Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

draagzak

+10
Liadan
Coccinelle
Fiwen
PapillonRose
Tania
Océane
maiadebij
Tazz
Susan
loesje
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  missmarm zo 19 dec 2010 - 22:49

Ik heb zowel een ergonomische drager een patapum als een geweven draagdoek beiden dragen heerlijk van baby tot ppeuter. De oudste van bijna 4 kan zelf nog in de patapum peuter.

Voor een kleine baby willen niet alle ergonomische dragers vanaf het begin.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  PapillonRose ma 20 dec 2010 - 0:55

Fiwen schreef:
PapillonRose schreef: Ik woon in de omgeving van Rotterdam. Vind Den Bosch nog niet eens zo'n gek idee om voor een keertje naartoe te gaan, bedankt voor de tip ik ga gelijk even op de site kijken!

Je kunt ook eens bij storm op zolder (.nl) kijken, dat is een studiegenoot van mij en zij woont in Rotterdam en heeft ook heel veel draagdoeken en geeft volgens mij ook draagconsulten. Je zou eens kunnen informeren of je een keer mag komen proberen, scheelt je weer een heel eind reizen?

Dat is zeker een stuk dichterbij, bedankt voor de tip!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  Liadan ma 20 dec 2010 - 6:36

maiadebij schreef:Liadan, als ik er nu nog 1 zou kopen dan zou het voor mij deze worden;
http://www.slingomama.nl/product_info.php?cPath=29_152&products_id=882
De bondolino is heerlijk, ik vind alleen de schouderbanden wat dik, als ik haar dan onder m'n jas draag lijkt het net of ik een boggel op m'n rug heb  deze heeft mooie dunne schouderbanden.

Die kende ik nog niet, wordt het nog moeilijker kiezen, haha. Ik wil er graag 1 die je vanaf de geboorte kan gebruiken totdat ze een stuk groter zijn. En mijn vriend moet er ook mee kunnen lopen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  Kat1980 di 21 dec 2010 - 1:36

xxjojootjexx schreef:Wij zijn ook helemaal om.. Bij Kirsten hadden we een Babybjorn te leen.. Daar droegen we haar heel weinig in, omdat we na 5 minuten al last hadden van rug/schouders/nek.. Ik heb ook nog een minimonkey op zolder liggen. Die heb ik maar 1x gebruikt. Wat een slecht ding voor kind en ouder zeg..
Nu met Tristan hebben we een Manduca (handige ergonomische drager, met gespen.. 1x afstellen en daarna is het klik klik en klaar) Ook hebben we een rekbare doek van draagdoek.nl, en 3 geweven doeken. 1x Didymos met hennep (lekker warm, maar toch ook luchtig), 1x Didymos met linnen (lekker dun voor de zomer en binnen) en een storchenwiege.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in omgeving Kampen woont, mag je best een keer komen testen hoor.

Zo'n manduca draagdoek klinkt erg handig als je hem maar 1 keer hoeft af te stellen. Ga ik zeker onthouden!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  PapillonRose do 23 dec 2010 - 3:56

Ik dacht ik laat nog even weten wat het geworden is Very Happy Na overleg met een draagdoekconsulente heb ik uit haar webwinkel een Hoppediz Miami besteld (mooi roze is niet lelijk Laughing ). Vandaag had ik hem al binnen!

Ik denk wel dat ik nog even de tijd nodig heb om vriendjes te worden met mijn doek, maar de eerste en gemakkelijkste draagpositie uit het boekje is me al wel gelukt! Nu de rest nog, sommige dingen zien er wel ingewikkeld uit hoor :shock:

Maargoed, met wat geduld en oefenen gaat het vast lukken. De doek is in elk geval prachtig en van goede kwaliteit. Bedankt voor de tips / adviezen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  Fiwen do 23 dec 2010 - 4:03

Ben je bij Yvonne geweest (van Storm op zolder)???
Leuk hoor dat je ook gaat dragen, maar pas op het is verslavend Wink
En het knopen heb je binnen no-time onder de knie, het lijkt moeilijker dan het is.

Veel plezier ermee.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  Meeko do 23 dec 2010 - 9:14

Heeft er iemand ervaring met een Wrap 'n wear? Vind die er heel fijn uit zien namelijk.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  xxjojootjexx do 23 dec 2010 - 9:31

Meeko schreef:Heeft er iemand ervaring met een Wrap 'n wear? Vind die er heel fijn uit zien namelijk.
De doeken van Wrap 'n wear zijn rekbaar, net als de doeken van draagdoek.nl (bykay) en tricot slens.
Wel ervaring mee, prima doek, makkelijk te knopen. Ook thuis helemaal om doen, auto rijden en dan in de stad oid baby erin laten zakken gaat erg goed. Dan hoef je niet buitenshuis te hannessen met de doek.
Ik heb alleen de rekbare maar een paar keer gebruikt, omdat ik ook geweven heb, en dat toch fijner vind. Maar Tristan is dan ook een reus :P

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  Meeko do 23 dec 2010 - 9:37

xxjojootjexx schreef:
Meeko schreef:Heeft er iemand ervaring met een Wrap 'n wear? Vind die er heel fijn uit zien namelijk.
De doeken van Wrap 'n wear zijn rekbaar, net als de doeken van draagdoek.nl (bykay) en tricot slens.
Wel ervaring mee, prima doek, makkelijk te knopen. Ook thuis helemaal om doen, auto rijden en dan in de stad oid baby erin laten zakken gaat erg goed. Dan hoef je niet buitenshuis te hannessen met de doek.
Ik heb alleen de rekbare maar een paar keer gebruikt, omdat ik ook geweven heb, en dat toch fijner vind. Maar Tristan is dan ook een reus :P

Hij staat bij Slingomama tussen de geweven doeken. Maar dat is ie dus niet? Wil wel een geweven namelijk. denk dat dat veel fijner is.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  xxjojootjexx do 23 dec 2010 - 9:50

Meeko schreef:
xxjojootjexx schreef:
Meeko schreef:Heeft er iemand ervaring met een Wrap 'n wear? Vind die er heel fijn uit zien namelijk.
De doeken van Wrap 'n wear zijn rekbaar, net als de doeken van draagdoek.nl (bykay) en tricot slens.
Wel ervaring mee, prima doek, makkelijk te knopen. Ook thuis helemaal om doen, auto rijden en dan in de stad oid baby erin laten zakken gaat erg goed. Dan hoef je niet buitenshuis te hannessen met de doek.
Ik heb alleen de rekbare maar een paar keer gebruikt, omdat ik ook geweven heb, en dat toch fijner vind. Maar Tristan is dan ook een reus :P

Hij staat bij Slingomama tussen de geweven doeken. Maar dat is ie dus niet? Wil wel een geweven namelijk. denk dat dat veel fijner is.
Hmmz.. hij dus wel geweven. Maar is min of meer te vergelijken met een rekbare.. Maar ook weer niet helemaal.. lekker duidelijk ben ik.. Hier meer over te lezen: [url=klik]http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=12742&start=30[/url]

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  maiadebij do 23 dec 2010 - 10:57

Meeko schreef:Heeft er iemand ervaring met een Wrap 'n wear? Vind die er heel fijn uit zien namelijk.

Ik heb een wrap 'n wear bij slingomama gekocht, maar dat is een geweven doek hoor. Er zit ook helemaal geen rek in bij mij. Ik vind het een prima doek, ben er erg tevreden mee!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  PapillonRose do 23 dec 2010 - 12:21

Fiwen schreef:Ben je bij Yvonne geweest (van Storm op zolder)???
Leuk hoor dat je ook gaat dragen, maar pas op het is verslavend Wink
En het knopen heb je binnen no-time onder de knie, het lijkt moeilijker dan het is.

Veel plezier ermee.

Heb hem uiteindelijk ergens anders vandaan, want ik vond het zo lullig staan om advies te vragen en dan uiteindelijk ergens anders een doek te kopen (want ik wilde als het even kon de Hoppediz Miami, ben ik echt helemaal weg van). Mocht het bevallen en ik er nog een doek bij zou willen voor bijvoorbeeld de zomer ofzo, dan hou ik die site wel in mijn achterhoofd! Staan mooie dingen op en ook veel info Very Happy

Ook een tweede manier is me al gelukt inmiddels, zat niet helemaal 100% netjes maar ben toch wel tevreden voor een eerste keer. Wie weet komt het nog goed met me en ben ik niet eens zo'n kluns als ik had gedacht Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  loesje do 23 dec 2010 - 21:00

[quote="PapillonRose"]Ik heb sinds kort een Minimonkey draagzak voor mijn dochtertje. Kun je ook gebruiken als hangmatje in de box. Er zijn veel mensen die het ding niks vinden, maar ik vind het een fijn ding en mijn dochtertje ligt heerlijk tegen mijn buik aan terwijl ik mijn handen vrij heb.
Om te beginnen vind ik hem ideaal, misschien ga ik nog wel een echte draagdoek aanschaffen wanneer ze zwaarder wordt of als ik er echt heel lang achterelkaar mee wil lopen (dan is het namelijk minder fijn voor je schouder). De minimonkey is niet duur (30 euro nieuw en op MP ook wel te vinden voor minder) en de hangmatfunctie vinden we hier erg fijn.[/quote]

]Ik heb sinds kort een Minimonkey draagzak gekocht voor mijn zoontje via marktplaats maar ben er niet weg van ik vind hem er opgevouwen in liggen en hij kijkt echt zo van mam moet dit nou!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  PapillonRose do 23 dec 2010 - 21:21

loesje schreef:Ik heb sinds kort een Minimonkey draagzak gekocht voor mijn zoontje via marktplaats maar ben er niet weg van ik vind hem er opgevouwen in liggen en hij kijkt echt zo van mam moet dit nou!

Volgens mij ben ik ook echt maar een van de weinige tevreden gebruiksters heb ik het idee, lees overal meer slechte ervaringen dan goede. Mijn dochtertje is ook vrij tenger nog en ik vind het opgevouwen liggen hier wel meevallen, en mijn dochtertje vindt het ivm darmkrampjes juist wel lekker om een beetje opgevouwen te liggen. Snap de kritiek op het ding wel, maar toch blijf ik hem best fijn vinden. Heb nu wel een geweven draagdoek erbij, dus als dat bevalt gaat de Minimonkey wel minder gebruikt worden hier (alleen voor kleine stukjes).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  loesje do 23 dec 2010 - 21:39

[quote="PapillonRose"][quote="loesje"]Ik heb sinds kort een Minimonkey draagzak gekocht voor mijn zoontje via marktplaats maar ben er niet weg van ik vind hem er opgevouwen in liggen en hij kijkt echt zo van mam moet dit nou!
[/quote]

Volgens mij ben ik ook echt maar een van de weinige tevreden gebruiksters heb ik het idee, lees overal meer slechte ervaringen dan goede. Mijn dochtertje is ook vrij tenger nog en ik vind het opgevouwen liggen hier wel meevallen, en mijn dochtertje vindt het ivm darmkrampjes juist wel lekker om een beetje opgevouwen te liggen. Snap de kritiek op het ding wel, maar toch blijf ik hem best fijn vinden. Heb nu wel een geweven draagdoek erbij, dus als dat bevalt gaat de Minimonkey wel minder gebruikt worden hier (alleen voor kleine stukjes).[/quote]

mijn zoontje is ook vrij tenger maar wel al 60 cm lang dus misschien is dat het wel en is hij gewoon te groot voor dat ding.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

draagzak - Pagina 2 Empty Re: draagzak

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum