Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

+2
Antibes
TGR
6 plaatsers

Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  TGR di 19 jul 2011 - 22:42

Het einde van mijn studentenleventje is in zicht. Ik kijk al rond voor werk maar wat als ik uitgenodigd word voor een gesprek of nog enger: aangenomen wordt?!

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 22:43

Dan ben je eindelijk van dat sloeberige bestaan af.;-) Heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  TGR di 19 jul 2011 - 22:48

Guattari schreef:Dan ben je eindelijk van dat sloeberige bestaan af.;-) Heerlijk!

Lol, bedankt voor het wegnemen van al mijn angsten :P

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Antibes di 19 jul 2011 - 23:06

Verschrikkelijk, dan moet je altijd vroeg op en begin je aan je eeuwigdurende werkende leven! pale
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:48

TGR schreef:
Guattari schreef:Dan ben je eindelijk van dat sloeberige bestaan af.;-) Heerlijk!

Lol, bedankt voor het wegnemen van al mijn angsten :P

Het is ook spannend, maar ook wel echt een grote uitdaging. Je gaat een compleet nieuwe fase in van je leventje. Komt helemaal goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 1:40

Ik denk aan het geld!!!!!! Whooo hoe heerlijk zou het zijn als ik niet elke maand een stuk geld te kort kom Laughing

Nu ga ik wel echt op zoek naar een informeel bedrijf want zie mezelf dus never nooit niet in zo'n strakke hiearchische bende werken. Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 1:50

Oooh ik was juist ZO blij dat ik klaar was met studeren lekker aan de slag kon, geld kwam binnen en die erkenning en groei deden me ook waanzinnig goed! Heb dan ook GEEN zin in de master die ik na de vakantie moet gaan doen bleh.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 1:50

Ik ben al een jaar afgestudeerd en aan het werk, maar helemaal niet dat gevoel van 'het werkende leven'. Terwijl ik dacht dat het na 7 jaar studeren wel een grote verandering zou worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Caro wo 20 jul 2011 - 3:15

Dan ga je werken. Zo simpel is dat. Dan krijg je éindelijk te weten of je nu echt iets hebt geleerd al die jaren of niet :-).

Nee joh, zie het niet zo zwaar in. Het is wat het is... Het hoort erbij, je kan niet eeuwig student zijn! Hopelijk vind je snel een baan.. Dáár zou ik me pas zorgen om maken nerd
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Atelier Madame wo 20 jul 2011 - 20:26

Ik zie er ook tegen op hoor! Moet nog een half jaar afstuderen afronden en dan moet ik ook gaan werken :shock: Zie meer op tegen het versturen van sollicitaties e.d.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  minoessepoes do 21 jul 2011 - 2:35

Ik moet zeggen dat ik er heel erg aan heb moeten wennen en nog steeds wel een beetje, maar dat kwam ook wel omdat ik vrienden had die nog wel studeerde en die gingen gezellig op donderdag stappen, 's avonds samen eten en tot laat wijntjes drinken, mij op donderdag bellen of ik mee wilde een dagjes shoppen aan de andere kant van het land en meer van dat soort dingen en ik moest elke keer zeggen, nee helaas ik moet werken.

In het begin was ik echt heel moe als ik thuis kwam uit het werk en moest ik daar 's avonds ook gewoon echt rekening mee houden, toen ik studeerde was ik vaak geen enkele avond thuis, nu ben ik echt blij met een avondje op de bank, niks doen.

Daar staat wel tegenover dat ik mijn vrije tijd veel meer ben ga waarderen en dat ik dat ook anders invul, wij gaan bijna wekelijks wel uit eten en dat kunnen we ook gewoon doen zonder er over na te denken en zo zijn er meer dingen die gewoon veel makkelijker gaan nu ik een gewoon inkomen heb. En dat is dan ook wel weer heerlijk!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Zonnetje do 21 jul 2011 - 4:15

Ik dacht van tevoren dat ik er erg aan zou moeten wennen, zeker om iedere dag vroeg op te staan, maar ik moet zeggen dat dat heel erg mee viel. Mijn vriend werkte al jaren toen ik ging werken en ik had op dat moment veel vriendinnen die al werkten. Dat scheelt wel. Je krijgt dan niet, zoals Minoesepoes zei, telefoontjes of je door de week mee gaat winkelen of stappen, omdat mijn vriendinnen ook bijna allemaal moesten werken.

Ik was ook wel een beetje klaar met het studeren en vond het heerlijk om mijn eigen geld te verdienen. Ik zat een stuk ruimer in mijn geld toen ik ging werken. Ook vind ik het prettig dat je vrije tijd echt vrije tijd is. Geen bijbaantjes of dingen die je voor je studie moest doen 's avonds of in het weekend.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 4:46

Ik zou me meer zorgen maken of je wel aangenomen wordt voor een baan die je echt leuk vindt en echt bij je past. Als je iets doet, kan doen, wat je leuk vindt dan is werken helemaal niet erg. Als je onder je niveau moet werken of het werk dat aansluit bij je opleiding niet bij je past, wordt werken vervelend, anders niet.

Bij mij is de overgang prima gegaan. Ik mis wel de intellectuele uitdaging in werk, het opzuigen van nieuwe theorieën, het verbreden van mijn denkwijze, maar daarentegen heb ik ontdekt dat ik heel goed met pubers kan werken, dat ik communicatief zeer vaardig ben, goed kan coachen en heb ik veel praktijkervaring opgedaan. Werken brengt je dus weer allerlei nieuwe dingen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen! Empty Re: Solliciteren: Help, straks word ik aangenomen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum