Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goedkoop grote aantallen foto's bestellen

+2
Zora
TukTuk
6 plaatsers

Ga naar beneden

Goedkoop grote aantallen foto's bestellen Empty Goedkoop grote aantallen foto's bestellen

Bericht  TukTuk za 16 jul 2011 - 19:42

Ik wil toch eindelijk eens al de foto's van onze reis laten afdrukken, dus ik zoek een zo goedkoop mogelijke site.. Ik kwam al bij foto.com uit, waar ze adverteren met 1 cent per afdruk, maar als je dan 1000 foto's laat afdrukken, rekenen ze zo:
1 - 55 € 0,06 / afdruk
56 - 900 € 0,05 / afdruk
901 - 1000 € 0,01 / afdruk

Dus je betaald voor de eerste 55 foto's 6 cent, voor de volgende 844 foto's betaal je 5 cent, en dan daarna nog 1 cent voor de resterende 100 foto's.
Aangezien ik zo'n 3000 foto's heb, wordt het op die manier nog 170 euro ongeveer, ipv dat je denkt "oh 3000x 1 cent"

Dat vind ik dan toch een beetje veel worden.
Heeft er iemand ervaring met een andere website/bedrijf waar je goedkoop grote aantallen foto's kan afdrukken tegen een redelijk (goede) kwaliteit?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkoop grote aantallen foto's bestellen Empty Re: Goedkoop grote aantallen foto's bestellen

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 19:44

is het niet als je tussen de 1 en 55 foto''s hebt 6 cent
tussen de 56 en 900 5 cent etc??
Dus niet bij elkaar optellen?

Gast
Gast

Goedkoop grote aantallen foto's bestellen Empty Re: Goedkoop grote aantallen foto's bestellen

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 19:47

Theedoosje schreef:is het niet als je tussen de 1 en 55 foto''s hebt 6 cent

Dit denk ik ook.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 16 jul 2011 - 19:49

Alex schreef:
Theedoosje schreef:is het niet als je tussen de 1 en 55 foto''s hebt 6 cent

Dit denk ik ook.

Nee, helaas.. Ze zetten dit er namelijk zelf bij:
Voorbeeld
953 afdrukken :
55 x €0,06 +
845 x €0,05 +
53 x €0,01

Ik dacht dat eerst namelijk ook, vanaf 901 foto's betaal je 1 cent, tot ik wilde bestellen.. En ineens een bedrag van ruim 55 euro kreeg bij 1000 foto's, en heb toen nog eens goed gekeken en toen stond dat er achter.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 19:54

Hmm raar zeg. Ja dan kom je toch wel op een groter bedrag uit. maar geen idee of het voor 3000 veel goedkoper ergens is?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 16 jul 2011 - 19:57

Theedoosje schreef:Hmm raar zeg. Ja dan kom je toch wel op een groter bedrag uit. maar geen idee of het voor 3000 veel goedkoper ergens is?

Nee ik kon ook zo snel niet iets vinden.. Ook nog sneaky van foto.com. Je kan max 1000 foto's tegelijkbestellen. Dus voor de volgende 1000, betaal je dus ook weer volgens dat schematje.. Zo kom je dus uit rond de 170 euro voor 3000 foto, en dus gemiddeld nog op 5 cent per foto..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Zora za 16 jul 2011 - 21:36

Maar wil je echt álle foto's afdrukken dan???
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 21:38

Oh, wat raar dan. Ik weet ook niet waar je dan terecht kan. Ik bestel zelf mijn foto's altijd bij Hema, maar dat zijn er geen duizenden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 22:11

Wat raar dat ze dat zo berekenen.
Op alle andere plaatsen is het wel zo dat als je bijvoorbeeld 1000 foto's besteld je gewoon voor alle 1000 het lage bedrag betaald.

Volgens mij is het op de meeste plekken 5 cent het goedkoopst.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 22:13

Wil je alle foto's af laten drukken dan? Ik zou een selectie maken van de mooiste foto's, online een foto album maken en dat bestellen. Wat wil je in hemelsnaam met 3000 foto's?

Gast
Gast

Bericht  Caro za 16 jul 2011 - 22:35

Zusje schreef:Wil je alle foto's af laten drukken dan? Ik zou een selectie maken van de mooiste foto's, online een foto album maken en dat bestellen. Wat wil je in hemelsnaam met 3000 foto's?

Zo heb ik het ook gedaan met onze fotos van australie. Ik heb eerst een ruwe selectie gemaakt, vanaf daar ben ik gaan bewerken en daarna heb ik een album samengesteld. Het was wat werk, maar ik kan zelf ook niks met 3000 fotos. Plus dat ik niemand een plezier doe met 3000 fotos doorbladeren. De mooie fotos komen nu ook tot zijn recht door ze groter af te drukken..

Maar zo ben ik smile. Wat rekent kodak voor ze online af te drukken? Die hebben ook een bestelservice.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  TukTuk za 16 jul 2011 - 23:21

Ik wil er inderdaad echt een hoop afdrukken, maar we hebben ruim 6000 foto's gemaakt, dus zullen er tussen de 1000 tot 3000 worden.
Deze albums worden overigs voor ons zelf als aandenken, dus wil ik echt zo gedetailleerd mogelijk maken. Met ook entree kaartjes er bij etc etc. smile

Een klein album komt er ook hoor:) Want ik ga inderdaad niet mensen opzadelen met zoveel foto's Wink
De reden ook waarom ik er zoveel wil afdrukken, is zodat ik tijdens het inplakken ook kan kiezen uit de foto's. Vind het heel lastig selecteren als ik ze op de pc bekijk smile Vooral ook omdat ik dacht dat je echt wel voor 1 cent per afdruk kon afdrukken, omdat foto.com daar wel mee adverteerd. Dan betaal ik liever 30 euro voor 3000 foto's, en thuis op mijn gemak uitzoeken dan op de pc uitzoeken, foto's kopieren naar nieuwe map etc etc. Ik verlies dan te snel het overzicht:P

@Caro: kodak rekend 9 cent per foto. Wordt toch iets te duur dan :P

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 23:24

Ik scan entreekaartjes en tickets ook gewoon in voor in die boeken die ik online maak Very Happy. Maar eigen keuze uiteraard. Ik vind het ook leuk om mijn boeken zo gedetailleerd te maken. Mensen die het willen zien hoeven van mij niet alles te lezen haha, dat zeg ik er ook altijd bij. Ik maak bij het maken van die boeken mapjes aan van alle dingen die ik gedaan heb en schuif daar de foto's in die erbij horen. Zo is het al iets overzichtelijker en zie ik zo ook wel welke foto mooier is dan andere... Ik moet er echt niet meer aan denken alles met de hand in te moeten plakken haha Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 23:25

Ik snap dat wel.
Ik heb ook honderden foto's van H. Soms wel 30 van 1 maand... Ja, die ga ik niet allemaal in plakken :P
Maar ik kan dan wel beter zien welke leuker is om in te plakken.

Gast
Gast

Bericht  Sorella za 16 jul 2011 - 23:27

Ik heb een tijdje geleden zo'n 900 foto's af laten drukken bij www.webprint.nl . Heb 0,05 cent betaald per foto, het was een supersnelle levering en ben er erg tevreden over. Misschien is het wat voor jou?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  TukTuk za 16 jul 2011 - 23:28

Zusje schreef:Ik scan entreekaartjes en tickets ook gewoon in voor in die boeken die ik online maak Very Happy. Maar eigen keuze uiteraard. Ik vind het ook leuk om mijn boeken zo gedetailleerd te maken. Mensen die het willen zien hoeven van mij niet alles te lezen haha, dat zeg ik er ook altijd bij. Ik maak bij het maken van die boeken mapjes aan van alle dingen die ik gedaan heb en schuif daar de foto's in die erbij horen. Zo is het al iets overzichtelijker en zie ik zo ook wel welke foto mooier is dan andere... Ik moet er echt niet meer aan denken alles met de hand in te moeten plakken haha Very Happy.

Inscannen is ook wel een goed idee idd! Zou daar zelf niet opgekomen zijn! Maar ik vind juist het inplakken ook leuk haha, dus dat speelt ook wel mee :P Vind het voor later ook gewoon leuk om nog ouderwetse foto's te hebben.
Ik zit in mijn vrije tijd al te veel achter de pc, en vindt het ook leuk om op een zaterdagmiddag dan aan zo iets te werken, lekker op mijn gemakje met een stapel foto's naast me, mooie albums kopen en plakken maar:P
Misschien dat een online album wel mooier blijft, foto's kunnen er natuurlijk niet uitvallen etc, maar ik ben soms een beetje eigenwijs angel
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 23:30

Of ze mooier blijven weet k niet hoor, de kleur zal toch ook wel achteruit gaan lijkt mij. Maar dat is bij normale foto's ook zo. Veel plezier dan maar! En volgens mij is het overal trouwens wel zo opgesteld qua betalen. Hoe meer je besteld, hoe goedkoper het dan wordt maar pas vanaf dat aantal.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 16 jul 2011 - 23:32

Hazeltje schreef:Ik snap dat wel.
Ik heb ook honderden foto's van H. Soms wel 30 van 1 maand... Ja, die ga ik niet allemaal in plakken :P
Maar ik kan dan wel beter zien welke leuker is om in te plakken.

Inderdaad:) Op de laptop verlies ik snel het overzicht, ik ben een enorme chaoot en als ik gewoon stapels kan maken, geeft me dat veel meer rust. En dan gooi ik liever misschien wat foto's weg die ik uiteindelijk toch niet inplak, voor die ene cent per stuk. Maarja als ze al richting de 5 cent per stuk gaan, en je gooit dan uiteindelijk nog bijvoorbeeld 500 foto's weg, is het gelijk 25euro ipv 5 :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 16 jul 2011 - 23:34

Zusje schreef:Of ze mooier blijven weet k niet hoor, de kleur zal toch ook wel achteruit gaan lijkt mij. Maar dat is bij normale foto's ook zo. Veel plezier dan maar! En volgens mij is het overal trouwens wel zo opgesteld qua betalen. Hoe meer je besteld, hoe goedkoper het dan wordt maar pas vanaf dat aantal.

Bedankt! smile Wel logisch ook ergens natuurlijk, maar was wel even jammer toen ik er vanmorgen achter kwam :P
Maarja ik zoek nog wel even door, en anders toch een nog betere keuze maken van de foto's die ik wil laten afdrukken om op die manier toch niet teveel geld weg te gooien.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Error za 16 jul 2011 - 23:42

Weet niet of je deze site al kent?

http://www.fotovergelijk.nl/foto.php

Kun je invoeren hoeveel foto's je hebt en van welk formaat. je krijgt dan een inschatting over de totale prijs in volgorde van prijs.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 23:54

Sorella schreef: Ik heb een tijdje geleden zo'n 900 foto's af laten drukken bij www.webprint.nl . Heb 0,05 cent betaald per foto, het was een supersnelle levering en ben er erg tevreden over. Misschien is het wat voor jou?

Ik ben ook heel tevreden over webprint.

Gast
Gast

Bericht  Error zo 17 jul 2011 - 0:02

En kreeg vandaag een mailtje van kruidvat met 100 foto's voor 5 euro! Vind Kruidvat ook vaak wel goed wat betreft foto's.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 0:21

Kruidvat is de enige die zo'n raar formaat aan mijn foto's geeft. Vraag je om 10x15, krijg je iets heel anders.
Ze zeggen dat het aan de instellingen van je camera ligt, maar ik vind het erg vreemd dat andere bedrijven daar geen last van hebben.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon zo 17 jul 2011 - 7:07

Birgit schreef:Kruidvat is de enige die zo'n raar formaat aan mijn foto's geeft. Vraag je om 10x15, krijg je iets heel anders.
Ze zeggen dat het aan de instellingen van je camera ligt, maar ik vind het erg vreemd dat andere bedrijven daar geen last van hebben.

Dat ligt gewoon aan Kruidvat zelf. Ik had mijn instellingen zo gezet dat het volgens Kruidvat goed was, kreeg ik nog die gekke afmeting. Voortaan bestel ik daar niet meer.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: