baby en geesten zien?
+9
Mamsie
Susan
CaptainSpectacular
Huppekee
Tania
Meeko
snoezel
sheila123
Teddyaapje
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: baby en geesten zien?
Ik zeg al: ik zeg nergens dat het niet bestáát. Ik zeg alleen dat ik bepaalde mensen (zoals jou) hierin gewoon niet serieus neem omdat je zó graag wilt dat je iets bijzonders meemaakt (op welk gebied dan ook) dat je van de meest normale dingen nog iets bijzonders maakt.
Mensen die bij Derek Ogilvie komen en meer van dat soort onzin, díe geloof ik niet (net als die hele Derek Ogilvie). Ik roep niet dat er niets bestaat of dat er niet meer is dan wij kunnen zien. Ik heb alleen een hekel aan mensen die overál wat bijzonders in willen zien en mensen die misbruik maken van goedgelovige mensen (mensen zoals Char of de gemiddelde homeopaat of het gemiddelde medium).
Mensen die bij Derek Ogilvie komen en meer van dat soort onzin, díe geloof ik niet (net als die hele Derek Ogilvie). Ik roep niet dat er niets bestaat of dat er niet meer is dan wij kunnen zien. Ik heb alleen een hekel aan mensen die overál wat bijzonders in willen zien en mensen die misbruik maken van goedgelovige mensen (mensen zoals Char of de gemiddelde homeopaat of het gemiddelde medium).
Gast- Gast
Wij zijn ook met Ezra bij een babyfluisteraar geweest, daal ik nu erg in je achting?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap dat mensen van alles proberen als ze wanhopig zijn, maar zin heeft het niet, dat is meer mijn punt. Je mag en kunt natuurlijk alles proberen, maar werken gaat het niet.
Gast- Gast
Het heeft niks met wanhopig te maken, ik geloof wel dat het bestaat. Ik zou ook best Derek Ogilvie willen ontmoeten, ik wil alleen liever niet op de televisie.
Laatst aangepast door Susan op vr 17 dec 2010 - 1:16; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Overal wat in zien? Nou geloof dat dat niet waar is Lilith. En mij niet serieus nemen, tja dat zegt toch heel wat over jou als discussie partner. Ik vind het jammer voor je dat je bang bent om buiten je eigen kadertje te kijken.
Gast- Gast
Hoezo zou ik dan volgens jou buiten mijn eigen kadertje moeten kijken? Ik ontken toch nergens het bestaan van?
Susan: heeft het geholpen dan?
Gast- Gast
Ik PM je wel even.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik open verdorie afgelopen week nog een topic over yoga en reiki, én ik lees 'spiritualiteit voor dummies' op het moment.... en dan zou ik niet 'buiten mijn eigen kadertje durven kijken'. Mens....
Gast- Gast
Susan schreef:Het heeft niks met wanhopig te maken, ik geloof wel dat het bestaat. Ik zou ook best Derek Ogilvie willen ontmoeten, ik wil alleen liever niet op de televisie.
Je kunt hem ook ontmoeten zonder op tv te komen. Vriendin van mijn moeder heeft ook een reading (of hoe je zoiets noemt) gehad met Derek waar ze erg veel aan heeft gehad. Maar wilde ook niet op tv.
Gast- Gast
Coco schreef:Susan schreef:Het heeft niks met wanhopig te maken, ik geloof wel dat het bestaat. Ik zou ook best Derek Ogilvie willen ontmoeten, ik wil alleen liever niet op de televisie.
Je kunt hem ook ontmoeten zonder op tv te komen. Vriendin van mijn moeder heeft ook een reading (of hoe je zoiets noemt) gehad met Derek waar ze erg veel aan heeft gehad. Maar wilde ook niet op tv.
Ow echt ? Dat wist ik ook niet, ook ik zou graag een reading willen hebben van Derek gezien M.ara haar hersenafwijking, ik zou weleens willen weten hoe zij dit ervaart maar ik wil ook echt niet op tv. Hoe heeft die vriendin van je moeder dat geregelt ?
Gast- Gast
Hoe heeft ze dat gedaan dan, want op de website staat dat hij geen privéreadings geeft.Coco schreef:
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb mijn moeder even gebeld, zij dacht via de mail, maar dat weet ze niet zeker.
Ze wil haar vriendin 1 deze dagen bellen om het te vragen. Ze is alleen op vakantie (in NL) dus weet niet of ze bereikbaar is.
Ze wil haar vriendin 1 deze dagen bellen om het te vragen. Ze is alleen op vakantie (in NL) dus weet niet of ze bereikbaar is.
Gast- Gast
Lilith schreef:Mijn punt is gewoon dat ik dit soort dingen serieuzer neem als het van mensen komt die niet altijd al met dit soort dingen bezig zijn. Als jouw kind zoiets blijkt te kunnen Liva, dan geloof ik het nooit, want ja, dat zou wel érg toevallig zijn. Dat soort dingen komt nou nóóit voor bij kinderen van ouders die daar heel nuchter instaan. Je hebt ook ouders die alles gaan interpreteren alsof het iets bijzonders zou zijn, zie voorbeeld van Teddyaapje, en als er dán iets voorvalt wat niet te verklaren valt dan ben ik best bereid om dat te geloven. Maar zolang het altijd mensen zijn die maar al te graag willen dat hun kind HSP, Indigo, hoogbegaafd of paranormaal begaafd zijn neem ik het niet al te serieus.
Ik vraag toch juist om andere verklaringen in mijn openingstopic? Hoezo zou ik willen dat mijn kind een van bovenstaande dingen heeft? Lijkt me alleen maar lastig om mee om te gaan, zowel voor hem als voor mij. Ik vind het onderwerp zeker interessant maar zou niet willen dat het ons "overkomt".
T zal trouwens wel gezellig zijn bij jullie thuis met allemaal die cavia's en heksen ed!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
hahaah wat een topic,
@teddyaapje. Je kindje lacht nu gewoon naar van alles. Dat hoort bij de leeftijd.
@teddyaapje. Je kindje lacht nu gewoon naar van alles. Dat hoort bij de leeftijd.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:hahaah wat een topic,
Krijgt opeens een hele andere wending
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Was dit eigenlijk een vraag uit oprechte belangstelling of alleen een poging om je punt te maken?Lilith schreef:
Susan- Lady Post-a-lot
Beide Ik zal nog even antwoorden op je pm.Susan schreef:Was dit eigenlijk een vraag uit oprechte belangstelling of alleen een poging om je punt te maken?Lilith schreef:
Gast- Gast
Lilith schreef:Ik open verdorie afgelopen week nog een topic over yoga en reiki, én ik lees 'spiritualiteit voor dummies' op het moment.... en dan zou ik niet 'buiten mijn eigen kadertje durven kijken'. Mens....
Potverdrie zeg, doe je zo je best en krijg je het nog op je bordje..
Ik vind jou soms echt vervelend ( zal je vast ook van mij denken aangezien je na een aantal posts meestal stopt met reageren op mij, maar soit ), maar waarom zo'n reactie als "mens...." Alleen omdat iemand van jou de indruk krijgt dat je niet ver genoeg buiten je kader kan kijken reageer je zo? Je kan er ook normaal op ingaan en uitleggen hoe jij het ziet.
Je snapt toch wat ze bedoeld, het gaat om jouw reactie hier, niet over yoga of reiki.
Ik vind die boeken voor dummies trouwens maar dom
Gast- Gast
Lilith schreef:Dat dus, wist niet meer precies hóe ver, maar ik weet wel dat baby's die zo jong zijn écht nog niet naar de andere kant van de kamer kunnen kijken. Dus tenzij die geest op schoot zit lijkt het me vrij onwaarschijnlijk.Huppekee schreef:En daarbuiten.. kindjes van 6 weken zien tot ongeveer 20 cm scherp. Met 2 maanden is dit 75 cm. Het moet dus of heel groot zijn, of gewoon dichtbij (stofje ofzo)
Hier hadden mijn kinderen het trouwens ook hoor, ook toen ze groter waren, dan durfden ze de gang niet op, want daar was iemand, ze hebben ook weleens gezegd dat ze iemand zagen. Als ik mijn kinderen moet geloven lopen hier behoorlijk wat vreemde mensen rond in huis. Aan de andere kant: als ik mijn kinderen moet geloven loopt hier ook regelmatig een heks rond, hebben we minstens 2 huisdraken én een monster en word onze gang regelmatig overspoeld door lava.
Whahaha []
Gast- Gast
Liva schreef:Dijn82 schreef:Wel grappig dat sommige mensen er iets bovennatuurlijks achter zoeken en anderen het wetenschappelijk verklaren.
Het zou allebei kunnen toch?
Ik geloof niet zo in dat soort dingen eigenlijk.
Gast- Gast
Susan schreef:Was dit eigenlijk een vraag uit oprechte belangstelling of alleen een poging om je punt te maken?Lilith schreef:
Ik ben eigenlijk wel oprecht benieuwd of het geholpen heeft (al weet ik niet precies waarvoor je ernaartoe ging)? Maar ik snap het als je het liever niet op het forum zet hoor.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Lilith schreef:Tja, mijn dochter weet ook perfect te vertellen hoe mijn oma eruit ziet. Die heeft ze alleen als baby gezien. Maar ze ziet wél overal foto's van haar hangen en ze vangt ook weleens gesprekken op over oma.
Mijn punt is gewoon dat ik dit soort dingen serieuzer neem als het van mensen komt die niet altijd al met dit soort dingen bezig zijn. Als jouw kind zoiets blijkt te kunnen Liva, dan geloof ik het nooit, want ja, dat zou wel érg toevallig zijn. Dat soort dingen komt nou nóóit voor bij kinderen van ouders die daar heel nuchter instaan. Je hebt ook ouders die alles gaan interpreteren alsof het iets bijzonders zou zijn, zie voorbeeld van Teddyaapje, en als er dán iets voorvalt wat niet te verklaren valt dan ben ik best bereid om dat te geloven. Maar zolang het altijd mensen zijn die maar al te graag willen dat hun kind HSP, Indigo, hoogbegaafd of paranormaal begaafd zijn neem ik het niet al te serieus.
Maar komt dat dan niet omdat die mensen juist zo nuchter zijn, er zelf niets achter zoeken en er dus ook niet verder mee gaan?
Ik kan me voorstellen dat iemand die wel in dit soort dingen geloofd, het eerder laat 'onderzoeken' dan een nuchter iemand die er totaal niet in geloofd. Bij die laatste komt het waarschijnlijk niet eens in zijn/haar hoofd op dat het wel eens geesten of iets dergelijks zouden kunnen zijn dus dan zul je er ook nooit achter komen wat het kindje nou daadwerkelijk ziet.
Lijkt me logisch dus dat dit niet zo snel bij nuchtere mensen voor komt...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Het kindje van mijn vriendin is nu 2 maandjes oud en hij kan met enorme ogen naar een bepaald punt in de kamer staren. Ziet er freaky uit. Maar baby's "werken" op een heel andere manier dan volwassenen. In de eerste maanden worden er iedere keer "stekkertjes" in de hersenen met elkaar verbonden waardoor ze steeds meer, steeds anders gaan zien. Iedereen weet dat wel lijkt me, het is alleen net hoeveel waarde je aan iedere onverklaarbare gezichtsuitdrukking geeft.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ben het eens met Lilith, ik geloof er ook totaal niet in. Kinderen hebben inderdaad een levendige fantasie en daar kun je in meegaan of niet. Maar ik denk niet dat er geesten bestaan. Ik hoop althans van niet want ik vind dat maar niks.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat moet ik hier toch mee? 'geesten' zien?
» NUB te zien?
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Zul je net zien...
» NUB te zien?
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Zul je net zien...
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: