Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belize - Guatamala

4 plaatsers

Ga naar beneden

Belize - Guatamala Empty Belize - Guatamala

Bericht  Jacolien di 28 jun 2011 - 22:20

In onze zoektocht naar een huwelijksreis zagen mijn vriend en ik wat over Belize. Ik zelf had nog never nooit van het land gehoord, maar het ligt dus in Midden-Amerika, vlakbij Mexico. Niet te toeristisch, mooie stranden en veel jungle. Evt ook de mogelijkheid om door te gaan naar Guatamala, we willen zo'n 2,5-3 weken weg gaan. Klinkt best goed in mijn oren. Toch heb ik bij Midden-Amerika altijd een beetje een onveilig gevoel.
Daarom de vraag of iemand van jullie hier weleens geweest is en wat je ervaringen of verhalen erover zijn? Misschien gelijk wat tips??

Danke schon!!
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Belize - Guatamala Empty Re: Belize - Guatamala

Bericht  Caro di 28 jun 2011 - 23:34

Belize is top. Niet dat ik er zelf ben geweest maar mijn beste vriendin en ik hebben eerst samen een tijdje vrijwilligerswerk in Mexico gedaan en daarna is zij door midden-Amerika gaan reizen met haar vriend.

Belize was echt een top land volgens hun! Ik kan je hu weblog wel geven, dan kan je een beetje teruggaan in de tijd en de verhalen over Belize lezen?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jacolien di 28 jun 2011 - 23:48

Ja leuk!! Kan ik alvast een beetje in de stemming komen Very Happy
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Caro wo 29 jun 2011 - 0:04

je hebt PM!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:51

Belize is wel een stuk veiliger wat ik gehoord heb dan van Guatemala. Maar ook echt een stuk duurder, 1 van de duurste landen in centraal amerika. Guatemala heb ik zulke verschillende verhalen gehoord, dat de toeristische plekken veilig zijn, maar je echt ontzettend moet oppassen, niet de 'chicken'bussen etc moet nemen

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 29 jun 2011 - 4:42

Guatemala is prachtig, als je besluit er heen te gaan heb ik wel een paar tips. Maar het is inderdaad vrij onveilig op sommige plekken. Ik heb de reis in groepsverband gemaakt destijds, met z'n tweeen ben je wat kwetsbaarder. Ik zou op de site van buitenlandse zaken kijken naar het reisadvies, misschien is het de laatste jaren beter of slechter geworden. Ik was er bijna drie jaar geleden.

Van Belize heb ik helaas weinig gezien, daar zijn we alleen doorheen gereden. Ik heb er, mede op dit forum, meer hele goede verhalen over gehoord! Zora en Sproet zijn er geloof ik allebei geweest.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Zora wo 29 jun 2011 - 6:05

Oh oh oh Belize!! Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en kan je het ten zeerste aanraden. Althans, met name de eilanden, caye caulker bijvoorbeeld. Nadeel: relatief lastig te bereiken, maar dan heb je ook wat. Zooooo fijn daar en zo mooi! La isla bonita - San Pedro (van Madonna, die ja :p) ligt daar vlakbij, ook een ontzettend mooie eiland.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Jacolien vr 1 jul 2011 - 0:56

Ah klinkt goed jullie verhalen!! Hoe meer ik erover lees en zie, hoe meer zin ik erin krijg.

Wat ik inderdaad wel steeds hoor is dat het het duurste land van Midden-Amerika is. Ik vraag me alleen af, hoe duur dan? Wat betaal je bijv. voor een overnachting en voor eten en drinken?
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zora vr 1 jul 2011 - 5:16

Belize is inderdaad wel wat duurder dan Guatemala bijvoorbeeld. Belize heeft als groot voordeel dat het Engelssprekend is. Ik kan me de prijzen echt niet meer herinneren. Het was in ieder geval niet belachelijk duur. Verschil is wel dat we in Belize met name op de eilanden hebben gezeten, dat is wat toeristischer dan waar we in Guatemala waren.

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Zora vr 1 jul 2011 - 8:25

Nog een leuk filmpje over Belize, ook Caye Caulker

http://www.rtl.nl/reizen/yorintravel/greatadventure/home/belize.xml

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 8:32

Oh.... Caye Caulker .... Ik zou daar zo graag nog eens naar toe gaan! Ultieme rust daar... Heerlijk!

Over de rest van Belize kan ik je niet veel vertellen want we hebben helaas alleen Caye Caulker gedaan. Guatemala vond ik ook érg mooi! Ik heb me daar niet onveilig gevoeld. Guatemala-stad wordt wel echt afgeraden en is wel echt gevaarlijk.

Gast
Gast

Bericht  Zora vr 1 jul 2011 - 9:22

Belize City ook trouwens. Moet je niet blijven, alleen snel je tas uit de taxi pakken en naar Caye Caulker varen Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud