Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mexico, Guatemala en Belize

3 plaatsers

Ga naar beneden

Mexico, Guatemala en Belize Empty Mexico, Guatemala en Belize

Bericht  Live Laugh Love vr 17 dec 2010 - 21:40

Wie heeft er gebackpackt door deze landen? Hoe lang en wanneer?
WIj zouden juli willen gaan, volgens mij niet de handigste tijd qua weer, maar we kunnen niet anders.
Wat vind je aanraders?
Wij denken erover (als USA niet doorgaat) 4 weken naar deze drie landen te gaan en van alles te zien en te beleven.
Morgen gaan we er samen naar kijken, dus alle tips zijn welkom! smile
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexico, Guatemala en Belize Empty Re: Mexico, Guatemala en Belize

Bericht  Zora vr 17 dec 2010 - 22:08

Op het 'oude' forum zijn hier best wat topics over geweest. Ik kijk even of ik wat van mijn posts terug kan vinden, hoef ik niet te typen :p
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zora vr 17 dec 2010 - 22:12

één van mijn posts:

Ik heb 2 jaar geleden Cancun-Playa del Carmen-Caye Caulker-San Ignacio-Flores-Tulum - Cancun gedaan. Playa del Carmen is ontzettend toeristisch maar vonden wij erg fijn voor één nachtje om even bij te komen, te zwemmen, en rond te lopen in het stadje. Daarna met de bus naar Chetumal, en overstappen op een andere bus naar Belize City. Die laatste busreis vond ik heel zwaar maar wel heel leuk. Duurde ongeveer 6u, in een gloeiendhete chickenbus. Je komt door allerlei verschillende dorpjes en landschappen, ziet heel veel verschillende mensen... drinken kopen in een stop ergens in de middle of nowhere. Da's leuk!

Belize city schijnt een ontzettend gevaarlijke stad te zijn, dus toen wij door de bus midden in de stad werden afgezet hebben we heel snel een taxi gefixed. Hou je bagage in de gaten! Daarna met de speedboot naar Caye Caulker. Wauw, wat is het daar mooi! Een heel mooi eilandje, omgeven door andere eilandjes. Je kunt daar snorkelen en duiken bij en in de op één na grootste rif van de wereld. Ontzettend mooi en cool! En het sfeertje op dat eiland is ook super, heel gezellig!

Op een uur rijden van Belize city kun je ook tuben in een oude mayagrot, waar een rivier/beekje doorheen loopt. Dat is ook een geweldige aanrader, ontzettend magisch. Heel zwaar, want je loopt eerst een paar uur door de jungle in 40 graden, maar erg mooi. En in de tube (grote opblaasbanden) word je in je kont gebeten door minivisjes, haha!

Daarna zijn we naar Guatemala geweest, Flores. Dat is ook een superleuk stadje, heel schattig, met kleine straatjes met allemaal tuktuks. Vanuit daar hebben we Tikal gezien (mayatempels). Dat mag je echt niet missen, erg mooi.

Uhm, wat nog meer.... Bij San Ignacio kun je een heel coole kanotocht doen door de jungle, waar je de meeste rare, mooie beesten tegenkomt. Ook een aanrader dus. Tulum was onze laatste stop, maar daar vond ik niks aan. Het strand was mooi, maar niet heel speciaal, en helaas hebben we ook geen schildpadden gezien (wel al op Caye Caulker).

http://www.yes.nl/yescafe/forums/thread/2634131.aspx

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Live Laugh Love vr 17 dec 2010 - 22:13

Zora schreef:één van mijn posts:

Ik heb 2 jaar geleden Cancun-Playa del Carmen-Caye Caulker-San Ignacio-Flores-Tulum - Cancun gedaan.

Klint goed!!! Dank je wel!
Hoe lang ben je geweest? Ook gebackpackt? Is dat goed te doen??
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zora vr 17 dec 2010 - 22:42

Ik ben ongeveer 2 weken/2,5 week geweest. Mijn zusje was daar aan het rondreizen, mijn moeder en ik zijn een stuk met haar meegereisd. Inderdaad backpackend. Prima te doen hoor, je moet gewoon op sommige plekken een beetje uitkijken, en je van tevoren een beetje inlezen over de misschien wat gevaarlijke steden. Er gaan in ieder geval erg goede busverbindingen overal, in Mexico met name heel luxe bussen (en heeeeel koud door de airco).
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  M_as za 18 dec 2010 - 0:54

Wat gaaf dat je dat wilt doen.
Laat je alleen heel goed informeren over alles. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik ving een gesprek van m'n reisleidster in
Zuid-Amerika op dat vooral Guatemala erg gevaarlijk is geworden de laatste tijd. Misschien dan handig om ervaringen op te zoeken van mensen die daar nu zijn of echt net zijn geweest. Wil je écht niet bang maken hoor, wil gewoon dat er niemand wat gebeurd Wink
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Live Laugh Love za 18 dec 2010 - 0:58

M_as schreef:Wat gaaf dat je dat wilt doen.
Laat je alleen heel goed informeren over alles. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik ving een gesprek van m'n reisleidster in
Zuid-Amerika op dat vooral Guatemala erg gevaarlijk is geworden de laatste tijd. Misschien dan handig om ervaringen op te zoeken van mensen die daar nu zijn of echt net zijn geweest. Wil je écht niet bang maken hoor, wil gewoon dat er niemand wat gebeurd Wink
Ik heb ook gelezen dat Guatemala city gevaarlijk is/ kan zijn. Ik laat me goed informeren!!

We hebben vier weken de tijd en ik wil eigenlijk eindigen in Belize, heerlijk aan het strand.. We moeten nog kijken of 4 weken passend is, of het plan te ambitieus is, of dat we misschien nog een buurland kunnen bezoeken.
We zullen zien!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud