Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cyprus

4 plaatsers

Ga naar beneden

Cyprus Empty Cyprus

Bericht  LieveSterre wo 15 aug 2012 - 1:05

Hoi hoi,

Mijn vriend en ik hebben gisteren een vlucht naar Cyprus geboekt met Ryanair. We gaan zelf een hotel en auto los boeken. Nu zag ik al dat er wat topics van waren (2011), maar ik vroeg me af, is er iemand recentelijk naar Cyprus geweest? En heb je misschien must see tips? Zoals: - wat zijn leuke bezienswaarsdigheden in Cyprus? - tips voor een leuk hotel? - leuke restaurants? etc.

Thanks a lot! I love you
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  Lady4 do 16 aug 2012 - 0:40

Ik ben vorig jaar oktober naar Cyprus geweest, maar doordat wij er een hele luie vakantie van hebben gmaakt hebben we niet heel veel van het eiland gzien.

In de haven van Paphos heb je veel restaurantjes en kun je heel gezellig eten. Verder zit daar ook een groot openluchtmuseum met archeologische opgravingen uit de Romeinse tijd. Echt aan aanrader! Er zijn verschillende (delen) van paleizen opgegraven en daarbij zijn vele, soms complete, met de hand gelegde mozaïekvloeren gevonden. Spectaculair! Verder zit er een paar kilometer na Paphos een terrein vol graftombes uit vroegere tijden. Ook erg indrukwekkemd.

Cyprus is het geboorteland van Aphrodite, de godin van de liefde. Er zit ergens op het eiland iets wat daar mee te maken heeft.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  LieveSterre vr 17 aug 2012 - 1:29

quote="Lady4"]Ik ben vorig jaar oktober naar Cyprus geweest, maar doordat wij er een hele luie vakantie van hebben gmaakt hebben we niet heel veel van het eiland gzien.

In de haven van Paphos heb je veel restaurantjes en kun je heel gezellig eten. Verder zit daar ook een groot openluchtmuseum met archeologische opgravingen uit de Romeinse tijd. Echt aan aanrader! Er zijn verschillende (delen) van paleizen opgegraven en daarbij zijn vele, soms complete, met de hand gelegde mozaïekvloeren gevonden. Spectaculair! Verder zit er een paar kilometer na Paphos een terrein vol graftombes uit vroegere tijden. Ook erg indrukwekkemd.

Cyprus is het geboorteland van Aphrodite, de godin van de liefde. Er zit ergens op het eiland iets wat daar mee te maken heeft.
[/quote]

Bedankt voor de tips Lady4! Ik ga er zeker gebruik van maken! Had je een fijne vakantie gehad op Cyprus?

Iemand anders nog tips?
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  _Muppit vr 17 aug 2012 - 10:54

Eens met Lady4. Een jeeptour door de 'bergen' was voor ons ook erg geslaagd!En Paphos is zeker een leuk stadje!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  LieveSterre ma 20 aug 2012 - 4:10

_Muppit schreef:Eens met Lady4. Een jeeptour door de 'bergen' was voor ons ook erg geslaagd!En Paphos is zeker een leuk stadje!



Thanks!! Very Happy heb er zo'n zin in!
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  Enelya di 21 aug 2012 - 3:27

Ik ben vorige week terug gekomen uit Cyprus!!

Heb eigenlijk dezelfde tips die hier ook al gegeven zijn. Denk je er echter wel aan dat je daar links moet rijden en ook hebben ze daar van die Amerikaanse/Engelse stopcontacten.

Verder hebben wij een leuke vakantie gehad. In Paphos kun je heerlijk eten bij The Moorings en een wit restaurantje (ben de naam kwijt). Allebei liggen deze aan de haven. Toen wij er waren was het wel erg heet en heel veel hebben we dus niet kunnen doen. Wel nog de opgravingen en de graftombes bezocht en nog een jeepsafari naar het Akamas National Park gedaan. Hier vind je ook wat dingen van Aphrodite terug. We zijn ook een paar keer met de bus naar Coral Bay geweest.

Veel plezier alvast smile

Wij verbleven in het Louis King Jason Hotel, niets op aan te merken!!

Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  LieveSterre do 23 aug 2012 - 2:53

Thanks voor de tips en je advies voor restaurantjes Very Happy

Ik heb er zo veel zin in. Heb jij een fijne vakantie gehad? En, zou je het aanraden aan andere om naar Cyprus te gaan of niet? Was Coral Bay echt zo mooi als dat de plaatjes/teksten op internet doet vermoeden?

Iemand anders nog tips, ook tips voor restaurantjes zijn erg welkomCyprus 2474380249 etc?



Enelya schreef:Ik ben vorige week terug gekomen uit Cyprus!!

Heb eigenlijk dezelfde tips die hier ook al gegeven zijn. Denk je er echter wel aan dat je daar links moet rijden en ook hebben ze daar van die Amerikaanse/Engelse stopcontacten.

Verder hebben wij een leuke vakantie gehad. In Paphos kun je heerlijk eten bij The Moorings en een wit restaurantje (ben de naam kwijt). Allebei liggen deze aan de haven. Toen wij er waren was het wel erg heet en heel veel hebben we dus niet kunnen doen. Wel nog de opgravingen en de graftombes bezocht en nog een jeepsafari naar het Akamas National Park gedaan. Hier vind je ook wat dingen van Aphrodite terug. We zijn ook een paar keer met de bus naar Coral Bay geweest.

Veel plezier alvast Cyprus 561177

Wij verbleven in het Louis King Jason Hotel, niets op aan te merken!!

LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  Enelya do 23 aug 2012 - 4:10

Wij hebben een fijne vakantie gehad, het was alleen wel erg warm. Zou dus niemand aanraden om in juli/augustus er heen te gaan. Er is heel veel moois te zien op het eiland, maar door de hitte is het gewoon bijna niet te doen.

Ik denk dat Coral Bay mooier wordt omschreven dan het is. Het is wel echt zand, maar het is er ook erg druk. Wij kwamen op één van de laatste dagen erachter dat het strand aan de linkerkant mooier is. Bij de parkeerplaats moet je dus niet rechts, maar links. Verder is er niet zo heel veel. Je kunt wel wat watersporten doen. Daarnaast is het water niet erg helder, dus snorkelen viel tegen. Ik vond de zee bij de haven fijner. Hier was geen zand, maar het water was een stuk koeler en helderder.

Meer richting het noorden vind je ook een aantal mooie stranden (oa Lara Beach en Latchi).

Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  LieveSterre ma 27 aug 2012 - 20:34

Enelya schreef:Wij hebben een fijne vakantie gehad, het was alleen wel erg warm. Zou dus niemand aanraden om in juli/augustus er heen te gaan. Er is heel veel moois te zien op het eiland, maar door de hitte is het gewoon bijna niet te doen.

Ik denk dat Coral Bay mooier wordt omschreven dan het is. Het is wel echt zand, maar het is er ook erg druk. Wij kwamen op één van de laatste dagen erachter dat het strand aan de linkerkant mooier is. Bij de parkeerplaats moet je dus niet rechts, maar links. Verder is er niet zo heel veel. Je kunt wel wat watersporten doen. Daarnaast is het water niet erg helder, dus snorkelen viel tegen. Ik vond de zee bij de haven fijner. Hier was geen zand, maar het water was een stuk koeler en helderder.

Meer richting het noorden vind je ook een aantal mooie stranden (oa Lara Beach en Latchi).




Thanks voor de tips! Daar heb ik zeker wat aan Very Happy
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 3:09

Enelya schreef:Wij hebben een fijne vakantie gehad, het was alleen wel erg warm. Zou dus niemand aanraden om in juli/augustus er heen te gaan. Er is heel veel moois te zien op het eiland, maar door de hitte is het gewoon bijna niet te doen.


Ja en Nee. Ik ben er afgelopen juli geweest en sommige dingen had je idd van poee wat een hitte maar andere keren had je zoiets ja wel lekkere temperaturen.

Zo hebben wij een jeepsafari gedaan en zijn we gaan wandelen door het troodos gebergte (echt zo afkoelend en mooi)
Aphrodite haar geboorteplaats stel opzicht niet zo heel voor maar het verhaal erachter is wel leuk om te weten.
Verder vond ik het strand bij ons hotel wel tegenvallen (vooral veel kiezels) Maar de bus verbinding is ideaal. Je betaald €3.00 als je moet overstappen en €2 enkele rit.
Dus als je zegt overstappen kan je een hele dag door reizen voor €3,00

Maar ik vind cyprus een eiland ik kom hier voor mijn rust. Ik zou er echt zo weer naar toe gaan!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyprus Empty Re: Cyprus

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum