Welke pil hebben jullie?
+25
litllejoy
Jeanette
Shy
PluDan
Zininzon
patjuhhh
Joontjuh
Pixielove
M-G
Zonnetje
sanne-84
Rush
Mariposa
Toet
Sterre
CCC
Jelin
Tiana
Lies
Caroow
Muppetje
Lejow
SuperGrover
Prosecco
Bliss
29 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Welke pil hebben jullie?
Rush schreef:+1971941SuperGrover schreef:Microgynon 30. Bevalt me prima.
+1971942 :-)
Gast- Gast
ik ben begonnen met een soort, volgens mij ook de Microgynon, maar kreeg daarbij last van menstruatiepijn, wat ik anders nooit had. ben daarom overgegaan op de trinordiol, een 3fasenpil, met dus lichtere pillen erbij. als ik een keer wil doorslikken dan doe ik dat nog wel met mn oude.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Is me bij jou nou nooit opgevallen Bliss, pukkeltjes?? Ik heb lekker niks... Ik vind het idd ook troep. Had vroeger Mycro nog wat, dat wat jij ook eens gehad hebt. Maar goed, ik had het puur voor de bescherming, niet tegen pukkeltjes. Daar heb ik nooit verschil in gemerkt. Ze komen nog steeds weleens voor helaas. Maar liever dat dan die troep in mijn lijf.
Gast- Gast
Zusje schreef:Is me bij jou nou nooit opgevallen Bliss, pukkeltjes?? Ik heb lekker niks... Ik vind het idd ook troep. Had vroeger Mycro nog wat, dat wat jij ook eens gehad hebt. Maar goed, ik had het puur voor de bescherming, niet tegen pukkeltjes. Daar heb ik nooit verschil in gemerkt. Ze komen nog steeds weleens voor helaas. Maar liever dat dan die troep in mijn lijf.
Hmm dan moet je nu mn kin eens zien Maar ja, ik ben er nog niet helemaal uit... Ik denk dat ik het nog maar even een tijdje aankijk. Heb toch geen seks, dus daar hoef ik t niet voor te doen
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Tja... Das ook zoiets... Dat kan morgen weer anders zijn natuurlijk .
Gast- Gast
Ik heb Stediril 30 en die bevalt me goed. Hij kost iets van 16 euro.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik slik nu ruim 11 jaar microgynon 30. Ze hebben me één keer stederil 30 gegeven maar die heb ik na 4 maanden, vanwege bijwerkingen, weer omgewisseld naar microgynon 30.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ben jaren terug (2003) meerdere malen van pil gewisseld.
Ik had microgynon (30). Hierbij voelde ik de hormonen door mijn lichaam gieren en had ik vaak last van een slecht humeur.
Ook in 2000 zwanger geraakt terwijl ik deze pil gebruikte.
Hierna vele andere pillen geprobeerd.
Van mercilon moest ik zomaar uit het niets huilen. Direct gestopt.
Over gegaan op een koper spiraaltje. Hiervan kreeg ik pas puistjes! Bah! Bloedingen van 11 dagen en niet tegenop te plakken (always).
Weg ermee dus.
Over op de Yasmin pil. Ik ben hier heel lovend over maar heb helaas al ruim 4 jaar last van hele erge migraine in de stopweek dus ik moet helaas weer overstappen.
Met de Yasmin pil heb ik maar 2 dagen last van een bloeding. Nauwelijks last van puistjes. Mijn borsten werden groter maar mijn gewicht zelf nam niet drastisch toe. Geen menstruatie pijnen of rottigheid.
Nadeel: deze pil is niet door te slikken. Je krijgt een doorbraakbloeding binnen 8 dagen en dit blijft doorgaan.
Nu dus op zoek gaan naar een andere oplossing om die hoofdpijn kwijt te raken.
Yasmin kost 34 euro per 6 maanden.
Ik had microgynon (30). Hierbij voelde ik de hormonen door mijn lichaam gieren en had ik vaak last van een slecht humeur.
Ook in 2000 zwanger geraakt terwijl ik deze pil gebruikte.
Hierna vele andere pillen geprobeerd.
Van mercilon moest ik zomaar uit het niets huilen. Direct gestopt.
Over gegaan op een koper spiraaltje. Hiervan kreeg ik pas puistjes! Bah! Bloedingen van 11 dagen en niet tegenop te plakken (always).
Weg ermee dus.
Over op de Yasmin pil. Ik ben hier heel lovend over maar heb helaas al ruim 4 jaar last van hele erge migraine in de stopweek dus ik moet helaas weer overstappen.
Met de Yasmin pil heb ik maar 2 dagen last van een bloeding. Nauwelijks last van puistjes. Mijn borsten werden groter maar mijn gewicht zelf nam niet drastisch toe. Geen menstruatie pijnen of rottigheid.
Nadeel: deze pil is niet door te slikken. Je krijgt een doorbraakbloeding binnen 8 dagen en dit blijft doorgaan.
Nu dus op zoek gaan naar een andere oplossing om die hoofdpijn kwijt te raken.
Yasmin kost 34 euro per 6 maanden.
Pixielove- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 33
Registratiedatum : 01-08-11
Ik ben begonnen met de microgynon 30, maar een 2 jaar geleden ofzo overgestapt op de Trinordiol. Dit is een 3 fase pil. Deze begint heel licht en wordt steeds iets zwaarder. Het is een fijne pil, al hoop ik dat ik binnenkort kan stoppen, al ben ik bang dat ik dan weer zo'n last van krampen krijg, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Ik heb stederil 30 maar ben van plan om misschien even te stoppen met de pil, aangezien mijn libido onder het vriespunt ligt als ik die pil slik, als ik de stopweek heb heb ik nergens last van.
patjuhhh- Prater
- Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Ik ga volgende week even naar de huisarts, maar vrees toch dat ik weer voor de Diane35 zal moeten gaan; mijn huid is echt vreselijk! Heb echt steeds puistjes (nou zeg maar gerust puisten eigenlijk) en voel me weer een puber met die slechte huid, BAH! Zal eens even vragen of er nog iets anders mogelijk is, maar ik wil hier in elk geval vanaf.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik gebruik de Ethinylestradiol/Levonorgestrel 30 (merkloze microgynon).
Ben een half jaar gestopt geweest en sinds 3 maanden weer begonnen. Mijn gezicht is een drama sindsdien. Na de vakantie toch ook maar even langs de huisarts...
Ben een half jaar gestopt geweest en sinds 3 maanden weer begonnen. Mijn gezicht is een drama sindsdien. Na de vakantie toch ook maar even langs de huisarts...
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
zonnetje schreef:Ik heb Stediril 30 en die bevalt me goed. Hij kost iets van 16 euro.
Deze gebruik ik ook.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Nu even geen pil
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Stediril 30 en deze bevalt me goed.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik ben begonnen met microgynon 30. Deze heeft voor mij altijd goed gewerkt.
Afgelopen winter ben ik overgestapt op de prikpil, na advies van de dokter ivm spastische darm.
Het enigste voordeel wat hier aan zit is dat ik niet meer ongesteld wordt. Ik heb nog wel last van de krampen en verder ben ik iets aagekomen. Het ergste vind ik nog wel dat sinds ik de prikpil gebruik m'n libido ver onder niveau zit.
Afgelopen winter ben ik overgestapt op de prikpil, na advies van de dokter ivm spastische darm.
Het enigste voordeel wat hier aan zit is dat ik niet meer ongesteld wordt. Ik heb nog wel last van de krampen en verder ben ik iets aagekomen. Het ergste vind ik nog wel dat sinds ik de prikpil gebruik m'n libido ver onder niveau zit.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Vroegah...toen ik nog jong meisje was hehe *ben pas 27 hoor* had ik microgynon 30 maar werd altijd misselijk van kreeg moeilijk weg enzo.
Later hoorde ik van de nuvaring I-de-aal!
erg fijn nergens last van beter voor lijf. minder belastend voor geheugen hehe
Toen heb ik tijdje Synarel gehad (moet je ech ni willen ) was een neusspray kan ook spuit.
Maar die zorgt ervoor dat je kunstmatig in overgang gezet wordt. de hele boel ligt dan dus gewoon stil.
vriendin lachte me steeds weer uit als ik weer eens opvlieger kreeg.
Ik moest het helaas wel tijdje gebruiken omdat ik Endometriose heb.
Maar ben gelukkig alweer n tijdje terug bij vertrouwde Nuvaring
Later hoorde ik van de nuvaring I-de-aal!
erg fijn nergens last van beter voor lijf. minder belastend voor geheugen hehe
Toen heb ik tijdje Synarel gehad (moet je ech ni willen ) was een neusspray kan ook spuit.
Maar die zorgt ervoor dat je kunstmatig in overgang gezet wordt. de hele boel ligt dan dus gewoon stil.
vriendin lachte me steeds weer uit als ik weer eens opvlieger kreeg.
Ik moest het helaas wel tijdje gebruiken omdat ik Endometriose heb.
Maar ben gelukkig alweer n tijdje terug bij vertrouwde Nuvaring
Pipsqueak- Fluisteraar
- Aantal berichten : 26
Punten : 29
Registratiedatum : 29-07-11
Bliss schreef:Ik ga volgende week even naar de huisarts, maar vrees toch dat ik weer voor de Diane35 zal moeten gaan; mijn huid is echt vreselijk! Heb echt steeds puistjes (nou zeg maar gerust puisten eigenlijk) en voel me weer een puber met die slechte huid, BAH! Zal eens even vragen of er nog iets anders mogelijk is, maar ik wil hier in elk geval vanaf.
Vanmorgen bij de HA geweest en ik ga dus echt weer beginnen met de Diane35.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik slik de microgynon 20, ben ooit begonnen met de microgynon 30, wilde toen iets anders proberen, dat werd de Yaz 24+4, maar wat een onpil zeg, mijn libido zakte tot een 0 punt.. De microgynon 20 bevalt wel goed!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Zininzon schreef:Ik gebruik de Ethinylestradiol/Levonorgestrel 30 (merkloze microgynon).
Ik gebruik deze nu ook al zo'n 6 jaar maar begin het zat te raken. Heb naar mijn idee erg veel last van de hormonen.
Vreselijke stemmingswisselingen, nachtzweten, een libido van -5, opvliegers... In het begin hielp hij goed tegen menstruatiepijn maar dat is inmiddels ook al niet meer zo.
Dus ik denk erover om een Mirena te nemen... moet alleen even moed verzamelen want het lijkt me vreselijk om deze te laten zetten.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ik heb nu 2 jaar de Mirena maar ben er niet zo over te spreken. Heb veel last van buikkrampen tijdens mijn eisprong en wanneer ik (eigenlijk) ongesteld moet worden. Ook doen mijn borsten erg zeer en heb ik last van stemmingswisselingen. Voordelen zijn dat ik niet meer ongesteld word, dat ik er niet aan hoef te denken en dat het relatief goedkoop is. Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest om hem eruit te laten halen omdat ik de klachten te erg vind worden. Helaas kon ze het touwtje niet bij, dus ik moet hem binnenkort bij de gyneacoloog laten verwijderen.
De dokter heeft me geadviseerd om te pil of de Nuvaring te gebruiken. Als lichte pil adviseerde ze mij Lovette of Microgyn 20. Heeft iemand ervaring met Lovette? En wat kost de goedkoopste pil ongeveer? De Nuvaring lijkt me ook wel wat, maar die is wel erg duur helaas vergeleken bij de andere voorbehoedsmiddelen.
Verder vraag ik me af wat een doorbraakbloeding is want nu ik een spiraaltje heb verlies ik heel zelden wat bloed maar dat is niet te vergelijken met een menstruatie. Is een doorbraakbloeding dat wel? En hoeveel bloed verlies je in de stop week?
De dokter heeft me geadviseerd om te pil of de Nuvaring te gebruiken. Als lichte pil adviseerde ze mij Lovette of Microgyn 20. Heeft iemand ervaring met Lovette? En wat kost de goedkoopste pil ongeveer? De Nuvaring lijkt me ook wel wat, maar die is wel erg duur helaas vergeleken bij de andere voorbehoedsmiddelen.
Verder vraag ik me af wat een doorbraakbloeding is want nu ik een spiraaltje heb verlies ik heel zelden wat bloed maar dat is niet te vergelijken met een menstruatie. Is een doorbraakbloeding dat wel? En hoeveel bloed verlies je in de stop week?
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Rapunzel schreef:Ik heb nu 2 jaar de Mirena maar ben er niet zo over te spreken. Heb veel last van buikkrampen tijdens mijn eisprong en wanneer ik (eigenlijk) ongesteld moet worden. Ook doen mijn borsten erg zeer en heb ik last van stemmingswisselingen. Voordelen zijn dat ik niet meer ongesteld word, dat ik er niet aan hoef te denken en dat het relatief goedkoop is. Afgelopen maandag ben ik naar de huisarts geweest om hem eruit te laten halen omdat ik de klachten te erg vind worden. Helaas kon ze het touwtje niet bij, dus ik moet hem binnenkort bij de gyneacoloog laten verwijderen.
De microgynon 20 is iig 23 of 28 euro ofzo voor een half jaar, toevallig van de week nog gehaald.
De stofnamen zijn altijd goedkoper, maar ik wilde persee de echte, heb ook een aanvullende verzekering voor de pil dus krijg het als het goed is toch vergoed.
Op internet staat dit bij de microgynon 20:
Andere namen
Lovette®
Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,02/0,1 Tabletten (generiek)
Levonil®
Die middelste is dus de goedkope.
Laatst aangepast door AngelNyn op wo 17 aug 2011 - 8:08; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
litllejoy schreef:Ik ben begonnen met microgynon 30. Deze heeft voor mij altijd goed gewerkt.
Ik heb ook een spastische darm en extreem veel last van krampen tijdens/voor de menstruatie. Dacht dat mijn spiraaltje daarop van invloed was, maar zo te lezen is dat bij de pil ook zo. Nu ga ik weer twijfelen of ik de pil moet nemen.
Rapunzel- Prater
Dankje Angelnyn, dat valt eigenlijk nog wel mee. Ik had verwacht rond de 15 euro per 2 maanden kwijt te zijn. Al is het vergeleken bij de mirena nog duur, die kost eenmalig 100 euro en je doet er 5 jaar mee. Wat bedoel je met stofnamen? Het merk?
Rapunzel- Prater
Rapunzel schreef:Dankje Angelnyn, dat valt eigenlijk nog wel mee. Ik had verwacht rond de 15 euro per 2 maanden kwijt te zijn. Al is het vergeleken bij de mirena nog duur, die kost eenmalig 100 euro en je doet er 5 jaar mee. Wat bedoel je met stofnamen? Het merk?
Microgynon is zeg maar het merk, maar tegenwoordig heb je ook de goedkopere variant, die heeft als naam alleen de stofnamen, bij de microgynon 20 is dat:
Ethinylestradiol/levonorgestrel 0,02/0,1
De hulpstoffen zijn anders, waardoor je er dus anders op kan reageren. Daarom wilde ik persee de "echte" hebben zeg maar.
Volgens mij ligt die rond de 9 euro voor 3 maanden, dus 18 voor een half jaar.. Zou hooguit 10 euro per 6 maanden schelen..
Maar sommigen reageren er wel goed op, ik had gewoon goede ervaringen met de echte, dus wilde daarom niet overstappen
Over de Nuvaring, ik heb er ook aan zitten denken, de dokter adviseerde mij om daarmee te beginnen toen ik op reis ging, gelukkig was de apothekersassistente zo helder om op te merken dat die dingen in de koelkast bewaard moeten blijven erg slim dus van mijn huisarts.
TukTuk- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welke box hebben jullie?
» Welke tv hebben jullie?
» Welke baby gym / mat hebben jullie?
» Welke All Stars hebben jullie?
» Welke loopfiets hebben jullie?
» Welke tv hebben jullie?