Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

+2
Fairlight
Jerry
6 plaatsers

Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Jerry wo 6 jul 2011 - 7:27

Ik ben weer eens bezig met een sollicitatiebrief...

Heb er zo'n hekel aan. Ik heb 't sinds vorige week vrijdag al voor me uitgeschoven, maar komend weekend ga ik op vakantie en in mijn vakantie is de sluitingsdatum...

Ik solliciteer binnen hetzelfde bedrijf voor een functie als zwangerschap-waarneemster.
Wie kan me helpen...

Ik wil zeggen dat ik de afgelopen twee jaar veel werkervaring heb opgedaan met een bepaalde doelgroep, maar als ik dat neerzet, lijkt het alsof ik dat de afgelopen twee jaar gedaan heb en nu niks meer bijleer... Ik heb al geprobeerd om de zin te maken 'bij (....) doe ik veel werkervaring op met (....)", maar ik weet niet of dat een beetje goed is...


Daarnaast twijfel ik een beetje over de lay out. "Standaard" zeg je (na 'naar aanleiding van blablabla') waarom je graag naar die functie solliciteert en vervolgens je werkervaring. Alleen ik heb 't idee dat ik die twee beter om kan draaien, dan wordt m'n brief mooier, kan dat wel? Of is dat 'not done'?

Zou 't fijn vinden als iemand me hierbij wat tips kan geven smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Fairlight wo 6 jul 2011 - 8:17

Ik begin wel altijd met noemen waar je de advertentie vandaan hebt en waarom je reageert, dus waarom die baan je zo aanspreekt. Maar las laatst weer iets dat je dat soort standaard dingen weer moet vermijden :P

En in de advertentie staat vast wel iets van wat de eisen voor de baan zijn. Je kunt dan uitleggen dat je over die vaardigheden beschikt door voorbeelden te noemen uit je vorige baan.

Ik hoop dat je er uit komt smile
Fairlight
Fairlight
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 87
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Rovine wo 6 jul 2011 - 8:21

"Ik heb vaardigheden opgedaan in blablabla en blablabla, maar vooral met blalabla."

Zoiets misschien, maar dan leuker verwoord?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 8:35

'bij de groenteman doe ik veel werkervaring op met groente", ook ben ik steeds bedrevener in het spuiten van gewassen, het opruimen, etc.

Is dat wat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Filoria wo 6 jul 2011 - 8:41

Veel werkervaring met groente. Leuk gevonden Francaise :-)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 10:47

zwangerschaps waarneemster? moet je dan heel de tijd opletten of er iemand zwanger wilt worden? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Lies wo 6 jul 2011 - 11:16

Yasmin schreef:zwangerschaps waarneemster? moet je dan heel de tijd opletten of er iemand zwanger wilt worden? :P

Haha idd moest hier ook even om lachen :P
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  KOL wo 6 jul 2011 - 20:01

Probeer eens datgene wat je wil verwoorden in je brief in 'gewone' woorden hier neer te zetten. Begrijp nu niet echt wat je wil laten terugkomen in je brief ;-)
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 20:36

Ik probeer zelf altijd geijkte uitdrukkingen en woorden anders te formuleren omdat het anders zo standaard wordt.
Accuraat, daarvoor gebruik ik bijv. het woord precies. Ik gebruik zeg maar wat minder 'dure' woorden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Jerry vr 8 jul 2011 - 6:38

ik gebruik van mezelf in mailtjes/brieven altijd 'nettere' woorden dan dat ik doe als ik 'gewoon' met iemand spreek.

Hetgeen waar ik over zat te piekeren, was dat ik wil benoemen dat ik werkervaring heb opgedaan en dat nog steeds doe...

Heb 'm nu zo gemaakt;

Als *functie* bij *bedrijf* doe ik met plezier veel werkervaring op binnen de *doelgroep*-revalidatie en leer ik veel over deze doelgroep.

Ik schrijf 10x liever een brief naar een bedrijf waar ze me nog niet kennen, hahaha, dan kun je altijd nog een beetje opscheppen, hier weten ze al precies (tenminste, min of meer) wat ze aan me hebben. Je zou denken dat 't daar gemakkelijker van wordt...

Nu nog een einde eraan breien...
De functie is hetzelfde soort werk als wat ik nu doe (met een hele specifieke doelgroep werken). Ik wil kort maar krachtig schrijven dat ik mijn tot nu toe opgedane ervaring wil gebruiken om die functie met succes te vervullen en de ervaring die ik daarop doe, ook weer wil gebruiken in het werk dat ik nu al doe...
Nog even goed herkauwen dan maar



trouwens; waarnemer is toch een heel normaal woord? Klinkt beter dan 'hallo, ik ben de invaller'.

Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Jerry vr 8 jul 2011 - 8:03

zo, flop, envelop dicht en zometeen naar de brievenbus, nu kan m'n vakantie echt beginnen:)

Ben geëindigd met iets in de trant van "met deze functie wil ik graag met mijn werkervaring een positieve bijdrage leveren aan het team. Daarnaast zou ik de ervaringen die ik met deze functie op kan doen, goed kunnen inzetten om de *functie* binnen *instelling* verder te ontwikkelen"

Ben benieuwd, hoor 't na m'n vakantie wel :P

Thanks voor 't meedenken smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gezocht: iemand die goed is in verwoorden... Empty Re: gezocht: iemand die goed is in verwoorden...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum