Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen en grove taal

+9
sheila123
xxjojootjexx
Meeko
Susan
JD
meisjesmama
Elsje
Mamsie
Liadan
13 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderen en grove taal Empty Kinderen en grove taal

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 8:10

Ik weet even geen betere topic-titel.

De laatste tijd valt het me steeds vaker op dat er grove taal gebruikt wordt, met name op de radio. Ik luisterde vaak naar 538, maar daar draaien ze liedjes gewoon zoals ze zijn. Nu staat dat liedje waarin steeds "What the f*ck" wordt gezongen op 1, en dat nr van Cee-Lo bijv "Fuck you" draaien ze ook nog vaak. Zo zijn er heel veel liedjes waarin die woorden f*ck, b*tch, sex etc voorkomen. Mijn kinderen zingen alles mee, en ik ben tegenwoordig dus genoodzaakt om de radio uit te zetten als zo'n nummer komt, want ik wil niet dat mijn kinderen te pas en te onpas What the F*ck lopen te zingen!

Toch vind ik dat wel raar. Je kan toch ook een nette versie draaien overdag... Hoe doen jullie dat? Geen aandacht aan besteden en de radio gewoon aan laten staan, of hebben jullie de radio uit? Letten jullie er uberhaupt op?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en grove taal Empty Re: Kinderen en grove taal

Bericht  Liadan vr 22 jul 2011 - 8:27

Ik heb eigenlijk alleen de radio aan als de kinderen op bed liggen of als ik alleen in de auto zit. Verder heb ik geen radio aan of staat er een cd met kinderliedjes op.
Als toch de radio aan staat en er komt dat soort muziek op dan besteed ik er geen aandacht aan, want als ik er dan aandacht aan besteed gaat mijn dochter het juist nazeggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie vr 22 jul 2011 - 8:27

Nee ik hou er geen rekening mee. Ze horen het toch wel. Bij een vriendje, in een winkel of waar dan ook. Ik besteed er geen aandacht aan en vaak genoeg kom ik er achter dat ze de helft toch niet goed verstaan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elsje vr 22 jul 2011 - 8:29

Die reclame van new kids vond ik dan ook zo raar er word ontzettend vaak "k*t* in gezegt en dit word gewoon over dag uitgezonden...

Beetje jammer
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  meisjesmama vr 22 jul 2011 - 8:31

Toevallig liep ik daar vanmiddag dus ook tegen aan in de auto. Was dus ook dat liedje what the f*ck.. En E. begon het ook half mee te zingen. Ik heb daarna maar mijn cd van Bruno Mars aangezet. Wij zetten regelmatig een cd of iets dergelijks op op radio 100% nl omdat die die liedjes minder hebben.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  JD vr 22 jul 2011 - 8:31

ik was van de week aan het werk en daar was ook een peuter (2,5!) die opeens begon te zingen "what the f*ck"....stond ook even met mn oren te klapperen.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Susan vr 22 jul 2011 - 8:37

Als wij de radio aan hebben is het meestal Sky Radio en daar komen die liedjes niet op, ik ken ze ook niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 8:47

Vanaf een bepaalde leeftijd horen ze het idd toch wel, maar als wij het hier op zouden laten staan zou mijn dochter van nog geen 2 dus "what the f*ck" lopen zeggen. Die kan ook zo maar uit het niets roepen "Everyday I'm shufflin!" bijvoorbeeld. Ik wil toch niet dat ze dat op deze leeftijd al zeggen.

Het is ook eigen verantwoordelijk van de ouders natuurlijk maar toch vind ik wel apart dat het zo gedaan wordt.

Gast
Gast

Bericht  Meeko vr 22 jul 2011 - 8:53

Ik zou er ook niet blij mee zijn als ze dat zou zingen. Er komen nu ook af en toe woorden uit waarvan ik me afvraag hoe ze daar aan komt!
Hier staat eigenlijk nooit de radio aan als ze beneden is en in de auto luisteren we naar de Bibaboerderij of Kabouter Plop. En thuis heeft Senna en eigen cdspeler beneden staan waar ze haar eigen liedjes op luisterd.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  xxjojootjexx vr 22 jul 2011 - 19:23

hehe wij proberen er op te letten met de muziek die op staat.. Alleen mijn broertje van 11 niet. Nu zingt kirsten de hele dag: Broodje warm vlees :P Heel onschuldig natuurlijk, maar ze pikt dus wel veel op van mijn broertje..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 19:31

Ik draai heel vaak 3fm en idd daar komen die nummer ook voorbij en ik stoor me er dan best aan, hopelijk is t nummer snel uit smile

Gast
Gast

Bericht  sheila123 vr 22 jul 2011 - 19:31

Wij hebben maar zelden de gewone radio aan. Hier is het enkel nog k3 en kinderliedjes wat ze hoort smile Maar ik denk dat je die grove taal niet kan voorkomen,ze pikken het zo makkelijk ook weer bij iemand anders op,dus soms kan je er niks aan doen.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 19:44

Doet me denken aan een incident bij ons thuis laatst. Laat ik voorop stellen dat wij vrijwel nooit vloeken of schelden :p. Maar vriend was bezig met internet installeren en dat lukte niet en lukte niet en dus 1 en al frustratie. Op gegeven moment ging het weer fout en mompelde hij een niet zo'n christelijk woord. Ineens hoorde hij uit de speelhoek 'Gottedomme' komen. Echt, wat die kinderen al niet meteen oppikken! Want met andere woorden is hij helemaal niet zo dat hij alles meteen overneemt hahaha. Hij heeft het daarna nog een paar keer gezegd in verschillende situaties. Nu maar hopen dat hij het snel vergeet hahaha!

Gast
Gast

Bericht  Sjonno vr 22 jul 2011 - 19:59

Zelfs kinderen voor kinderen is dan niet eens zo onschuldig. Oke, daar komen geen woorden als f*uck e.d in voor maar bij haha je vader dus wel hou je bek! Rick en Lisa hadden dus dat ook snel overgenomen. Nu draaien we meestal cd's in de auto en de radio staat hier zelden aan dus echt veel pikken ze hier nog niet op maar anders leren ze het wel ergens anders. Ik mopperde laatst op Rick omdat hij zat te klieren in de auto en toen kreeg ik als reactie ' ik gooi je uit het raam k*t'!' Had hij van een jongetje uit z'n klas zei Rick...
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bolleke vr 22 jul 2011 - 20:03

Ik heb de hele dag Sky Radio aan, en daar komen die liedjes niet op.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  LMCurious vr 22 jul 2011 - 21:05

Ik heb meestal alleen in de auto de radio aan, over thuis jazz fm regelmatig. Maar in de auto kan ik makkelijk de zender verzetten bij zoiets. Doe ik toch al veel ook als ik een liedje niet leuk vind ofzo.

LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 22:32

James schreef:Doet me denken aan een incident bij ons thuis laatst. Laat ik voorop stellen dat wij vrijwel nooit vloeken of schelden :p. Maar vriend was bezig met internet installeren en dat lukte niet en lukte niet en dus 1 en al frustratie. Op gegeven moment ging het weer fout en mompelde hij een niet zo'n christelijk woord. Ineens hoorde hij uit de speelhoek 'Gottedomme' komen. Echt, wat die kinderen al niet meteen oppikken! Want met andere woorden is hij helemaal niet zo dat hij alles meteen overneemt hahaha. Hij heeft het daarna nog een paar keer gezegd in verschillende situaties. Nu maar hopen dat hij het snel vergeet hahaha!

hahaha zo grappig mijn neefje had hetzelfde met dat woord maar hij zijn "Bonne Bonne!!" Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 23:30

Ik let er eerlijk gezegd ook niet op met radio ofzo, ze komen het toch wel tegen bij vriendjes, vriendinnetjes, op school enz..

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 22 jul 2011 - 23:38

Eens met Weetjewel, volgens mij voorkom je dat echt niet meer.
M'n neefje had zo`n periode dat hij steeds shitzooi zei, ook van school.

Of sukkel, lamzwans laughcry ??
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 23:48

Je voorkomt het toch niet dat kinderen het te horen krijgen.
Wat je op het schoolplein allemaal hoort!
In mijn klas (groep 5) het afgelopen jaar ook, ik stond er af en toe van te kijken!
Vooral de kinderen met oudere broers en zussen konden dingen zeggen waarvan ik dacht 'dat hoor jij nog helemaal niet te weten!'
Een meisje riep wel iets heel grappigs, ze was niet aan het schelden, maar ze zag een jongen met 2 meisjes op 1 fiets voorbij komen, roept ze "Wajooo, die jongen heeft chickies!'
Toen ik vroeg 'Wat heeft ie?' werd ze verlegen en durfde ze geen antwoord te geven!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 23:48

Ik let er wel een beetje op maar niet extreem. Soms vloek ik zelf ook wel eens een keertje. Gelukkig zegt mijn zoon niet alles na ;-) Maar laatst lukte iets niet bij hem en zei hij: "kut kut". Dat vind ik natuurlijk echt niet leuk. Dus ik probeer daar wel mee op te passen. Maar goed, als hij straks naar school gaat, krijgt hij ook genoeg te horen. Ik wil alleen eigenlijk niet dat hij diegene is die zulke woorden verspreid.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: