Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opeens op de buik slapen.

+8
SparklingEyes
Nijntje
moepie
duckie
Monnie
LMCurious
Printje
mauwmauw
12 plaatsers

Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty opeens op de buik slapen.

Bericht  mauwmauw do 14 jul 2011 - 9:02

mijn zoontje sliep altijd goed op zijn rug,maar sinds een paar dagen ligt hij op zijn buik te slapen,gelijk heeft ie slaapt ook het lekkerst(ik ben een buikslaper)alleen vind ik het wel eng.Hij doet wel zijn gezicht naar de zijkant,maar toch.Ik kijk nu elke keer of zijn gezichtje nog naar de zijkant is,maar ja 's nachts slaap ik ook.Hij wordt tegenwoordig 's nachts wel veel wakker en dan is het huilen omdat hij dan op zijn buik ligt,als ik hem dan weer terug op zijn rug leg,slaapt hij weer verder.

iemand tips of advies waardoor ik minder bang ben.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Printje do 14 jul 2011 - 9:03

Wij hebben, nog steeds, een aerosleep op zijn bedje liggen. dat stelt mij wel gerust en ik heb ooit gelezen dat kinderen automatisch hun hoofdje opzij leggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  LMCurious do 14 jul 2011 - 9:08

Ik denk zeker als hij zelf op zijn buik draait je je niet zo'n zorgen hoeft te maken. Dan is ie toch ook sterk genoeg om weer terug draaien. En zijn instinct zou er toch voor moeten zorgen dat ie niet met zn gezichtje in het matras gaat liggen.

Hier sliep Joris wisselend met periodes op zij buik of rug. Milou slaapt al vanaf het begin af aan alleen maar op haar buik. Op haar rug slaapt ze simpelweg niet. In het begin ook wel eng, maar ik vind de nachtrust toch ook wel belangrijk, zowel voor hen als voor ons. En het went wel op den duur.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Monnie do 14 jul 2011 - 9:13

N. sliep ook vanaf ongeveer 8 maand op zijn buik. Nu nog steeds, hij ligt altijd op zijn buik. V. is nu wel op een leeftijd dat hij zelf zijn hoofdje wegdraait. Als hij nog wat jonger was geweest zou ik het ook eng vinden, maar voor nu kan er denk ik weinig gebeuren. Hij draait toch ook al beide kanten op en kan langere tijd op zijn buik spelen? Je kunt er verder ook weinig tegen doen. Zoals je zelf al zegt, hij zal het ook gaan doen als je zelf slaapt.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  mauwmauw do 14 jul 2011 - 9:21

ja hij speelt eigenlijk de hele dag op zijn buik,als je hem neerlegt op zijn rug,het eerste wat hij doet is draaien naar zijn buik. Ik weet dat hij zijn hoofdje ook wel naar de zijkant zal doen,maar toch vind ik het eng.Hij heeft nooit zo geslapen, ik moet er denk even aan wennen.In dit geval ben ik wel blij dat hij bij ons op de kamer slaapt,anders was ik denk bij hem op de kamer gaan slapen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  duckie do 14 jul 2011 - 19:05

hier draaide ons dametje zich met 3 mnd op de buik en ging toen ook alleen maar op dr buik slapen. Hebben toen een aerosleep gekocht omdat ik dat toch een fijjner idee vond. Ze lag hier namelijk ook wel eens met dr hoofdje recht naar beneden op dr handjes....met de aeroseep vond ik het een veel fijner idee dat ze er door heen kunnen ademen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  moepie do 14 jul 2011 - 19:56

mauwmauw schreef:mijn zoontje sliep altijd goed op zijn rug,maar sinds een paar dagen ligt hij op zijn buik te slapen,gelijk heeft ie slaapt ook het lekkerst(ik ben een buikslaper)alleen vind ik het wel eng.Hij doet wel zijn gezicht naar de zijkant,maar toch.Ik kijk nu elke keer of zijn gezichtje nog naar de zijkant is,maar ja 's nachts slaap ik ook.Hij wordt tegenwoordig 's nachts wel veel wakker en dan is het huilen omdat hij dan op zijn buik ligt,als ik hem dan weer terug op zijn rug leg,slaapt hij weer verder.

iemand tips of advies waardoor ik minder bang ben.

Dat hij s'nachts dan wakker wordt kan goed komen omdat hij op zijn buik ligt. Als buikslaper lig je in een gekke houding, je nek staat dan ook niet goed. Dus het kan best onprettig voelen voor hem. (kom net weer met mijn meisje bij de chiropractor vandaan, dus vandaar deze wijsheid smile )
Maar als hij het zelf doet dan zal het vast goed gaan, er zijn zoveel mensen die op hun buik slapen. Ik snap je bezorgdheid, maar dit zal vast minder worden nu hij dit zo vaak doet. Hier raak je wel aan gewend.

moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Nijntje do 14 jul 2011 - 20:33

ik weet niet welke zorg verzekering je hebt, maar ik heb zilveren kruis en via hun kun je de nanny care bestellen (als je goed verzekerd bent, krijg je m dan gratis)
Het is een plaat die je onder het matras van je zoontje legt, en daar zit een sensor aan, als er dan te lang geen beweging wordt geregistreerd gaat ie piepen. Hij neemt je ademhalingsbeweging op en als die stil of te weinig is wordt je gewaarschuwd. Misschien dat dat iets is wat je gerust zou kunnen stellen?
Normaal kost ie dacht ik iets van 110 euro, maar in ieder geval bij zilveren kruis (afhankelijk van je aanvullende verz.) gratis, en anders misschien via marktplaats?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  SparklingEyes do 14 jul 2011 - 20:58

mauwmauw schreef:mijn zoontje sliep altijd goed op zijn rug,maar sinds een paar dagen ligt hij op zijn buik te slapen,gelijk heeft ie slaapt ook het lekkerst(ik ben een buikslaper)alleen vind ik het wel eng.Hij doet wel zijn gezicht naar de zijkant,maar toch.Ik kijk nu elke keer of zijn gezichtje nog naar de zijkant is,maar ja 's nachts slaap ik ook.Hij wordt tegenwoordig 's nachts wel veel wakker en dan is het huilen omdat hij dan op zijn buik ligt,als ik hem dan weer terug op zijn rug leg,slaapt hij weer verder.

iemand tips of advies waardoor ik minder bang ben.

N. deed dat ook steeds en toen heb ik 'm omdat ik het zo eng vond, toch eerst nog even vastgelegd (hoe zeg ik niet, krijg ik weer commentaar Wink ) . Maar uiteindelijk heb ik er toch maar aan toegegeven omdat ik steeds meer merkte dat hij dat wilde.

Toen ik er echt van overtuigd was dat hij zich goed zelf om kon draaien, heb ik 'm dan ook lekker los laten liggen. Vanaf dat moment slaapt hij echt heel goed door, op z'n buik.

Doen wat je gevoel zegt, dat is het belangrijkster.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Flip Fluitketel do 14 jul 2011 - 21:00

Hier ook een buikslaper. Omdraaien deden wij in het begin ook, maar ze draait zichzelf gewoon weer om. Niks aan te doen. Vond het in het begin wel eng, maar heb wel gemerkt dat ze zelf haar hoofdje kan draaien.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 22:40

Mijn dochter slaapt ook al zolang ik me kan herinneren op haar buik. Ik leg haar standaard nog steeds op haar rug als ze gaat slapen, maar nu ze wat ouder is draait ze gelijk op haar buik. Ik slaap ook op mijn buik, ook al vanaf dat ik een baby was, ik maak me er niet zo druk om. Het is alleen lastig voor jou dat je zoontje gaat huilen als hij op zijn buik ligt, maar wie weet gaat dat nog over. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken, hij gaat uiteindelijk toch in de voor hem fijnste slaaphouding liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Sjonno do 14 jul 2011 - 23:12

Zodra ze hier op hun buik konden rollen ( tussen de 3 en 4 maanden ) sliepen ze op hun buik. In het begin vond ik het ook doodeng maar wat doe je er verder aan? Als ik ze dan terugdraaide op hun rug lagen ze alweer op hun buik voor ik het kamertje uit was.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Liadan do 14 jul 2011 - 23:24

Kian slaapt sinds hij ongeveer 3 weken is op zijn buik. Ik vond het eerst ook niet fijn, maar hij draait zijn hoofd heel goed allebei de kanten op, ik vind het nu eigenlijk helemaal niet meer eng. Hij slaapt ook op een aerosleepmatje, dat vind ik zelf wel een fijn idee, al ligt hij nooit met zijn gezicht in het matras.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Niene do 14 jul 2011 - 23:27

Vanaf het moment dat ze rollen kon sliep ze op haar buik,ging gewoon wat vaker kijken,maar ze draaide mooi haar gezichtje opzij dus heb mij niet al te veel zorgen gemaakt.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Gast vr 15 jul 2011 - 0:18

Sjonno schreef:Zodra ze hier op hun buik konden rollen ( tussen de 3 en 4 maanden ) sliepen ze op hun buik. In het begin vond ik het ook doodeng maar wat doe je er verder aan? Als ik ze dan terugdraaide op hun rug lagen ze alweer op hun buik voor ik het kamertje uit was.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opeens op de buik slapen. Empty Re: opeens op de buik slapen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum