Schilderen van een eiken tafel
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schilderen van een eiken tafel
Wij hebben als eettafel een lichtbruine eiken tafel, best zwaar materiaal dus. Ik vind het best ouderwets staan dus ik wil 'm het liefste wit verven. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen, moet ik dan eerst lakken o.i.d? Ik heb er echt de ballen verstand van dus tips zijn welkom
Ik wil ook best een foto maken van een (stukje) van de tafel, zodat jullie kunnen zien wat voor materiaal het is enzo?
Ik wil ook best een foto maken van een (stukje) van de tafel, zodat jullie kunnen zien wat voor materiaal het is enzo?
Gast- Gast
Re: Schilderen van een eiken tafel
ik denk:
flink schuren,
flinke laag grondverf
schuren
lakken
schuren
nogmaals lakken.
Moet denk ik een goede laag op, omdat je anders snel het hout er door heen krijgt.
flink schuren,
flinke laag grondverf
schuren
lakken
schuren
nogmaals lakken.
Moet denk ik een goede laag op, omdat je anders snel het hout er door heen krijgt.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Ik heb het onderstel van onze eettafel geverfd. Eerst goed geschuurd. Daarna grondverf. Weer schuren en nog een laag grondverf en toen de kleur die we wilden 2 lagen.
Wij hebben het niet afgelakt maar als je het blad ook gaat verven is dat wel aan te raden.
Eerst:
Nu:
Wij hebben het niet afgelakt maar als je het blad ook gaat verven is dat wel aan te raden.
Eerst:
Nu:
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Dank je! Ik ben er ook echt heel erg blij mee!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Idd zoals shisha zegt, ik heb zelf mijn salontafel zo wit gelakt met een grijs/white wash bovenblad. Ik heb het onderstel alleen maar 1x afgelakt omdat ik het niet erg vind als het een beetje oud oogt, maar dat is persoonlijk. Succes ermee!
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Eiken eettafel met witte stoelen...zal dat leuk zijn?
» Steigerhouten tafel
» Klusprojectje: pallet tafel
» Welke tafel?
» Houten tafel opknappen?
» Steigerhouten tafel
» Klusprojectje: pallet tafel
» Welke tafel?
» Houten tafel opknappen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: