Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel geld meenemen op vakantie

+5
Atelier Madame
Rovine
Arwyn
Effie_O
Sarah1985
9 plaatsers

Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Sarah1985 di 12 jul 2011 - 1:26

hoeveel geld neem je mee met een week vakantie ?

Uiteten gaan zullen we niet doen dat kan namelijk niet

Ik heb echt geen idee hoeveel ik mee moet nemen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Effie_O di 12 jul 2011 - 1:59

Ben je van plan een vast bedrag contant mee te nemen dan? Je kunt niet ergens pinnen?
En wat kun je wel qua eten, heb je een keuken ter beschikking of moet je van een eenpits gasstel koken (zoals bij kamperen, wat vaak goedkoper is)? En wat ga je verder doen tijdens zo'n week? Als je de hele week voor je tent zit of lange wandeltochten maakt, zul je weinig kwijt zijn. Wil je dagelijks ergens heen, heb je meer nodig.
Beetje lastig om met zo weinig informatie tips te geven.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Arwyn di 12 jul 2011 - 1:59

Ik zet altijd een ruim bedrag op mijn rekening. Liever wat extra, dan wat te weinig, er zou maar iets gebeuren waar je extra geld voor nodig hebt.
Voor de eerste dag neem ik contant geld mee.
Ik weet niet hoe jullie op vakantie gaan, maar wij gaan met de auto en in Duitsland kun je aan de snelweg niet overal pinnen. Voor benzine neem ik denk ik al wel iets van 100,- mee.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Rovine di 12 jul 2011 - 2:02

Voor een weekje Duitsland neem ik ongeveer 400 euro mee (min 100 euro festivalkaartje). Ga ervanuit dat 200 van de 300 ongeveer opgaat, die 100 is reserve. Wat we voor die 200 euro kopen is vooral eten en drinken (soms wat op terrein, maar meeste in de supermarkt), 1-2x uit eten en eventueel nog spulletjes ofzo.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Sarah1985 di 12 jul 2011 - 2:02

wij gaan naar Denemarken met de auto. Hebben daar een huis gehuurd. Zullen daar dus koken, want uit eten gaan kan niet. Verder zullen we wat dingen bezoeken geen idee wat dat kost. Zo hebben we al entree kaarten voor legoland.

Ik neem het niet contant mee want daar is geen euro dus zal even moeten zien of ik met mijn pin daar kan pinnen maar dan wil ik geld op mijn rekening storten
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Arwyn di 12 jul 2011 - 2:06

In Denemarken kun je gewoon pinnen hoor, geen probleem.
Voor onderweg zou ik dus wel contant geld meenemen. Ik ga er vanuit dat jullie ergens in Duitsland nog wel zullen moeten tanken en daar kun je niet overal met je pinpas terecht.
Denemarken is duurder dan Nederland, ook qua eten dacht ik. Wat geven jullie per week uit aan boodschappen? Doe dat voor de zekerheid keer 2, dan moet dat makkelijk lukken. Dan nog even wat extra voor de dingen die jullie gaan doen en daar moet je dan toch wel een heel eind mee kunnen komen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Atelier Madame di 12 jul 2011 - 2:08

Voor een week zou ik ongeveer 500 euro op mn rekening zetten voor 2 personen. Sowieso is denemarken best een duur land en stel je ziet iets leuks om te kopen dan wil je wel genoeg geld hebben! En als je nog moet tanken e.d.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Tsjip di 12 jul 2011 - 2:09

Wij nemen 100 euro contant mee en hebben dan nog 500 euro op de bank staan voor de vakantie. Hier moeten we genoeg aan hebben want we zitten 12 dagen all-in.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Sarah1985 di 12 jul 2011 - 2:09

nee we hoeven niet te tanken onderweg is maar 560 km rijden en we kunnen 1200 op een tank Very Happy
We zijn wel met zn 6en dat scheeld ook weer met boodschappen.

Dat ik kan pinnen in Denemarken weet ik alleen, heb net een nieuwe rekening en weer niet of dat een europas is even nog navragen.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Pien di 12 jul 2011 - 2:48

Wij nemen altijd erg ruim geld mee! In 2008 zijn wij voor het laatst echt op vakantie geweest en toen hadden we 200 euro per dag te besteden voor ons twee! We gingen 5 dagen weg waarvan 1 dag weg viel ivm vroege terugreis. Hadden 1000 euro op de rekening staan voor tijdens die vakantie en toen we terug kwamen hadden we nog zo'n 120 euro over. Wij zijn toen overigens wel uiteten geweest iedere dag, hebben een dag een trike gehuurd (kost al 150 euro per dag)

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 2:53

Wij hebben de laatste keer all in gezeten in Turkije.
We zijn wel een paar keer uiteten geweest maar hebben verder niet zoveel ondernomen.
Daar zaten wel boodschapjes bij in zoals banenen voor H. en danoontje en melk.

Het uiteten kost daar trouwens geen drol.

Wij hebbeen voor ons drietjes in 12 dagen iets van 300.- opgemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  SoGood di 12 jul 2011 - 3:10

:o
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Pandora di 12 jul 2011 - 22:35

Als wij met vakantie gaan neem ik altijd een paar honderd euro (zo'n 300) contant mee zodat we genoeg geld voor onderweg en de eerste dag(en) hebben. Hoef je bij aankomst niet meteen op zoek naar een pinautomaat, vind ik wel zo handig...

Verder zorg ik dat er altijd ruim voldoende geld op onze rekeningen staat en voor de zekerheid heb ik altijd mijn creditcard bij me.
Het is ons al een overkomen dat mijn man een skiongelukje kreeg en hij foto's moest laten maken van zijn duim welke vervolgens een soort van gips kreeg. We moesten dit zelf voorschieten (ik geloof zo'n 400 euro) en ben dan altijd blij dat ik voldoende geld voor handen heb!

@Sarah; waarom kunnen jullie niet uiteten gaan? Met zelf koken is natuurlijk helemaal niets mis maar als ik op vakantie ben vind ik het heerlijk om met zo nu en dan even flink te laten verwennen, uiteten gaan hoort er dan voor mij ook écht bij!
Anyway... veel plezier!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Sarah1985 wo 13 jul 2011 - 9:03

Pandora schreef:Als wij met vakantie gaan neem ik altijd een paar honderd euro (zo'n 300) contant mee zodat we genoeg geld voor onderweg en de eerste dag(en) hebben. Hoef je bij aankomst niet meteen op zoek naar een pinautomaat, vind ik wel zo handig...

Verder zorg ik dat er altijd ruim voldoende geld op onze rekeningen staat en voor de zekerheid heb ik altijd mijn creditcard bij me.
Het is ons al een overkomen dat mijn man een skiongelukje kreeg en hij foto's moest laten maken van zijn duim welke vervolgens een soort van gips kreeg. We moesten dit zelf voorschieten (ik geloof zo'n 400 euro) en ben dan altijd blij dat ik voldoende geld voor handen heb!

@Sarah; waarom kunnen jullie niet uiteten gaan? Met zelf koken is natuurlijk helemaal niets mis maar als ik op vakantie ben vind ik het heerlijk om met zo nu en dan even flink te laten verwennen, uiteten gaan hoort er dan voor mij ook écht bij!
Anyway... veel plezier!
We kunnen niet uiteten vanwege mijn vader, Die kan namelijk nog steeds niet goed slikken dus dan is uit eten geen optie. Cry Het liefste gaan we ook wel uit eten maar ja zit er niet in
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Pandora wo 13 jul 2011 - 19:46

Sarah1985 schreef:
Pandora schreef:Als wij met vakantie gaan neem ik altijd een paar honderd euro (zo'n 300) contant mee zodat we genoeg geld voor onderweg en de eerste dag(en) hebben. Hoef je bij aankomst niet meteen op zoek naar een pinautomaat, vind ik wel zo handig...

Verder zorg ik dat er altijd ruim voldoende geld op onze rekeningen staat en voor de zekerheid heb ik altijd mijn creditcard bij me.
Het is ons al een overkomen dat mijn man een skiongelukje kreeg en hij foto's moest laten maken van zijn duim welke vervolgens een soort van gips kreeg. We moesten dit zelf voorschieten (ik geloof zo'n 400 euro) en ben dan altijd blij dat ik voldoende geld voor handen heb!

@Sarah; waarom kunnen jullie niet uiteten gaan? Met zelf koken is natuurlijk helemaal niets mis maar als ik op vakantie ben vind ik het heerlijk om met zo nu en dan even flink te laten verwennen, uiteten gaan hoort er dan voor mij ook écht bij!
Anyway... veel plezier!
We kunnen niet uiteten vanwege mijn vader, Die kan namelijk nog steeds niet goed slikken dus dan is uit eten geen optie. Cry Het liefste gaan we ook wel uit eten maar ja zit er niet in

Ooo... ik had niet in de gaten dat jullie met de familie gaan. Tja... dan is het natuurlijk niet echt geschikt om uit eten te gaan. Maar thuis kun je natuurlijk ook heel lekker en gezellig tafelen. Misschien kunnen jullie een BBQ of gourmetstel ofzo meenemen?

Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld meenemen op vakantie Empty Re: hoeveel geld meenemen op vakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum