Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hele bed doorspoken en dekentje

+6
Barbabella
Flip Fluitketel
kwak
Mamsie
Theeleut
duckie
10 plaatsers

Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  duckie ma 4 jul 2011 - 8:47

onze dochter spookt snachts haar hele bedje door, ligt overdwars (voor zolang het nog past) of helemaal omgekeerd/op de kop in bed. nu heeft ze wel een slaapzak aan maar soms wil ik nog even een dekentje of iets over doen als wij naar bed gaan voor het geval het wat koud is...maar ik ben dan bang dat ze met haar hoofd in de dekens draait in haar slaap... hoe doen jullie dit?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Theeleut ma 4 jul 2011 - 8:54

Zorgen voor een niet te groot deken/lakentje. Ik moet zeggen dat ik nog nooit aan zo iets gedacht hebt. Ben niet zo angstig met dat soort dingen.
Maar ik legde mijn dochter gewoon te slapen in een slaapzak onder haar deken/laken en voor ik naar bed ging legde ik dat weer over haar heen i.v.m. kou. Ik verplaatste haar niet, liet haar gewoon onderste boven/dwars/what ever liggen. Van verplaatsen werd ze wakker, en je slaapt er vast niet slecht van als je niet keurig netjes in bed ligt..

Dat spoken is heel normaal, daar zou ik niks aan doen. Doen ze echt allemaal. Maar als je bang bent voor het stikken in een deken, dan zou ik zorgen voor een kleiner formaat.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  duckie ma 4 jul 2011 - 8:56

heb het bedje al heel kort opgemaakt als ze met haar voetjes tegen het eind aankomt dan komt het dekentje+lakentje net niet onder haar oksels zeg maar... snachts leg ik haar wel eens recht,daar word ze gelukkig niet wakker van maar vanochtend lag ze weer helemaal gedraaid en toen lag ze met haar hoofd op het lakentje.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Mamsie ma 4 jul 2011 - 8:57

Gewoon geen deken meer. Met een goede slaapzak en pyama is het warm zat.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  kwak ma 4 jul 2011 - 8:59

hier spookt D. ook.
ze slaapt in een pyammatruitje en een zomerslaap zak onder een dubbelgeslagen lakentje.
meestal ligt ze niet onder het lakentje, als ik naar bed ga dan kijk ik altijd even hoe ze ligt en haal desnoods het lakentje weg.
ik heb niet het gevoel dat D. het koud heeft.

je kan je dochter anders ook gewoon in een "hele" pyamma leggen en een wat dikkere slaapzak als je bang bent dat ze het koud heeft zonder dekentje er bij.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Flip Fluitketel ma 4 jul 2011 - 9:01

Mamsie schreef:Gewoon geen deken meer. Met een goede slaapzak en pyama is het warm zat.

+1. als we haar naar bed brengen dekken we haar altijd toe. Maar een kwartier later heeft ze hem alweer van zich afgeschopt en hangen we hem aan het het voeteneinde.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 9:19

D. spookt ook en daarom gebruik ik geen deken bij haar, ik ben er ook bang voor dat ze eronder belandt. Ze heeft gewoon alleen een slaapzak aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 9:20

Mamsie schreef:Gewoon geen deken meer. Met een goede slaapzak en pyama is het warm zat.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Barbabella ma 4 jul 2011 - 9:21

Levi spookt al zijn hele bed door vanaf een maand of 3. Hij heeft sindsdien een slaapzak aan. Nu staat hij steeds in bed dus een deken gaat nu ook nog niet werken. Hij heeft het warm genoeg met alleen een slaapzak.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  PapillonRose ma 4 jul 2011 - 9:27

Mamsie schreef:Gewoon geen deken meer. Met een goede slaapzak en pyama is het warm zat.
+1, hier ook een ondeugd die het hele bed doorgaat en dekentjes zo wegtrapt. Dus nu een pyama die voldoende warm is en een zomerslaapzak.

Plus dat ik nog wel iets doe tegen het spoken (anders valt ze moeilijk in slaap omdat ze het te interessant vindt om haar hele bed door te gaan :P ). Ik pak een lakentje wat ik in de lengte 2x dubbelvouw en die doe ik dan over haar buikje en stop hem aan beide kanten in. Meestal gaat ze dan niet echt ergens heen, terwijl ze wel op haar zijtje kan draaien als ze wil.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 9:39

Yrsa houdt niet van dekentjes, ik kijk gewoon hoe koud het is en stem dan af wat ik haar aantrek. Als het zo koud is dat ze dekentjes nodig zou hebben dan draagt ze een gevoerde winterslaapzak. Die heeft ze overigens zaterdag nog aangehad, want in haar slaapkamertje in het huisje van mijn ouders was het 16 graden. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat het daar binnen 14 graden was, in augustus. Dus de tijd van het jaar, daar let ik verder niet op, ik let puur op de temperatuur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  duckie ma 4 jul 2011 - 9:41

heb nu alleen een lakentje over haar heen en als ze daaronder komt kan het lijkt me geen kwaad. Tis denk ik ook meer t idee van een lakenthe... Op zich heeft ze een romper, pyamatrui en slaapzak aandus moet wel warm genoeg zijn, dat lakentje voegt eigenlijk niets toe.... Kan op koude dagen altijd nog t broekje erbij aan doen... Maar hoe doen julliedat swinters? Slaapzak met lange mouwen ofzo?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  PapillonRose ma 4 jul 2011 - 9:42

Ja, in de winter draagt ze hier een winterslaapzak, en daar zitten inderdaad lange mouwen aan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 9:42

Ja, slaapzak met mouwen en een winterslaapzak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 9:49

Ja, een winterslaapzak met afritsbare mouwen. Yrsa heeft nu een romper met lange mouwen, katoenen pyjamabroek en een lakendun slaapzakje aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 9:51

Ik zou trouwens ook geen lakentje over haar heen leggen, daarin kun je juist heel makkelijk verstrikt raken. Alleen een slaapzakje is echt wel prima nu. Op koelere dagen kun je haar altijd nog wat meer aantrekken, een dikkere pyjama, een romper met lange mouwen eronder, et cetera, je kunt allerlei variaties maken voor alle temperaturen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  duckie ma 4 jul 2011 - 9:57

lakentje toch maar dr afgehaald en bij het dekentje aan t voeteneind erbij ingestropt en morgen alles dr maar afhalen, kan idd wel spelen met de hvh kleertjes

thnx
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Susan ma 4 jul 2011 - 10:02

Ik had voor mezelf een heel schema gemaakt van wat Ezra in bed droeg met welke temperatuur, dat vond ik zelf heel makkelijk. Nu voor Yrsa moet ik het wel een beetje aanpassen, want zij heeft het wat sneller koud en ze wil dus geen dekentjes, maar na wat puzzelwerk kom je er wel uit. Het is sowieso wel handig om pyjama's in verschillende diktes te hebben, ik heb ze van katoen, flanel en velours.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 10:07

Ik had mijn oudste 2 om die reden met 6 maanden ook zonder deken liggen. Dus alleen in een slaapzak. Ook in de winter. In de winter gewoon zo'n lekkere dikke slaapzak met mouwen. (Dochter was in januari toen een half jaar, en lag toen dus ook zo)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  sheila123 ma 4 jul 2011 - 18:40

Susan schreef:Ik zou trouwens ook geen lakentje over haar heen leggen, daarin kun je juist heel makkelijk verstrikt raken. Alleen een slaapzakje is echt wel prima nu. Op koelere dagen kun je haar altijd nog wat meer aantrekken, een dikkere pyjama, een romper met lange mouwen eronder, et cetera, je kunt allerlei variaties maken voor alle temperaturen.
Zo doe ik het ook altijd. Mijn jongste begint nu al te woelen dus die ligt lekker in een pyamapakje met het minislaapzakje van de Hema,zit warm genoeg voor de nachten nu.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Bruintje Beer ma 4 jul 2011 - 19:54

Hier sliep ze ook alleen in een rompertje en slaapzaktoen ze begon te woelen in bed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hele bed doorspoken en dekentje Empty Re: hele bed doorspoken en dekentje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum