Wtf....Die zijn echt niet wijs!
+8
Susan
Supertalentje
ExpressoB
jena
SuperGrover
Antibes
SoezieQ
Lies
12 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wtf....Die zijn echt niet wijs!
Ik vind dit nogal dubbel. Laat ik voorop stellen dat ik dit never nooit zou doen. Ik ga niet eens naar de buren als mijn kind in bed ligt.
Maar ja ik kan me voorstellen dat je even gaat buurten bij een andere boot terwijl je kinderen liggen te slapen.
Maar Ik denk wel dat ze erg nalatig zijn geweest. Ze hebben waarschijnlijk geen babyfoon mee genomen en dus niet gehoord dat hun kinderen overstuur waren. En dat vind ik niet kunnen.
Als ze een babyfoon bij zich hadden gehad, hadden ze gehoord dat er paniek was bij de kinderen en waren ze meteen terug kunnen gaan.
Maar om nu meteen te roepen dat Jeugdzorg moet klaar staan bij terug komst in Nederland vind ik nogal wat want ik denk niet dat de kinderen dan beter af zullen zijn !
Maar ja ik kan me voorstellen dat je even gaat buurten bij een andere boot terwijl je kinderen liggen te slapen.
Maar Ik denk wel dat ze erg nalatig zijn geweest. Ze hebben waarschijnlijk geen babyfoon mee genomen en dus niet gehoord dat hun kinderen overstuur waren. En dat vind ik niet kunnen.
Als ze een babyfoon bij zich hadden gehad, hadden ze gehoord dat er paniek was bij de kinderen en waren ze meteen terug kunnen gaan.
Maar om nu meteen te roepen dat Jeugdzorg moet klaar staan bij terug komst in Nederland vind ik nogal wat want ik denk niet dat de kinderen dan beter af zullen zijn !
Gast- Gast
Odilia schreef:Jij hebt duidelijk nog nooit in een haven gelegen.Lies schreef:Odilia schreef:Wij waren ook die leeftijd. Wij zijn al van jongs af aan meegegaan op de boot (ongeveer 1 jaar oud). Je hebt gewoon hekjes die je op de boot kan plaatsen zodat kids niet naar buiten kunnen klimmen. Je zit dus gewoon veilig binnen. En je ouders zitten dan een boot verderop. Zie het probleem niet.
Thuis zitten je ouders toch ook weleens in de tuin?
Ik vind in de tuin zitten wel heel iets anders dan op een andere boot, op een afstand dat je je kinderen niet hoort huilen.
Ze lagen afgemeerd op 300 meter van de kust, lijkt me geen haven dus.
Gast- Gast
Odilia schreef:Jij hebt duidelijk nog nooit in een haven gelegen.Lies schreef:Odilia schreef:Wij waren ook die leeftijd. Wij zijn al van jongs af aan meegegaan op de boot (ongeveer 1 jaar oud). Je hebt gewoon hekjes die je op de boot kan plaatsen zodat kids niet naar buiten kunnen klimmen. Je zit dus gewoon veilig binnen. En je ouders zitten dan een boot verderop. Zie het probleem niet.
Ik vind in de tuin zitten wel heel iets anders dan op een andere boot, op een afstand dat je je kinderen niet hoort huilen.
Maar ze lagen dus niet in de haven maar 300 meter erbuiten. Als ze in de haven hadden gelegen had ik het inderdaad geen probleem gevonden. Maar nu liggen ze dus blijkbaar ver uit elkaar.
Gast- Gast
Daar heb je helemaal gelijk in. Dan nog kan ik me niet voorstellen dat ik dit zou doen. Zorg dan in ieder geval dat je weet hoe het met je kinderen is, dichtbij de boot blijven ( boot ernaast ) of een babyfoon.
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Oh dan had ik t verkeerd gelezen. Dan nog vind ik het niet heel raar. Ik zag iemand reageren: hoop dat de kinderbescherming in NL ze opwacht. Dat vind ik nogal drastisch. Ze zijn waarschijnlijk met t bijbootje gewoon even een kopje koffie gaan drinken bij een ander die voor anker lag.
Was slimmer geweest om de andere mensen bij hun aan boord te nemen, maar dan hou je de kids wakker met het gepraat en geschommel.
Was slimmer geweest om de andere mensen bij hun aan boord te nemen, maar dan hou je de kids wakker met het gepraat en geschommel.
Gast- Gast
Odilia schreef:Oh dan had ik t verkeerd gelezen. Dan nog vind ik het niet heel raar. Ik zag iemand reageren: hoop dat de kinderbescherming in NL ze opwacht. Dat vind ik nogal drastisch. Ze zijn waarschijnlijk met t bijbootje gewoon even een kopje koffie gaan drinken bij een ander die voor anker lag.
lijkt wel alsof jij ze gesproken hebt, je weet het allemaal mooi te vertellen!
ze mogen blij wezen dat er niks is gebeurd!
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
nee maar ik ben opgegroeid in zo'n soort gezin, dus ik kan me er goed in verplaatsen.ExpressoB schreef:Odilia schreef:Oh dan had ik t verkeerd gelezen. Dan nog vind ik het niet heel raar. Ik zag iemand reageren: hoop dat de kinderbescherming in NL ze opwacht. Dat vind ik nogal drastisch. Ze zijn waarschijnlijk met t bijbootje gewoon even een kopje koffie gaan drinken bij een ander die voor anker lag.
lijkt wel alsof jij ze gesproken hebt, je weet het allemaal mooi te vertellen!
ze mogen blij wezen dat er niks is gebeurd!
Sorry ik had natuurlijk moeten reageren: Oh my god! Die ouders zijn echt gestoord! Hoop dat hun kids van ze worden afgenomen. Ze zijn veel beter af in het fantastische opvang systeem in NL.
Gast- Gast
Nou sorry hoor, maar ik vind er niks mis mee dat er goed op sommige ouders wordt gelet en dat we daar in NL ook veel strenger in worden. Voor hetzelfde geldt vindt er over een halfjaar een familiedrama plaats in dat gezin en dan is het ook weer niet goed natuurlijk. Je weet het gewoon nooit.
Ik ben overigens zelf opgegroeid met 4 buurtkinderen die ontzettend mishandeld werden, daar kon de hele buurt van meegenieten want het gebeurde 'gewoon' in de achtertuin. We konden de Kinderbescherming bellen tot we een ons wogen, pas na 7 jaar werd er iets aan gedaan. Ik heb daar een hele nare bijsmaak aan overgehouden, persoonlijk.
Ik ben overigens zelf opgegroeid met 4 buurtkinderen die ontzettend mishandeld werden, daar kon de hele buurt van meegenieten want het gebeurde 'gewoon' in de achtertuin. We konden de Kinderbescherming bellen tot we een ons wogen, pas na 7 jaar werd er iets aan gedaan. Ik heb daar een hele nare bijsmaak aan overgehouden, persoonlijk.
Gast- Gast
Wat erg leaf! Wat zeiden ze dan bij de kinderbescherming?
Gast- Gast
Onvoldoende bewijs...De hele buurt belde, maar de kinderbescherming vond het geen prioriteit. Pas toen de jongste, een meisje, als 8 jarige taal begon uit te slaan in seksuele termen die ze écht nog niet had kunnen weten, ondernamen ze actie. Ze is toen ook onmiddelijk uit huis geplaatst en er is ook sprake geweest van seksueel misbruik.
Zelf was ik ook nog maar een kind, net zo oud als de oudste zoon, maar ik begreep wel dat het mis was bij hen. Kinderen werden alleen thuis gelaten, gewoon de 2 en 4 jarige samen. Moeder ging gewoon urenlang weg en de kinderen konden dan niet naar binnen en liepen met natte urine broeken buiten (want konden niet naar het toilet, ze stonden dan ook vaak bij ons aan de deur voor de wc en dat mocht natuurlijk altijd). Vreselijk.
Overigens heb ik recent het meisje teruggevonden via hyves en ik heb nu heel leuk contact met haar. Mijn zusje en ik zijn altijd een steun geweest voor haar vroeger, en dat herinnert ze zich nog en is ze ons dankbaar voor.
Zelf was ik ook nog maar een kind, net zo oud als de oudste zoon, maar ik begreep wel dat het mis was bij hen. Kinderen werden alleen thuis gelaten, gewoon de 2 en 4 jarige samen. Moeder ging gewoon urenlang weg en de kinderen konden dan niet naar binnen en liepen met natte urine broeken buiten (want konden niet naar het toilet, ze stonden dan ook vaak bij ons aan de deur voor de wc en dat mocht natuurlijk altijd). Vreselijk.
Overigens heb ik recent het meisje teruggevonden via hyves en ik heb nu heel leuk contact met haar. Mijn zusje en ik zijn altijd een steun geweest voor haar vroeger, en dat herinnert ze zich nog en is ze ons dankbaar voor.
Gast- Gast
dat heb ik niet gezegd, dat je (ook) zo moest reageren
alleen jij bedenkt er een heel verhaal bij, hoe het waarschijnlijk gegaan is
ik geloof er alleen geen snars van!
Dan bedenk jij er dus een ander verhaal bij. En jouw verhaal is dan wel waar?ExpressoB schreef:dat heb ik niet gezegd, dat je (ook) zo moest reageren
Gast- Gast
Sinds wanneer is het normaal dat je zulke jonge kinderen alleen laat en dan blijkbaar zo ver weg zit dat je ze niet hoort huilen? Je gaat toch ook niet even boodschappen doen en laat je kinderen zo jong alleen? Volgens mij heeft dit niks te maken met een schip of een haven of weten hoe het is, het is toch ook altijd schrikken als iemand zn kind in de auto laat zitten?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Odilia schreef:Dan bedenk jij er dus een ander verhaal bij. En jouw verhaal is dan wel waar?ExpressoB schreef:dat heb ik niet gezegd, dat je (ook) zo moest reageren
heb je mij ook niet horen zeggen! je gaat lekker in de aanval hahahaha
jij en vele anderen hier bedenken er ook gelijk een heel verhaal bij. misschien was het inderdaad onverantwoord, misschien wordt er in dit nieuwsbericht van een mug een olifant gemaakt. wij waren er allemaal niet bij.ExpressoB schreef:dat heb ik niet gezegd, dat je (ook) zo moest reageren
Gast- Gast
Ava schreef:jij en vele anderen hier bedenken er ook gelijk een heel verhaal bij. misschien was het inderdaad onverantwoord, misschien wordt er in dit nieuwsbericht van een mug een olifant gemaakt. wij waren er allemaal niet bij.ExpressoB schreef:dat heb ik niet gezegd, dat je (ook) zo moest reageren
klopt heb je ook gelijk in, wij reageren puur op wat er in het nieuws geschreven staat
Het feit dat die ouders niet hoorden dat de kinderen overstuur waren en ze door hulpdiensten van boord moesten worden gehaald zegt natuurlijk al dat het in dit geval absoluut niet verantwoord was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wat is de bron van het artikel?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Jeetje.. ik kan daar echt niet bij hoor!
Er had zoveel kunnen gebeuren, en helemaal met zoveel water om ze heen!
Er had zoveel kunnen gebeuren, en helemaal met zoveel water om ze heen!
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Ik ga niet in de aanval, ik geef op een normale manier aan dat jij ook niet kan weten wat er exact gebeurt is.ExpressoB schreef:Odilia schreef:Dan bedenk jij er dus een ander verhaal bij. En jouw verhaal is dan wel waar?ExpressoB schreef:dat heb ik niet gezegd, dat je (ook) zo moest reageren
heb je mij ook niet horen zeggen! je gaat lekker in de aanval hahahaha
Gast- Gast
Ik vind het vooral erg dat ze zo overstuur waren, ik zou mijn zoon niet alleen laten als ik wist dat hij overstuur zou raken. Ik zit wel eens bij de buren in de tuin 's avonds (met mooi weer, heel lang geleden dus) En dan hoor ik mijn zoon gewoon als hij mij zou roepen, en als dat niet zou gaan of hij zou overstuur raken zou ik het niet doen. Dat het op een boot was vind ik dan nog het mnst erge.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Wat erg zeg! Ik schaam me zowat dat ik nederlandse ben. Die ouders wilde van hun kids af, da's duidelijk en dan zo laconiek reageren ook nog, BAH!
Laat ze maar flink straffen!
Laat ze maar flink straffen!
Gast- Gast
Dan ben je echt knettergek! Wat als die kinderen van de boot vallen!? Moet er niet aan denken....
Gast- Gast
Odilia schreef:Is dat echt zo belachelijk? Mijn ouders deden dat ook af en toe bij ons. Dan gingen ze op bezoek bij de boot van mn oom en tante en wij bleven dan gewoon op onze boot. Dat was de normaalste zaak van de wereld.
Mijn ouders deden dat inderdaad ook, maar onze boten lagen dan wel naastelkaar of achterelkaar. Ook kwam één van hen regelmatig even om het hoekje kijken. Bovendien heb/had ik een zus die 8 jaar ouder is/was en die hield ook altijd een oogje in het zeil en was ook altijd in de boot.
Ik zou mijn kinderen nooooit alleen op zo'n boot achterlaten en zelf 300 meter verderop gaan dineren.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» N.a.v. Zijn jullie hier echt anoniem of niet?
» Nu zijn ze echt een beetje gek geworden
» Kan dat echt zo zijn?!
» Zou dit echt zijn?
» Zijn amerikanen echt zo dom?
» Nu zijn ze echt een beetje gek geworden
» Kan dat echt zo zijn?!
» Zou dit echt zijn?
» Zijn amerikanen echt zo dom?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: