Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heeft iedereen recht op privacy?

+5
girli
Susan
Serena
luisa
TGR
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 7:16

Tea-Leaf schreef:
Phileine schreef:Ja, ik vind dat iedereen het recht heeft om na het uitzitten van zijn of haar straf met een schone lei te beginnen.

Dat vind ik ook, maar als ik weet dat er een moordenaar/verkrachter/pedofiel/noem.maar.op in mijn straat woont, en dan zeker als ik kinderen heb... Ben ik echt allesbehalve blij.

Misschien kun je het daarom maar beter niet weten en moeten ze anoniem blijven :P

Edit: Maar niet anoniem voor politie en justitie! Onder toezicht houden, zulke mensen!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 8:15

Youandi schreef:
Tea-Leaf schreef:
Phileine schreef:Ja, ik vind dat iedereen het recht heeft om na het uitzitten van zijn of haar straf met een schone lei te beginnen.

Dat vind ik ook, maar als ik weet dat er een moordenaar/verkrachter/pedofiel/noem.maar.op in mijn straat woont, en dan zeker als ik kinderen heb... Ben ik echt allesbehalve blij.

Misschien kun je het daarom maar beter niet weten en moeten ze anoniem blijven :P

Edit: Maar niet anoniem voor politie en justitie! Onder toezicht houden, zulke mensen!


Ja, ik vind dit wel een lastige hoor! Pedofiel blijf je altijd, dat kan je niet veranderen. Maar je kan dmv therapie best een leven leiden zonder die behoeftes te vervullen. Ik vind wel dat iemand het verdiend om gewoon weer in de maatschappij mee te draaien. Ook in andere gevallen, mensen kunnen altijd bizarre dingen doen. Ook je buurman, je tante, je achterneef, je beste vriendin.. Die hebben echt wel weer recht op een kans om hun leven in te richten na de straf.

Maar toch zou ik het wel willen weten... Iets in mij zegt dat ik niet bij zo'n persoon in de straat/buurt wil wonen. Terwijl de kans misschien net zo groot is dat iemand die nog nooit de fout in is gegaan en in mijn straat woont iets naars doet.

Moeilijk moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 8:27

Ik kan hier geen antwoord op geven.... ik blijf dit een moeilijk punt vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  RYW za 9 jul 2011 - 8:34

Er wordt gekozen voor een bepaalde straf, en daar moet aan worden voldaan. Als hij daaraan voldoet en zijn tijd uitzit, dan vind ik dat hij gewoon weer dezelfde rechten heeft als ieder ander. Je kiest als samenleving/wetgever ervoor hem op een gegeven moment weer zijn vrijheid te geven? Dan horen daarbij ook de volwaardige burgerrechten.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 8:35

RYW schreef:Er wordt gekozen voor een bepaalde straf, en daar moet aan worden voldaan. Als hij daaraan voldoet en zijn tijd uitzit, dan vind ik dat hij gewoon weer dezelfde rechten heeft als ieder ander. Je kiest als samenleving/wetgever ervoor hem op een gegeven moment weer zijn vrijheid te geven? Dan horen daarbij ook de volwaardige burgerrechten.


Feitelijk 100% eens, maar gevoelsmatig... Moeilijk moeilijk, zoals ik al typte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  RYW za 9 jul 2011 - 8:39

Tea-Leaf schreef:
RYW schreef:Er wordt gekozen voor een bepaalde straf, en daar moet aan worden voldaan. Als hij daaraan voldoet en zijn tijd uitzit, dan vind ik dat hij gewoon weer dezelfde rechten heeft als ieder ander. Je kiest als samenleving/wetgever ervoor hem op een gegeven moment weer zijn vrijheid te geven? Dan horen daarbij ook de volwaardige burgerrechten.


Feitelijk 100% eens, maar gevoelsmatig... Moeilijk moeilijk, zoals ik al typte.

Tuurlijk is dat gevoelsmatig moeilijk. Maar bij rechtspreken over mensen zouden gevoelens een ondergeschikte rol moeten spelen, vind ik. Anders zouden Volkert van der G en Sander V ter plekke gelyncht zijn. Wat ik in het andere topic ook al zei, onderbuikgevoelens mag iedereen hebben, maar ik vind de rechtspraak niet de plaats om die leidend te laten zijn.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 8:40

Tea-Leaf schreef:
RYW schreef:Er wordt gekozen voor een bepaalde straf, en daar moet aan worden voldaan. Als hij daaraan voldoet en zijn tijd uitzit, dan vind ik dat hij gewoon weer dezelfde rechten heeft als ieder ander. Je kiest als samenleving/wetgever ervoor hem op een gegeven moment weer zijn vrijheid te geven? Dan horen daarbij ook de volwaardige burgerrechten.


Feitelijk 100% eens, maar gevoelsmatig... Moeilijk moeilijk, zoals ik al typte.

Dat is in theorie natuurlijk mooi gezegd en zo werkt het officieel in een democratie, omdat je met zijn allen kiest wie het land bestuurt. Maar in de werkelijkheid denk ik niet dat 'de samenleving' in zijn geheel achter het teruggeven van de vrijheid staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  RYW za 9 jul 2011 - 8:53

Minneke schreef:
Tea-Leaf schreef:
RYW schreef:Er wordt gekozen voor een bepaalde straf, en daar moet aan worden voldaan. Als hij daaraan voldoet en zijn tijd uitzit, dan vind ik dat hij gewoon weer dezelfde rechten heeft als ieder ander. Je kiest als samenleving/wetgever ervoor hem op een gegeven moment weer zijn vrijheid te geven? Dan horen daarbij ook de volwaardige burgerrechten.


Feitelijk 100% eens, maar gevoelsmatig... Moeilijk moeilijk, zoals ik al typte.

Dat is in theorie natuurlijk mooi gezegd en zo werkt het officieel in een democratie, omdat je met zijn allen kiest wie het land bestuurt. Maar in de werkelijkheid denk ik niet dat 'de samenleving' in zijn geheel achter het teruggeven van de vrijheid staat.

Mja, wat je zelf al zegt, de samenleving kiest de bestuurders en die hebben er een mening over, dus als je vindt dat het anders moet kan je stemmen op een partij die dat ook vindt, of je kan je eigen partij oprichten, die mogelijkheden zijn er gewoon. Dus als de meerderheid van de samenleving dat niet wil, dan is er een weg om dat te bewerkstelligen. Dus ja, ik vind dat ook echt, onafhankelijk van of het in theorie mooi klinkt.

Kijk, tuurlijk kan je er persoonlijke gevoelens bij hebben, maar ik vind gewoon niet dat iets onduidelijks, vaags, instabiels en persoonlijks als gevoel dit soort zaken mag bepalen. Ik zou ook niet willen dat onderbuikgevoelens over mijn lot beslisten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iedereen recht op privacy? - Pagina 2 Empty Re: Heeft iedereen recht op privacy?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum