Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

+6
Tyrael
Bet Weter
MissD
TGR
Jeanette
Tiana
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 22:31


Hebben jullie al de Pers gelezen?s

Op pagina drie staat een interessant artikel over de stopweek van de pil. Wat blijkt? Het maakt geen ene fluit uit of je de pil door slikt of gewoon de stopweek pakt. Die stopweek was er ooit gekomen om een maarachappelijk draagvlak te creëren. Vanwege het geloof en ook om de angst dat vrouwen wellicht nooit aan de pil zouden gaan. Risico`s als kans op onvruchtbaarheid en andere complicaties zijn onzin.

Van mij hadden ze er wel eerder mee kunnen komen. Wat doe joe tink?

(Sorry voor de expres foute spelling. Very Happy)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Tiana di 26 jul 2011 - 22:32

Dit was toch al lang bekend?
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 22:32

Daarom raden sommige huisartsen het ook aan, om gewoon door te slikken. Je hebt alleen (meer) kans op een doorbraakbloeding bij te lang doorslikken, dus dat is het nadeel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Jeanette di 26 jul 2011 - 22:34

Dat was toch al bekend? Maar toch slik ik hem geen maanden door, omdat ik dan juist meer buikpijn krijg en anders niet.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 22:37

Ik heb de nuvaring dus bij mij is het niet ten sprake.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  TGR di 26 jul 2011 - 22:38

Dit is al heel lang bekend. Maar ik word alsnog "ongesteld" als ik geen stopweek houd, dus bij mij heeft het geen zin.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  MissD di 26 jul 2011 - 22:41

Volgens mij is dat al heel lang bekend. Ik ben zelf in ieder geval jaren geleden naar de huisarts gegaan... omdat ik enorm veel buikpijn had als ik ongesteld werd en er flink ziek van was. En die adviseerde mij toen (denk een jaar of 7 geleden) om 1 a 2x per jaar ongesteld te worden.

Ik heb nooit doorbraakbloedingen gehad. Als ik stopte werd ik gewoon netjes ongesteld.
En onvruchtbaar ben ik er ook niet van geworden; heb de pil 9 jaar lang geslikt, waarvan 7 jaar dus doorgeslikt en stopte met de pil omdat we zwanger wilde worden en dat was meteen raak.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 22:41

Cimic schreef:Ik heb de nuvaring dus bij mij is het niet ten sprake.
Hoezo niet? Ook daar heb je toch een stopweek en kun je eventueel doorringen om niet ongesteld te worden? Is dus min of meer dezelfde situatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 22:45

Vergeet-me-nietje schreef:
Cimic schreef:Ik heb de nuvaring dus bij mij is het niet ten sprake.
Hoezo niet? Ook daar heb je toch een stopweek en kun je eventueel doorringen om niet ongesteld te worden? Is dus min of meer dezelfde situatie.


Als ik het goed begrijp. Heb de bijsluiter niet gelezen (hoezo eigenwijs :P ) werkt de nuvaring maar 3 tot 4 weken. mag de ring wel een weekje langer gebruiken maar dan is het niet meer betrouwbaar. Al bedenk ik me net dat ik misschien wel gelijk een andere ring in kan doen. Zelfde verhaal als de pil. Heb er geen erving mee en nog geen ervaringen gehoord, maar het zou zo maar eens kunnen. Sorry zie zelf nu even het licht nerd

Oftwel denk dat je gewoon gelijk hebt...zie lichtje van mezelf haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 22:48

Dat was allang bekend inderdaad. Toch vind ik het persoonlijk wel fijn om af en toe een stopweek in te lassen. Ik doe het ongeveer 1 keer in de 3 maanden. Dat is gewoon een persoonlijk gevoel. Dan mag iedereen me voor gek verklaren, maar lichamelijk voel ik wel aan wat voor mijn lichaam het meest verstandige is... Ik vind het ook gewoon een fijn idee om te weten dat alles nog werkt en dat ik niet zwanger ben.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 22:54

Vanuit mijn opleiding/werk weet ik dit al jaren. Ik slik de pil dus ook altijd door, meestal een maand of 3 totdat ik een doorbraakbloeding krijg. Perfect!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 22:55

Cimic schreef:
Vergeet-me-nietje schreef:
Cimic schreef:Ik heb de nuvaring dus bij mij is het niet ten sprake.
Hoezo niet? Ook daar heb je toch een stopweek en kun je eventueel doorringen om niet ongesteld te worden? Is dus min of meer dezelfde situatie.


Als ik het goed begrijp. Heb de bijsluiter niet gelezen (hoezo eigenwijs :P ) werkt de nuvaring maar 3 tot 4 weken. mag de ring wel een weekje langer gebruiken maar dan is het niet meer betrouwbaar. Al bedenk ik me net dat ik misschien wel gelijk een andere ring in kan doen. Zelfde verhaal als de pil. Heb er geen erving mee en nog geen ervaringen gehoord, maar het zou zo maar eens kunnen. Sorry zie zelf nu even het licht nerd

Oftwel denk dat je gewoon gelijk hebt...zie lichtje van mezelf haha
Haha goeiemorgen! Je kunt inderdaad gewoon na 3 weken ring meteen de volgende ring in doen.

On topic: ik heb dus ook de nuvaring en ring eigenlijk zelden door, alleen als het ff niet uitkomt om ongesteld te zijn i.v.m. vakantie ofzo. Maar ik heb ook niet zo heel veel last van m'n menstruatie sinds ik de nuvaring gebruik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 22:55

Als ik doorslik, heb ik doorbraakbloedingen + dubbel zo erge hoofdpijn tijdens de eerstvolgende stopweek.
Het is maar net waar je je prettig bij voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Tyrael di 26 jul 2011 - 23:11

Dat doe ik al jaren, word bijna nooit ongesteld (max 1x per jaar). Heb ook nooit last van doorbraakbloedingen gelukkig, dus hoef daar geen rekening mee te houden. De keren dat ik ongesteld word is als ik echt 2 of 3 keer kort na elkaar de pil vergeten ben. Voel me er ook het beste bij op deze manier.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:20

Vergeet-me-nietje schreef:
Cimic schreef:
Vergeet-me-nietje schreef:
Cimic schreef:Ik heb de nuvaring dus bij mij is het niet ten sprake.
Hoezo niet? Ook daar heb je toch een stopweek en kun je eventueel doorringen om niet ongesteld te worden? Is dus min of meer dezelfde situatie.


Als ik het goed begrijp. Heb de bijsluiter niet gelezen (hoezo eigenwijs :P ) werkt de nuvaring maar 3 tot 4 weken. mag de ring wel een weekje langer gebruiken maar dan is het niet meer betrouwbaar. Al bedenk ik me net dat ik misschien wel gelijk een andere ring in kan doen. Zelfde verhaal als de pil. Heb er geen erving mee en nog geen ervaringen gehoord, maar het zou zo maar eens kunnen. Sorry zie zelf nu even het licht nerd

Oftwel denk dat je gewoon gelijk hebt...zie lichtje van mezelf haha
Haha goeiemorgen! Je kunt inderdaad gewoon na 3 weken ring meteen de volgende ring in doen.On topic: ik heb dus ook de nuvaring en ring eigenlijk zelden door, alleen als het ff niet uitkomt om ongesteld te zijn i.v.m. vakantie ofzo. Maar ik heb ook niet zo heel veel last van m'n menstruatie sinds ik de nuvaring gebruik.

Ja denk dat mijn hersenen al met vakantie zijn! Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  SuperGrover di 26 jul 2011 - 23:22

Nou dit is niet echt nieuws. Toen ik jaren geleden aan de pil ging, vertelde mijn huisarts me dit toen ook al.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:23

Bet Weter schreef:Dat was allang bekend inderdaad. Toch vind ik het persoonlijk wel fijn om af en toe een stopweek in te lassen. Ik doe het ongeveer 1 keer in de 3 maanden. Dat is gewoon een persoonlijk gevoel. Dan mag iedereen me voor gek verklaren, maar lichamelijk voel ik wel aan wat voor mijn lichaam het meest verstandige is... Ik vind het ook gewoon een fijn idee om te weten dat alles nog werkt en dat ik niet zwanger ben.

Maar het is geen echte ongesteldheid bij de stopweek, dus ook zwanger kun je een bloeding krijgen met de pil, last ik laatst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  SuperGrover di 26 jul 2011 - 23:38

Pippa schreef:
Bet Weter schreef:Dat was allang bekend inderdaad. Toch vind ik het persoonlijk wel fijn om af en toe een stopweek in te lassen. Ik doe het ongeveer 1 keer in de 3 maanden. Dat is gewoon een persoonlijk gevoel. Dan mag iedereen me voor gek verklaren, maar lichamelijk voel ik wel aan wat voor mijn lichaam het meest verstandige is... Ik vind het ook gewoon een fijn idee om te weten dat alles nog werkt en dat ik niet zwanger ben.

Maar het is geen echte ongesteldheid bij de stopweek, dus ook zwanger kun je een bloeding krijgen met de pil, last ik laatst.
Klopt, als je aan de pil bent, hoeven de bloedingen niet weg te blijven bij een zwangerschap.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 23:44

Jeanette schreef:Dat was toch al bekend? Maar toch slik ik hem geen maanden door, omdat ik dan juist meer buikpijn krijg en anders niet.

+1. En ik krijg dan ook elke keer doorbraakbloedingen, dan maar liever 1x per vier weken 'ongesteld'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Bet Weter di 26 jul 2011 - 23:46

SuperGrover schreef:
Pippa schreef:
Bet Weter schreef:Dat was allang bekend inderdaad. Toch vind ik het persoonlijk wel fijn om af en toe een stopweek in te lassen. Ik doe het ongeveer 1 keer in de 3 maanden. Dat is gewoon een persoonlijk gevoel. Dan mag iedereen me voor gek verklaren, maar lichamelijk voel ik wel aan wat voor mijn lichaam het meest verstandige is... Ik vind het ook gewoon een fijn idee om te weten dat alles nog werkt en dat ik niet zwanger ben.

Maar het is geen echte ongesteldheid bij de stopweek, dus ook zwanger kun je een bloeding krijgen met de pil, last ik laatst.
Klopt, als je aan de pil bent, hoeven de bloedingen niet weg te blijven bij een zwangerschap.
Oh? Dat wist ik niet... best eng idee dan..

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  piene1983 wo 27 jul 2011 - 0:14

Dit was mij al heel lang bekend. Ooit had ik hier een discussie over met een vriendin, zij stelde dat alles zich zou "ophopen" als je niet elke 3 weken ongesteld zou worden. Toen heb ik even voor haar gedanst om te laten horen dat ik absoluut geen klotsende baarmoeder had en toch al aan strip 3 was begonnen zonder pauze.
Ik vind dat het volledig aan jezelf is, als je elke drie weken wilt stoppen moet je dat vooral doen in die zin is de pil ook daarvoor maar in stripjes van 21 stuks te verkrijgen. Wil je het echter niet dan is er geen enkel medisch bezwaar om meerdere strips achter elkaar te slikken. Het is echter wel zo dat je pas merkt of alles weer werkt als je helemaal stopt met de pil, tot die tijd hou je iedere maand je lichaam legaal voor de gek zeg maar.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Rush wo 27 jul 2011 - 0:17

Stylegirl schreef:Dit was toch al lang bekend?
+1 haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Rush wo 27 jul 2011 - 0:18

Bet Weter schreef:
SuperGrover schreef:
Pippa schreef:
Bet Weter schreef:Dat was allang bekend inderdaad. Toch vind ik het persoonlijk wel fijn om af en toe een stopweek in te lassen. Ik doe het ongeveer 1 keer in de 3 maanden. Dat is gewoon een persoonlijk gevoel. Dan mag iedereen me voor gek verklaren, maar lichamelijk voel ik wel aan wat voor mijn lichaam het meest verstandige is... Ik vind het ook gewoon een fijn idee om te weten dat alles nog werkt en dat ik niet zwanger ben.

Maar het is geen echte ongesteldheid bij de stopweek, dus ook zwanger kun je een bloeding krijgen met de pil, last ik laatst.
Klopt, als je aan de pil bent, hoeven de bloedingen niet weg te blijven bij een zwangerschap.
Oh? Dat wist ik niet... best eng idee dan..
Jup, daarom blijven sommige vrouwen 'ongesteld' terwijl ze zwanger zijn en dat dus niet wisten. Omdat ze de pil nog slikken Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 0:24

piene1983 schreef:Dit was mij al heel lang bekend. Ooit had ik hier een discussie over met een vriendin, zij stelde dat alles zich zou "ophopen" als je niet elke 3 weken ongesteld zou worden. Toen heb ik even voor haar gedanst om te laten horen dat ik absoluut geen klotsende baarmoeder had en toch al aan strip 3 was begonnen zonder pauze.
Ik vind dat het volledig aan jezelf is, als je elke drie weken wilt stoppen moet je dat vooral doen in die zin is de pil ook daarvoor maar in stripjes van 21 stuks te verkrijgen. Wil je het echter niet dan is er geen enkel medisch bezwaar om meerdere strips achter elkaar te slikken. Het is echter wel zo dat je pas merkt of alles weer werkt als je helemaal stopt met de pil, tot die tijd hou je iedere maand je lichaam legaal voor de gek zeg maar.

Maar wanneer vormt zich dan al dat slijm en bloed, wanneer je toch een stopweek inlast?
Ik ben altijd behoorlijk ongesteld namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  SuperGrover wo 27 jul 2011 - 0:29

Dat vormt zich wel in die tijd, maar het groeit niet exponentieel gedurende de tijd hoor. Het baarmoederslijmvlies wordt tot een bepaald punt opgebouwd, dus het is niet zo dat je als je 3 stopweken overslaat, je 3 keer zoveel bloed verliest.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!" Empty Re: Wat doe joe tink: "vergeet die stopweek!"

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum