Hoe heet je kindje?
+77
Makamba
Kreeftje
rapa nui
Mizzie
Wennes
Lejow
vickie
Happydobby
Blair
vlinder19
Monnie
holaagirl
Dolphinne
Mikki
Teddyaapje
Linda
Pandora
Blue flower
koNijntje
Fiwen
Ezzer
Bruintje Beer
Roos
PiP
xMarisax
Vancity_girl
Annemie
Rupsie
moepie
Thunder
ProudMom
L!ND@
keverke26
piertje
Pien
MamaVanDarcy
snoezel
Flip Fluitketel
Mida4you
liesje
sheila123
-Ieniemienie-
Catwoman79
teletascha
banjer49
Coccinelle
maiadebij
ekjir@M
Annie24
mauwmauw
Nana
kwak
Jelin
Famke
meisjesmama
PapillonRose
joyce0606
Bloem86
duckie
LindaK
Chelle
Rumble
M@niek
Parisienne
Meeko
Diese
Darius
loesje
Mamsie
Dora
SarahKey
Mamasapje
Liadan
_Jet
Pussycat
LMCurious
Printje
81 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Hoe heet je kindje?
Onze dochter heet Robin!
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
_MamaRosa_ schreef:Princess schreef:Mamsie schreef:sheila123 schreef:Ja dat viel mij ook al op. Speciale reden voor?Princess schreef:Mama_van2 schreef:S.enna Maria Carolina
M.ara Maria Antonia Carolina
Vanwaar dezelfde doopnamen?
Omdat ze christen is en de andere zijn geloof ik vernoemingen naar familie.
Maar dan nog, twee keer hetzelfde?
Nu weet ik wel iets van zowel het christelijke als katholieke geloof maar dit ben ik nog nooit tegengekomen.
Apart!
Misschien heten beide oma's C?
Ik vind er niks aparts aan eigenlijk.
Ik lees dit nu pas, vinden jullie dat echt apart, en waarom vinden jullie dat apart ? Onze beide dochters zijn vernoemd naar mijn moeder Ma(Ria), en Carolina is mijn schoonmoeder. Onze jongste dochter is nog vernoemd naar mijn overleden Oma (Antonia). Zoals Mamsie al zei, zijn wij christen, en daarom zijn onze beide dochters vernoemd naar moeder + schoonmoeder.
Gast- Gast
Lejow schreef:HeartBeat schreef:Joey
Ik zal wel spuit 11 zijn, maar het kwartje valt nu pas...
Bij mij ook...
Gast- Gast
Ik ben nog later Hier valt het ook nu al:PLejow schreef:HeartBeat schreef:Joey
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Mamasapje schreef:Ik ben nog later Hier valt het ook nu al:PLejow schreef:HeartBeat schreef:Joey
Vind het knap van mezelf, heb m eindelijk een keer snel door hahahahaha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Alex schreef:HeartBeat schreef:Joey
Hey! Je bent er weer!
Jup.... Heeft iemand onder mijn naam gezeten blijkbaar, dus nieuw profiel aangemaakt
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:
Ik lees dit nu pas, vinden jullie dat echt apart, en waarom vinden jullie dat apart ? Onze beide dochters zijn vernoemd naar mijn moeder Ma (Ria), en Carolina is mijn schoonmoeder. Onze jongste dochter is nog vernoemd naar mijn overleden Oma (Antonia). Zoals Mamsie al zei, zijn wij christen, en daarom zijn onze beide dochters vernoemd naar moeder + schoonmoeder.
Ik zit me even af te vragen wat het christen zijn te maken heeft met het vernoemen naar moeder + schoonmoeder. Heb dat eigenlijk nog nooit gehoord. Ik zat meer aan de naam Maria te denken in combinatie met christen/katholiek zijn,
Ik vind je gedachtengang van beide kinderen vernoemen naar beide (schoon)moeders eigenlijk wel mooi. Maar ben dit in mijn omgeving nog niet tegengekomen. Meestal wordt dan de ene dochter vernoemd naar de moeder en een tweede dochter naar de schoonmoeder.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
"+1rapa nui schreef:Mama_van2 schreef:
Ik lees dit nu pas, vinden jullie dat echt apart, en waarom vinden jullie dat apart ? Onze beide dochters zijn vernoemd naar mijn moeder Ma (Ria), en Carolina is mijn schoonmoeder. Onze jongste dochter is nog vernoemd naar mijn overleden Oma (Antonia). Zoals Mamsie al zei, zijn wij christen, en daarom zijn onze beide dochters vernoemd naar moeder + schoonmoeder.
Ik zit me even af te vragen wat het christen zijn te maken heeft met het vernoemen naar moeder + schoonmoeder. Heb dat eigenlijk nog nooit gehoord. Ik zat meer aan de naam Maria te denken in combinatie met christen/katholiek zijn,
Ik ben zelf ook christen en veel kennissen die christen zijn maar ik ben er ook niet bekend mee dat omdat je christen ben je kinderen 2x dezelfde naam vernoemd.
Maar vind het wel een hele mooie gedachtengang.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Mama_van2 schreef:
Ik lees dit nu pas, vinden jullie dat echt apart, en waarom vinden jullie dat apart ? Onze beide dochters zijn vernoemd naar mijn moeder Ma(Ria), en Carolina is mijn schoonmoeder. Onze jongste dochter is nog vernoemd naar mijn overleden Oma (Antonia). Zoals Mamsie al zei, zijn wij christen, en daarom zijn onze beide dochters vernoemd naar moeder + schoonmoeder.
Volgens mij ben ik de enige die het apart vind hoor!
Ik ken het principe van vernoemen, vind het ook een mooie gedachte, maar ik heb nog nooit gezien dat kinderen dezelfde doopnamen hebben, dus allebei vernoemd zijn naar beide ouders.
Ik vind het apart omdat het mij logischer lijkt om het ene kind naar de ene ouder te vernoemen, en het andere kind naar de ander.
Gast- Gast
De zin staat inderdaad een beetje krom, het christen zijn heeft natuurlijk niets te maken met het vernoemen naar moeder en schoonmoeder, nou ja, het vernoemen op zich natuurlijk wel maar niet perse naar deze 2 personen. Wij hebben 2 keer voor mijn moeder gekozen omdat mijn moeder voor mij, en voor ons beide zoveel heeft betekend, ze is echt mijn alles. Ook gezien mijn moeder een spierziekte heeft en de kans bestaat dat ze hier niet oud mee zou kunnen worden (ze heeft nu helaas de progressive vorm). Zo 'leeft' haar naam toch voort in onze dochters. Mijn vriend wilde de meiden graag als derde naam vernoemen naar zijn eigen moeder, en dat hebben e dus zo gedaan. (niet dat we daarn nu nog blij mee zijn, maar goed dat is een ander verhaal).
Gast- Gast
Princess, bedoel je het vernoemen naar beide ouders, dus moeder van beide kanten ? Bij ons in de familie is bijna iedereen vernoemt naar beide moeders/vaders. Ik ben zelf ook vernoemd naar beide oma's, mijn broer naar beide opa's. Mijn neefjes en nichtjes zijn ook allemaal vernoemd naar beide vaders/moeders. Hoe ken jij het dan ?
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:De zin staat inderdaad een beetje krom, het christen zijn heeft natuurlijk niets te maken met het vernoemen naar moeder en schoonmoeder, nou ja, het vernoemen op zich natuurlijk wel maar niet perse naar deze 2 personen. Wij hebben 2 keer voor mijn moeder gekozen omdat mijn moeder voor mij, en voor ons beide zoveel heeft betekend, ze is echt mijn alles. Ook gezien mijn moeder een spierziekte heeft en de kans bestaat dat ze hier niet oud mee zou kunnen worden (ze heeft nu helaas de progressive vorm). Zo 'leeft' haar naam toch voort in onze dochters. Mijn vriend wilde de meiden graag als derde naam vernoemen naar zijn eigen moeder, en dat hebben e dus zo gedaan. (niet dat we daarn nu nog blij mee zijn, maar goed dat is een ander verhaal).
Oke, ik dacht al. Nu snap ik het.
Ik vind vernoemen ook mooi hoor. Mijn dochter is ook venoemd naar haa overleden opa.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Nana schreef:M.ees en S.aar
super leuke namen!!
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Mijn dochter heet *verwijderd*
Laatst aangepast door Strawberry Shortcake op za 23 jul 2011 - 6:30; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
kreeftje schreef:Nana schreef:M.ees en S.aar
super leuke namen!!
Bedankt!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Bazyle schreef:Deze vind ik ook heel leuk!Nana schreef:M.ees en S.aar
Wat leuk dank je!
Ben benieuwd naar jullie naam over een aantal weken!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
HeartBeat schreef:Alex schreef:HeartBeat schreef:Joey
Hey! Je bent er weer!
Jup.... Heeft iemand onder mijn naam gezeten blijkbaar, dus nieuw profiel aangemaakt
Huh?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Mama_van2 schreef:Princess, bedoel je het vernoemen naar beide ouders, dus moeder van beide kanten ? Bij ons in de familie is bijna iedereen vernoemt naar beide moeders/vaders. Ik ben zelf ook vernoemd naar beide oma's, mijn broer naar beide opa's. Mijn neefjes en nichtjes zijn ook allemaal vernoemd naar beide vaders/moeders. Hoe ken jij het dan ?
Ik bedoel meer dat stel je moeder heet Rika en je schoonmoeder Anna, Dat je eerste kind Tamara Rika heet en je tweede kind Karen Anna.
In plaats van Tamara Rika Anna en Karen Rika Anna.
Of het eerste kind naar beide moeders vernoemen en het tweede kind naar de vader, in ieder geval niet dat ze hetzelfde zijn.
Haha ik weet niet, het ligt er waarschijnlijk ook aan dat in mijn familie niemand is vernoemd dat ik het apart vind hoor!
Gast- Gast
Onze meisjesnaam een keer voorbij zien komen, jongensnaam nog helemaal niet
Wat een leuke namen zie ik hier toch weer
Wat een leuke namen zie ik hier toch weer
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
woezel schreef:SarahKey schreef:Op dit moment heet ons kindje Jip, voor de echte naam moeten we nog even geduld hebben tot februari
Ben nu al zo benieuwd. Hier noemde we de jongste Truus :-)
Hier hebben we M.ilan, C.olin en E.lise
Haha truus, dan vind ik haar eigen naam wel 100 keer mooier
Het word iig een friese naam, zowel meisjes als de jongens naam. Ik van friese namen. Niet af te korten (heb ik zo'n hekel aan) , lekker hollands en past bij onze friese achternaam.
Maar tot die tijd is het gewoon Jip
Ons kind word ook vernoemd. Meisje alleen naar mijn vader (die is dan 11 jaar overleden, misschien komt ons kindje wel op zijn sterfdatum) en een jongen naar mijn schoonvader en vader.
Maar ik zou nooit mijn kinderen dezelfde geboorte/doopnamen geven. Ze zijn uniek en daar horen ook unieke namen bij, ook al zijn ze vernoemd.
Maar ik zou nooit mijn kinderen dezelfde geboorte/doopnamen geven. Ze zijn uniek en daar horen ook unieke namen bij, ook al zijn ze vernoemd.
Wij hebben daar nu echt nooit over nagedacht, voor ons was het vanzelfsprekend dat onze dochters vernoemd zouden worden naar mijn moeder en naar mijn schoonmoeder. De jongste is ook nog vernoemd naar mijn inmiddels overleden oma. Dat ze vrijwel dezelfde doopnamen hebben maakt ze voor mij echt niet minder uniek. Om eerlijk te zijn vind ik dat best een aparte gedachtegang, ieder kind is toch uniek ondanks zijn/haar namen ? Daarnaast zou ik ook niet weten naar wij we onze dochters dan hadden moeten vernoemen, mijn vriend heeft geen contact met zijn familie, en ik heb verder geen zus/ tante o.d. naar wie ik zou kunnen en willen vernoemen.
Gast- Gast
Mamavan2,wij zijn ook christen maar hebben bewust niet vernoemd,dat is ook ieders keuze voorzich natuurlijk en heeft idd niks met het christen zijn te maken. Je bent dan niet verplicht om te vernoemen of zo haha maar ik vind het vernoemen in jullie geval wel een mooie gedachtengang!
Mag ik vragen waarom je niet blij (meer) bent met die 3e naam van je meiden?
Mag ik vragen waarom je niet blij (meer) bent met die 3e naam van je meiden?
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Daar heb je ook gelijk in, vernoemen is inderdaad niet verplicht en altijd je eigen keuze. Bij ons in de familie is het ook meer een traditie en is het eerder 'vreemd 'als je kinderen niet vernoemd zijn. Wij zijn niet blij met de 3e naam van onze dochters omdat we geen contact meer hebben met onze schoonfamilie, dus ook niet meer met mijn schoonmoeder.
Gast- Gast
Oke op die manier,dat is idd wel jammer,zit er geen kans in dat het nog goed komt? Je weet maar nooit wat de toekomst brengt....Mama_van2 schreef:Daar heb je ook gelijk in, vernoemen is inderdaad niet verplicht en altijd je eigen keuze. Bij ons in de familie is het ook meer een traditie en is het eerder 'vreemd 'als je kinderen niet vernoemd zijn. Wij zijn niet blij met de 3e naam van onze dochters omdat we geen contact meer hebben met onze schoonfamilie, dus ook niet meer met mijn schoonmoeder.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe heet je kindje
» hoe heet jullie kindje(s)
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Hoe heet dit?
» hoe heet jullie kindje(s)
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Hoe heet dit?
Pagina 6 van 7
Permissies van dit forum: