Cyprus, ervaringen?
4 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Cyprus, ervaringen?
Ik ga in oktober een weekje met mijn moeder op vakantie en we zijn nog niet helemaal uit de bestemming. Nu opperde twee collega's het eiland Cyprus, zij gaan daar zelf in die periode ook heen.
Ik ben best wel enthousiast, volgens mij is het een prachtig eiland met natuur, cultuur, mooi weer en lekker eten. Zijn hier mensen al eens op Cyprus geweest en hoe vonden jullie het? Wij gaan dan ws naar het plaatsje Paphos.
Ik ben best wel enthousiast, volgens mij is het een prachtig eiland met natuur, cultuur, mooi weer en lekker eten. Zijn hier mensen al eens op Cyprus geweest en hoe vonden jullie het? Wij gaan dan ws naar het plaatsje Paphos.
Laatst aangepast door Lady4 op vr 8 jul 2011 - 1:09; in totaal 2 keer bewerkt
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Cyprus, ervaringen?
ja ik heb ervaringen in Cyprus!
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
En hoe zijn die?
Edit, ik zie nu pas dat ik mijn tekst per ongeluk in het wit had geplaatst, haha!
Edit, ik zie nu pas dat ik mijn tekst per ongeluk in het wit had geplaatst, haha!
Lady4- Ratel
Wil er ook ooit eens heen,maar een ex collega vond er niet veel aan. Hopelijk geld dat niet voor mij,maar door haar ga ik wel twijfelen, want als het tegen valt denk ik ''had ik maar niet geboekt''.
Gast- Gast
Dacht al....ben je zo kort door de bocht hahaha :-) maar ik had niet gezien dat het in het wit stond
was leuk!
we zijn naar de Turkse grens gereden.
Hebben echt zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk gegeten! jammie jammie! heeerlijke griekse taverna's ! was zooo lekker! Heerlijk MEZE gegeten, dan krijg je 26 of meer griekse tapas! jammie!
je hebt de kant van Paphos , daar hebje meer te zien.
en de kant van Larnaca. is moooit water en boulevard met veeel prachtige restaurants en lounge barren.
hier een foto van mij:
was leuk!
we zijn naar de Turkse grens gereden.
Hebben echt zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk gegeten! jammie jammie! heeerlijke griekse taverna's ! was zooo lekker! Heerlijk MEZE gegeten, dan krijg je 26 of meer griekse tapas! jammie!
je hebt de kant van Paphos , daar hebje meer te zien.
en de kant van Larnaca. is moooit water en boulevard met veeel prachtige restaurants en lounge barren.
hier een foto van mij:
Laatst aangepast door Travelgurly op vr 8 jul 2011 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
Travelgurly- Prater
oooh foto doet het niet.
check op google het strand Nissi Beach! is caribbean-mooi :-)
check op google het strand Nissi Beach! is caribbean-mooi :-)
Travelgurly- Prater
Klinkt goed TG! Welke kant zou je ons aanbevelen, Paphos, Limmasol of Larnaca?
Heb ook nu al zin in het Griekse eten (tzatziki!)!
Heb ook nu al zin in het Griekse eten (tzatziki!)!
Lady4- Ratel
Maar je gaat toch naar Cyprus en ondanks de griekse invloeden kent Cyprus een eigen keuken die vast ook lekker zal zijn, wie weet lekkerder
Gast- Gast
Cyprus bestaat een Turks en een Grieks deel, vandaar dat het eten ook voornamelijk Grieks en Turks is. En laat ik dat nou allebei heerlijk vinden! Maar als er speciale Cyprusse (?) gerechten zijn, probeer ik die ook net liefde uit hoor.
Lady4- Ratel
wat zoek je precies lady4?
zon zee strand?
meer dingen ook zien?
wil je meer zien dan is de kant van Paphos beter!
larnaca is prachtig en heeft een toeristisch maar erg gaaf centrum.
zon zee strand?
meer dingen ook zien?
Travelgurly- Prater
Lady4 schreef:Cyprus bestaat een Turks en een Grieks deel, vandaar dat het eten ook voornamelijk Grieks en Turks is. En laat ik dat nou allebei heerlijk vinden! Maar als er speciale Cyprusse (?) gerechten zijn, probeer ik die ook net liefde uit hoor.
Cypriotische?
Gast- Gast
Travelgurly schreef:wat zoek je precies lady4?
zon zee strand?
meer dingen ook zien?
Ik zoek voornamelijk zon, zee, strand en lekker eten en drinken. Beetje cultuur is prima, maar we zijn niet van plan heel veel te ondernemen. Ik wil een beetje gezelligheid en lekkere restaurants.
Lady4- Ratel
Wij zaten in Aya napia (weet niet precies meer hoe je het schrijft) Maar ik vond het erg leuk, heerlijk weer, vriendelijk mensen savonds leuke barretjes met heerlijke cocktails en ook overdag genoeg te doen! Ik vind het wel een aarader!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
jep dan is Ayia Napa heel erg leuk.
Daar ben ik dan geweest vorige maand.
Onwijs leuke bars, lounge restaurants en winkels.
Zeker wel een aanrader. Midden in het centrum is een klooster wat je kan bezoeken.
En nissi beach is prachtig! al gegoogled?
Ik zat in Hotel Panas Holiday Village! ligt gelijk aan zee(niet strand) was erg goed. heb je appartementen, lekker ontbijt en een leuk zwembad.
wij hadden wel een autootje erbij (links rijden!)
Daar ben ik dan geweest vorige maand.
Onwijs leuke bars, lounge restaurants en winkels.
Zeker wel een aanrader. Midden in het centrum is een klooster wat je kan bezoeken.
En nissi beach is prachtig! al gegoogled?
Ik zat in Hotel Panas Holiday Village! ligt gelijk aan zee(niet strand) was erg goed. heb je appartementen, lekker ontbijt en een leuk zwembad.
wij hadden wel een autootje erbij (links rijden!)
Travelgurly- Prater
nissi beach :
Travelgurly- Prater
Leuk topic! Wij vliegen begin augustus naar Ayia Napa, in Hotel Grecian Park met 5 sterren, een SPA, alles! Heb er heel veel zin in.
Gast- Gast
Wauw, dat ziet er echt prachtig uit!
Travelgurly, zou jij ons in oktober All in adviseren of zijn er nog genoeg restaurants open om lekker te eten? Ik heb echt geen idee hoeveel toeristen er rond die tijd nog zijn.
Ik vind het moeilijk kiezen hoor! Op de meeste site kun je alleen Paphos en Limmasol boeken en niks in Ayia Napa ofzo.
Travelgurly, zou jij ons in oktober All in adviseren of zijn er nog genoeg restaurants open om lekker te eten? Ik heb echt geen idee hoeveel toeristen er rond die tijd nog zijn.
Ik vind het moeilijk kiezen hoor! Op de meeste site kun je alleen Paphos en Limmasol boeken en niks in Ayia Napa ofzo.
Lady4- Ratel
Ik heb ook nog een vraag! Travelgurly ken jij het hotel waar we heen gaan, en vond jij Cyprus duur? Daar bedoel ik?
Gast- Gast
Jen_ schreef:Ik heb ook nog een vraag! Travelgurly ken jij het hotel waar we heen gaan, en vond jij Cyprus duur? Daar bedoel ik?
Wat ons toen heel erg opviel was dat de cocktails niet duur waren, voor 4, 4.50 5 euro had je echt lekkere cocktails Verder weet ik het niet meer zo goed mischien Travelgurly wel ja die is er recent geweest!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:Jen_ schreef:Ik heb ook nog een vraag! Travelgurly ken jij het hotel waar we heen gaan, en vond jij Cyprus duur? Daar bedoel ik?
Wat ons toen heel erg opviel was dat de cocktails niet duur waren, voor 4, 4.50 5 euro had je echt lekkere cocktails Verder weet ik het niet meer zo goed mischien Travelgurly wel ja die is er recent geweest!
OK want op internet lees ik 'overal' dat de mensen die daar waren het zo duur vonden! 5 euro voor een cocktail is echt niet duur, oh heb er zin in! Ben ook benieuwd hoe duur het uit eten gaan enzo is.
Gast- Gast
Ik heb er ook echt zin in, ook al hebben wij nog niet eens geboekt. Het lijkt me een prachtig eiland! Maar nogmaals, vind het ontzettend moeilijk een keuze te maken uit plaats, resort en all-in/logies.
Hoe groot is het eiland eigenlijk? Zijn al die mooie plekken, zoals Coral beach en Nissi vanuit alle plaatsen goed te berijden?
Hoe groot is het eiland eigenlijk? Zijn al die mooie plekken, zoals Coral beach en Nissi vanuit alle plaatsen goed te berijden?
Lady4- Ratel
Wij hadden alleen ontbijt bij het hotel. Dat zou ik zeker aanraden.
Wij hadden eerst zonder ontbijt, gingen boodschappen doen en t brood was niet te eten(meestal in het buitenland niet vind ik) erg hard en droog. Serieus een heel brood woog bijna 2kilo! bizar!
Uiteindelijk toch bij het hotel ontbeten, heerlijk geen afwas en lekker aanschuiven.
ik zou avondeten zeker in de stad doen. ZO gezellig centrum is het. Wel uber toeristisch maar als jenet even daarbuiten lopen(heuvel op) vind je taverna's !
Mijn vriend en ik namen vaak MEZE...kreeg je 26 griekse tapas gerechtjes....voor maar 14,- per persoon!
Cocktails zijn ongeveer 6-8 euro per stuk. Vond ik niet mega duur.
Ze zeggen dat Cyprus een duur land is .....maar met uiteten gaan vond ik dat zeker niet.
Alleen het dagelijk leven met boodschappen is wel belachelijk duur.
Flesje andrelon shampoo bijvoorbeeld was 4,50 geloof ik, een heel brood kost 4,-
Verder kan je met een auto goed overal heenrijden.
Vanuit Ayia Napa is paphos,troodos gebergte wel te ver. Zit je al snel 4-5 uur in de auto.
wij zijn vanuit Ayia napa geweest naar Nicosia= half turks/half griekse plaats (let op met de auto mag je NIET naar het turkse gedeelte)
Protaras is ook een leuk plaastje.
Verder is Ayia Napa een beetje het 2e Ibiza.
Nissi Beach is echt 5min van Ayia Napa centrum vandaad.
Erg druk zeker het weekends, ook met schuimparty's , wet t shirt wedstrijden etc.
Wij hadden eerst zonder ontbijt, gingen boodschappen doen en t brood was niet te eten(meestal in het buitenland niet vind ik) erg hard en droog. Serieus een heel brood woog bijna 2kilo! bizar!
Uiteindelijk toch bij het hotel ontbeten, heerlijk geen afwas en lekker aanschuiven.
ik zou avondeten zeker in de stad doen. ZO gezellig centrum is het. Wel uber toeristisch maar als jenet even daarbuiten lopen(heuvel op) vind je taverna's !
Mijn vriend en ik namen vaak MEZE...kreeg je 26 griekse tapas gerechtjes....voor maar 14,- per persoon!
Cocktails zijn ongeveer 6-8 euro per stuk. Vond ik niet mega duur.
Ze zeggen dat Cyprus een duur land is .....maar met uiteten gaan vond ik dat zeker niet.
Alleen het dagelijk leven met boodschappen is wel belachelijk duur.
Flesje andrelon shampoo bijvoorbeeld was 4,50 geloof ik, een heel brood kost 4,-
Verder kan je met een auto goed overal heenrijden.
Vanuit Ayia Napa is paphos,troodos gebergte wel te ver. Zit je al snel 4-5 uur in de auto.
wij zijn vanuit Ayia napa geweest naar Nicosia= half turks/half griekse plaats (let op met de auto mag je NIET naar het turkse gedeelte)
Protaras is ook een leuk plaastje.
Verder is Ayia Napa een beetje het 2e Ibiza.
Nissi Beach is echt 5min van Ayia Napa centrum vandaad.
Erg druk zeker het weekends, ook met schuimparty's , wet t shirt wedstrijden etc.
Travelgurly- Prater
Klinkt heel leuk Travelgurly, bedankt voor je uitleg en voor de tips! Wij hebben ontbijt en diner, maar dat was puur omdat dat goedkoper was dan zonder diner. En dan bedoel ik puur de kosten van het boeken van hotel + vlucht, niet goedkoper omdat we elke avond in het hotel gaan eten, want dat zijn we echt niet van plan. Lekker elke avond uit eten, wellicht 1 of 2 keer in het hotel zelf.
Gast- Gast
Aya Napa is volgens mij best duur, tenminste wel de hotels die ik daar kan vinden. Zijn jullie ook zoveel geld kwijt Jen? Je hoeft natuurlijk geen bedragen te noemen als je dat niet wilt. Wel jammer dat Nissi Beach zover vanaf Paphos ligt, wat ik vermoed dat wij daar toch wel op uit zullen komen..
Lady4- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: