Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dekentje voor ledikant?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Dekentje voor ledikant?

Bericht  Muppetje za 19 mei 2012 - 22:27

Is dit een goede deken voor het ledikantje, en heb je dan genoeg omdat het een duodeken is? Zo te lezen goed getest en veilig

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&merk=185&groep_id=433

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Aimee za 19 mei 2012 - 22:45

Als ik de link open, kom ik op de algemene deken pagina... Welke deken bedoel je precies?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Muppetje za 19 mei 2012 - 22:49

Oh, das raar...

Het gaat om deze deken


4-seizoenen Vellux deken roomwit voor junior ledikant.
 
De Vellux deken bestaat uit 2 dekens welke met klitteband aan elkaar bevestigd worden. Dit Vellux deken is geschikt voor in de droger.
 
Tijdens de warme nachten volstaat een enkele deken. En wanneer de nachten weer koud worden bevestig je eenvoudig aan elkaar doormiddel van klittenband. Zo blijft je kindje heerlijk warm.
 
Op dit moment is de Vellux deken de best gecontroleerde en geteste deken in Europa. Naast de positieve uitslag van een landelijk onderzoek in oktober 2003 naar de veiligheid van dekens, in opdracht van Consument en Veiligheid met medewerking van de Stichting Wiegedood en uitgevoerd door TNO, is de Vellux® deken ook positief getest op onder andere brandveiligheid, wasbaarheid en het gebruik bij anti-allergie.
 
Ook is Vellux positief getest door TNO op eigenschappen in een overtrek. Er blijkt geen warmte-verschil te zijn tussen een deken met laken of een Vellux deken in een overtrek. Doordat Vellux ook erg licht is, sluit/drapeert het materiaal zich niet om het gezicht heen wanneer een baby onder een deken komt. Dit tot tegenstelling tot een katoenen dekens die veel zwaarder zijn.
 
Afmetingen:
Breedte: 120 cm.
Lengte: 150 cm.
 
Dekentje voor ledikant?  27567_1_6592-vellux-babydeken-roomwit-100x135-klein

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Aimee za 19 mei 2012 - 23:13

Het klinkt allemaal wel heel goed! Natuurlijk zit er geen prijs aan veiligheid, maar ik vind deze deken wel errug duur...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Muppetje za 19 mei 2012 - 23:34

Aimee schreef:Het klinkt allemaal wel heel goed! Natuurlijk zit er geen prijs aan veiligheid, maar ik vind deze deken wel errug duur...

Ja maar anders moet ik twee losse dekens kopen, en dan ben ik bijna even duur uit... En deze kan ik later ook in een dekbedovertrek gebruiken....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Tania za 19 mei 2012 - 23:46

Lijkt me een prima deken maar wel aan de prijs inderdaad. Ik heb een 100x135 van prenatal eigen merk duodeken. Volgens mij hadden ze die ook groter maar ik zie ze niet op de site staan.

Als je twee gewone dekens bij Prenatal koopt in die maat kun je wel een stuk goedkoper uit zijn. Ze hebben dure dekentjes maar ook veel goedkopere en ze zijn ook regelmatig in de aanbieding. Gewone dekentjes kunnen ook in een dekbedhoes dat heb ik bij mijn zoontje ook. Gaat net zo makkelijk als bij een duodeken (voor M. heb ik ook alleen dekbedovertrekjes met haar duodeken erin).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Muppetje zo 20 mei 2012 - 0:10

Met het risico heel dekadent over te komen, wat ik op zich niet ben hoor... Embarassed eigenlijk vind ik de prijs niet zo belangrijk...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Tania zo 20 mei 2012 - 0:16

Muppetje schreef:Met het risico heel dekadent over te komen, wat ik op zich niet ben hoor... Embarassed eigenlijk vind ik de prijs niet zo belangrijk...

Haha dat vind ik niet decadent hoor. Ik snap je helemaal dat had ik ook bij beide kinderen. Maar ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt dus het was misschien een handige tip voor als je eigenlijk niet zoveel geld had voor een deken Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Sanne zo 20 mei 2012 - 0:23

Ik heb voor in het ledikant ook twee vrij dure dekens gekocht, omdat ik ze zo mooi vond. Dochter is nu twee maanden oud en slaapt nog in de wieg. Als ze over gaat naar het ledikant, ga ik de dekens misschien niet eens gebruiken, want als ze de dekens aftrapt, ga ik slaapzakjes gebruiken. Achteraf had ik best wat goedkopers kunnen doen denk ik.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Muppetje zo 20 mei 2012 - 0:34

Maar goed, als ik een zo'n deken koop is dat denk ik genoeg toch?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Muppetje zo 20 mei 2012 - 0:35

Tania schreef:
Muppetje schreef:Met het risico heel dekadent over te komen, wat ik op zich niet ben hoor... Embarassed eigenlijk vind ik de prijs niet zo belangrijk...

Haha dat vind ik niet decadent hoor. Ik snap je helemaal dat had ik ook bij beide kinderen. Maar ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt dus het was misschien een handige tip voor als je eigenlijk niet zoveel geld had voor een deken Wink

Oh nee geld is het probleem niet echt, we hebben er lang genoeg voor gespaard enzo...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Tania zo 20 mei 2012 - 0:37

Muppetje schreef:Maar goed, als ik een zo'n deken koop is dat denk ik genoeg toch?

Ja dat genoeg hoor. Als het warm is gebruik je 1 deken en als het kouder is doe je ze op mekaar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Muppetje zo 20 mei 2012 - 0:43

Tania schreef:
Muppetje schreef:Maar goed, als ik een zo'n deken koop is dat denk ik genoeg toch?

Ja dat genoeg hoor. Als het warm is gebruik je 1 deken en als het kouder is doe je ze op mekaar.

Ja precies, dat dacht ik ook.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Muppetje zo 20 mei 2012 - 0:44

En dan gewoon in combinatie met lakentjes opmaken toch?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Tania zo 20 mei 2012 - 0:48

Ja, met een ledikantlakentje eronder kun je ze gebruiken inderdaad.

Ik heb ze zelf in een dekbedhoes maar ik geloof dat een dubbele deken in een dekbedhoes officieel afgeraden wordt. Een enkele deken mag wel maar dan moet je zorgen dat je kindje niet in het dekbedhoesje kan komen. Dus de onderkant dichtmaken met klittenband of drukknoopjes ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dekentje voor ledikant?  Empty Re: Dekentje voor ledikant?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum