Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Joepie, ons water wordt zachter!

+10
Pussycat
blondje1313
Parisienne
Engeltje23
Joli86
Angela_1986
Antibes
TukTuk
BJA
Zininzon
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Joepie, ons water wordt zachter! - Pagina 2 Empty Re: Joepie, ons water wordt zachter!

Bericht  Parisienne wo 20 jul 2011 - 11:21

Goh.. zo leer ik nog eens wat! :P

Heb net gekeken en de hardheid hier (Rotterdam) ligt rond de 8,5 DH als het goed is. Ik moet ook zeggen dat ik weinig merk met betrekking tot kalkaanslag. Prima dus.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Joepie, ons water wordt zachter! - Pagina 2 Empty Re: Joepie, ons water wordt zachter!

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 18:26

x-justme-x schreef:
Lize schreef:Wij, in Brabant, hebben al super zacht water. Ons kraanwater schijnt zelfs gezonder te zijn dan bv Spa.

Wat nou sporten... Wij wonen gewoon in een gezonde provincie!! angel
:P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 18:53

Angel Blue Eyes schreef:Op de website http://www.aquacell-waterontharder.nl/waterhardheid/search heb ik net even gekeken wat de hardheid van ons water is. Deze is 7,0 dh met als melding "Tamelijk hard".

Zie je wel, die witte vlekken op de tegels is niet te wijten aan mijn schoonmaakkunst. :P

Biij deze siite kom ik op een 9 uit..tamelijk hard en bij die andere die Engeltje zeg zitten we gemiddeld als het een 9 is... ik heb geen last eigenlijk van kalk dus zal wel goed zijn.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 wo 20 jul 2011 - 18:58

Lize schreef:
x-justme-x schreef:
Lize schreef:Wij, in Brabant, hebben al super zacht water. Ons kraanwater schijnt zelfs gezonder te zijn dan bv Spa.

Wat nou sporten... Wij wonen gewoon in een gezonde provincie!! angel
:P

Ik heb het idee dat er hier toch behoorlijk wat kalk in het water zit als ik de waterkoker en de douchewand bijvoorbeeld bekijk! Hopelijk gaan ze hier het water ook wat zachter 'maken'.

De waterhardheid in de gemeente Reusel-De Mierden
bedraagt 9,9 dH.*

Uw water is behoorlijk hard.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 19:34

De waterhardheid in de gemeente H.outen
bedraagt 12,5 dH.*

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 20 jul 2011 - 19:51

Haha bij ons is het 8,4 dh maar ook daarbij zeggen ze:

Alleen door die 0,4 extra.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Rush wo 20 jul 2011 - 19:53

6,7Dh hier smile
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 20:03

Het is natuurlijk niet zo heel gek dat ze een lagere grens hanteren voor hard water op een site die waterontharders verkoopt.Wink

Ik weet nog dat toen we net bij ons huis in Nederland aankwamen na de verhuizing uit Hongarije, ik echt zó lang onder de kraan heb gehangen, ik vond het water heerlijk! Als ik nu in Hongarije ben drink ik altijd water uit flessen.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame wo 20 jul 2011 - 20:16

12,5 bij ons!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  loura wo 20 jul 2011 - 21:27

Ik hoorde laatst dat wij in Amsterdam het lekkerste kraanwater hebben Very Happy ik moet zeggen.... Ik vind het ook echt lekker! Twee weken terug was ik in Frankrijk en het water daar is echt zo vies.. Ik durfde het niet eens door te slikken omdat het naar Chloor ruikt.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow wo 20 jul 2011 - 21:32

Rotterdam (ZH) 8,5

En waar ik hiervoor woonde ook.
Vind het water hier lekker!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: