Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zo irritant

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zo irritant Empty Zo irritant

Bericht  Tania di 19 jul 2011 - 23:09

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld omdat mijn zoontje al twee weken koorts heeft na de BMR prik. Dus ik wilde graag een afspraak voor vandaag of morgen omdat we maandag op vakantie gaan. Nou dat kon dus niet, moest ik morgen om drie uur maar terug bellen dan zouden ze kijken of ze later nog toevallig plek hadden. Toen ik opgehangen had was ik het er toch niet mee eens, dus ik nog is terug gebeld dat ik echt een afspraak wilde. Ja nou dat kon niet, dan moest ik morgenochtend terugbellen en dan na overleg met de dokter mocht ik misschien langskomen. Een andere optie was er echt niet.

Dus ik m'n man gebeld of hij morgen later naar z'n werk kon omdat er ook iemand thuis moet zijn voor de monteur die morgenochtend komt en ik dus niet wist of we ook nog naar de dokter zouden kunnen. Nou ja dat was wel lastig maar dat moest dan maar.

Belt mijn man 10 minuten later op, kunnen we opeens vanmiddag komen :shock: . Hij is behoorlijk assertief en zal wel een beetje boos geworden zijn, maar het is toch belachelijk dat je daar blijkbaar meer mee bereikt dan met gewoon beleefd blijven. Echt, ik voel me flink in de zeik genomen door die assistente.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Susan di 19 jul 2011 - 23:12

Dat kan ik me voorstellen, maar ik ben er inmiddels ook achter dat je soms verder komt met assertiviteit dan met bescheidenheid. Lastig als je van nature niet zo assertief bent, maar helaas wel hoe het werkt.

Gelukkig dat je toch kunt komen, daar draait het uiteindelijk om, en laat die assistente maar lekker in haar sop gaarkoken verder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:13

Meestal houden ze een X aantal % over ivm spoedgevallen net als bij de tandarts. Waarschijnlijk hebben ze je kindje nu in die tijd gestopt.
Tja, misschien dat zijn gedrag dit keer heeft geholpen maar ik zou er geen gewoonte van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:14

Susan schreef:
Gelukkig dat je toch kunt komen, daar draait het uiteindelijk om, en laat die assistente maar lekker in haar sop gaarkoken verder.
Ze doet gewoon haar werk, hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Susan di 19 jul 2011 - 23:17

Francaise_ schreef:
Susan schreef:
Gelukkig dat je toch kunt komen, daar draait het uiteindelijk om, en laat die assistente maar lekker in haar sop gaarkoken verder.
Ze doet gewoon haar werk, hoor.

Ja, en? Ik zeg toch niet: trek de assistente over de balie?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:23

Mijn huisarts is ook zo erg, ik was daar op vrijdag om een afspraak te maken bij de huisarts, en de eerste plek die ze had was op donderdag...En ook nog maar 1 tijdstip.

Je zal maar doodziek zijn....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Tania di 19 jul 2011 - 23:24

Francaise_ schreef:Meestal houden ze een X aantal % over ivm spoedgevallen net als bij de tandarts. Waarschijnlijk hebben ze je kindje nu in die tijd gestopt.
Tja, misschien dat zijn gedrag dit keer heeft geholpen maar ik zou er geen gewoonte van maken.

Ja ik weet hoe het werkt, mijn moeder is doktersassistente en die is hier toevallig ook. Een kindje met twee weken koorts zou volgens haar gewoon gezien moeten worden en niet misschien als je tijd hebt over twee dagen een keertje.

Volgens mijn man is hij heel aardig gebleven trouwens, maar ik weet dat hij nogal boos over kan komen. Dus vandaar dat ik denk dat we nu wel mogen komen. En een gewoonte van maken lijkt me niet nodig, zo vaak komt het niet voor dat ik graag een afspraak wil maken de volgende dag.

Het belangrijkste is inderdaad dat we langs mogen komen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Susan di 19 jul 2011 - 23:30

Tania schreef:

Ja ik weet hoe het werkt, mijn moeder is doktersassistente en die is hier toevallig ook. Een kindje met twee weken koorts zou volgens haar gewoon gezien moeten worden en niet misschien als je tijd hebt over twee dagen een keertje.


Dat zou bij onze huisartsenpraktijk ook zo zijn inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Guus di 19 jul 2011 - 23:34

Ik kan zelfs met de meest onbenullige dingen nog dezelfde dag terecht, of anders de volgende ochtend als ik smiddags bel... Ik lees de verhalen van die wachttijden altijd vol vebazing hier!

Miijn huisarts is afgelopen winter zelfs langer gebleven omdat ze me persee even wilde zien toen ik bloed gehoest had (maar er verder geen ernstige tekenen waren)

De vorige huisarts was net zo,

Heb ik dan geluk of de rest pech?
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Susan di 19 jul 2011 - 23:39

Goochempie schreef:Ik kan zelfs met de meest onbenullige dingen nog dezelfde dag terecht, of anders de volgende ochtend als ik smiddags bel... Ik lees de verhalen van die wachttijden altijd vol vebazing hier!

Miijn huisarts is afgelopen winter zelfs langer gebleven omdat ze me persee even wilde zien toen ik bloed gehoest had (maar er verder geen ernstige tekenen waren)

De vorige huisarts was net zo,

Heb ik dan geluk of de rest pech?

Bij onze huisartsenpraktijk is dat ook zo, en bij mijn vorige huisarts ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:56

Susan schreef:
Goochempie schreef:Ik kan zelfs met de meest onbenullige dingen nog dezelfde dag terecht, of anders de volgende ochtend als ik smiddags bel... Ik lees de verhalen van die wachttijden altijd vol vebazing hier!

Miijn huisarts is afgelopen winter zelfs langer gebleven omdat ze me persee even wilde zien toen ik bloed gehoest had (maar er verder geen ernstige tekenen waren)

De vorige huisarts was net zo,

Heb ik dan geluk of de rest pech?

Bij onze huisartsenpraktijk is dat ook zo, en bij mijn vorige huisarts ook.

Hier gelukkig ook. Lijkt me erg vervelend als je altijd een dag of langer moet wachten. Een dag, ok, maar bijna een week?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 9:53

_Leaf_ schreef:Mijn huisarts is ook zo erg, ik was daar op vrijdag om een afspraak te maken bij de huisarts, en de eerste plek die ze had was op donderdag...En ook nog maar 1 tijdstip.

Je zal maar doodziek zijn....


Neem je toch een andere?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Lejow wo 20 jul 2011 - 10:01

Caribbeanlover schreef:
_Leaf_ schreef:Mijn huisarts is ook zo erg, ik was daar op vrijdag om een afspraak te maken bij de huisarts, en de eerste plek die ze had was op donderdag...En ook nog maar 1 tijdstip.

Je zal maar doodziek zijn....


Neem je toch een andere?

Zo makkelijk gaat dat niet hoor.
Ik wilde in mijn vorige woonplaats ook wisselen van huisarts. Dat deden ze niet, ik moest eerst het probleem waarom ik wilde overstappen maar met mijn eigen huisarts bespreken (Euh, ja.. ik wil overstappen, want ik voel me niet prettig bij je en voel me niet serieus genomen door je....) Alsof je dat zo even open en bloot op tafel gooit als je je al niet prettig voelt bij zo'n vent.
Gelukkig was ik in 1 klap van het probleem af toen ik ging verhuizen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 10:02

Caribbeanlover schreef:
_Leaf_ schreef:Mijn huisarts is ook zo erg, ik was daar op vrijdag om een afspraak te maken bij de huisarts, en de eerste plek die ze had was op donderdag...En ook nog maar 1 tijdstip.

Je zal maar doodziek zijn....


Neem je toch een andere?
ik weet niet, maar ik ben uit onvrede van huisarts gewisseld en dat kon, maar dat is niet overal zo eenvoudig. En sommigen zitten maar eens in de drie jaar naar de huisarts en om daar nou een nieuwe voor te zoeken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Lejow wo 20 jul 2011 - 10:09

Zie mijn verhaal hier boven.
Klein dorp, twee huisartsen, die onderling eigenlijk niet wilden wisselen en wilde dat je eerst het probleem op tafel gooide Rolling Eyes
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 10:12

Lejow schreef:Zie mijn verhaal hier boven.
Klein dorp, twee huisartsen, die onderling eigenlijk niet wilden wisselen en wilde dat je eerst het probleem op tafel gooide Rolling Eyes
Hier precies hetzelfde hoor, alleen wel meer huisartsen gelukkig. Maar ze vonden dat je het eerst maar eens bespreekbaar moest maken. Mja, een huisarts die gaat dreigen dat je ogen eruit moeten wil ik niet als huisarts. Ik zit er gemiddeld 3-5x per jaar dus wil wel een fijne huisarts... Gelukkig kon ik uiteindelijk wel switchen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Lejow wo 20 jul 2011 - 21:21

Bij mij wuifde de HA alles weg.. Ik ben een kind van een zieke moeder, dus ik zal vast alles ook wel hebben wat zij heeft. Zo'n type... Werd ook nooit serieus genomen, als ik ergens last van had en dat werd na lang aandringen eindelijk onderzocht en er kwam niets uit die onderzoeken was het ook maar klaar. Heel fijn dat er niets uit die onderzoeken komt, maar de klachten komt toch ergens vandaan?!?!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Tania wo 20 jul 2011 - 21:24

We zijn gister naar de dokter geweest en we moesten meteen door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Verder urine inleveren en de dokter ging vandaag weer bellen hoe het ging en wat de uitslag is van z'n bloed. Het was dus echt niet handig geweest om tot vandaag eind van de dag of tot morgen te wachten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Lejow wo 20 jul 2011 - 21:26

Nee, als er dan wat zou zijn zit je weer met het weekend enzo..

Ik hoop dat de uitslagen goed zijn!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Tania wo 20 jul 2011 - 21:27

Lejow schreef:Nee, als er dan wat zou zijn zit je weer met het weekend enzo..

Ik hoop dat de uitslagen goed zijn!!

Ja we gaan zondagnacht op vakantie dus dan hadden we de uitslag niet daarvoor gehad. En ik wil toch wel graag weten of er niks ernstigs is voor dat we in Griekenland zijn smile

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 21:46

_MamaRosa_ schreef:
Susan schreef:
Goochempie schreef:Ik kan zelfs met de meest onbenullige dingen nog dezelfde dag terecht, of anders de volgende ochtend als ik smiddags bel... Ik lees de verhalen van die wachttijden altijd vol vebazing hier!

Miijn huisarts is afgelopen winter zelfs langer gebleven omdat ze me persee even wilde zien toen ik bloed gehoest had (maar er verder geen ernstige tekenen waren)

De vorige huisarts was net zo,

Heb ik dan geluk of de rest pech?

Bij onze huisartsenpraktijk is dat ook zo, en bij mijn vorige huisarts ook.

Hier gelukkig ook. Lijkt me erg vervelend als je altijd een dag of langer moet wachten. Een dag, ok, maar bijna een week?

Hier ook inderdaad. Als ik bel voor H. kan ik altijd die dag nog terecht. Ze willen kleine kinderen hier gewoon niet te lang laten wachten. (Dan heb ik het natuurlijk niet over een snottebel :P )
En als de eigen huisarts écht geen plek meer heeft dan zijn er nog 4 andere in het pand aanwezig.
En bij 1 kunnen we dan altijd wel terecht.

@ Tania: Fij ndat jullie toch nog terecht konden. En de aanhouder wint, dat zie je maar weer.
Hopelijk komt er niks geks uit de uitslag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo irritant Empty Re: Zo irritant

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum