontzettend moe en slaapt ze heel erg veel. Weinig tot geen plasluiers.
Ik probeerde net te bellen, maar de ha is uiteraard al gesloten. Ik kan alleen een noodnummer bellen..en ik weet niet of het daar wel ernstig genoeg voor is. We hebben dit namelijk een half jaar geleden ook eens gehad en toen zijn we vaak langs geweest, maar die ha gaf toen aan dat ze weinig voor haar kunnen doen tot ze echt uitgedroogd is en ze haar dan opnemen. Is uiteindelijk ook gebeurd. Maar ik vind het best eng en lastig om zelf maar te gaan oordelen wanneer ze is uitgedroogd.
Wat zouden jullie doen?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Naar de ha of nog even afwachten?
Ik zou bellen.
Hier vinden ze het meestal fijn om haar dan toch eventjes te zien.
Je kunt dan in elk geval even overleggen.
Weinig tot geen plasluiers vind ik toch wel zorgelijk.
Sowieso zou ik ORS gaan halen.
Al het vocht wat ze dan binnenkrijgt houd ze dan ook beter vast.
Hier vinden ze het meestal fijn om haar dan toch eventjes te zien.
Je kunt dan in elk geval even overleggen.
Weinig tot geen plasluiers vind ik toch wel zorgelijk.
Sowieso zou ik ORS gaan halen.
Al het vocht wat ze dan binnenkrijgt houd ze dan ook beter vast.
Gast- Gast
ik zou als het morgen nog zo is naar de huisarts gaan want zo te lezen heeft ze geen plasluiers en dus wat uitgedroogd en dat is geen goed teken!
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou bellen. Weinig tot geen plasluiers, vind ik genoeg reden om te bellen.
Gast- Gast
+1 Misschien kan je er dan meteen wat voor krijgen bij een huisartsenpost?Sunprincess schreef:Ik zou bellen. Weinig tot geen plasluiers, vind ik genoeg reden om te bellen.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Het probleem is dat een huisarts niets doet, dat hebben we de vorige keer al gezien. We zijn toen wel 5x bij de ha geweest en er wordt niets ondernomen tot je kind echt gewoon apatisch is. We hebben nu wel ORS? en we houden haar zeer goed in de gaten. Zogauw het maar iets minder goed gaat, bel ik op.
Ondertussen heb ik sinds vanochtend precies hetzelfde...lekker. Nu mijn vriend nog
Ondertussen heb ik sinds vanochtend precies hetzelfde...lekker. Nu mijn vriend nog
Julia- Prater
Bij ons doet de huisarts wel iets hoor, Ezra heeft bijvoorbeeld een keer zetpilletjes tegen de misselijkheid gekregen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Misschien dat ze juist bij de huisartsenpost wel wat doen, waarschijnlijk heb je daar een andere arts dan je reguliere. Ik vind weinig tot geen plasluiers iig zorgelijk genoeg. En beter een keer te veel dan een keer te laat.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Geef haar anders donperidon, dat is tegen overgeven. En ook ORS geven, en ook geen 'nee' accepteren! Wij werden ook steeds weggewimpeld door de huisartenspost, gelukkig hebben we een vrij makkelijke huisarts en nog geen 12 uur laten lag ze in het ziekenhuis. Vooral al ze heel veel slaapt en en geen plasluiers heeft klinkt het alsof ze al aardig uitgedroogd is.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind de reden: "de huisarts doet toch niets" niet bepaald een goede reden om maar niet te bellen.
Dan blijf je maar volhouden... Wat je omschrijft klinkt best ernstig. Als een huisarts daar niets aan doet (op wat voor manier dan ook) dan zou ik een klacht indienen. Dan hoort de beste man of vrouw niet op die plek te zitten...
Dan blijf je maar volhouden... Wat je omschrijft klinkt best ernstig. Als een huisarts daar niets aan doet (op wat voor manier dan ook) dan zou ik een klacht indienen. Dan hoort de beste man of vrouw niet op die plek te zitten...
Gast- Gast
Begrijp me goed, als ik echt denk dat het nodig is en de huisartsen werken gewoon niet mee, dan gaan we naar het ziekenhuis met haar. De vorige keer zijn we gewoon blijven gaan naar verschillende huisartsen, i.v.m. het weekend en hebben we ook aangedrongen op een doorverwijzing naar het ziekenhuis.
Het is niet zo dat ik haar gevaar ga laten lopen, omdat ik denk dat er toch niet gehandeld wordt. Ik weet alleen van de vorige keer wel wat de criteria zijn voor de huisartsen, wanneer ze wat gaan doen. En dat is nu nog niet aan de orde. Ze heeft net 200 ml gedronken en ze was verder vrolijk en zichzelf aan het optrekken om te gaan staan. Mocht ze nu toch achteruit gaan of gaan spugen gaat mijn vriend onmiddelijk met haar naar de ha. Ik ben daar helaas nu niet toe in staat.
Het is niet zo dat ik haar gevaar ga laten lopen, omdat ik denk dat er toch niet gehandeld wordt. Ik weet alleen van de vorige keer wel wat de criteria zijn voor de huisartsen, wanneer ze wat gaan doen. En dat is nu nog niet aan de orde. Ze heeft net 200 ml gedronken en ze was verder vrolijk en zichzelf aan het optrekken om te gaan staan. Mocht ze nu toch achteruit gaan of gaan spugen gaat mijn vriend onmiddelijk met haar naar de ha. Ik ben daar helaas nu niet toe in staat.
Julia- Prater
Maar wat is nu je vraag aan ons dan?
Je vraagt of je moet bellen, het meerendeel hier zegt ja en dan zeg jij dat je wel weet wanneer je moet bellen en dat, dat nu niet aan de orde is..
Je vraagt of je moet bellen, het meerendeel hier zegt ja en dan zeg jij dat je wel weet wanneer je moet bellen en dat, dat nu niet aan de orde is..
Gast- Gast
Daar heb je idd een punt Ik wou graag jullie mening weten, omdat ik zelf in eerste instantie ook wou bellen. Vervolgens n.a.v. jullie reacties met mijn vriend gesproken en die gaf aan dat ze net 200 had gedronken. Ik ben zelf ook ziek dus dat had ik nog niet meegekregen. En daardoor besloten nog even af te wachten.
Bedankt iig voor jullie reacties.
Bedankt iig voor jullie reacties.
Julia- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?
» Zal ik nog een keer bellen of afwachten?
» Moet ik nu gewoon maar afwachten..??
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Wat mee naar het KDV?
» Zal ik nog een keer bellen of afwachten?
» Moet ik nu gewoon maar afwachten..??
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Wat mee naar het KDV?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: