Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alweer spruw....

3 plaatsers

Ga naar beneden

Alweer spruw....  Empty Alweer spruw....

Bericht  sheila123 zo 24 jul 2011 - 7:18

Meiden,ik ben even een beetje zat van die spruw...F. heeft het gehad toen ze 3 weken was,5 weken en nu met 11 weken alweer....ik merk het altijd het eerst aan mezelf (geef borstvoeding) ik krijg me toch een jeuk aan mijn tepels,niet leuk meer en ze zien er een beetje rossig uit...F. drinkt onrustig en laat vaak los,echt zo irritant. En ik zag 2 plekjes (hoe klein ook) op haar bovenlip. Ik ben ook aan het oefenen met het flesje voor als ik straks ga werken maar door de terugkerende spruw blijft dat ook een drama,ze pakt die fles niet en nou weet ik niet of het nou door de spruw komt of doordat ze die fles niet goed kan pakken dus weet ook niet of ik al andere flesjes moet gaan proberen??? We hebben nu Avent flessen.

Pff...morgen maar weer bellen naar de huisarts voor de zoveelste kuur..ik heb tot 2x toe nystatine gehad (voor ons allebei) was 2x een kuur van ongeveer 14 dagen en ik behandelde netjes door ook toen het al weg was.

Maar is er niet wat 'sterkers' zodat het ook voor het echie wegblijft? Dit maakt de borstvoeding nou niet bepaald leuk. Iemand goede ervaringen met een bepaald medicijn? Waar ik morgen om kan vragen?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer spruw....  Empty Re: Alweer spruw....

Bericht  Famke zo 24 jul 2011 - 8:29

Wij hebben ook spruw gehad en dat ging ook niet weg, of kwam telkens weer terug. Maar ik had niets voor mezelf gekregen, ik moest de nystatine ook op mijn tepels smeren.

Ik kreeg toen op het CB de tip om de nystatine bij J.arin met een wattenstaafje over de plekjes te wrijven (ik deed het altijd met een spuitje) en voor mijzelf een anti schimmelcreme te kopen (miconazolnitraat). En dan wanneer de nystatine kuur is afgelopen nog een tijdje na behandelen met bosbessensap (op dezelfde manier als nysatine, met een wattenstaafje over de tong en lippen). En toen was het weg, en weg gebleven.

Die creme kun je trouwens gewoon kopen bij de drogist.

Je kunt ook nog bij de HA vragen om gentaanviolet (ofzoeits) maar dat schijnt ook een raar goedje te zijn en schrijven ze liever niet voor geloof ik.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer spruw....  Empty Re: Alweer spruw....

Bericht  sheila123 zo 24 jul 2011 - 9:21

Famke,ik gebruikte de nystatine ook bij mezelf. Het gaat na een kuur wel weer weg maar het komt dus weer steeds terug,terwijl ik heel goed let op de hygiene en was alles wat met de melk in aanraking komt op 60 graden. En kook regelmatig alles uit. Die creme waar jij het over hebt heb ik in huis ja! (Daktarin) Ik kreeg dat de eerste keer toen ze spruw had voor haar billetjes want toen had ze ook zo'n schimmeluitslag op haar billetjes. Dus dat kan je dan ook op je tepels doen? Moet je dat dan eerst afwassen voordat je gaat voeden?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer spruw....  Empty Re: Alweer spruw....

Bericht  sheila123 zo 24 jul 2011 - 9:24

En bosbessen sap moet ik dan pure hebben? Is dat gewoon in de supermarkt te halen? Nooit op gelet of dat ook bij de sappen staat namelijk.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer spruw....  Empty Re: Alweer spruw....

Bericht  loesje zo 24 jul 2011 - 18:46

je kunt ook bij de huisarts vragen om datarincreme voor in de mond helpt veel sneller!
hier is het ook regelmatig terug gekomen werden er moedeloos van op een gegeven moment maar het wonder middel was zo gauw mogelijk de flessen minderen toen we dat deden was de spruw weg en kwam niet meer terug in zn mond.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer spruw....  Empty Re: Alweer spruw....

Bericht  sheila123 zo 24 jul 2011 - 20:10

Famke,thanks voor je berichtje op hyves! Ga vanmiddag de bosbessensap in huis halen smile

Loesje,geef borstvoeding dus voorlopig kan ik geen voedingen verminderen. Ik heb Daktarincreme maar die mag niet in het mondje hoor volgens mij. Wel die orale gel van Daktarin,bedoel je die mss? Maar die mogen ze niet meer voorschrijven geloof ik.

Al met al;Ik heb vanmorgen weer gebeld en heb dus weer Nystatine gekregen. Ik reageer er goed op volgens de ha want het gaat er wel van weg. Ik heb nu iets meer gekregen om langer door te behandelen en ik moet nog meer op de hygiene letten. Het is echt een hardnekkige schimmel,dus speentjes en kolf altijd uitkoken als je ze gebruikt,alles wassen op 60 graden,enz. Dus ik hoop nu maar echt dat het wegblijft!!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alweer spruw....  Empty Re: Alweer spruw....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen
» Spruw?
» spruw
» spruw
» spruw
» Spruw

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum